Tein miestä kohtaan typerästi. Älkää vastatko ilkeästi en sitä nyt kaipaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
:hug:
Itse en ymmärrä näitä sun ja mun rahat juttua jos perheenä ja yhdessä elellään.
Meilläkin kyllä omat tilit mut käytännössä rahat on yhteiset. Se maksaa jolla rahaa. En mun tarvi selitellä et mihin rahaa pistän ja samoin miehen kun vaan pakolliset menot, laskut, asuminen, ruoka hoituu. Molemmilla oikeus ostaa itselleen vaatetta yms. toiselta kysymättä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:
E tiedä kannattaako soittaa miehelle? Voi olla ettei mies vastaa puheluun, kun tietää että soitan. Mies kyllä töissö pystyy vastaamaan jos soitan, lapset soittaa tai joku sukulainen soittaa.

Vai pahentaako se vaan sitten tilannetta?

Eikä kun pysyt ylpeänä ja mökötät viikon!

Joo vois olla niin. Mutta toki haluan asian selvittää. En nyt ehkä puhelimessa, mutta kun tulee töistä. Mitäpä jos mies vaatii illalla että pakkaa tavaras ja häivy. Eihän mulla ole paikkaa minne mennä, autotkin tietysti miehen nimellä ja tuskin saisin ajaa nyt. Mä uskon, että mies voi olla vaikka loppuelämän mulle puhumatta vaikka ei kotoa ajais pois. Kiva kiva kun talokin miehen nimissä. Joo Haukkukaa nyt vielä tästäkin kun talo vaan miehen nimissä.

Eli siis miehen rahoilla maksetaan miehen asioita (autot ja talo). Ymmärräthän, että KAIKKI OMAISUUS ON MIEHEN NIMISSÄ??? Miten näin on päässyt käymään? Oletteko edes naimisissa (joka turvaisi sinun selustaasi, jos teillä ei ole avioehtoa)? Se että vain toinen käy töissä, ei tarkoita sitä, että kaiken omaisuuden pitää olla sen työssä käyvän nimissä!!!!! :headwall: :headwall: :headwall:

joo en tiedä... ei olla naimisissa. Mies ostanut talon aikoja sitten. Naimisiin menosta on puhuttu ja maistraatissa se ois hoidettu. Miehen nimissä autot, koska mies ne maksanut. HAUKKUKAA VAAN LISÄÄ sitähän mä tässä tarvin. No joo mä oon pahala mielellä. Oon ite olut pieniä pätkiä töissä joista ei niin kauheasti rahaa ole kertyny pätkätyöläiselle. Ja se miksi autot miehen nimissä on se että mies on ne ostanut omalla rahalla.

En oo osannut vaatia, että mun nimi myös auton papereihin. Ois tietysti pitänyt. Hyvä olla jälkiviisas.

Alkuperäinen kirjoittaja Herää jo.:
Ennemminkin sun pitäis jättää tollanen mies. Mikä tossukoiden vaellus täällä kokoajan on? Toi on vallankäyttöä, toi mun rahat meininki. Vaimo pysyy kotona ilman harrastuksia kun turvallisesti pa.

Mä olen jollain tasolla sama mieltä. Jos on yhteinen perhe ja sen eteen yhdessä työskennellään, ni kyllä neahatkin on yhteisiä.

Ovatko siis lapsesi myös miehen, vai miksei hän osallistu heidän elatukseen ja hoitokuluihin? Mukaanlukien kotihoito. Oliko vain sinun päätöksesi jäädä kotiin hoitamaan lapsia vai halusiko miehesi, että palaat heti vanhempainvapaalta töihin? Muuten en ymmärrä, miten rahat voivat olla omia, perhe on yhteinen yritys ja menot myös yhteisiä. Olen tosi pahoillani puolestasi. Minusta en ole toiminut väärin.

joo en tiedä... ei olla naimisissa. Mies ostanut talon aikoja sitten. Naimisiin menosta on puhuttu ja maistraatissa se ois hoidettu. Miehen nimissä autot, koska mies ne maksanut. HAUKKUKAA VAAN LISÄÄ sitähän mä tässä tarvin. No joo mä oon pahala mielellä. Oon ite olut pieniä pätkiä töissä joista ei niin kauheasti rahaa ole kertyny pätkätyöläiselle. Ja se miksi autot miehen nimissä on se että mies on ne ostanut omalla rahalla.

En oo osannut vaatia, että mun nimi myös auton papereihin. Ois tietysti pitänyt. Hyvä olla jälkiviisas.

Täällä nyt varmaan lähinnä kaikki ihmettelee, että miksi sä annat miehes polkee sut maan rakoon. Ja sä kustannat kaikki perheen menot ja mies vaan omansa.
Kumpikas näistä alla olevista vaihtoehdoista sun mielestä olis se "oikea" ja reilu meininki..

Yhteinen perhe=yhteiset menot=yhteiset rahat

VAI

Yhteinen perhe=äidin/perheen menot sekä miehen menot= äidin/perheen rahat sekä miehen rahat

Mieti nyt oikeesti toi tilanne uusiksi!

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...

:o

Viikkorahaa jne. Hoh-hoijaa!!

Meillä mies on töissä, minä hoidan lapsia kotona. Miehen tulot ja minun tulot on meidän perheen yhteistä tuloa, johon molemmilla on samanlainen oikeus.

No onhan mies maksanut yhteisiä kuluja, kuten vakuutukset, autot, sähkökulut, lääkekuluja lapselle, ruokaan antanut myös rahaa tai antanut kortin ja tunnusluvun jotta voi ottaa rahaa. On laittanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä. Jos mulla ei ole ollut rahaa on maksanut ruokaostokset kaupassa kun ollut mukana, on maksanut lomareissuilla yhteisiä menoja, on maksanut vaatemenojakin kuten jo taisin kirjoittaa aiemmin jne

Mutta se mikä tässä nyt pointti on tää, että tai mistä paha mieli on se että kun otin miehen tililtä johon käyttöoikeus mulla 500? ja käytin ne lääkkeisiin ja ruokaa. En ollut niistä nostoista kertonu. Se miestä niin kovasti vitutti kun olin ilman lupaa ottanut rahaa. Näin ei ole ennen käynyt. Mies on ennenkin tiliotteelta nähnyt ja kysynyt jotain summaa ja oon sanonut että oon nostanu. Ennen ei oo mitään tälläistä tapahtunu eli lyömisellä uhkailtu ja saniottu ettei puhuttavaa ole ja että saan pakata tavarat.

Alkuperäinen kirjoittaja ira:
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:
Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:
hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...

:o

Viikkorahaa jne. Hoh-hoijaa!!

Meillä mies on töissä, minä hoidan lapsia kotona. Miehen tulot ja minun tulot on meidän perheen yhteistä tuloa, johon molemmilla on samanlainen oikeus.

Samaa mieltä. Ihan kuin vaimo ois joku alamainen miehelleen.

Alkuperäinen kirjoittaja fanta:
JOs sinulla on käyttöoikeus, ei sinulla tarvitse olla erillistä lupaa.

Aivan sitä oon itekkin miettiny. Miehen yrityksen tiliin ei laitettu käyttöoikeutta, koska en halunnut. mutta senkin tilin itedot näen kotoa kun pankkiohjelma.

Onko teidän perheessä ap tapana, että joka ostos ja tililtäotto käydään läpi ja tehdään selvitys? Myös kun miehesi tekee hankintoja, ruokaostoksia, mitä ikinä, että nää makso tän ja tän verran ja tilille jäi sen ja sen verran. Jos näin, niin ymmärrän, että hiiltyy, muuten en. Jos sulla on käyttöoikeus miehen tileihin ja teidän yhteisiin rahoihin, niin kyllähän sä sitten saat sitä tiliä käyttää parhaaks katsomallas tavalla!

No onhan mies maksanut yhteisiä kuluja, kuten vakuutukset, autot, sähkökulut, lääkekuluja lapselle, ruokaan antanut myös rahaa tai antanut kortin ja tunnusluvun jotta voi ottaa rahaa. On laittanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä. Jos mulla ei ole ollut rahaa on maksanut ruokaostokset kaupassa kun ollut mukana, on maksanut lomareissuilla yhteisiä menoja, on maksanut vaatemenojakin kuten jo taisin kirjoittaa aiemmin jne

Mutta se mikä tässä nyt pointti on tää, että tai mistä paha mieli on se että kun otin miehen tililtä johon käyttöoikeus mulla 500? ja käytin ne lääkkeisiin ja ruokaa. En ollut niistä nostoista kertonu. Se miestä niin kovasti vitutti kun olin ilman lupaa ottanut rahaa. Näin ei ole ennen käynyt. Mies on ennenkin tiliotteelta nähnyt ja kysynyt jotain summaa ja oon sanonut että oon nostanu. Ennen ei oo mitään tälläistä tapahtunu eli lyömisellä uhkailtu ja saniottu ettei puhuttavaa ole ja että saan pakata tavarat.

Aikasemmin kyllä sanoit, että sinä olet maksanut ruuat ja lasten vaatteet ja lääkkeet. Että mies on joskus OTTANUT OSAA vaatteisiin. Mutta sama se, sä voit puolustella nyt miestäs miten haluut...

Mutta olen sitä mieltä YHÄ että YHTEINEN PERHE=YHTEISET RAHAT ja miksi pitäis joka tikkarista tehdä toiselle tiliä? En ymmärrä, en. Jos mua tollasen perusteella uhkailtas lyömisellä ja tavaroiden pakkaamisella niin tasan kyllä ottasin ja pakkaisin tavarani ja jättäsin miehen haisemaan paskoneen. Mua ei tuollalailla kohdeltais ja piste!

Taitaa olla kyse jostain oihan muusta miehelläsi, kun rahankäytöstä. Jos sulla on tiliin käyttöoikeus, ei sun tarvi miehelle mitään selittää, jos sieltä rahaa otat. Kysyppä illala mieheltä, mikä sitä oikeasti riipii.

Alkuperäinen kirjoittaja memmu:

Aikasemmin kyllä sanoit, että sinä olet maksanut ruuat ja lasten vaatteet ja lääkkeet. Että mies on joskus OTTANUT OSAA vaatteisiin. Mutta sama se, sä voit puolustella nyt miestäs miten haluut...

Mutta olen sitä mieltä YHÄ että YHTEINEN PERHE=YHTEISET RAHAT ja miksi pitäis joka tikkarista tehdä toiselle tiliä? En ymmärrä, en. Jos mua tollasen perusteella uhkailtas lyömisellä ja tavaroiden pakkaamisella niin tasan kyllä ottasin ja pakkaisin tavarani ja jättäsin miehen haisemaan paskoneen. Mua ei tuollalailla kohdeltais ja piste!

Oon niin huonolla tuulella, että en muista enää mitä kirjoittanu. Mutta jos viitsit niin kato aikaisempia viestejäni niin kirjoitin että oon ite maksanu joitain halvempia lääkkeitä ja mies antanut kalliisiin lääkkeisiin rahaa. Jotenkin noin kirjoitin johonki viestiin. On paha mieli enkä jaksa etsiä viestiä

En tiedä onko provo vai ei, mutta jos on totta, on tosi outo tilanne. En sano, ettet ole tehnyt mitään väärin tai sinulla on ollut oikeus käyttää korttia/rahoja. Se ei ole tässä jutussa mielestäni olennaista. Jos noin on käynyt ja olet mielestäsi tehnyt väärin, niin anteeksipyynnön pitäisi riittää (jos vielä saat miehen uskomaan että tosiaankaan rahoja ei ole käytetty huvituksiin).

Jos uhkaa erolla tai on jopa väkivaltainen, niin ongelma on jossain muualla, kuin tässä raha-asiassa. Kyse on kuitenkin inhimillisestä erehdyksestä ja yhdestä kerrasta, eikä edes mikään maailmaa mullistava juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En tiedä onko provo vai ei, mutta jos on totta, on tosi outo tilanne. En sano, ettet ole tehnyt mitään väärin tai sinulla on ollut oikeus käyttää korttia/rahoja. Se ei ole tässä jutussa mielestäni olennaista. Jos noin on käynyt ja olet mielestäsi tehnyt väärin, niin anteeksipyynnön pitäisi riittää (jos vielä saat miehen uskomaan että tosiaankaan rahoja ei ole käytetty huvituksiin).

Jos uhkaa erolla tai on jopa väkivaltainen, niin ongelma on jossain muualla, kuin tässä raha-asiassa. Kyse on kuitenkin inhimillisestä erehdyksestä ja yhdestä kerrasta, eikä edes mikään maailmaa mullistava juttu.

Joo pyysin mieheltä anteeksi ja sanoin, että joo totta on se, että olisin voinut ilmoittaa. Mutta tässä saattaa olla nyt jotain muuta takana. Koska ei mun mielestä ole tervettä uhkailla lyömisellä tai eroamisella. Ja 500? jos siitä 50% tai ehkä vielä enemmänkin menee lääkkeisiin ja muu ruokaan. En ole kotiin ostellut mitään turhuuksia, en ole ravintoloissa käynyt syömässä tai muutakaan. Mutta miehelle tuntui olevan maailman loppu se, että olin ILMAN LUPAA OTTANUT RAHAT. Vitsit kun mä en tajunnu heti sanoa miehelle että mulla on käyttöoikeus tiliin. Mutta tarkoittaako se sitä että saan hummata vaikka mihin rahat.

Mä en oo ajatellut tuota kun käyttöoikeus tiliin niin saa käyttää ihan mihin vaan. Oon ajatellut aina niin, että jos tarvii ihan hätätapauksessa johonkin rahaa tai muita pankkiasioita hoitelen.

Mua todella ihmetyttää miehen käytös edelleen.

Mä haluan selvittää asiat puhumalla. En tiedä suostuuko mies edelleenkään puhumaan? Mutta mun mielestä, kun aletaan uhkailla väkivallalla niin ei sitä voi ohittaa. Vaan selvittää.

Minun mielestäni silloin, jos on yhteinen koti ja perhe, myös rahat ovat tavallaan yhteiset. Näin ainakin meillä. Erityisesti kun ei ole kovin suuret tulot ja lähes kaikki mitä tulee, menee ruokaan, laskuihin ja asumiskustannuksiin, on turha alkaa erittelemään minun ja sinun rahoja. Miehesi on ITSE antanut kortin käyttöösi ja sinä olet sillä ostanut ruokaa lapsille. Miehesi tässä se typerä on kun suuttuu, et sinä!!!

Jos joku vaikka vastais ja antais vinkkejä vielä.

Mies varmaan mököttää, kun ilalla tulee kotiin. Eihän hän edes puhunut kun lähti töihin vaikka yritin jotain kertoa. Mutta miten kannattais aloitaa keskustelu asiallisesti? Siis joo on meillä ollut asiallisia keskusteluja monestikin, mutta koska aiheena tää niin en oikein osaa ajatella selväjärkisesti kun on pahamieli ja muutenkin jo päivä pilalla.

En haluaisi menettää hermoja koska silloin ainakin tulee sanottua tosi ilkeästi ja syyllistävästi toista kohtaan. Mutta en kuitenkaan halua sitäkään linjaa jatkaa, että itseänikään syyllistäisin. Virheen tein, kun en kertonut mutta tekeehän kaikki ihmiset virheitä.

Miten esittää asia, niin että mies huomaa että en ilkeyttäni nostanut "ilman lupaa" miehen tililtä, ja tuo väkivallalla uhkailu ja erolla uhkailu.

Sitäkin jo tässä mietin, että jos kertois miehelle tähän tyylliin: "ei eroamalla välttämättä ongelmat ratkea, etkä minusta eroon pääse kokonaan. Lapsista jatkuu vastuu ja sitä kautta joudutaan olemaan tekemisissä ja elatusmaksutkin pitää hoitaa. Ja uskallanko jättää lapset sinulle, kun jo nyt uhkailet minua lyömisellä? Tiedätkö, että on kiristämistä jos uhkailee väkivallalla? Siinä toinen laitetaan toimimaan omien halujen mukaan " Onko liian ankeaa?

Alkuperäinen kirjoittaja harmuliini:
Minun mielestäni silloin, jos on yhteinen koti ja perhe, myös rahat ovat tavallaan yhteiset. Näin ainakin meillä. Erityisesti kun ei ole kovin suuret tulot ja lähes kaikki mitä tulee, menee ruokaan, laskuihin ja asumiskustannuksiin, on turha alkaa erittelemään minun ja sinun rahoja. Miehesi on ITSE antanut kortin käyttöösi ja sinä olet sillä ostanut ruokaa lapsille. Miehesi tässä se typerä on kun suuttuu, et sinä!!!

Niin minäkin mietin, että oishan mies voinut tosiaan sanoa, että kortin saat, mutta tiliä et käytä. En olisi suuttunut. Mutta tiettenkään ei saisi olettaa, että tiliä saa automaattisesti käyttää vaikka saakin kortin ja on käyttöoikeus tiliin.

Mies on jokseenkin tarka rahasta, mutta taas toisaalta ei ole. Ymmärrän sen siinä mielessä, että mieheni vanhemmat ovat joutuneet ehkä säästämään kaikesta. Eikä välttämättä ole ollut varaa kaikkeen. Eli on ollut pakko oppia olemaan tarkka rahan suhteen.

Yhteistyössä