[QUOTE="lilla";25375077]Minä en ottanut paniikkia,kun vastasyntyneen toin kotiin,jossa isot sisarukset vatsataudissa.
Miksi olisin ruvennut panikoimaan?
Olisiko minun pitänyt heittää mies ja isot sisaret pihalle,menkää vaikka hotelliin..ihan tajutonta.ei mitään järkeä.[/QUOTE]
Eihän siinä kohtaa kuulu järkeä ollakaan, kun pienen äiti ajattelee hormoneillaan. Se viisaus on testattu vuosimiljoonien aikana, eikä muutu sinun ylimielisen ilkeytesi myötä mihinkään. On pikkaisen eri asia aivoille käsitellä se, että hmm lapseni ovat taudissa mutta taidanpa mennä vauvan kanssa sinne sekaan: sulla oli aikaa harkita ja miettiä, ja lisäksi lapset olivat omiasi ja sinulla oli ikävä. Kuin että biologisesti vieras lapsi tupsahtaa kipeänä paikanpäälle ilman varoitusta, ja vauvan isä on typeryyden ja potentiaalisen vaaratilanteen aiheuttaja. Sellaisessa tilanteessa voi mennä vaikka miehen silmille, vaikka kolmivuotiaasta tykkäisikin.
Tämä on luonnollista, eikä mikään paheksunnan aihe. En moiti ap:tä ollenkaan mahdollisista ylireaktioista siinä kohtaa niin kauan kuin ei ollut lapselle ilkeä.
Se on sitten toinen juttu, että esittää eksälle että kipeä lapsi pitäisi hakea pois. Siinähän on jo maito maassa ollut joka tapauksessa, ja jos kipeää ei pitäisi viedä yhteen suuntaan, niin ei sitten toiseenkaan.
Sossun reaktioita ihmettelen kyllä kovasti. Nyt he asettuvat yhdeksi lisäosapuoleksi riitaan ja tekevät sen typerimmällä mahdollisella tavalla, ikään kuin lapsen asiaa palvelisi se, että suututetaan nyksä. Ap:nä minä kirjoittaisin sinne sossulle sähköpostia, ja selittäisin siinä jos jotain tähdellistä jäi kertomatta mistä sossu ilmeisesti ei ole tietoinen. Eivät taida ymmärtää, että isä tyrkkää lapsensa nyksän hoiviin.
Jos ap nyt lähtee vauvan kanssa aina evakkoon, niin se on antautumista ja lapsipuolen hylkäämistä. Kerran sen ehkä voi tehdä yhteisymmärryksessä miehen kanssa, että mieskin ymmärtäisi missä sitten mennään jos ap ei leiki äitiä. Jos mies kerran jo pyysi anteeksi, niin ehkä nyt pystyisitte miettimään yhdessä toimintapolitiikkaa jatkossa. Minun nähdäkseni olisi oleellisen tärkeää aina informoida nyksää siitä, mitä on eksän kanssa suunniteltu, jotta nyksä voi tuntea olevansa tärkeä ja arvostettu. Muuten mies pissii kaikkien muroihin.