Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En usko, että sossulla kiinnostaa haluaako ex-puolison nykyinen vaimo vieraita lapsia kotiinsa. Sehän on vanhempien asia miten lapsia tapailee. Ei uudet puolisot kuulu mitenkään näihin sotkuihin. Eihän vain tuo nainen ole sossulle jotain valehdellut tuosta lapsen vierailusta.

Ajattelematonta kyllä laittaa sairas lapsi vielä tartuttamaan muita.

Ap vaikuttaa just siltä että on mennyt tekemään lapsen miehen kanssa jonka on tuntenut vasta pari kuukautta kun ap ei tunne edes tätä exää vaan on huhupuheiden varassa ja mies kusettaa ap:ta + pitää omana lastenhoitajanaan.

[QUOTE="vieras";25371121]Ja koska sinä et anna lapsen isän hoitaa sairasta lasta lapsen toisessa kodissa, niin se on täysin tuomittavaa ja lähestulkoon peruste huostaanottoon? Ja koska sinä et hyväksy, se tulee olemaan lastenvalvojan mielipide myöskin? Ja tämä asia hoidetaan mielipiteiden mukaan, koska...?[/QUOTE]

Luepas nyt uudelleen. Mulle kyse on lapsen kyyditsemisestä, ei hoitajan henkilöllisyydestä. Lapsen pitää saada sairastaa rauhassa eikä kyyditä edestakaisin parin päivän välein.

Ap vaikuttaa just siltä että on mennyt tekemään lapsen miehen kanssa jonka on tuntenut vasta pari kuukautta kun ap ei tunne edes tätä exää vaan on huhupuheiden varassa ja mies kusettaa ap:ta + pitää omana lastenhoitajanaan.

ukko eros exästään kun ex alko odottaan poikaa. eli melkein 4vuotta sitten. ja poika nyt vähän yli 3. oon ite miehen kans ollut melkein 3vuotta ja 2vuotta kihloissa. nyt tuli yhetinen lapsi. on niillä ollut tappeluita mutta mua ei ole niihin sekoitettu,nyt kas kumaa sekottiin kun meille vauva tuli...

Mutta eihän isä halunnut kieltäytyä lasta ottamasta, Jotenkin kauhealta kuullostaa kipeän lapsen puolesta tämä. Ensinnäkin ajattelematon äiti vie lapsensa isälle (isä ei tietenkään raaski kieltäytyä ottamasta OMAA POIKAANSA hoitoon). Toisaalta turhaan tartutella muita ja kuskailla sairasta lasta, mutta lapsi nyt kuitenkin tuli, joten turhaa siirrellä takas äidilleenkään. Tulee mielikuva jostain heittopussista, jota kukaan muu kuin OMA ISÄNSÄ halua kotiinsa. Hankalia tilanteita ja totta kai ne syyttömät, eli viattomat lapset, jotka nyt vaan sattuu joskus sairastamaan, kärsii.

[QUOTE="vieras";25371163]Tota, juurihan sinä sanoit, että miehesi ei halua tapella exänsä kanssa... Puhut koko ajan ristiin.[/QUOTE]

joo sori,piti kirjottaa että on ollut tappeluita mut nyt ollut rauhallista kunnes tämä tuli,mut minähän tämän aiheutin? kun pyysin että voiko äiti tulla hakemaan lasta kotiin...jne... oonn vähän joo väsynyt..

mies on niin uusavuton että ei muka osannut käyttää ja sen mielestä ei ollut tarvis käyttää ,mut minä sitten vein kun poika oli aika heikkona ja oksensi ja ripuloi vaan ,kuumetta oli melkein 40astetta. oli pojalla ne arvot alhaalla ja oli vähällä ettei joudu tiputukseen,ois joutunut mut MINÄ syötin väkisin sille banaania ym että ois vähän tolpillaan! ja mies ei halua tapella exänsä kans niinn laitoin vaan ystävällisesti viestin 4että hei, voisitko mitenkään hakea poikaa kotiin kun meillä pieni vauva ja pelkään että se tarttuu siihen,, jne.. no vastaus tuli että ei hae, ja tauti on tarttunut jo jo s on tarttunut ja isä tiesi että pojalla oli tauti kun oli pe päivällä ilmoittanut...eipä vaan tuo ukko mulle mitään ollut puhunut että tiesi. nyt MINÄ joudun klärsimäänj a ties mitä se pojan äiti valehellu minusta sossuun. huomenna joudun sinne menemään ja ikinä en oo sossusa edes käyny...

Lue vitosrivi

On olemassa lähivanhempia jotka keksii lapsille sairauksia aina niinä viikonloppuina kun olisi tapaamisoikeus sen toisen vanhemman kanssa.Näistä on tehty nykyisin merkintä tapaamissopimuksiin kuten esim.*viivin ollessa sairas ettei voi tapaamisviikonloppuun mennä niin viivin isillä on oikeus saada korvaava viikonloppu-tyyliin*
Normaalijärkinen aikuinen tajuaa ettei kipeetä muksua laiteta viikonlopuksi etälle,ei vaikka se on saanu uuden kumppanin kanssa just lapsen.

Musta mies oli ajattelematon, kun ei sanonut että teillä on pieni vauva ja vatsatauti tarttuu herkästi. Eikä kyllä minusta sairasta lasta tulisi kuljetella paikasta toiseen jos on mahdollista olla kotona. Kurjaahan se on toki sille lapselle jos ei toista vanhempaa näe. Vaikea tilanne.
Meillä miehen poika ei ole tullut meille jos meillä on jotain tautia ollut, ettei vaan kuljeta sairautta äitinsä luo missä on pieni vauva. Kurjaahan se on miehen pojalle ja miehelle, mutta meidän mielestä on paras ajatella sitä pienintä jolla ei vastustuskykyä juurikaan vielä ole.
En usko että sinun mikään pakko sinne sossuun on mennä jos et halua, mutta saattaahan se sitten taasen tuoda hankaluuksia miehellesi. Mutta, et sinä ole hirveä tai kamala, olet äiti jolla on pieni vauva ja jota haluat suojella.

Musta mies oli ajattelematon, kun ei sanonut että teillä on pieni vauva ja vatsatauti tarttuu herkästi. Eikä kyllä minusta sairasta lasta tulisi kuljetella paikasta toiseen jos on mahdollista olla kotona. Kurjaahan se on toki sille lapselle jos ei toista vanhempaa näe. Vaikea tilanne.
Meillä miehen poika ei ole tullut meille jos meillä on jotain tautia ollut, ettei vaan kuljeta sairautta äitinsä luo missä on pieni vauva. Kurjaahan se on miehen pojalle ja miehelle, mutta meidän mielestä on paras ajatella sitä pienintä jolla ei vastustuskykyä juurikaan vielä ole.
En usko että sinun mikään pakko sinne sossuun on mennä jos et halua, mutta saattaahan se sitten taasen tuoda hankaluuksia miehellesi. Mutta, et sinä ole hirveä tai kamala, olet äiti jolla on pieni vauva ja jota haluat suojella.

niin... no mun ei kannas yöllä asioita miettiä edes:( voihan se olla että päivällä ei näytä niinkään pahalta, mulla vaan tapana yö asioita miettiä ja paisuu sitten turhan suureksi ja vaikeiksi... öitä kaikille,tuun kertoon mitä huomenna tapahtu sit..

jaa a.. no en olis häätänyt poikaa äitinsä luo mutta HIEMAn ylireagoi sen äiti ja nyt sen isä :O huhhuh.. eikä lapsen isä selittänyt sossussa asian laitaa lainkaan???

[QUOTE="hmm";25371190]Mutta eihän isä halunnut kieltäytyä lasta ottamasta, Jotenkin kauhealta kuullostaa kipeän lapsen puolesta tämä. Ensinnäkin ajattelematon äiti vie lapsensa isälle (isä ei tietenkään raaski kieltäytyä ottamasta OMAA POIKAANSA hoitoon). Toisaalta turhaan tartutella muita ja kuskailla sairasta lasta, mutta lapsi nyt kuitenkin tuli, joten turhaa siirrellä takas äidilleenkään. Tulee mielikuva jostain heittopussista, jota kukaan muu kuin OMA ISÄNSÄ halua kotiinsa. Hankalia tilanteita ja totta kai ne syyttömät, eli viattomat lapset, jotka nyt vaan sattuu joskus sairastamaan, kärsii.[/QUOTE]

näin! lapsen isän olisi pitänyt sanoa exälleen että parempi pojan sairastella kotona kun on vauvakin jne... :/

Itse en sairasta lasta lähtisi kuljettamaan, mutta ymmärrän kyllä eksääkin. Hän on todennäköisesti hoitanut suurimman osan lapsen sairasteluista eikä se yksiksen ole helppoa. Sitten on vaikka tärkeä meno ja lapsi tulee taas kerran kipeäksi. Kyllä sitä silloin helposti antaa etäisällekin sitä hoitovastuuta.

[QUOTE="alma";25371270]Itse en sairasta lasta lähtisi kuljettamaan, mutta ymmärrän kyllä eksääkin. Hän on todennäköisesti hoitanut suurimman osan lapsen sairasteluista eikä se yksiksen ole helppoa. Sitten on vaikka tärkeä meno ja lapsi tulee taas kerran kipeäksi. Kyllä sitä silloin helposti antaa etäisällekin sitä hoitovastuuta.[/QUOTE]
Heh. No ei ole kyllä mitään järkeä siinä, jos mahatautisen lapsen lykkää pikkuvauvan luokse.

no siellä ois ollu esim mummo tai sen exän mies joka ois pojan voinu ottaa,siis miehen sisko snao että poika on melekin aina sen exän mummulla, kun exä haluaa päästä tuulettautuun. Mies sano että hänen oli pakko ottaa poika sairaana kun exä oli uhakillut taas sossuilla jos ei meille ois sitö ottanut. mut sitten näköjään ´teki silti sossu jutun tästä...ihme hommaa.. ja niin sekavaa että eihän tätä tajua itekkään. mun ei ois pitäny sekaantua,en oliskaan jos vauvaa ei ois ollu. saa nähä mitä tulee...:(

[QUOTE="vieras";25371278]Heh. No ei ole kyllä mitään järkeä siinä, jos mahatautisen lapsen lykkää pikkuvauvan luokse.[/QUOTE]

Se on sen vauvan sisarus. Sisarukset tartuttavat toisiaan. ja ison osan vatsataudeista välttää kun ei ole suoraan kosketuksissa ja huolehtii käsihygieniasta. Aikamoinen tollo kyllä mies, joka lykkäsi vauvan äidin niskoille vatsatautisen. Miehen olisi pitänyt omaa lastansa hoivata.

No eihän siellä sossussa mitään huonoa voi teille käydä. Etävanhemmalla on oikeus tavata lastaan, mutta lapsella ei ole mitään oikeuksia. Eli etän ei ole pakko tätä luokseen ottaa. Sen kun snaotte sen sossussa. Ettei teille enää kipeänä tulla.

no siellä ois ollu esim mummo tai sen exän mies joka ois pojan voinu ottaa,siis miehen sisko snao että poika on melekin aina sen exän mummulla, kun exä haluaa päästä tuulettautuun. Mies sano että hänen oli pakko ottaa poika sairaana kun exä oli uhakillut taas sossuilla jos ei meille ois sitö ottanut. mut sitten näköjään ´teki silti sossu jutun tästä...ihme hommaa.. ja niin sekavaa että eihän tätä tajua itekkään. mun ei ois pitäny sekaantua,en oliskaan jos vauvaa ei ois ollu. saa nähä mitä tulee...:(
Kerrot vaan rehellisesti mitä tapahtui. Aiva varmasti ovat sinun puolellasi. Isä saa selitellä kyllä, että miksi alunperin otti lapsen kotiin. Jotenkin koomista, että kun munattomasti ei pidä puoliaan alunperin, niin tulee tällainen tilanne, jossa on enemmän syyllinen. Sano miehelle, että sanoo, että harmittaa kun suostui lapsen edes ottamaan.

o josin minusta se exä on vähän sekopää muutenkin. miehen siskon mukaan se on todella kateellinen mulle kun sain sen lapsen isän kans vauvan ja se on huhupuheiden mukaan aika vmäinen akka muutenkin haluaa aina kaikille vaikeuksia.

Tuota noin. Totta kai on kateellinen, voitko sitä hänelle viaksi lukea? Etkö itse olisi hänen tilanteessaan?

Taidatte nyt olla kateellisia ja mustasukkaisia molemmin puolin, koska mitä elvistelemistä siinä on, että olet mennyt lisääntymään miehen kanssa noin pian sen jälkeen, kun hän on puolihylännyt esikoisensa(?) Kyllä se on suurimpia raivon ja petetyksi tulemisen aiheita ihmiskunnassa, että isä jättää lapsensa äidin noin pian ja samantien ryntää kylvöpuuhiin toisaalle. Lisäksi mies on nyt pettänyt sinun luottamuksesi jättämällä keskustelematta kanssasi asiasta, ja uudelleen jättämällä sinut huomiotta pienen vauvan kanssa.

Voi olla, että miehellä oli oikeus ottaa lapsi luokseen näissä oloissa (ei minun mielestä ilman muita painavia syitä), mutta olisi ollut syytä kertoa asiasta sinulle etukäteen. Ei voi olettaa pienen vauvan äidin reagoivan kovin rationaalisesti, jos ei edes anneta miettimisaikaa. Mutta samaten kuin biologian huomioiminen puolustaa sinua tässä kiistassa, niin biologia selittää myös eksän raivon. Hänellä on yhtäläinen oikeus lentää seinille tässä tilanteessa.

Mutta nyt olisi välien siivoamisen aika, ja jokaisen olisi hyvä myöntää mokanneensa jossain määrin. Sinä ehkä mokasit vähiten, lähinnä nyt ihmettelen leuhkanylpeää myötätunnottomuuttasi eksän menetyksen suhteen. Yrittäisit miettiä asioita hänen kannaltaan etkä riemuitsisi hänen vioistaan.

Paras tapa saada miehen luottamus pitäisi olla, jos hän näkee sinun kohtelevan esikoistaan hyvin (minkä kai teitkin). Kunnioituksen saamiseksi sinun täytyy pystyä selittämään hänelle, mitkä sinun oikeutesi tässä tilanteessa olisivat. Mutta jos suhtaudut halveksien eksään, sinun oikeutesi ovat yhtälailla uhattuina. Uhanalaisiksi itsensä kokevat ihmiset eivät toisilleen paljon myötätuntoa jakele, mutta sitä olisi syytä nyt opetella tekemään. Muuten kärsii sinun lapsesi niin kuin myös kolmevuotias.

Yhteistyössä