Tekisittekö testin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietteliäs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietteliäs

Vieras

Eli! Synnytyksestä on aikaa 3kk, jälkitarkastus oli siinä 1,5kk sitten ja siellä lääkäri sanoi että hormoni toiminta ei ole mulla lähiaikoina alkamassa, ja määräsi samalla kerralla minipillerit käyttöön.
Noh, 2pvää tämän jälkeen alkoi menkat. Ihan kunnon runsaat lähes viikon mittaiset menkat, ajattelin että varmaan johtuu pillereiden aloittamisesta, kun kuulemma voivat tiputtelu vuotoa ja muuta aiheuttaa ( vaikka muuten normaalisti vähentävät/ lopettavat vuodon)
Noh. nyt kuitenkin menkat ovat pari viikkoa jäljessä. Pitäisikö siis ajatella, että
A) Pillerit lopettivat vuodot ja ensimmäiset menkat olivat vain elimistön totuttautumista pillereihin
B) Kuukautiskierto ei ole pillereiden aloituksen jälkeen enää säännöllinen ( kuten on aina ennen ollut)
C) Olen raskaana
D) jotain muuta, mitä?

Kun raskaus oireita on myös, lievää pahoinvointia, lievää lämpöä, rintojen arkuutta, lisääntynyttä ruokahalua jne jne. Mutta kun kaikki edellisistä voivat johtua myös imetyksestä ja pillereistä.
Ja syy miksi tässä mietin asiaa on se, kun se lääkäri täti siellä neuvolassa sanoi että hormoni toiminta ei ole alkamassa, niin minähän harrastin seksiä sillä viikolla kun aloitin ne pillerit ( kun alkavat viikon jälkeen vaikuttaa ).

Että tekisittekö te testin vai odottaisitteko vain niitä menkkoja (joita ei ehkä pillerien takia kuulu) Eniten tässä pelottaa että entä jos olenkin raskaana ja sitten syön noita pillereitä...

mä tekisin testin jo senkin takia, että jos en haluaisikaan vauvaa noin pian toisen jälkeen ni raskaudesta olisi syytä tietää ajoissa. toinen syy on se, että jos haluaisin pitää vauvan ni minipillerit olisi syytä lopettaa. ja jos en olisikaan, voisin jatkaa elämää ennallaan ja pistää kaikki oireet imetyksen ja pillereiden piikkiin niinkuin sanoit.

Juu, näin itsekkin mietin, mutta kun itse haluaisin varmaan 2 vuoden sisälle lisää lapsia, mutta mies toivoisi että pidettäisiin taukoa että hän saisi ainakin opiskelunsa loppuun, että olisi sitten raha tilanne jne kunnossa ennen lisää lapsia, niin pelottaa sinäänsä sen testin otto, että jos olenkin raskaana ja mies ei halua vielä lisää lapsia, sillä vaikka minulla ei ole aborttia vastaan mitään, niin minusta ei henkisesti olisi siihen. Mutta siis. Teen sen testin, olen kyllä melko varma että vain pillereistä ja imetyksestä johtuu.

Yhteistyössä