Teinkö mielestänne kärpäsestä härkäsen eli liioittelinko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Okei, mä oon kyllä niin vittumainen akka, että olisin kilahtanut, jos mun leivontaan varaamani suklaa olis tahallaan syöty. Miks ihmeessä noin pitää tehdä? Miksei ne keksit ja limsat jo riittäneet? Toihan on aivan selvää vittuilua, että mennään tuhoamaan leivontaan varattuja juttuja.
Ja sitten tuollainen järjetön "herkkukassin" ostaminen oman hölmöilyn ja välinpitämättömyyden jälkeen. Ai jumankauta, että en kestäis aikuiselta ihmiseltä tuollaista lapsellisuutta lainkaan.

Ainoa seuraamus noin pahalle luottamuksen ja vakavan säästökuurin rikkojalle on se että nyt lähdet yksin matkaan ja ostat oman sohvan. Siinä ei kukaan muu perheenjäsen istu, ikinä. Otat varulta sohvatyynyt mukaan töihin, kauppaan, uimahalliin ja baariin. Oppivat olemaan syömäti leivontasuklaita, kele. Olihan muuten vaaka ja mitta valmiina ettei kukaan olisi saanut suurempaa leivontasuklaaleipomusta?

Ap, miksi se miehen tuoma suklaa ei kelpaa leivontaan? Sehän riittää seuraaville viidelle viikolle, laitat niiltä mässyrahat suoraan säästöön.

Ja ymmärrän kyllä että harmittaa kun sovitusta ei pidetä kiinni, mutta ei kai moisesta sentään kilareita tarvitse vetää :)

• Tykkää
Reactions: Zucchini
Oliko se suklaa jotain pahaa halpaa taloussuklaata? Kuka hullu sellaista paljailtaan edes syö? Epäilen, että miehelläsi on joku puutostauti, jos meni sellaista syömään.
Muutenhan tässä oli varmasti kyse siitä, että miehelläsi iski makeanhimo ja sitten muka "lasten kanssa" herkutteli. Miehet ovat kovia syömään, sen tosiasian kanssa on vain opittava elämään. :D

Olen kyllä sitä mieltä, että jos joku menee syömään leivontaan tarkoitetun suklaalevyn, jossa on vielä lappu päällä, se on riittävä syy intohimorikokseen syöppöä kohtaan. Muilta osin en kyllä jaksaisi pillastua ap:n kertomasta tapauksesta.

Joku sanoi, että miksi on tehty sellainen sopimus ettei osteta mitään ylimääräistä kun mieskään ei sitä halua. Noh, miksihän se sit on niin, että mies itse ehdotti että säästetään jättämällä turhat ostokset ja vielä laski miten hyvin sillä voi säästää. Sit rikkoo sopimuset ja vielä korostaa sitä ostamalla kassillisen turhaa.

Koska hänen mielestään ihmisarvoa poljetaan, jos turhankin sopimuksen pyhyys on tärkeämpi kuin oikeus poiketa siitä tarpeen mukaan. Usko nyt, sinä olet fundamentalisti, koska jos periaatteista joustetaan niin ne eivät ole enää periaatteita ja lopputuloksena on mieron tie. Tuo on äärimmäistä epävarmuutta.

Miehesi tekee tietysti tyhmästi uhmatessaan pelkojasi ruokkimalla niitä sen sijaan että syyttäisi sinua sääntönatsiksi suoraan. Mutta aggressiivisuutesi tässä ketjussa tekee selväksi, että ellei miehen intohimona ole kaivaa verta nenästään suoralla kritiikillä, hän valitsee mielenosoituksen tien.

Vastauksista päätellen sait liikkeelle joukoittain porukkaa jotka oikein odottivat että pääsevät lyttäämään jonkun. Pääsit sitten uhriksi koska itsekuri, yhteiset sopimukset ja naisten työt ovat halveksittuja ja aliarvostettuja.

[QUOTE="pirttihirmu";28029007]Vastauksista päätellen sait liikkeelle joukoittain porukkaa jotka oikein odottivat että pääsevät lyttäämään jonkun. Pääsit sitten uhriksi koska itsekuri, yhteiset sopimukset ja naisten työt ovat halveksittuja ja aliarvostettuja.[/QUOTE]

Päinvastoin, kysymys on on siitä, että ap:n kaltaisten fanaatikkojen takia normaalikaan nainen ei pääse nauttimaan arvostuksesta, kun on niin helppoa etsiä yhteisiä piirteitä ja julistaa kaikki naiset kontrollifriikeiksi. Suunnilleen jokainen nainen joutuu joka tapauksessa jossain määrin kärsimään halveksintaa ja aliarvostusta. Tämän osaavat kertoa esim. transseksuaalit, koska ovat päässeet vertaamaan kohtelua miehenä ja naisena.

Siksi moni nainen kokee jotain ap:n tapaista, ja hermostuu siitä että hän fanaattisuudessaan sooloilee ja ns. ampuu ennen käskyä.

Ja juuri tämän takia tietty ryhmäkuritus on perusteltuakin. Omani pyrkii suorapuheisuudessaan olemaan viime kädessä rakastavaa tavalla, johon väistelevästi uhmaava puoliso ei pysty. Ymmärrän ap:n tuskan, vaikka sanonkin että se on liioiteltua. Ja ymmärrän valitettavasti senkin, että hän tuskin kykenee tätä kuritusta hyväksymään.

Ja juuri tämän takia tietty ryhmäkuritus on perusteltuakin. Omani pyrkii suorapuheisuudessaan olemaan viime kädessä rakastavaa tavalla, johon väistelevästi uhmaava puoliso ei pysty. Ymmärrän ap:n tuskan, vaikka sanonkin että se on liioiteltua. Ja ymmärrän valitettavasti senkin, että hän tuskin kykenee tätä kuritusta hyväksymään.

Onko "kurittamisesta" tai rangaisemisesta jotakin hyötyä, tapahtui se kummin päin tahansa?

Eli et osaa lukea... mies itse ehdotti turhuuksien vähentämistä säästökeinona. Yhdessä on sovittu, että kohtuudella voi ostaa herkkuja/turhuuksia (ei voi ajaa autollakaan ilman bensaa jne.) ja minä olin se joka kaupassa kävi, joten sen takia ostin ne, anteeksi kovasti jos se jotakuta häiritsee.

Oisko teillä miehen kanssa eri näkemys kohtuullisesta? Musta kanssa vähän vaikuttaa viestiesi perusteella, että sinä määräät sen milloin saa ostaa herkkuja mikä on "kohtuullinen" määrä? Ja ehkä et itsekkään nyt tiedosta täysin mistä olet harmissas, kun aluksi kerroit ajatelleesi että ostamasi herkut riittäisi pidemmäksi aikaa ja sitten kerroitkin ajatelleesi että pitäisitte lasten kanssa herkkuillan, jolloin syötte ne herkut? Voisiko olla niin, että mies on pitänyt sopimuksesta hyvin kiinni ja sitten kokenut että sinä et pidä sopimuksesta kiinni, koska menit ostamaan herkkuja vaikkei pitänyt? Ja näin ollen se oletkin sinä, joka et pitänyt sopimuksesta kiinni?

Miksi ihmeessä niitä herkkuja pitää ylipäätänsä ostaa jos niistä tulee vain riitaa?
Ei kai tuon ikäisten lasten muutenkaan tarvi mättää mahaansa täyteen sauklaata, pipareita ja limsaa!?!

Aika hankalaksi olette saaneet tuon täysin turhan tilanteen.

En näe mitään erikoisen pahaa siinäkään että mies on käynyt shoppailemassa. Tuosta kuitenkin voisi riittää moneksi kuukaudeksi herkkuja, etenkin jos ap ei edes niitä syö. Ei niitä tarvitse heti alkaa mättämään kitaansa vain sen takia että ne sattuvat talossa olemaan.

a)kasva aikuiseksi
b)kasva aikuiseksi
c)kasvaa yhdessä aikuiseksi
d)älkää koskaan enää ostako niitä herkkuja
e)älä sorru herkkuihin enään koskaan
f)lapset eivät tarvitse herkkuja, he tarvitsevat puhtaat vaattee, terveellistä ruokaa, yhteistä aikaa, rakkautta, rakkautta ja vielä kerran rakkautta. Ja rakkautta ei ole että ruokkii lasta herkuilla, lapsi ei tarvitse yhtään herkkuja ei yhtään, suurinta rakkautta on olla antamatta herkkuja lapsille, lapsi arvostaa varmasti enemmän sitä että te vanhemmat teette heidän kanssa lättyjä ja niiden kanssa kermavaahtoa ja hilloa(mansikoita pakkasesta survottuna).. vähemmän herkkua kuin kaupan keksit, limukat, suklaat.
g)avatkaa säästötili johon menee suoraveloituksena tilipäivänä suoraan tililtä joku sovittu summa esim. 50euroa joka kuukausi, tämä summa näkyy vuosien mittaan, mutta on kuitenki suhteessa aika pieni siihen nähen että tuo summa menee helposti yhdellä kauppareissulla johonkin turhaakin turhempaan.

Minuakin olisi ottanut merkityn suklaalevyn syöminen päähän, koska se olisi oikeasti voinut hankaloittaa elämääni. Esim. jos olisin suunnitellut jotain juhlaa tai vieraita varten leipovani töiden jälkeen, olisi jurppinut ankarasti, jos olisin joutunut lähtemään kauppaan (ja vielä kun olisin huomannut asian vasta kotona, enkä olisi voinut siten käydä matkalla töistä kotiin) sen sijaan, että olisin päässyt heti leipomaan.

Mutta. Asia, josta olen joskus omankin puolison kanssa sekä puhunut vakavissani että heittänyt vitsiä - ihmisillä (emmekä minä ja mieheni siis ole tästä vapaita) on usein hauska tapa sekä puolison että lasten kanssa "sopia" asioita. Tämä tapahtuu niin, että sanellaan oma toive, mutta lisätään siihen sana "sovitaan" tai ehkä "sovitaanko". Yksi lisäfinessi on kiristää toiselta lupaus jossain sellaisessa tilanteessa, jossa hänellä ei ole oikein järkevää mahdollisuutta puolustaa itseään (tilanne tai kokoonpano sellainen, että haluaa vain pois siitä), ja sitten vedota jälkeenpäin, että "sinä lupasit ja nyt petit lupauksesi".

En tiedä, kävikö ap:n tapauksessa niin (ei kai, kun hän niin sanoo), mutta aika usein näissä ketjuissa tulee mieleen, että aloittaja ihan kirkkain silmin uskoo "sopineensa asian yhdessä" miehen tai lapsen kanssa, vaikka mistään varsinaisesta yhdessä sopimisesta ei ole ollut kyse.

Olisin mä varmaan nuorempana voinut tuosta suuttua itsekin.

Kun en raukka silloin ymmärtänyt että aivan turhaa energian haaskausta suuttua tämmöisistä.

Onneksi en nykyään suutu juuri MISTÄÄN. (Paitsi yleisestä maailman epäoikeudenmukaisuudesta ja siitä että viattomimmat ja pienimmät aina kärsivät.)

Kyllä minä oisin varmaan kilarit vetänyt ko.tilanteessa. Jospa aapeen ukko oli kyllästynyt säästöbudjettiin herkkujen suhteen. Sit se keksi, että vaimo vetää kunnon kilarit kun syödään herkut leivontasuklaata myöten ja sitten hän voi lepyttääkseen käydä ostamassa kassillisen herkkuja, joitten perään vaimo ei hirveesti oo=saa loppujen lopuks syödä suurimman osan herkuista itse. Minä kyllä piilotan suklaat nykyisin niin hyvin, että isommin siivotessa löydän ilahduttavia yllärikätköjä. Mut oikeesti on vittuilua syödä leivontaan tarkoitettu suklaa...

En jaksa lukea muiden vastauksia, mutta mielestäni olet naurettava pihtari. Kannattaako säästää ja kitua, kun voi vaikka huomenna jo kuolla pois onnettomana. Kärjistettynä, mutta näin kuitenkin.

Yhteistyössä