Teinkö mielestänne kärpäsestä härkäsen eli liioittelinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ymmärrän pointtisi, mutta sinä et ymmärtäny minun pointtiani. Se ei ollut herkut vaan sopimus.

Hmm, toisaalta kyllä ymmärrän miestäsi siinä, että yritti lepytellä sinua niillä uusilla herkuilla, olkoonkin että se tekemänne sopimus vesittyi lopullisesti siinä, mutta luuli varmaan niin olevan parempi? Ja onhan noita herkkuja teillä nyt sen verran reilusti eikä ne vanhaksi pääse menemään, joten ei nuo nyt sinänsä hukkaan menneet.. säännöstelette (jos mies siihen pystyy) niitä vähän pidempään.

Mutta tuosta minullekin tulisi vähän natsimeininki, jos puoliso olisi se joka määrää milloin saa herkut jakaa ja täsmälleen kuinka paljon saa syödä.

Nyt ei oo kaikki ymmärtäneet koko juttua. Mulle on täysin sama vaikka mulle ei olis jätetty mitään, en ole niin herkkujen perään... mutta itse koen asian niin että yhteinen sopimus ei ole minkään arvoinen vaan sen yli voidaan kävellä miten vain.

Miksi piti mennä ostamaan kassillinen turhuuksia, jos on yhdessä sovittu, ettei niitä osteta ja mies tietää, etten aio syödä sen ostamia juttuja, kun on sovittu ettei osteta enkä edes tykkää herkuista?

Ajattelin, että pidetään joku päivä yhteinen herkkupäivä jolloin lapset, mies ja minä otetaan yhdessä keksejä ja limsaa... lapset eniten ja me "seurana"... ja että jos miehelle tai lapsille tulee joku päivä tarve ottaa keksi (esim. kahvin kanssa) niin toki voi ottaa mutta miksi pitäs syödä kaikki. Äh, en tiiä, antaa olla. Tuntuu vaan että tää oli joku kosto tai mikä lie kun piti noin överit vetää tiedostetusti.

ja sua ärsyttää ettet päässyt mukaan bileisiin

Tuntuu välillä että naiset on aivan sekopäisiä kontrollifriikkejä.

Kyllä tajuan että ärsyttää varmasti tuollainen, mutta ihan oikeasti taas vähän tuntuu että nainen mäkättää ja päättää jotain ja miehen pitää sitten vaan sopeutua. Puhuisit sen miehesi kanssa asiallisesti, olettaen että ukkokin siis pystyy siihen.

Ja tässä toinen... kyse ei ole mistään leivontasuklaasta vaan periaatteesta ja sopimuksesta jossa on mielestäni pysyttävä. Se nyt on ihan sama vaikka olisin ostanu mitä tahansa mutta kun sopimuksessa ei pysytty.

Susta tuleekin tosiaankin pirttihirmu kun SUN hommaamat herkut syötiin ja SUT jätettiin ilman :D Voih
En enää ihmettelekkään miehesi käytöstä.

Miehesi ostokset voisi myös tulkita niin,että hänei tahdo kanssasi reissuun eikä makoilla uudella soffalla ;)

Vaikuttaa myös siltä,että sinä teit sopimuksen,mutta mies ei. Ja jos haluat kiillottaa sädekehääsi niin pysy sopimuksessasi :)

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Tepadj ja HippuTAR
[QUOTE="julia";28028019]keksi parempi säästösuunnitelma.Meillä toimii se että kumpikin laittaa tietyn summan joka kuukausi purkkiin,meillä esim kumpikin laittaa joka kuu 20€ "kesärahaa".Vuodessa saadaan kasaan lähes 500€ lomarahaa.[/QUOTE]

Joo, päätin jo että nyt loppui tuollaiset turhat sopimukset joita kukaan, mies siis, ei kunnioita... keksin vielä että miten alan itse säästämään, ehkäpä saan vielä "kostettua" miehelle... :D

Nyt ei oo kaikki ymmärtäneet koko juttua. Mulle on täysin sama vaikka mulle ei olis jätetty mitään, en ole niin herkkujen perään... mutta itse koen asian niin että yhteinen sopimus ei ole minkään arvoinen vaan sen yli voidaan kävellä miten vain.

Miksi piti mennä ostamaan kassillinen turhuuksia, jos on yhdessä sovittu, ettei niitä osteta ja mies tietää, etten aio syödä sen ostamia juttuja, kun on sovittu ettei osteta enkä edes tykkää herkuista?

Ajattelin, että pidetään joku päivä yhteinen herkkupäivä jolloin lapset, mies ja minä otetaan yhdessä keksejä ja limsaa... lapset eniten ja me "seurana"... ja että jos miehelle tai lapsille tulee joku päivä tarve ottaa keksi (esim. kahvin kanssa) niin toki voi ottaa mutta miksi pitäs syödä kaikki. Äh, en tiiä, antaa olla. Tuntuu vaan että tää oli joku kosto tai mikä lie kun piti noin överit vetää tiedostetusti.

Ehköpä sinulta itseltäsi on mennyt ajatus hieman ohi. Mies otti sinun huomattelusi vittuiluna ja kävi ostamassa sinulle sitten omat herkut, ettei mäkätystä siitä entisten syönnistä tarvitse kuunnella. SINÄ ajattelit syödä niitä päivittäin (tee se omalla osallasi), muut päättivät syödä osansa heti.

Tämän on pakko olla provo
colbert.gif

• Tykkää
Reactions: Littledeath
mutta toiset pitää mua hulluna... ehkä (huom. ehkä :D ) kilahdin turhasta mutta kyllä otti päähän se, että mies ei välittäny siitä että suklaa oli varattu muuhun ja se oli selvästi merkitty (tässäkin ei välitetty mun mielipiteestä/aikomuksesta/tms.) ja sit tuo yhteinen säästösopimus vedettiin vessanpönttöön oikein kunnolla, niin että varmasti huomasin! Teki sen tahallaan... tai kuten antaa ymmärtää, "en minä tiennyt, en tajunnut" eli leikkii tyhmää ja on lapsellinen. Anteeksipyyntö sinänsä oli kiva ele, mutta että sekin piti liioitella oli tosi tyhmää. Hyvä kuitenkin, että edes joku ymmärsi mua :D

[QUOTE="vieras";28028070]Ehköpä sinulta itseltäsi on mennyt ajatus hieman ohi. Mies otti sinun huomattelusi vittuiluna ja kävi ostamassa sinulle sitten omat herkut, ettei mäkätystä siitä entisten syönnistä tarvitse kuunnella. SINÄ ajattelit syödä niitä päivittäin (tee se omalla osallasi), muut päättivät syödä osansa heti.[/QUOTE]

Ei, MINÄ en ajatellut syödä päivittäin, vaan yhdellä kerralla... minä en ajatellut ettei niitä saa syödä kaikkia kerralla vaan jotenkin tämä tapa mikä oli vahvasti liioiteltu (huomioiden että leivontaan varattu suklaa oli vedetty mukaan peliin) osoitti sen, ettei yhteinen sopimus merkitse mitään.

Kyllä mä ymmärsin, että kysymys oli periaatteesta. Mutta toisaalta itse sanoit että "ajattelit että joku lta yhdessä syödään tai että joskus voi ottaa yhden keksin" ihan totta, on täysin skitsoa suuttua jos toinen ei lue ajatuksia. Ja sitä paitsi miehesi teki itse asiassa juuri niinkuin olit ajatellut : hän söi herkkuja lasten seurana. Tosin ilman sinua, MUTTA SINÄHÄN ET VÄLITÄ HERKUISTA. Joten loppujen lopuksi ainoaksi rikkeeksi jää se suklaalevy. Kaupassa liioittelu oli selkeästi tarkoitettu osoittamaan sinulle että kohtuuttomalta käytökselle saa kohtuuttoman vastauksen, sitä et voi tulkita sopimuksen rikkomiseksi koska kyse oli jo ihan muusta.

Ja uskomatonta että joku jo ehti sanoa, että ei haluaisi olla tämäntyyppisen miehen kanssa, jonka sanaan ei voi luottaa. Oikeasti naiset, ootte ihan hulluja!

Kuinka kauan niistä olisi pitänyt riittää? Koko kk:lle vai?

jos meillä on herkkuja ne syödään pois ja sitten ei osteta ennen kuin taas tekee mieli.

Osaatko sä lukea? On tehty sopimus, että säästetään jättämällä herkut pois ja tuo säästetty aha käytetään yhteiseen hyvään. Ei osteta herkkuja tai mitään muutakaan turhaa (kuten bensa, enempää kuin on välttämätöntä) jotta saadaan säästettyä rahaa em. asioihin.

olet fanaattinen fundamentalisti. jos kysyt mieheltä mihin sopimukseen hän on mielestään suostunut, niin hän tuskin ymmärtää myöntyneensä siihen, että yhtäkään suklaalevyä ei ahmaista ennen kuin uusi sohva vie entiseltä viran ja matkaliput on taskussa.

Luulen että aika harva mies olisi innoissaan tuommoisesta sopimuksesta, ja jos noin tiukka on näkemyksesi niin joudut sitten viilaamaan kymmenen sivua tekstiä ja luettamaan sen juristilla ja sitten haet mieheltä nimmarin alle.

Tiedän miten murhanhimo nousee kun toinen puhuu yhtä ja tekee toista, saati että toistamiseen. Mutta kun olet noin ehdoton, niin tuollainen passiivis-aggressiivinen mies on luultavasti juuri se helvetti jonka tarvitset kasvaaksesi ihmisenä.

Höllää hiukan vaatimustasoa, sekä rahallisesti että asenteen puolesta. Matkalle voidaan mennä joka toinen vuosi, tai sohvanhankintaa voi siirtää.

mutta itse koen asian niin että yhteinen sopimus ei ole minkään arvoinen vaan sen yli voidaan kävellä miten vain.

Miksi piti mennä ostamaan kassillinen turhuuksia, jos on yhdessä sovittu, ettei niitä osteta

Ajattelin, että pidetään joku päivä yhteinen herkkupäivä jolloin lapset, mies ja minä otetaan yhdessä keksejä ja limsaa...

"yhteinen sopimus" josta poiketen SULLA on oikeus ostaa herkkuja ja SÄ voit suunnitella herkkupäivän...

No mun mielestä sun mies on vähän lapsellinen kun ilmeisesti ihan kiusallaan toi 5 suklaalevyä ja älyttömät määrät limpparia ja keksiä muka pelkästään sulle?! Siis pelkästään noihin herkkuihin on jo munkin surkealla matikkapäällä menny jo aika paljon rahaa..

Samaa mieltä. Aivan idioottimaista.
Jos on kerran yhdessä sovittu säästöistä, niin typerää lipsua niistä, ja vielä hermostua kun toinen suuttuu lipsumisesta.

[QUOTE="Jeppis";28028129]Kyllä mä ymmärsin, että kysymys oli periaatteesta. Mutta toisaalta itse sanoit että "ajattelit että joku lta yhdessä syödään tai että joskus voi ottaa yhden keksin" ihan totta, on täysin skitsoa suuttua jos toinen ei lue ajatuksia![/QUOTE]

Itse asiassa tästä oli ollut puhetta kun yhdessä puhuimme herkkujen ym. turhuuksien vähentämisestä. Olimme yhdessä miettineet, että kun ostamme jotain kotiin niin näin teemme mitä kerroin. Ja sitten siitä ei välitettykään yhtään.

Miksi et voi nauttia siitä, että mies on viettänyt aikaa lasten kanssa ja herkutellut. Mä ostan sulle uuden suklaalevyn. Ja ei, en todellakaan ymmärrä miten joku voi saada raivarin SUKLAALEVYSTÄ!

Joku sanoi, että miksi on tehty sellainen sopimus ettei osteta mitään ylimääräistä kun mieskään ei sitä halua. Noh, miksihän se sit on niin, että mies itse ehdotti että säästetään jättämällä turhat ostokset ja vielä laski miten hyvin sillä voi säästää. Sit rikkoo sopimuset ja vielä korostaa sitä ostamalla kassillisen turhaa.

Ja jos haluatte matkalle niin miksi tinkiä arkipäivän nautinnoista ja kituuttaa. Meidän Ikeasohva maksoin käytettynä 40 e ja hyvin ajaa asiansa. Tuhlaamme mieluummin matkoihin, lapseemme ja arkipäivien piristämiseen.
Älkää ostako sohvaa, menkää matkalle ja nauttikaa elämästä.

Eihän nuo 30 euron ostoksetkaan ole mitään hukkaostoksia tai tuhlailua jos teillä on tapana käyttää noita tuotteita. Pistät vaan kaapin perälle ja otatte sieltä seuraavien viikkojen aikana sen sijaan että ostatte herkut kaupasta.

Jos rahat on teillä niin tiukilla että yhden suklaalevyn syöminen aiheuttaa tuollaisen riidan niin kannattaa harkita sitä sohvaa ja matkaa vielä uusiksi. Ovatko vaivan arvoisia? Sohvia löytyy ihan uusiakin käytettynä halvalla esim. facebook-kirppiksiltä, ja perheen yhteistä aikaa voi viettää leppoisasti myös Suomessa, jopa omassa kotikaupungissa. Ilman että tarvii suunnilleen erota säästämisen takia.

En nyt jaksanut kaikkea lukea, mutta tehkää viikkobudjetti paljonko saatte laittaa rahaa niihin herkkuihin, esim vitonen. Jos ei joka viikko tule ostettua niin sitten saatte säästöön niitä vitosia ja voitte ostaa joskus isommin mässyä.

Jos korttimaksujen kanssa on vaikea pelata niin pitäkää kipossa käteisenä herkkurahat, siinä näkee konkreettisesti onko varaa enää ostella namuja.

Yhteistyössä