Terveysterrori

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pyöreähkö
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pyöreähkö

Vieras
Avovaimoni ilmoitti eilen ettei suhteemme voi jatkua jollen laihdu. Avokki totesi että tämä on näköjään ainoa tapa saada minuun ryhtiä. Olemme yrittäneet laihdutella koko vuoden, hän paremmalla ja minä huonommalla menestyksellä. Alkupainot hän 78kiloa/171senttiä minä 119kiloa/179 senttiä, nyt hän 67 ja minä 120,5. Hän aloitti jumpan ja hölkän, minäkin yritin mutten onnistunut. Olen kieltämättä lipsunut ja nyt suhde siis on katkolla jos en saavuta tavoitteita. Ensi vuoden alkuun paino 110 kiloon ja kesäkuun alkuun mennessä 100 kiloon. Vuonna 2007 pitäisi painoa olla 90 kiloa ja sitten olisi hyvä ja minä saisin itse päättää pysynkö siinä vai haluanko pudottaa lisää. Huh huh sanon minä...

Käsittämättömän tunteeton ja julmaa kohtelua vai mitä olette mieltä? Olen melko varma etten tule pystymään näin radikaaleihin lukuihin, olenhan ollut pyöreähkö koko elämäni. Eli tähänkö se nyt sitten lopahtaa?

Kun aloitimme oli koko homma enemmän tai vähemmän hyvä yritys pohjalla, mistään luvuista ei ollut puhetta. Nyt painorasismi on vallannut koko naisen, saan jatkuvasti kuulla piilovihjailuja ja nyt siis suoria uhkauksia. Tuntuu kuin laihdutus ja terveysvimma olisi mennyt avokilleni pahasti päähän. Seksi ei kiinnosta pullukan kanssa, sellainen joka ei pidä itsestään huolta ei herätä kiinnostusta, on vaikea kunnioittaa ihmistä jonka itsekuri on niin alhainen kuin minulla, ajattelisin edes itseäni ja terveyttäni jne... Hän pyysi minua jopa riisumaan paidan ja vei peilin eteen ja löllytteli. Katso nyt itseäsi ja
Yök olivat ainoat kommentit. Kyllähän ne vatsa ja tissit kieltämättä löllyivät mutta siinäkö on kaikki ihmisessä. Eikö hän ajatellut asiaa 4 vuotta sitten kun aloitimme seurustelun, painoinhan tuolloinkin noin 100 kiloa.

Ja sokerina pohjalla, repsahdus on osin tytärpuolenikin syytä. Hän tiesi yrityksestämme mutta aina kun avokkini oli pois kotoa söi hän suklaata jne näkyvissäni ja muisti aina myös tarjota. Minun kanttini ei kestänyt kieltäytyä ja aina tuntui jostain löytyvän suklaalevyn puolikas minullekin. Kaiken kukkuraksi levyt tai ainakin rahat niihin ovat tulleet avokiltani, ei 15 kesäisellä ole muuten varaa niihin. Olen varma että hän on tehnyt tämän tahallaan mutta tajusin sen vasta äsken kun näin hän virnistelevän avokkini lukiessa uhkavaatimuksensa. Välimme eivät ole koskaan olleet hyvät ja hän tietysti tajusi tässä olevan tavan päästä minusta eroon. Avokkini tosin sanoo että vastuu on yksin minun ja tyttö voi solakkana hyvin välillä nauttia herkkuista toisin kuin minä. Hän oli ainoastaan tuohtunut yrityksestäni syyllistää tyttöä! Kiva kun saa tukea!

Miksi en sitten lopettaisi suhdetta saman tien? Mietinkin jo tätä mutta kyllä minä kuitenkin rakastan avovaimoani ja tulisin varmasti toimeen tytönkin kanssa jos hän vain antaisi mahdollisuuden. Täytyy sanoa että vaimonikin on laihduttuaan ja jumpattuaan muuttunut melkoisesti seksikkäämmäksi, harmihan hänestä olisi siinäkin mielessä luopua. En kuitenkaan haluaisi antautua kiristykseenkään, mistä sitä tietää mitä minulta seuraavaksi vaadittaisiin. Onko neuvoja?? Oletteko samaa mieltä että vaimoni käytös kohtaani on ollut törkeää? Ehkä voisin näyttää hänelle tämän kirjoituksen ja saamani vastaukset?

No tee kuten miun ukko. Laihdutti siinä huomaamatta 17kg ja lähti kuule aivan äly helpolla. Yks päivä mä vaan aloin katselemaan sitä tarkemmin ja sanoin, että oletko sä kuule laihtunut...kävi punnitsemassa ja 110kg oli muisto vain. Eikä muuttanut muuta elämässään, kuin rasvaisen kioski/hamppariruoan syönnin. Alkoi syömään ruisleipää paljon, Siis tarkoitan todella paljon. Teki kasan niitä aamiaiseks, kevyt rasvalla, kinkulla ja kevyt juustolla. Söi ne ja joi mehua tai maitoa päälle. Ruoaks veti sellaiset kevyet 7 perunaa ja lihaa vähemmän ja taas sitä ruisleipää. Sitten illalla taas kiskas kasan hedelmiä ja ruisleipää, teetä ja irttiksiä. Eipä siinä kauaa nokka tuhissu, kun paino lähti. Ei todellakaan mennyt, kuin muutama kuukausi. Itse siinä rinnalla yritin ja yritin laihduttaa...huonosti kävi. Todellisuus on, että mitä suurempi massa, sitä enemmän kuluttaa esim. kävelyllä tai muuten vain urheilemassa. Tollasesta sadankilon painosta tippuu pienellä vaivalla ja muutoksella helposti ja nopsaa läskit matkasta.
Ei se ihmistä sen paremmaksi tee, jos on laihtunut. Eikä rakkaus sellaisesta saa riippua. Kuten sanottu, en edes itse aluksi huomannut muutosta. Kun näkee toista joka päivä, niin silmä tottuu näkemäänsä. Mutta kun katsottiin muutaman kuukauden takaisia kuvia, niin meinaisin persiilleni lentää. Niin on mies hoikistunut.

Juuri näin. Syytetään kaikkia muita kun itsekuri puuttuu mutta peiliin ei katsota. Tiedoksi: jos sinä olet lihava, sinä laihdutat. Ympärilläsi elävien hoikkien ei tarvitse sitä tehdä. Ja jos itsekuri puuttuu niin vika on sinussa ei kenessäkään muussa. Jos joku syö vieressäni suklaata ei minulla ole mitään ongelmaa olla syömättä. Kumma juttu.

Päästä hänet pahasta.Älä ole yksisilmäinen. Jos et kelpaa sellaisena kuin olet, niin anna mimmin mennä. Seuraavaksi tulee muita vaatimuksia. Kuuntele sisäistä ääntäsi, joka kertoo kyllä heti missä mennään. Jos koet. että sinua asiassa painostetaan, niin juttu ei ole sinulle. Laihduta vasta jos itse olet valmis siihen ja se on oma juttu. Silloin tuloskin on varmempi. Hyviä, ymmärtäviä naisia löytyy jos itse olet sisältä hyvä.

Naisesi asenne ei ole kiva sinua kohtaan. Jokainen laihduttaa, kun on siihen valmis. Jos olet valmis laihtumaan, sano suoraan, ettet pysty noihin lukemiin. Luulen, että kompromisseja naisesi pystyy tekemään, kunhan saisi sinut ymmärtämään, että hän on huolissaan ja näyttäisit, että otat laihduttamisen tosissaan ja haluat laihtua. Jos et ole valmis laihduttamaan ja naisesi lähtee, niin .. ei hän sinua kyllä rakastanutkaan tosissaan.

Ymmärrän, että ollaan toisista huolissaan, mutta ei rakkaus katso painoa. Olen itse lihonut parissa vuodessa 10 kg. No, elämässäni on ollut vaikeuksia ja lääkkeet ovat tuoneet suurimman osan kiloista, mutta kyllä minä ihan itse olen syönyt kaikkea sitä mistä se paino on lähtenyt nousuun. Silti mieheni ei ole koskaan sanonut sanaakaan painostani, mutta on aina tukemassa, kun yritän laihduttaa. Tällä kertaa se näyttää onnnistuvan. 5 ensimmäistä kiloa on kadonnut :)

Yritän tässä rattiväsyneenä sanoa, että naisesi asenne on ikävä, mutta emmehän me tiedä, paljonko hän on aikaisemmin yrittänyt sinua tukea laihduttamisessa ja yrittänyt kanssasi puhua painonpudotuksesta. Jos hän on turhautunut. Kuka tietää..

Yksi mikä tuli mieleeni tekstistäsi, että tuntematta enempää tilannetta, jokaisen pitää ottaa vastuu omasta itsestään. Ei sinun ole pakko syödä makeaa, vaikka naisesi tytär syökin, jos hän kerran haluaa ja voi. Siinä olen samaa mieltä. Jokainen itse vastaa omasta syömisestään ja silloin pitää sanoa muille, että jos ei pysty laihduttamaan, jos talossa on jotain, mitä himoaa, että ainakin piilottaa sen sinulta. Kyllä tytär saa elää omaa elämäänsä, vaikka sinä alkaisitkin laihduttaa, yritä ymmärtää se. Se on hänenkin kotinsa. Ja se virnistely saattoi olla ihan vaan virnistelyä siitä tilanteesta, missä olitte silloin liittymättä mitenkään laihduttamiseesi, että hän yrittäisi sitä sabotoida.

Miehekäs tapa laihduttaa, ja on myös helppoa, on Atkins.
Mutta tuollaisia ukaaseja en kyllä kuuntelisi, korkeintaan laihduttaisin ja sitten antaisin eukolle kenkää. Prkl.

Rakasta toista sellaisena kuin hän on.
Terveydelliset syyt laihduttaa ja tukeminen laihduttamisessa on hyväksi, mutta painostaminen menee jo henkisen väkivallan puolelle.

Sinuna pakkaisin kamat ja oman itsesi vuoksi laihduttaisin. Sinkkuelämä laihduttaa aina. Atkinssin dietti on hyvä ja nopea keino pudottaa runsasta ylipainoa.

www.karppi.net
Karpeista löydät runsaasti tietoa asiasta ja saat vertaistukea painon pudottamiseen. Liikunnan ilo tulee takaisin kun huomaat painosi keventyneen.

Hyvää syksyä sinulle, ansaitset paremman ellin.

Mieleen tulee kysyä, mihin teidän suhteenne perustuu? Molemminpuoliseen rakkauteen? Enpä usko, sillä rakkaus ei sanele ehtoja. Toinen asia sitten on miettiä sitä miten suhteenne on noiden neljän vuoden aikana kehittynyt. Jos olet suhteen alussa painanut 100 kiloa ja nyt painat 120, on jotakin kummallista tapahtunut. Mietipä oletko todella onnellinen naisesi kanssa ja syötkö itsesi lihavaksi masennuksen vuoksi. Jos näin on, ei laihdutuksesi tule onnistumaan, sillä masentuneena monella ihmisellä ei ole laihdutukseen vaadittavaa itsekuria, vaan paino pyrkii pikemminkin nousemaan.

Sitten Atkinsin dieetistä: Jos ainoa asia elämässä on laihtua, silloin se on hyvä valinta, helppo ja useimmiten tehokas. Jos tavoitteena on kuitenkin pitkä elämä, on parempi valita muu keino. Laihuus ja terveellinen elämä eivät ole aina sama asia ja Atkinsin dieetin kohdalla laihuuden saavuttaminen on seurausta aineenvaihdunnan saattamisesta sairaaseen tilaan. Tehokas markkinointikoneisto ja laihuuden ihannointi yhdessä ovat saaneet ihmiset uskomaan Atkinsin dieetin erinomaisuuteen, mutta oikotietä onneen ei ole - jos haluaa säilyä terveenä.

W.

Tsemppiä vaan. Anna eukon mennä, jos et enää kelpaa. Vaadittuun laihdutustahtiin et varmaankaan ilman dopingia kykene. Jos pääset talven mittaan hyvälle alulle, voi avokki varmaan antaa jatkoaikaa.
Meitä kaikkia lohduttanee muistikuvani siitä, että olisin jostain lukenut Atkinsin itsensä painaneen kuollessaa n. 120 kg. Sekin lohduttaa, että 1970-luvun hölkkäkuru James Fixx kuoli itse sydäriin ollessaan lenkillä. Tietysti oli hyvä lähtö mielipuuhassaan.

Höpsis:)
Atkins parantaa, ei tapa. Tutkimus toisensa jälkeen on todistunut tämtän, myös Ameriikassa on menossa viisivuotinen tutkimus, jossa ensimmäisen vuoden tulokset sanovat että atkins on yhtä terveellinen ja tehokas kuin muutkin dieetit.
http://www.sciencedaily.com
/releases/2003/05/030522083022.htm
Atkins ei tapa, vaan saatat huomata kolestroliarvojesi parantuneen, verenpaineesi laskeneen, sekä yleisen virkeystilasi kasvaneen. Atkins parantaa :)
Atkinsin kuolema johtui liukastumisesta jäisellä kadulla. Atkins vaipui koomaan ja kuoli tajuihinsa tulematta. Hän painoi kuollessaan kyllä 120kg, mutta se oli lääke ja infuusionestepöhöä.
Katsokaapa Mr Atkinsin vaimoa, Veronika Atkinsia, melko hyvässä ja hoikassa kunnossa. Siinä on toinen joka on varmaaankin ollut dieetillä jo kauan.

Atkinsin dieetti on tyrmätty aina ilman todisteita. Ihmiset pelkäävät rasvaa, vaikka se on kuitenkin yksi primaarimetaboliiteistamme, ja meille elintärkeää.

Ja tämä aineenvaihdunnan sairas tila on ketoosi. Täysin tuttu meille kaikilee, se tulee liikunnan jälkeen helposti, paastotessa, diukalla dieetillä oltaessa jne.
Ketoosissa elimistö alkaa käyttää rasvavarastojaan energiaksi, sairasta eikö? Mutta eikös se ole aivan luonnolista ja toivottavaa dieetillä oltaessa.