A
Apuja
Vieras
Oletteko naimisissa? Jos olete, eikä teillä ole avioehtoa, niin sinulla ei ole mitään pelättävää talon ym. omaisuuden suhteen.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Alkuperäinen kirjoittaja Fleur de la Cour:Alkuperäinen kirjoittaja ap:E tiedä kannattaako soittaa miehelle? Voi olla ettei mies vastaa puheluun, kun tietää että soitan. Mies kyllä töissö pystyy vastaamaan jos soitan, lapset soittaa tai joku sukulainen soittaa.
Vai pahentaako se vaan sitten tilannetta?
Eikä kun pysyt ylpeänä ja mökötät viikon!
Joo vois olla niin. Mutta toki haluan asian selvittää. En nyt ehkä puhelimessa, mutta kun tulee töistä. Mitäpä jos mies vaatii illalla että pakkaa tavaras ja häivy. Eihän mulla ole paikkaa minne mennä, autotkin tietysti miehen nimellä ja tuskin saisin ajaa nyt. Mä uskon, että mies voi olla vaikka loppuelämän mulle puhumatta vaikka ei kotoa ajais pois. Kiva kiva kun talokin miehen nimissä. Joo Haukkukaa nyt vielä tästäkin kun talo vaan miehen nimissä.
Alkuperäinen kirjoittaja Herää jo.:Ennemminkin sun pitäis jättää tollanen mies. Mikä tossukoiden vaellus täällä kokoajan on? Toi on vallankäyttöä, toi mun rahat meininki. Vaimo pysyy kotona ilman harrastuksia kun turvallisesti pa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:joo en tiedä... ei olla naimisissa. Mies ostanut talon aikoja sitten. Naimisiin menosta on puhuttu ja maistraatissa se ois hoidettu. Miehen nimissä autot, koska mies ne maksanut. HAUKKUKAA VAAN LISÄÄ sitähän mä tässä tarvin. No joo mä oon pahala mielellä. Oon ite olut pieniä pätkiä töissä joista ei niin kauheasti rahaa ole kertyny pätkätyöläiselle. Ja se miksi autot miehen nimissä on se että mies on ne ostanut omalla rahalla.
En oo osannut vaatia, että mun nimi myös auton papereihin. Ois tietysti pitänyt. Hyvä olla jälkiviisas.
Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja ira:Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:Alkuperäinen kirjoittaja pirullinen emäntä:hanki oma tili ja pyydä viikkorahat sinne mitä saat käyttää.. ja pistä ukkos ostamaan ruoat perheelle...
![]()
Viikkorahaa jne. Hoh-hoijaa!!
Meillä mies on töissä, minä hoidan lapsia kotona. Miehen tulot ja minun tulot on meidän perheen yhteistä tuloa, johon molemmilla on samanlainen oikeus.
Alkuperäinen kirjoittaja fanta:JOs sinulla on käyttöoikeus, ei sinulla tarvitse olla erillistä lupaa.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:No onhan mies maksanut yhteisiä kuluja, kuten vakuutukset, autot, sähkökulut, lääkekuluja lapselle, ruokaan antanut myös rahaa tai antanut kortin ja tunnusluvun jotta voi ottaa rahaa. On laittanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä. Jos mulla ei ole ollut rahaa on maksanut ruokaostokset kaupassa kun ollut mukana, on maksanut lomareissuilla yhteisiä menoja, on maksanut vaatemenojakin kuten jo taisin kirjoittaa aiemmin jne
Mutta se mikä tässä nyt pointti on tää, että tai mistä paha mieli on se että kun otin miehen tililtä johon käyttöoikeus mulla 500? ja käytin ne lääkkeisiin ja ruokaa. En ollut niistä nostoista kertonu. Se miestä niin kovasti vitutti kun olin ilman lupaa ottanut rahaa. Näin ei ole ennen käynyt. Mies on ennenkin tiliotteelta nähnyt ja kysynyt jotain summaa ja oon sanonut että oon nostanu. Ennen ei oo mitään tälläistä tapahtunu eli lyömisellä uhkailtu ja saniottu ettei puhuttavaa ole ja että saan pakata tavarat.
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mutta se mikä tässä nyt pointti on tää, että tai mistä paha mieli on se että kun otin miehen tililtä johon käyttöoikeus mulla 500? ja käytin ne lääkkeisiin ja ruokaa. En ollut niistä nostoista kertonu. Se miestä niin kovasti vitutti kun olin ilman lupaa ottanut rahaa. Näin ei ole ennen käynyt. Mies on ennenkin tiliotteelta nähnyt ja kysynyt jotain summaa ja oon sanonut että oon nostanu. Ennen ei oo mitään tälläistä tapahtunu eli lyömisellä uhkailtu ja saniottu ettei puhuttavaa ole ja että saan pakata tavarat.
Alkuperäinen kirjoittaja memmu:Alkuperäinen kirjoittaja ap:No onhan mies maksanut yhteisiä kuluja, kuten vakuutukset, autot, sähkökulut, lääkekuluja lapselle, ruokaan antanut myös rahaa tai antanut kortin ja tunnusluvun jotta voi ottaa rahaa. On laittanut mulle käyttöoikeuden tiliinsä. Jos mulla ei ole ollut rahaa on maksanut ruokaostokset kaupassa kun ollut mukana, on maksanut lomareissuilla yhteisiä menoja, on maksanut vaatemenojakin kuten jo taisin kirjoittaa aiemmin jne
Mutta se mikä tässä nyt pointti on tää, että tai mistä paha mieli on se että kun otin miehen tililtä johon käyttöoikeus mulla 500? ja käytin ne lääkkeisiin ja ruokaa. En ollut niistä nostoista kertonu. Se miestä niin kovasti vitutti kun olin ilman lupaa ottanut rahaa. Näin ei ole ennen käynyt. Mies on ennenkin tiliotteelta nähnyt ja kysynyt jotain summaa ja oon sanonut että oon nostanu. Ennen ei oo mitään tälläistä tapahtunu eli lyömisellä uhkailtu ja saniottu ettei puhuttavaa ole ja että saan pakata tavarat.
Aikasemmin kyllä sanoit, että sinä olet maksanut ruuat ja lasten vaatteet ja lääkkeet. Että mies on joskus OTTANUT OSAA vaatteisiin. Mutta sama se, sä voit puolustella nyt miestäs miten haluut...
Mutta olen sitä mieltä YHÄ että YHTEINEN PERHE=YHTEISET RAHAT ja miksi pitäis joka tikkarista tehdä toiselle tiliä? En ymmärrä, en. Jos mua tollasen perusteella uhkailtas lyömisellä ja tavaroiden pakkaamisella niin tasan kyllä ottasin ja pakkaisin tavarani ja jättäsin miehen haisemaan paskoneen. Mua ei tuollalailla kohdeltais ja piste!
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:En tiedä onko provo vai ei, mutta jos on totta, on tosi outo tilanne. En sano, ettet ole tehnyt mitään väärin tai sinulla on ollut oikeus käyttää korttia/rahoja. Se ei ole tässä jutussa mielestäni olennaista. Jos noin on käynyt ja olet mielestäsi tehnyt väärin, niin anteeksipyynnön pitäisi riittää (jos vielä saat miehen uskomaan että tosiaankaan rahoja ei ole käytetty huvituksiin).
Jos uhkaa erolla tai on jopa väkivaltainen, niin ongelma on jossain muualla, kuin tässä raha-asiassa. Kyse on kuitenkin inhimillisestä erehdyksestä ja yhdestä kerrasta, eikä edes mikään maailmaa mullistava juttu.
Alkuperäinen kirjoittaja harmuliini:Minun mielestäni silloin, jos on yhteinen koti ja perhe, myös rahat ovat tavallaan yhteiset. Näin ainakin meillä. Erityisesti kun ei ole kovin suuret tulot ja lähes kaikki mitä tulee, menee ruokaan, laskuihin ja asumiskustannuksiin, on turha alkaa erittelemään minun ja sinun rahoja. Miehesi on ITSE antanut kortin käyttöösi ja sinä olet sillä ostanut ruokaa lapsille. Miehesi tässä se typerä on kun suuttuu, et sinä!!!