Tekisi mieli käräyttää anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Aasa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"Aasa"

Vieras
Pari vuotta sitten olimme lomalla anopilla ja hänen uudella miehellään kylässä ja homma meni heidän osaltaan kännäämiseksi ja riehumiseksi. Päätimme mieheni kanssa, että touhu ei ole vuosikkaalle ja leikki-ikäiselle sopivaa katsottavaa ja päätimme lähteä pois. Anopin uusi mies haukkui minut, lapset ja perheemme, kasvatusmenetelmämme ja lastemme käyttäytymisen ja ilmoitti, ettemme ole enää tervetulleita jos lähdemme. Anoppi vaan käski rauhoittua ja jäädä paikalle, myöhemmin syytti vielä kaikeasta minua.
Me tietenkin lähdimme hotelliin yöksi ja sovimme, ettemme siellä enää käy.

Seuraavana vuonna oli anopin 60-vee juhlat ja pistäydyimme siellä. Anoppi on käynyt meillä sen jälkeen satunnaisesti, me emme ole siellä synttärien parin tunnin vierailun jälkeen käyneet.

Anopilla ei juuri ole välejä lapsiimme, ei häntä ole kiinnostanut. Synttärilahjat tuo ja ehkä kaikenkaikkiaan käy 3 kertaa vuodessa meille. Ei soita lapsille ikinä, emmekä mekään sinnepäin juuri yhteydessä ole. Kerhokuvat lähetämme ja jouluksi jotain, anopin miestä emme ole muistaneet mitenkään.

Anoppi kuitenkin jakaa facebookissa lastemme kuvia ja esittää täydellistä mummoa." Mummo leipoo lapsenlapsille pullaa, on kuulemma pikkukullilla mummoa kova ikävä." Ja muut kehuvat, kun on niin ahkera ja ihana ja suloinen ja rakastava. Nyt sitten anopin entinen naapuri kommentoi jotain anopin idyllistä joulunaluspostausta ja kysyi onko mieheni ja perheemme tulossa sinne jouluksi. Anoppi ihan pokkana valehteli, että kyllä, mummon kullat haluavat tulla rakkaan mummon luokse niin kuin aina ennen. Entisetkin jutut ja muut ovat ärsyttäneet minua ihan mielettömästi,mutta nytjotenkin napsahti. Emme ole koskaan viettäneet joulua heillä kännäämisen takia, emmekä todellakaan tule viettämään joulua heillä nyt emmekä tulevaisuudessa. Tiedän, että on lapsellista, mutta voi kuinka mieleni tekisikään kertoa kaikille minkälainen tämä ihana ja suloinen mummo oikeasti on.

anoppi kiistatta ansaitsis sen että valheellinen toimita paljastuisi mutta en silti suosittelis tekemään sitä avoimesti naamakirjassa

jos sä vaikka postaisit jouluisia kuvia jostain ihan muualta hetki sen jälkeen kun anoppi on laittanut jonkun herutuksen

[QUOTE="Aasa";29319591]...on kuulemma pikkukullilla mummoa kova ikävä...[/QUOTE]

Antakaa mummon olla pikkukullin kanssa joulun vietossa ihan kaksistaan... Itse en uskaltaisi noihin juhliin osallistua.

Mietinkin, että pitäisikö laittaa anopin seinälle kuva jouluna, jossa lapset poseeraa meillä kotona ja laittaa teksti tyyliin:Jouluterveiset täältä "meidän kotikaupungin nimi"! Anoppi kun asuu ihan eri paikkakunnalla. Ärsyttää hänen esittämisensä, pakko aina hienostella ja olla muka niin hyvä ihminen. Facessa jakaa juttuja jostain "pelasta lapsen joulu" ja "anna lapselle selvä joulu"-juttuja, mutta ei ole koskaan sitä omille lapsilleen antanut, viina ja mies on mennyt aina omien lasten edelle.

• Tykkää
Reactions: Julmis ja krut
Kyllähän siihen voisi ihan vaan kommentoida jotain siihen tyyliin, että vietämme joulua kotona tms. Ymmärrän että ottaa aivoon, mutta et varmasti saavuta sillä mitään jos esimerkiksi anopin fb sivulla puhut suutasi puhtaaksi.

Mitä miehesi on mieltä tuosta äitinsä kaksinaamaisesta käytöksestä? Voisitte yhdessä puhua hänelle suoraan ja sanoa että olisiko aika tunnustaa tosiasiat. Voithan ihan hyvin kieltää anoppia julkaisemasta lastesi kuvia netissä. Jos ei suostu, niin sanot että kuvia ei sitten enää lähetellä.

Minä heittäisin jonkun pienen piikikkään kommentin, kuten että "Kukas lapsenlapsista sinne on tulossa kun me emme ole?" Ymmärrän ärsytyksen, minulla on samanlainen anoppi. Ei ole facebookissa mutta sukulaisilta aina kuulemme kuinka hän on koko ajan lasten kanssa ja minua mustamaalaa, totuus on ihan toinen. Istuu kännissä päivät pitkät ja nykyään emme juurikaan käy siellä koska ei voinut olla sitä muutamaa tuntia edes selvänä mitä olisimme olleet käymässä. Mulla nousee kanssa savu korvista kun kauppareissuilta kuulen anopin tuttavilta kuinka paljon lapsemme on kuulema siellä ja mitä kaikkea tekevätkään. Joopajoo. Itse olen nykyisin totuuden ihan paukauttanut jokaiselle joka ihmettelee miksi anoppi jatkuvaan vahtii lapsiamme että ne on ihan valehtelua.
Jouluksi myös oli ostanut jo kaikkee herkkua ja kaupassa tohkeissaan selittänyt kun mummilaan mennään, niimpäniin, lopetimme jouluna siellä käynnin 4 vuotta sitten kun anoppi sammui keittiön lattialle kesken jouluruuan.

Ymmärrän tilanteen hyvin, koska meillä on sukulaispiirissä yksi muija, joka on myös isoäiti. Suku kyllä tietää, että viinaa tältä akalta kuluu enemmän kuin laki sallii. Facebookiin pistää lastenlasten kuvia ja kertoilee yökyläilyistä, mutta kukaan tervejärkinen ei lastaan hänelle antaisi. On hänelle asiasta sanottu ja lasten kuvia ei kukaan enää lähetä, mutta perättömät postaukset jatkuu....

Mies on ihan luovuttanut äitinsä suhteen, kyllä se äidistään vielä välittää, mutta on jo aikapäiviä sitten todennut, että ihan turha sen kanssa on mitään keskustella, äidillä on oma kanta ja muita ei kuule eikä näe. Äitiä kiinnostaa oma elämänsä ja muut lähinnä hyötymistarkoituksessa. Uusi mies on rikas, ei mikään porho, mutta on iso omakotitalo, uudet autot tasaisin väliajoin ja ulkomaanmatkoja. Naapureille ja tutuille voi esittää parempaa mitä on ja kuvitella kaiken olevan hyvin. Tämä nainen siis omien juttujensa mukaan juoksee päivittäin miljoona kilometriä, hoitaa kodin ja työn, käy teatterissa, konserteissa ja näyttelyissä ja pitää huolta sairaista vanhemmistaan. Todellisuudessa pylly vain leviää, autolla mennään joka paikkaan, kotoa ei poistuta juuri mihinkään, koti kyllä on siisti, mutta ei hän liiku mihinkään television luota eikä tee mitään, vanhemmat ovat hoitokodissa, jossa hän käy max. kerran kahdessa viikossa pikavisiitillä. Ja ne rakkaat lapsenlapset, en ole kertaakaan kuullut mummon kertovan lapsille pitävänsä heistä eikä osoittavan sitä mitenkään, lasten tulisi vain olla mahdollisimman hiljaa ja huomaamatta poissa silmistä.

Yhteistyössä