Tekisitkö lastensuojeluilmoituksen tässä tapauksessa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Perheen äiti on "liikuntarajoitteinen" eikä joka päivä kunnolla pysty edes kävelemään. Äiti ei kykene aina lapsen kanssa ulkoilemaan tai muuten touhuilemaan. Isä vie lapsen päiväkotiin ja hakee päiväkodista niinä päivinä kun äidin jalat ei kanna. Isä myös ulkoilee ja kyläilee lapsen kanssa. Äiti jää kotiin silloin kun ei pysty kävelemään. Lapsi on 2-vuotias.

Yhdyn edellä kirjoittaneiden hämmästykseen. En pysty parhaalla tahdollakaan ymmärtämään suomalaisten pahantahtoisuutta. Kaikin tavoin pyritään kiusaamaan lähimmäisiä ja lastensuojeluilmoituksista on tullut täydellinen ase vanhempia vastaan. Mikä näitä myrkynkatkuisia käärmeitä ajaa tuollaiseen ilkeyteen, en käsitä!

• Tykkää
Reactions: emmiina
Herrajumala nähköön mikä idiootti! Siis kun äiti ei pysty kaikkeen, niin isä ei riitä? Ja sittenkin, vaikka olisi pelkkä äiti niin eiköhän tuon päiväkodin pitäisi riittää "avuksi".

• Tykkää
Reactions: Tara74
Siis mitä hittoa?

Pitäisikö tehdä lastensuojeluilmoitus kun naapurin lapsella oli kengät väärissä jaloissa...ne jalathan voi vioittua ja äiti ei ole yhtään huomannut.

Voi huoh. Mikä teitä vaivaa...onko seurasta puutetta kun pitää sossulle soitella ja keksiä turhia puheenaiheita.

Mietin vaan riittääkö se että mies pystyy lasta hoitamaan ja lapsi on päiväkodissa. Mies hoiti lasta myös kun minä olin sairaalassa. Tilanne on nyt siitä eri että nyt minä olen kotona. 1,5 vuotta sitten meistä tehtiin ilmoitus kun vauva vaan huusi ja oltiin ilmoittajan mielestä väsyneitä. Nyt sitten mietin tekeekö joku taas ilmoituksen.

Mietin vaan riittääkö se että mies pystyy lasta hoitamaan ja lapsi on päiväkodissa. Mies hoiti lasta myös kun minä olin sairaalassa. Tilanne on nyt siitä eri että nyt minä olen kotona. 1,5 vuotta sitten meistä tehtiin ilmoitus kun vauva vaan huusi ja oltiin ilmoittajan mielestä väsyneitä. Nyt sitten mietin tekeekö joku taas ilmoituksen.

Olet joutunut lastensuojeluilmoitus -terrorin kohteeksi ja nyt se varjostaa elämääsi. Kyllä todella kajahtanut täytyy olla jos tuosta syystä ilmoituksen tekee.

teenkö ls ilmotuksen perheestä jossa isä on halvaantunut lantiosta alaspäin?.. jos lapsella on samassa taloudessa äiti ja isä ei silloin eikä kyllä muussakaan tapauksessa se äiti ole automaattisesti se päähuoltaja...

No voi jessus! Mies, eli lapsen isä on HUOLTAJA siinä missä äitikin. Ei yh-isiltä lapsia huostaanoteta koska ne asuvat isällään.
Mikä ajattelutapa se on ettei isi riittäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja äääärrrggg;28976009:
No voi jessus! Mies, eli lapsen isä on HUOLTAJA siinä missä äitikin. Ei yh-isiltä lapsia huostaanoteta koska ne asuvat isällään.
Mikä ajattelutapa se on ettei isi riittäisi?

Jos aloittaja on perheineen joutunut ympäristönsä silmätikuksi, on ymmärrettävää, että hän pelkää ja varmaan ihan aiheesta, mikäli tosiaan asuu niin ahdistavassa pihapiirissä kuin kuvailusta voi päätellä.

• Tykkää
Reactions: Pinki
[QUOTE="vieras";28976002]Siis miksei riittäisi? Ei kaikissa perheissä ole äitiä ollenkaan. Lapsi on päivällä päiväkodissa ja aamulla ja illalla isä hoitaa, ei siis ole koskaan heitteillä?[/QUOTE]

Niinpä, mutta väkisinkin mietin mitä noi suunnittelevat kun niin oudosti katsovat. Miehelle juttelevat kun mies on lapsen kanssa pihalla, mutta minua eivät edes tervehdi ja heti poistuvat paikalta kun näkevät.

No saahan niitä ilmoja tehdä kuka tahansa ihan rauhassa,mutta perusteita tossa ei ole joten pelättävää ei ole.

Mutta ottaako ne vakavammin jos ilmoituksia tehdään enemmän? Silloin 1,5 vuotta sitten sosiaalityöntekijä sanoi "Voidaan huostaanottaa vauva ja saatte tukiperheen jos olette väsyneitä". Säikähdin vähän ja paniikissa sanoin "Ei ole tarvetta, meillä on sukulaisia".

Yhteistyössä