terkut 4 kk neuvolasta :)

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Kivasti oli kaikki, paino ja pituus nousee hyvässä suhteessa, samoin päänympärys. Toki mitat on valtavan suuret, mutta tosiaan kulkee käsikkäin kuitenkin keskenään. Pituutta oli kaverilla 71,3 cm ja painoa 9270g. Niin ja pään ympärys 45 cm. Aika jässikkä siis ja naurettiin että ei tarvi edes kristallipalloa todetakseen että 5 kk neuvolassa on kymppikilo mennyt rikki :D.

En tiedä muistaako joku kun linkitin kuvaakin poitsun poskista ja kyselin olisko allergiaa? No lääkäri ei ihan mennyt mukaan mun allergiateoriaan, vaan oli enemmän sitä mieltä että kyseessä on atooppinen iho. Käski kuitenkin välttää niitä ruoka-aineita joiden kanssa selvästi lehahtaa posket ja rasvailla kortisonivoiteella poskia ja korvia.

Peikkis pisti parastaan, hymyili, nauroi, vilkutteli hampaitaan, kiljui, kääntyi selältä vatsalleen, istui tosi hienosti ja seisoi tosi tanakassa. Ja räpsytteli lääkärille pitkiä ripsiään niin että täti oli vallan myyty :D :heart:

onko muuten rotavirusrokotteesta kokemuksia? Me pitkitettiin päätöstä, mutta tänään Peikkis sai ekan rokotteen. Mietin vaan että mitäs on illalla odotettavissa....??
 
Alkuperäinen kirjoittaja Villivadelma:
Mun 10kk vanha tyttö on Peikkistä sentin lyhyempi ja reilu kilon kevyempi. :whistle: :D

Meilläkin tuo Peikkis on kyllä ihan omaa luokkaansa. Mä siis seuraan sivussa esikoisen neuvolakorttia ja mieheni, mutta eipä nuo kumpikaan "pääse" samoihin lukemiin. Isoja on kaikki, mutta Peikkis kyllä jätti :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Saman kokoinen kun mun likka n. 10kk vanhana :D Sun ei ainakaan tarvi huolehtia, tuleeko kunnon maitoa :heart:

Ei kyllä me ollaan jo jouduttu siirtymään perunaan ja velliin :D. Enää öisin imetän. Ensin oli viikkojen piina kun poika ei huolinut rintaa ja kun sitten kasvatti naskalit alaleukaan, niin alkoi niillä purra taukoamatta.

Mutta öisin kaveri on sen verran unentokkurassa ettei ymmärrä purra. Käytän sumeilematta imetystilaisuuttani siis hyväksi niin kauan kuin maitoa riittää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Saman kokoinen kun mun likka n. 10kk vanhana :D Sun ei ainakaan tarvi huolehtia, tuleeko kunnon maitoa :heart:

Ei kyllä me ollaan jo jouduttu siirtymään perunaan ja velliin :D. Enää öisin imetän. Ensin oli viikkojen piina kun poika ei huolinut rintaa ja kun sitten kasvatti naskalit alaleukaan, niin alkoi niillä purra taukoamatta.

Mutta öisin kaveri on sen verran unentokkurassa ettei ymmärrä purra. Käytän sumeilematta imetystilaisuuttani siis hyväksi niin kauan kuin maitoa riittää :D

Ehkä nuo kiinteet vähän tasaa kasvuvauhtia; ainakin kaverille kävin niin, että kun lopetti täysimetyksen, kun likka oli 6kk niin kasvukin vähän tasaantui. Tuo tyttönen oli 6kk vanhana 12,8 kg. Siinä oli äidin hartiat koetuksella =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Saman kokoinen kun mun likka n. 10kk vanhana :D Sun ei ainakaan tarvi huolehtia, tuleeko kunnon maitoa :heart:

Ei kyllä me ollaan jo jouduttu siirtymään perunaan ja velliin :D. Enää öisin imetän. Ensin oli viikkojen piina kun poika ei huolinut rintaa ja kun sitten kasvatti naskalit alaleukaan, niin alkoi niillä purra taukoamatta.

Mutta öisin kaveri on sen verran unentokkurassa ettei ymmärrä purra. Käytän sumeilematta imetystilaisuuttani siis hyväksi niin kauan kuin maitoa riittää :D

Ehkä nuo kiinteet vähän tasaa kasvuvauhtia; ainakin kaverille kävin niin, että kun lopetti täysimetyksen, kun likka oli 6kk niin kasvukin vähän tasaantui. Tuo tyttönen oli 6kk vanhana 12,8 kg. Siinä oli äidin hartiat koetuksella =)

Huh :o . Osaan kuvitella :| . Mä olen myös ollut helisemässä just tuon sylissä kantamisen suhteen. Kun siis isompi lapsi normaalisti jo ryömis ja konttais ja viihtyis lattialla. Siis sen kokoinen kun Peikkis on nyt. Mutta meillä ei viihdy kuin sylissä kun kerran on pikkuvauva :D. On tosiaan ollut käsissä ja harteissa väsymystä itsellänikin. Onneks kantoliina vähän helpottaa tuskaa ja tieto siitä että tämäkin vaihe on väliaikainen :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
No jopas hänellä on kokoa =) :heart:

Meillä tyttö oli 5kk neuvolassa 5,8kg ja 60cm. että aika eri mitoissa mennään :D

Juu, Peikkis on jättisarjaa :D. Mutta eikös teidän pirpana ollut pienempi syntyessäänkin? Kun meillä tuo lähtö oli jo 4785g ja 57 cm :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Huh :o . Osaan kuvitella :| . Mä olen myös ollut helisemässä just tuon sylissä kantamisen suhteen. Kun siis isompi lapsi normaalisti jo ryömis ja konttais ja viihtyis lattialla. Siis sen kokoinen kun Peikkis on nyt. Mutta meillä ei viihdy kuin sylissä kun kerran on pikkuvauva :D. On tosiaan ollut käsissä ja harteissa väsymystä itsellänikin. Onneks kantoliina vähän helpottaa tuskaa ja tieto siitä että tämäkin vaihe on väliaikainen :)

Jos alkaa mennä selkä huonoon kuntoon tuosta kanniskelusta, niin ehkä siitä kannattais sanoa neuvolassa? Tää mun kaveri sai neuvolasta lähetteen fysioterapeutille ja hierojalle =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja JanuLiitus:
No jopas hänellä on kokoa =) :heart:

Meillä tyttö oli 5kk neuvolassa 5,8kg ja 60cm. että aika eri mitoissa mennään :D

Juu, Peikkis on jättisarjaa :D. Mutta eikös teidän pirpana ollut pienempi syntyessäänkin? Kun meillä tuo lähtö oli jo 4785g ja 57 cm :)

juu syntyessään oli 2620g ja 45cm =)
 
4-5 kk iässähän joka vauva on pulleimmillaan!!
Ne on niin ihania,vauvanpyöreitä ja nauravia...voih...

Meillä pistettiin influenssarokotteet tänään...1,5 veelle ja 3 veelle.
Eli täälläkin odotettavissa ikäivä hetkiä,ehkä...

Rotan kanssa katsii olla ite puhtauden kanssa tarkkana.ettei koske tuotoksiin ja kädet pesee tosi hyvin.SIllä kakissa ne pöpöt ovat.Masunväänteitä voi olla,kuumeilua...
Mut anna panadolia jos tuntuu että pysyy sisällä!!

P.s meillä oli 1,5 veen mitat 82 cm ja 9,5 kg...
Poju ei ole koskaan ollut sellanen ihana pyöree....kade.. :wave:

nauti nyt isosti tuosta ajasta.POjus on niin södekin että...mä söisin varmaan hänet!! :wave: :p
 
Alkuperäinen kirjoittaja Klonkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Huh :o . Osaan kuvitella :| . Mä olen myös ollut helisemässä just tuon sylissä kantamisen suhteen. Kun siis isompi lapsi normaalisti jo ryömis ja konttais ja viihtyis lattialla. Siis sen kokoinen kun Peikkis on nyt. Mutta meillä ei viihdy kuin sylissä kun kerran on pikkuvauva :D. On tosiaan ollut käsissä ja harteissa väsymystä itsellänikin. Onneks kantoliina vähän helpottaa tuskaa ja tieto siitä että tämäkin vaihe on väliaikainen :)

Jos alkaa mennä selkä huonoon kuntoon tuosta kanniskelusta, niin ehkä siitä kannattais sanoa neuvolassa? Tää mun kaveri sai neuvolasta lähetteen fysioterapeutille ja hierojalle =)

Kiitos vinkistä :flower: . Mä mietin itsekin että voisin työterveyshuollon kautta saada lähetteen fysioterapeutille. Vois olla aika tarpeen, tahtoo kyllä aika pahastikin selvä lyödä lukkoon välillä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja k a t a:
4-5 kk iässähän joka vauva on pulleimmillaan!!
Ne on niin ihania,vauvanpyöreitä ja nauravia...voih...

Meillä pistettiin influenssarokotteet tänään...1,5 veelle ja 3 veelle.
Eli täälläkin odotettavissa ikäivä hetkiä,ehkä...

Rotan kanssa katsii olla ite puhtauden kanssa tarkkana.ettei koske tuotoksiin ja kädet pesee tosi hyvin.SIllä kakissa ne pöpöt ovat.Masunväänteitä voi olla,kuumeilua...
Mut anna panadolia jos tuntuu että pysyy sisällä!!

P.s meillä oli 1,5 veen mitat 82 cm ja 9,5 kg...
Poju ei ole koskaan ollut sellanen ihana pyöree....kade.. :wave:

nauti nyt isosti tuosta ajasta.POjus on niin södekin että...mä söisin varmaan hänet!! :wave: :p

Voi kiitos ihanasta viestistäsi ja Peikkis-kehuista =) :hug: .

Ja kiitos paljon tiedoista tuon rotan kanssa. Neuvolassa oli sen verran kiire että ei paljon ehditty rokotteesta jutella. Saattaa olla hätävarjelun liioittelua, mutta ajattelin käyttää tänään kertiksiä kestojen sijaan. Ei tarvi sit senkään vertaa olla tuotoksen kanssa tekemisissä kuin normaalisti.

Hih :D Ihanaa miten erikokoisia lapsukaisia sitä onkaan :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Ei mulla muuta, mutta onko Peikkis jo 4kk? :o Tuntuu että vastahan poitsu syntyi. Ei voi muuta kuin ihmetellä ajankulua.

Onpas hänellä kyllä kokoa. =)

Sitä just tänään neuvolassa taivasteltiin kun sattumalta törmäsin siihen raskausajan neuvolatätiin. Ihmeteltiin että justhan mä lyllersin vatsa pystyssä ja taivastelin että voisko toinen syntyä. Ja nyt tosiaan jo 4 kk tuo jäbä :o . On se hurjaa tuo ajanjuoksu. Näen jo mielessäni tekeväni aloitusta tänne Peikkiksen armeijaan menemisestä :D :D
 
Pitikö tähän nyt sit kaikkien tulla kauhistelemaan kokoa?? sitä toi on, vaikka miten ootte hymiötä lykänny mukaan

kaikki siellä että hui kun on iso kun mun on tällänen ja pitää ne omat muksun mitat laittaa siihen vertailtavaks. sitäköhän se ap muka halus? että tuntee poikansa olevan joku jätti?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Poitsushan on melkein samankokoinen ku meijän kuopus!Ja meijän neidillä on sentään ikää jo vuosi... :whistle: 1v.neuvolamitat oli 8,6kg ja 74cm. =)

Painossa pamautti näemmä jo ohikin :D. On tuo kyllä oikeesti melkoinen jässikkä. Eikä siitä kukaan usko että raukka on vasta 4 kk.

Tänään se lekuri vilkutti vauvalle kun oltiin lähdössä. Ja oikeesti tokaisi että hän hetken mietti että vilkuttaako takaisin. Koko hämää sen verran :laugh: :laugh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja stoppi vertailulle:
Pitikö tähän nyt sit kaikkien tulla kauhistelemaan kokoa?? sitä toi on, vaikka miten ootte hymiötä lykänny mukaan

kaikki siellä että hui kun on iso kun mun on tällänen ja pitää ne omat muksun mitat laittaa siihen vertailtavaks. sitäköhän se ap muka halus? että tuntee poikansa olevan joku jätti?

Voi kun sä olet kiltti kyllä, mutta ei mua oikeesti haittaa :hug: :hug: . Siis mä tiedän että tuo poitsu on jätti, mutta niin kauan kun käyrät näyttää kuitenkin tasaista nousua ja vauva on terve, niin en mä huolestu.

Muutenkin mulla on kyllä kohtalaisen paksu nahka ja jos joku oikeesti tulis tänne ilkeilemään, niin itsepähän mä sitä kerjäisin mittoja täällä kertomalla.

Ja kyllä mä itsekin välillä kauhistelen että hui kun on iso vauva:D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja Mrs Murmeli:
Poitsushan on melkein samankokoinen ku meijän kuopus!Ja meijän neidillä on sentään ikää jo vuosi... :whistle: 1v.neuvolamitat oli 8,6kg ja 74cm. =)

Painossa pamautti näemmä jo ohikin :D. On tuo kyllä oikeesti melkoinen jässikkä. Eikä siitä kukaan usko että raukka on vasta 4 kk.

Tänään se lekuri vilkutti vauvalle kun oltiin lähdössä. Ja oikeesti tokaisi että hän hetken mietti että vilkuttaako takaisin. Koko hämää sen verran :laugh: :laugh:

:D
Esikoinen oli meillä paljon isompi ku tää kuopus,tää on tämmönen reppana:)
 

Yhteistyössä