Teinien vanhemmat, ja muutkin

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ei tässä voi kuin katsoa sivusta, viimeksi tänään taas sanoin että ei jätetä yksin ja meille voi tulla, mutta vanhemmat tekevät kuinka lapsi haluaa. ap

kuinhan kauan vielä ? :o tekevät niinku laps haluu*muoks*
 
Satun tietämään useamanki sellasen tapauksen, et vanhemimat reissussa eikä kakara varsinaisesti järjestä bileitä mut paikalle yllättäen paukkaa vanhempaa lössiä jotka pistää kodin remontti kuntoon. Yhdestäki talosta hajotettii vessanpönttöjä myöten kaikki :/
En uskaltaisi tänkään vuoksi jättää.
 
Kyllä mä 13 vuotiaana jäin "yksin" kotiin kun äiti ja pikkuveli lähti isäni luokse ulkomaille viikoksi. Vaikka kanssani jäi kaksi isompaa sisarusta, niin kodinhoito ja rahavarat oli täysin mun vastuulla. Toisekseen siskoni joutui heti kolmisteen jäätyämme sairaalaan ja veljeni ryyppäsi koko viikon. Eikä se silloin tuntunut pahalta ajatukselta, luotin itseeni ja vahhempani minuun :D

Eikä edes ollut ketään aikuista joka ois käyny tarkisamassa tilanteen.
 
No aivan varmasti voi jättää jos ei kyseessää ole joku ahistava uusavuton "vauva" Kyllähän 13 vuotias jo pärjää, osaa tehdä ruokaa ja soittaa kännykällä jos hätä tulee. En näe kyllä tässä mitään väärää erisia olisi jos lapsi jätettäisiin vastentahtoaan yksin. Voi sua kun joudut vaan sivusta kattelee ihan normaalia asiaa.
 
meillä ei edes ensi vuonna 13 v jäisi viikoksi kotiin, jos me muut oltaisiin matkalle menossa. Joskus 17 v taisi tuo vanhin yksin olla kotona kun me muut matkalla ja silloinkin naapurille oli sanottu että kurkkii välillä meidän pihaan ja tarvittaessa käväisee kylässä, mutta ei tarvittu. Mutta jos jostakin syystä 13 v ei lähtisi mukaan niin menisi kyllä jollekin kaverilleen siksi aikaa
 
ja se että osaako 13 v laittaa ruokaa ja herätä aamulla ja olla kunnolla. se ei riitä koska se voikin olla näin että tulee muita 13 vuotoaita ja vähän muunkin ikäisiä ja jotkut käyttää alkoholiakin jne. siinäpä voi sitten miettiä kuka korvaa mitä ja kuka selittää mitä poliisille ja vakuutusyhtiölle
 
Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
Kyllä mä 13 vuotiaana jäin "yksin" kotiin kun äiti ja pikkuveli lähti isäni luokse ulkomaille viikoksi. Vaikka kanssani jäi kaksi isompaa sisarusta, niin kodinhoito ja rahavarat oli täysin mun vastuulla. Toisekseen siskoni joutui heti kolmisteen jäätyämme sairaalaan ja veljeni ryyppäsi koko viikon. Eikä se silloin tuntunut pahalta ajatukselta, luotin itseeni ja vahhempani minuun :D

Eikä edes ollut ketään aikuista joka ois käyny tarkisamassa tilanteen.

Mitäs mieltä nyt olet asiasta?
 
Voi jösses teidän kans, mä oon muuttanut opiskelupaikkakunnalle 15v. 17 suotiaalle naapuri kyttäämään? Juu voi jäädä jos tosiaan osaa jotain eikä ole pilalle kasvatettu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Alkuperäinen kirjoittaja RuisNeppari:
Kyllä mä 13 vuotiaana jäin "yksin" kotiin kun äiti ja pikkuveli lähti isäni luokse ulkomaille viikoksi. Vaikka kanssani jäi kaksi isompaa sisarusta, niin kodinhoito ja rahavarat oli täysin mun vastuulla. Toisekseen siskoni joutui heti kolmisteen jäätyämme sairaalaan ja veljeni ryyppäsi koko viikon. Eikä se silloin tuntunut pahalta ajatukselta, luotin itseeni ja vahhempani minuun :D

Eikä edes ollut ketään aikuista joka ois käyny tarkisamassa tilanteen.

Mitäs mieltä nyt olet asiasta?

En mä sitä ole sen enempiä ees aatellu, kun ennen tätä ketjua se ei mun mielestä ole ollut ees outoa saati ihmeteltävää. Mä oon ollu aina kodinhoitaja tyyppiä, joten se kävi ihan luonnostaan multa et hoidin pyykit, ruuat ja siivoukset. Ehkä olin vaan tosi otettu että muhun luotettiin niin paljon.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Voi jösses teidän kans, mä oon muuttanut opiskelupaikkakunnalle 15v. 17 suotiaalle naapuri kyttäämään? Juu voi jäädä jos tosiaan osaa jotain eikä ole pilalle kasvatettu.

on siinä 2vuotta lisää ikää ( ja järkeäkin?) ku kysymyksessä
 
Meillä myös asumismuoto vaikuttaa, en jättäisi omakotitaloa alaikäisen vastuulle useammaksi päiväksi, jos jotain sattuu, se sattuu kun se on kaikkein hankalinta tai vaaralllisinta.
 

Yhteistyössä