Tekeekö mies liian vähän/tarpeeksi kotitöitä yms?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häh

Vieras
Mitä ootte mieltä? Osallistuuko mies mielestänne hyvin/huonosti/sopivasti kotitöihin/lastenhoitoon kun

- vie tarhaan lähes aina ja hakee lapset tarhasta väh. 2 kertaa viikossa

- tekee ruuan väh. 3kertaa viikossa ja silloin hoitaa keittiön siivouksen (tiskit koneeseen - pois jne.)

- hoitaa lasten aamurutiinit yleensä aina ja iltarutiinesta aina joko iltapalan ja pesut tai iltasadun/nukuttamisen

- osallistuu siivoukseen pyydettäessä

- tekee lumityöt pääsääntöisesti

- hoitaa kodin tekniset jutut yms. fiksaukset ja huolehtii talon lämmityksestä yms. "miesten jutuista"

- käy ruokakaupassa yhdessä vaimonsa kanssa kaksi kertaa viikossa

- lukee, harrastaa, pelaa, ulkoilee lasten kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26456733:
Mitä ootte mieltä? Osallistuuko mies mielestänne hyvin/huonosti/sopivasti kotitöihin/lastenhoitoon kun

- tekee ruuan väh. 3kertaa viikossa ja silloin hoitaa keittiön siivouksen (tiskit koneeseen - pois jne.)

- hoitaa lasten aamurutiinit yleensä aina ja iltarutiinesta aina joko iltapalan ja pesut tai iltasadun/nukuttamisen

- hoitaa kodin tekniset jutut yms. fiksaukset ja huolehtii talon lämmityksestä yms. "miesten jutuista"

Oletteko kumpikin töissä? Täysipäiväisesti? Miehesi tekee kyllä paljon kotihommia :)

[QUOTE="vieras";26456771]Oletteko kumpikin töissä? Täysipäiväisesti? Miehesi tekee kyllä paljon kotihommia :)[/QUOTE]

Mies työskentelee osin kotoa käsin. Siksi ehkä homma on näin mennyt...

Itse teen mielelläni suurimman osan olenhan vielä kotiäiti kun kerran kotona päivät pitkät olen lasten kanssa. Mies kyllä lumihommst tekee ja laittaa tiskejä mm.

Tekee kyllä paljon. Mitä sulle jää kotitöitä, kun mies osallistuu siivoukseenkin pyydettäessä. Pyydätkö usein ja mitä itse siivoilet?

Meillä mies tekee paljon myös, mutta siitä syystä, että on kotona työttömänä. Itse olen töissä. Kun olin kotiäiti niin tein lähes kaikki kotityöt.

Alkuperäinen kirjoittaja häh;26456733:

Useimmin

Yhdessä tehdään, minä siivoan

Pääsääntöisesti kyllä

Ei siivoa

Kyllä

Kyllä, soittaa huoltomiehen paikalle

Käydään aina yhdessä

Jon kun verran

Meillä mies hoitaa aina tiskit, mä kaiken muun. Toki kyllä auttaa kaikessa jos pyydän, mutta harvemmin pyydän. Mun mielestä tekee ihan tarpeeks enkä enempää viitsi vaatia kun tekee niin pitkiä työpäiviä ja itse oon lapsen kanssa kotona.

Kuulostaa ihan hyvältä minun korvaan. Oma mies teki aika lailla puolet kotitöistä/lastenhoidosta kun oltiin kummatkin opiskelijoita. Nyt kun mies on töissä ja minä kotona vauvan ja esikoisen kanssa, työjärjestys o luonnollisesti muuttunut. Viikolla mies puuhailee esikoisen kanssa töistä tultuaan. Tekee pihahommia tarvittaessa. Laittaa isoimman lapsen nukkumaan. Viikonloppuisin hommat jaetaan taas tasan.