THL: sikapiikki lapsille virhe

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja thl on ihan pyllystä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pari edellistä viestiä lukeneena ei voi kuin ihmetellä. Miksi muka ihminen ei saa olla onnellinen tekemistään päätöksistä ja valinnoista? Siitä lähtien, kun muut tykkää siitä huonoa kun itse valitsivat toisin? Se minun iloniko loukkaa? Taitaa olla todellakin paikkansa pitävä sanonta kell onni on sen kätkeköön. Mitäs tuomareita nämä ilon kieltäjät ovat?

Minä ainakin olen helvetin iloinen rokottamattomuudesta ja jos se jotain loukkaa, niin voi kyynel ja potku perseelle.

[QUOTE="vieras";23027532]pari edellistä viestiä lukeneena ei voi kuin ihmetellä. Miksi muka ihminen ei saa olla onnellinen tekemistään päätöksistä ja valinnoista? Siitä lähtien, kun muut tykkää siitä huonoa kun itse valitsivat toisin? Se minun iloniko loukkaa? Taitaa olla todellakin paikkansa pitävä sanonta kell onni on sen kätkeköön. Mitäs tuomareita nämä ilon kieltäjät ovat?

Minä ainakin olen helvetin iloinen rokottamattomuudesta ja jos se jotain loukkaa, niin voi kyynel ja potku perseelle.[/QUOTE]
Lähinnä taitaa olla kyse siitä, että täällä jotkut iloitsevat "tietäneensä", vaikka hitot tiesivät sen paremmin kuin kukaan muukaan.

[QUOTE="vieras";23027532]pari edellistä viestiä lukeneena ei voi kuin ihmetellä. Miksi muka ihminen ei saa olla onnellinen tekemistään päätöksistä ja valinnoista? Siitä lähtien, kun muut tykkää siitä huonoa kun itse valitsivat toisin? Se minun iloniko loukkaa? Taitaa olla todellakin paikkansa pitävä sanonta kell onni on sen kätkeköön. Mitäs tuomareita nämä ilon kieltäjät ovat?

Minä ainakin olen helvetin iloinen rokottamattomuudesta ja jos se jotain loukkaa, niin voi kyynel ja potku perseelle.[/QUOTE]

Tuskin kukaan on toisen onnellisuudesta loukkaantuu... sen sijaan toisin valinneiden mollaaminen ei ole kovinkaan fiksua...

Ei kaikki rokotteet ole huonoja, mutta tässä tapauksessa oltiin miehen kanssa yksimielisiä, että ei rokoteta ketään meidän perheestä. Ja ollaan edelleen tyytyväisiä päätökseen.

voihan tuo olla niinkin, että ne narkolepsiaan sairastuneet ovat saaneet sen sikainfulenssaviruksesta, mutta se rokote on jättänyt ne henkiin.
Asiaa, kun ei kukaan tiedä niin turha huokaista...

Alkuperäinen kirjoittaja Nöösi;23027134:
Niinpä! Nyt ihmiset lopettakaa tuo toisten syyttely ja panettelu sekä tollanen, että hyvä että tein näin tai noin. Tässähän pitäis pitää yhtä eikä syytellä toisia. Jokainen teki päätöksen omalta osaltaan ja toki kantansa saa ilmottaa, mut turha käydä kilpailemaan. Eikö ois parempi kannustaa ja jutella niiden kanssa jotka on epätietoisia tai peloissaan..

Kauheaa oli kyllä mun mielestä sekin syyllistäminen, jos ei rokotetta ottanut. Tunsi olevansa kyllä ihan paskasakkia täällä kultamaassa. Eikä kyllä silti naurata yhtään noi lasten sairastumiset oli sitten kuinka pieni prosentti tahansa. "Sodassa" kärsii aina ne viattomat, vaikka oiskin vaan 1 henkilö.

Juu, taputellaan vaan päähän ja sama toistuu ensi kerralla kun kenenkään ei tarvitse ottaa tästä opikseen. Ei hyvää päivää... Syyllistäminen on paikallaan, kun suoraan sanominen ei tehonnut. Vai väitätkö, ettei tälläkään palstalla kukaan kehottanut ottamaan itse asioista selvää eikä uskomaan suinpäin lahjottuja tyyppejä? Kuinka moni lapsensa rokotuttaneista ITSE selvitti mitä rokote sisälsi? Tai MIKSI Suomi osti juuri ko. rokotetta? Asiasta itse tietoa hakeneet tiesivät, ettei tuo rokote ollut turvallisin vaan nopeiten saatavissa. Ja adjuvantista tiedettiin myös... Mutta ei. Me, jotka yritimme suojella myös muiden, tuntemattomien, lapsia, niin saatiin vaan paskaa niskaan. Pikkasen kyllä pistää v*tuttamaan niiden viattomien lasten puolesta, joiden vanhemmat haukkui ja jopa toivoi meidän rokottamattomien lasten kuolemaa.

Voi olla isompi virhe asua esim. pääkaupunkiseudulla motarin vieressä altistumassa mikrohiukkasille. Ja kuinkahan monen pikkumussukka on nukkunut jonkun flatalaatti tms. -pesäkkeen (nalle tai muu) vieressä joka yö 8-vuotiaaksi asti. Hometalossa asuminen kuulemma vaarantaa terveyden sekin.

Piikki voi olla hyväksi tai pahaksi -kukaan palstabesserwisser ei voi varmuudella sanoa mikä johtuu mistäkin Mistä hitosta me tiedetään vaikka joku adjuvantti tai vaikka arsenikki estäisi vaikka jonkun syövän kehittymisen myöhemmin? Lopputulos on aina sama RIP

Meillä rokotettiin kaikki ja näitten tietojen valossa olen edelleen rokotteen puolella.

Itse taudin on todistettavasti todettu aiheuttavan vakavia neurologisia ongelmia, joten riski sairastua itse taudin jälkeen on suurempi kuin piikistä.

Kuinka moni noista 50:stä narkolepsia tapauksesta ehti sairastaa sikaflunssan ennen piikkiä tietämättään? Johtuiko tuo narkolepsia taudista vai piikistä?

Ja: narkolepsiahan EI synny sikapiikin takia. On voinut toimia laukaisevana tekijänä, mutta ei tautia aiheuta, sen pitää olla perimässä.

Ja kuinka moni tautiin sairastuneista on saiarstanut lievillä oireilla jo ennen sikapiikkiä, mutta tautia ei tunnistettu/huomattu, mutta kohun jälkeen suurennuslasilla löydettiin useampi?
Monille on varmaan myös korvausten saaminen tärkeä asia, että moni voi sanoa oireiden alkaneen vasta sikapiikin jälkeen, vaikka olisikin ollut jo ennemmin.

Todennäköisesti asia jää hämärän peittoon. Eihän narkolepsian syntysyytäkään täysin tunneta. Vaikea sitten selvittää myöskään laukaisevia tekijöitä.

No nyt te rokotteen vastustajat pääsitte oikein vauhtiin. Antaa tulla kaikki nyt niin voidaan hetkeks unohtaa tää aihe. Suunnilleen samat tekstit sai lukea silloin kun ihmisiä alettiin rokottaa.
Mun lapset rokotettiin ja ovat terveitä. Jos ei olisi rokotettu ja olisi tullut sikainfluenssa niin olisin voinut syyttää vain itseäni. Nyt on kaikki hyvin.

No meillä rokotettiin koko perhe ja kaikki voidaan hyvin. Eikä lapsella ole narkolepsiaa, kuten ei niillä tuhansilla ja taas tuhansilla suomalaisilla rokotetuilla lapsillakaan.

[QUOTE="mä";23027618]Juu, taputellaan vaan päähän ja sama toistuu ensi kerralla kun kenenkään ei tarvitse ottaa tästä opikseen. Ei hyvää päivää... Syyllistäminen on paikallaan, kun suoraan sanominen ei tehonnut. Vai väitätkö, ettei tälläkään palstalla kukaan kehottanut ottamaan itse asioista selvää eikä uskomaan suinpäin lahjottuja tyyppejä? Kuinka moni lapsensa rokotuttaneista ITSE selvitti mitä rokote sisälsi? Tai MIKSI Suomi osti juuri ko. rokotetta? Asiasta itse tietoa hakeneet tiesivät, ettei tuo rokote ollut turvallisin vaan nopeiten saatavissa. Ja adjuvantista tiedettiin myös... Mutta ei. Me, jotka yritimme suojella myös muiden, tuntemattomien, lapsia, niin saatiin vaan paskaa niskaan. Pikkasen kyllä pistää v*tuttamaan niiden viattomien lasten puolesta, joiden vanhemmat haukkui ja jopa toivoi meidän rokottamattomien lasten kuolemaa.[/QUOTE]

No niin se vaan kuulkaa menee, että jos uskaltaa jotain vastustaa saa oikeastaan melkein aina paskaa niskaan. Ja jos oikeasti haluaa vaan ihmisiä auttaa esim. tässä tapauksessa jakamalla tietoa, niin se paska on kestettävä eikä käydä syyllistämään, että katoppas mitä teit. Tieto on saatava perille oikein keinoin ja jos ei joku usko, niin se on hänen asiansa, mut jälkikäteen syyllistäminen ei lisää uskoa siihen asiaan tuo. Tietty jos syyllistämisestä saa ite jotain kiksejä, niin mikäpäs siinä. On se hienoa kertoa ihmisille, että kuinka väärässä olivatkaan.

En rokotuttanut lasta enkä ottanut itsekään rokotetta, kun en osannut päättää. Lisäksi sairastimme molemmat oireiltaan sikaan sopivan taudin, joten se vaikutti eniten ratkaisuuni. Muuten lapsi on saanut kaikki neuvolan rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet, niistä kieltäytymistä en ole edes harkinnut.
Toki nyt tämän uusimman uutisoinnin myötä olen helpottunut siitä, että en altistanut lastani rokotteelle, jonka vaikutukset olivat huonosti tiedossa.

Kun tajuaa ettei yksikään rokote ole 100% turvallinen niin on aika helppo nähdä milloin asian tiimoilta suurta yleisöä vedetään kuin pässiä narussa. Vaikka en jaksanut sen kummemmin tähän rokotteeseen perehtyä niin viimeistään siinä vaiheessa kun Puska tuli esiin painostamaan ja syyttelemään niin päätin että ketään mun läheisistä ei rokoteta.

Ihan älyttömiä nää vastaukset "saatte syyttää itseänne" ja "ettekö yhtään ajatellu omilla aivoilla lampaat". mistäköhän tavallinen talliainen voi tietää ja tuntea täysin tuon taudin kuvaa ja millaista tuhoa se voi saada aikaan, puhumattakaan että voisi tietää 100% rokotteen tehokkuuden ja siitä ilmenevät haittavaikutukset, jos edes ammatti-ihmiset sitä ei tiedä? Jokainen teki varmasti päätöksen siltä pohjalta mikä itsestä tuntui oikealta.

Kukaan ei silloin tiennyt kumpi on vaarallisempi, rokote vai tauti. Eikä tiedetä vieläkään! Jokainen joutui tekemään päätöksen jompaan kumpaan suuntaan ja ihan tuurista on kiinni kuoliko lenssuun vai jääkö henkiin (rokotettiin tai ei) vai saiko rokotteesta jotain sivuvaikutuksia. Rokotus varmaan osaltaan hidasti taudin leviämistä ja säästi ihmishenkiä, toisaalta osalle se saattoi aiheuttaa sivuvaikutuksia. Kukaan ei siis ole tässä asiassa täysin oikeassa ja toinen täysin väärässä-.

[QUOTE="haha";23026864]HAHAHA :D Ei helvetti! Luuletko tosiaan että sä TIESIT olla ottamassa sitä? ;)
Ei sillon kukaan varmaa tietoa tienny ja teki lapselleen kuten parhaaksi näki! Vai luuletko olevasi nyt parempi äiti? :D :D :D[/QUOTE]

Mikä kenellekin on sitä "tietoa". Osaan käyttää myös omia aivojani ja jos joku asia on epävarma, ei se silloin varmakaan ole ja riskeeraamaan en ihan kevein perustein mene.
Jokainen tiesi, että rokotetta ei ollu tutkittu. Jokainen tiesi, että se oli uusi ja outo juttu.
Juttuhan jää sen jälkeen jokaisen oman aivotoiminnan varaan.

Sikaflussa ei ole ollut mikään erityisen tappava tauti missään. Ja siellä, missä ei ole paljon rokoteltu ei oo tullut edes mitään ihmeellistä epidemiaa. Tässä nyt vaan piti saada rokote testattua ja lääkefirmalle rahaa. Ja missäs se helpommin kävis kuin suomessa.

[QUOTE="muori";23031168]Mikä kenellekin on sitä "tietoa". Osaan käyttää myös omia aivojani ja jos joku asia on epävarma, ei se silloin varmakaan ole ja riskeeraamaan en ihan kevein perustein mene.
Jokainen tiesi, että rokotetta ei ollu tutkittu. Jokainen tiesi, että se oli uusi ja outo juttu.
Juttuhan jää sen jälkeen jokaisen oman aivotoiminnan varaan.[/QUOTE]

Tähän lisätäkseni. Ja joissain maissa Suomen käytössä ollut rokote kiellettiin. Hälytyskellot? Se varmisti meidän perheessä, että rokotetta ei oteta.

Murto-osa ihmisistä on kuollut tähän tautiin. Jos tämä virus olisi ollut niin vaarallinen kuin annettiin ymmärtää, ihmisiähän olisi kuollut todella paljon suhteessa väestömäärään.

Mutta kukin teki oman "oikean päätöksensä" tilanteessa. Jälkiviisaus on aina sitä parasta viisautta.

[QUOTE="tuulevi";23031234]Tähän lisätäkseni. Ja joissain maissa Suomen käytössä ollut rokote kiellettiin. Hälytyskellot? Se varmisti meidän perheessä, että rokotetta ei oteta.

Murto-osa ihmisistä on kuollut tähän tautiin. Jos tämä virus olisi ollut niin vaarallinen kuin annettiin ymmärtää, ihmisiähän olisi kuollut todella paljon suhteessa väestömäärään.

Mutta kukin teki oman "oikean päätöksensä" tilanteessa. Jälkiviisaus on aina sitä parasta viisautta.[/QUOTE]

vielä pienempi murto-osa on saanut rokotteesta vakavia sivuvaikutuksia. eli en sanoisi että rokote oli täysifloppi. Rokote kumminkin hidasti taudin kulkua, eli et voi tosiaan tietää kuinka monta lisäuhria tauti olisi voinut saada aikaiseksi.

[QUOTE="vieras";23031303]vielä pienempi murto-osa on saanut rokotteesta vakavia sivuvaikutuksia. eli en sanoisi että rokote oli täysifloppi. Rokote kumminkin hidasti taudin kulkua, eli et voi tosiaan tietää kuinka monta lisäuhria tauti olisi voinut saada aikaiseksi.[/QUOTE]

Et voi sinäkään tietää.

Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka moni sen taudin sairasti rokotteesta huolimatta?

[QUOTE="tuulevi";23031352]Et voi sinäkään tietää.

Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka moni sen taudin sairasti rokotteesta huolimatta?[/QUOTE]

Niin? edelleen, haittavaikutukset olivat mittakaavassa hyvin pienet vaikka kovin vouhkataan kymmenestä tapauksesta. mieti kuinka monta ihmistä rokotettiin.

En ainakaan ole kuullut että moni olisi sen sairastanut ainakaan vakavasti rokotteesta huolimatta, tod.näk. se olisi tullut ilmi. Kaikista rokotuksista ja ilmenneistä haittavaikutuksista kumminkin pidetään jonkinlaista kirjaa rokotteen antamisen jälkeenkin. Toki jossain kohdin oli myös puhetta että rokote LIEVENTÄÄ tautia, eli voihan olla että rokottamisella oli ainakin se hyötypuoli.

Mutta mitä sikainfluenssa aiheuttaa 5-20 vuotiaille lapsille, jos se iskee?? Enpä ainakaan olisi jättänyt omaa 3-vuotiastani rokottamatta. Sikainfluenssa voi olla kuolemaan johtava, piikkiin ei ole kuollut tietääkseni vielä kukaan.

Sinä varmasti rokotuttaisit lapsesi vieläkin, vaikka ihan THL:n tasolta sanottaisiin, ettei suositella lapsille?

[QUOTE="tuulevi";23031352]Et voi sinäkään tietää.

Mielenkiintoista olisi tietää, kuinka moni sen taudin sairasti rokotteesta huolimatta?[/QUOTE]

Ja mielenkiintoista olisi tietää, että kuinka moni kuoli oikeasti sikapiikkiin. Ruotsissahan ainakin uutisoitiin muutamista tapauksista. Miten voi olla mahdollista, että Suomessa ei muka kuollut ainuttakaan? Kaikki kuolleet, jotka olivat saaneet sikapiikin joitakin päiviä aikaisemmin, kuolivat viranomaiset mielestä sikatautiin eikä siihen piikkiin. En usko sitä!

[QUOTE="vieras";23031399]Niin? edelleen, haittavaikutukset olivat mittakaavassa hyvin pienet vaikka kovin vouhkataan kymmenestä tapauksesta. mieti kuinka monta ihmistä rokotettiin.

En ainakaan ole kuullut että moni olisi sen sairastanut ainakaan vakavasti rokotteesta huolimatta, tod.näk. se olisi tullut ilmi. Kaikista rokotuksista ja ilmenneistä haittavaikutuksista kumminkin pidetään jonkinlaista kirjaa rokotteen antamisen jälkeenkin. Toki jossain kohdin oli myös puhetta että rokote LIEVENTÄÄ tautia, eli voihan olla että rokottamisella oli ainakin se hyötypuoli.[/QUOTE]

Niitä rokotettujahan jopa kuoli sikainfluenssaan!