Tiedän että olen hirviö äitipuoli mutta onko tämä kivaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :((
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="lilla";25375077]Minä en ottanut paniikkia,kun vastasyntyneen toin kotiin,jossa isot sisarukset vatsataudissa.
Miksi olisin ruvennut panikoimaan?
Olisiko minun pitänyt heittää mies ja isot sisaret pihalle,menkää vaikka hotelliin..ihan tajutonta.ei mitään järkeä.[/QUOTE]

Mutta tässä tilanteessa olisi ollut muitakin vaihtoehtoja.

[QUOTE="lilla";25375077]Minä en ottanut paniikkia,kun vastasyntyneen toin kotiin,jossa isot sisarukset vatsataudissa.
Miksi olisin ruvennut panikoimaan?
Olisiko minun pitänyt heittää mies ja isot sisaret pihalle,menkää vaikka hotelliin..ihan tajutonta.ei mitään järkeä.[/QUOTE]

Eihän siinä kohtaa kuulu järkeä ollakaan, kun pienen äiti ajattelee hormoneillaan. Se viisaus on testattu vuosimiljoonien aikana, eikä muutu sinun ylimielisen ilkeytesi myötä mihinkään. On pikkaisen eri asia aivoille käsitellä se, että hmm lapseni ovat taudissa mutta taidanpa mennä vauvan kanssa sinne sekaan: sulla oli aikaa harkita ja miettiä, ja lisäksi lapset olivat omiasi ja sinulla oli ikävä. Kuin että biologisesti vieras lapsi tupsahtaa kipeänä paikanpäälle ilman varoitusta, ja vauvan isä on typeryyden ja potentiaalisen vaaratilanteen aiheuttaja. Sellaisessa tilanteessa voi mennä vaikka miehen silmille, vaikka kolmivuotiaasta tykkäisikin.

Tämä on luonnollista, eikä mikään paheksunnan aihe. En moiti ap:tä ollenkaan mahdollisista ylireaktioista siinä kohtaa niin kauan kuin ei ollut lapselle ilkeä.

Se on sitten toinen juttu, että esittää eksälle että kipeä lapsi pitäisi hakea pois. Siinähän on jo maito maassa ollut joka tapauksessa, ja jos kipeää ei pitäisi viedä yhteen suuntaan, niin ei sitten toiseenkaan.

Sossun reaktioita ihmettelen kyllä kovasti. Nyt he asettuvat yhdeksi lisäosapuoleksi riitaan ja tekevät sen typerimmällä mahdollisella tavalla, ikään kuin lapsen asiaa palvelisi se, että suututetaan nyksä. Ap:nä minä kirjoittaisin sinne sossulle sähköpostia, ja selittäisin siinä jos jotain tähdellistä jäi kertomatta mistä sossu ilmeisesti ei ole tietoinen. Eivät taida ymmärtää, että isä tyrkkää lapsensa nyksän hoiviin.

Jos ap nyt lähtee vauvan kanssa aina evakkoon, niin se on antautumista ja lapsipuolen hylkäämistä. Kerran sen ehkä voi tehdä yhteisymmärryksessä miehen kanssa, että mieskin ymmärtäisi missä sitten mennään jos ap ei leiki äitiä. Jos mies kerran jo pyysi anteeksi, niin ehkä nyt pystyisitte miettimään yhdessä toimintapolitiikkaa jatkossa. Minun nähdäkseni olisi oleellisen tärkeää aina informoida nyksää siitä, mitä on eksän kanssa suunniteltu, jotta nyksä voi tuntea olevansa tärkeä ja arvostettu. Muuten mies pissii kaikkien muroihin.

• Tykkää
Reactions: Millenia
Ei ole kipeän lapsen etu, että hänet lähetetään sairastamaan ja isä ei edes huolehdi hänestä, vaan äitipuolen pitää viedä lääkäriin.

Isän hommana on viestiä exänsä kanssa.

• Tykkää
[QUOTE="Jep";25372844]Kommentteja lukematta kysyn miten ydinperheessä toimitaan vastaavassa tilanteessa? Lähetetään lapsi pois kotoa sairastamaan ettei vauvaan tartu?[/QUOTE]

Meillä lapsen menot peruuntuu, kun hän sairastuu... kenelle edes tulee mieleen lähettää ripuloivaan lasta mihinkään.

Lisäksi meillä myös mies hoitaa lasta, myös ripuloivaa ja oksentelevaa ja vie tarvittaessa lääkäriin.

• Tykkää
[QUOTE="vieras";25376541]Ei ole kipeän lapsen etu, että hänet lähetetään sairastamaan ja isä ei edes huolehdi hänestä, vaan äitipuolen pitää viedä lääkäriin.

Isän hommana on viestiä exänsä kanssa.[/QUOTE]

Näin. Meillä on kans uusperhe, ja lapset sairastaa siellä missä sattuvat sairastuessaan olemaan. Sairaita mukeloita ei siis kuljetella pitkin kyliä... Pienen vauvan äiti elää sen vauvan mukaan, niin se vaan on.

Kyllä minä ainakin pidän tuon sairastuneen lapsen äitiä sellaisena hempukkana, jotka elävät muilla soluillaan kuin niillä, jotka ovat korvien välissä.

Tuota tilannetta ei voi verrata ollenkaan ydinperheen elämään, koska äiti tiedostaen lähettää sairaan lapsen toiseen talouteen.

• Tykkää
Reactions: Scindapsus
No et ole kamala, tuo eks vaimo sen sijaan vaikutta melko hullulta. Ensinnäkin kuka nyt lähtee siirtämään sairasta lasta yhtään mihinkään. Toisekseen jos talossa on noin pieni vauva, niin sinne nyt viimeiseksi ketään vatsatautista viedään. Kolmanneksi, miehesi vaikuttaa kyllä idiootilta.

[QUOTE="vieras";25373799]

No, isomman lapsen äitiä tässä on turha syyttää. Hän on kysynyt lapsen isältä, voiko lapsi tulla ja hänelle on sanottu, että ok. Äiti siis selkeästi käyttänyt järkeään ja arvioinut, ettei lapsi ole niin kipeä, että kärsisi automatkasta. Vauvan asiathan eivät tälle äidille kuulu millään tavalla.[/QUOTE]

En ole ollenkaan vakuuttunut että tuo äiti on mitään arvioinut, kunhan on vaan halunnut päästä irti lapsestaan kun niin on ollut suunnitelmat. Tapahtuman jälkeinen toiminta kertoo siitä, että sillä naisella ei ole järkeä. Ja vauvan asiat KUULUU sille, joka lähettää lapsensa sellaiseen perheeseen, jossa on vauva.

[QUOTE="vieras";25371021]Et ole kauhea. Teidän vauva on vielä ihan kauhean pieni ja vatsatauti tarttuu todella helposti.

Miehesi on itsekäs idiootti, joka ei tajua, että vauvaa pitää suojella, vaikka silloin joutuukin pettymään. Enkä kyllä ymmärrä äitiäkään, joka siirtää vatsatautista lasta toiseen paikkaan.[/QUOTE]

öööö nyt en ymmärrä???? JOs meillä joku sairastaa ei sitä minnekään kärrätä vaan on ihan oman perheen kanssa. Oli sitten pieni vauva tahi ei...

Kyllä minä ainakin pidän tuon sairastuneen lapsen äitiä sellaisena hempukkana, jotka elävät muilla soluillaan kuin niillä, jotka ovat korvien välissä.

Tuota tilannetta ei voi verrata ollenkaan ydinperheen elämään, koska äiti tiedostaen lähettää sairaan lapsen toiseen talouteen.

ööö toiseen TALOUTEEN :O Siis onko isä toinen talous, voi herran jestas, en yhtään ihmettele näitä pahoin voivia nuoria...

[QUOTE="mä";25376750]ööö toiseen TALOUTEEN :O Siis onko isä toinen talous, voi herran jestas, en yhtään ihmettele näitä pahoin voivia nuoria...[/QUOTE]

Ai, samassa kodissako nämä kaksi perhettä sinun mielestä asuu??? Kun et näköjään nyt halua ymmärtää, mitä tarkoitan. Ja ketä ydinperheen kuraripuliyrjötautista lasta lähetetään kesken kaiken paikasta toiseen? Ainoastaan uusioperheellisten elämässä tapahtuu noin älyttömiä juttuja.

Käsi sydämmellä. Kuinka moni olisi oikeasti ottanut ilman minkäänlaista "paniikkia" vatsataudissa olevan lapsen, kun perheessä on myös pieni vauva?

Kerta äiti ei ollut kotona olisi isä voinut mennä yhtälailla äidin kotiin pojan kanssa. Olisi luultavimmin ollut helpompi ratkaisu kun toiselle äidille lähteä pienen vauvan kanssa muualle.

En menisi vatsataudista paniikkiin, jos kyse pari kuukautisesta vauvasta (muistankohan ap:n vauvan iän oikein?).

Tuosta et voi olla tosissasi, että isä oli mennyt äidin kotiin hoitamaaan lastaan. Eiköhän äidillä ole oikeus pitää oma kotinsa omanaan ilman, että ex käy siellä nuuskimassa. Itse en halua exääni edes pihaamme. Kyse ei ole kiusan teosta vaan omasta henkisestä hyvinvoinnistani.

[QUOTE="vieras";25376872]En menisi vatsataudista paniikkiin, jos kyse pari kuukautisesta vauvasta (muistankohan ap:n vauvan iän oikein?).

Tuosta et voi olla tosissasi, että isä oli mennyt äidin kotiin hoitamaaan lastaan. Eiköhän äidillä ole oikeus pitää oma kotinsa omanaan ilman, että ex käy siellä nuuskimassa. Itse en halua exääni edes pihaamme. Kyse ei ole kiusan teosta vaan omasta henkisestä hyvinvoinnistani.[/QUOTE]

No se tauti tarttui myös vauvaan.

[QUOTE="vieras";25376872]En menisi vatsataudista paniikkiin, jos kyse pari kuukautisesta vauvasta (muistankohan ap:n vauvan iän oikein?).

Tuosta et voi olla tosissasi, että isä oli mennyt äidin kotiin hoitamaaan lastaan. Eiköhän äidillä ole oikeus pitää oma kotinsa omanaan ilman, että ex käy siellä nuuskimassa. Itse en halua exääni edes pihaamme. Kyse ei ole kiusan teosta vaan omasta henkisestä hyvinvoinnistani.[/QUOTE]

Olen todella surullinen puolestanne. Kyllä meille vaan on miehen ex tervetullut kahvipöytään ja muutenkin - ja väitän, että tilanteen rauhallisuus näkyy myös niissä lapsissa.

Ja kun etäpoika oli nuorempi, niin onpa vaan mies käynyt häntä hoitamassa exän kodissa. Näppärintä kaikille siinä vaiheessa, kun lapsi oli niin pieni ettei voinut vielä tulla meille yökylään.

• Tykkää

En ole perhetynyt tämän perheen väleihin. Itse tiedän muutamankin eronneen pariskunnan jossa edelleen tullaan niin hyvin toimeen, että voidaan tarvittaessa jopa olla toisen taloudessa.

Joten sinällään minun moka, etten ajatellut asiaa tältä kantilta.

[QUOTE="Jenis";25376587]Näin. Meillä on kans uusperhe, ja lapset sairastaa siellä missä sattuvat sairastuessaan olemaan. Sairaita mukeloita ei siis kuljetella pitkin kyliä... Pienen vauvan äiti elää sen vauvan mukaan, niin se vaan on.[/QUOTE]

Joo, mutta ei sillä sairaan lapsen äidillä ilmeisesti ole mitään uusperhettä.

Siitä olen kyllä samaa mieltä monen muun kanssa, että tuo lastensuojelun mukaan vetäminen on kyllä ihan riman alitus. Veronmaksajien rahoilla...

[QUOTE="Jenis";25376970]Olen todella surullinen puolestanne. Kyllä meille vaan on miehen ex tervetullut kahvipöytään ja muutenkin - ja väitän, että tilanteen rauhallisuus näkyy myös niissä lapsissa.

Ja kun etäpoika oli nuorempi, niin onpa vaan mies käynyt häntä hoitamassa exän kodissa. Näppärintä kaikille siinä vaiheessa, kun lapsi oli niin pieni ettei voinut vielä tulla meille yökylään.[/QUOTE]

Olen myös itse pahoillani tästä tilanteesta. Exäni repi minut niin rikki, etten ole neljässä vuodessakaan toipunut. Suojelen itseäni pitämällä tietyn etäisyyden . En kyllä usko lasten kärsivän. Meillä on tilanne täysin rauhallinen emmekä riitele mistään. Hyvässä hengessä kasvatamme lapsiamme vuoroviikoin ja pidämme lasten isän kanssa tiivistä yhteyttä.

Kokemusta on myös vastasyntyneen tapaamisista ja tapaamiset onnistuivat oikein hyvin muualla kuin kotonani. Ei oli ollut kovin näppärää, jos exäni olisi tullut luokseni. Hädin tuskin pääsin sängystä ylös ja jaksoin hengittää, joten henki olisi varmaan mennyt, jos exääni olisin joutunut kotonani katselemaan.

[QUOTE="vieras";25373322]Argh! Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää, että sillä isän lapsella on kaksi perhettä ja kaksi kotia? Toinen on äidin luona ja toinen on isän luona. Eli ei isän lapsi asu eri perheessä kuin vauva, vaan ihan siinä samassa. Ei ehkä joka päivä, mutta säännöllisesti kuitenkin.[/QUOTE]

Höpöhöpö! Jos lapsi asuisi vuoroviikoin, niin voisi puhua kahdesta kodista, mutta joka toinen viikonloppu ei tee paikasta kotia. Lapsella voi silloin olla kaksi perhettä, mutta koteja on vain yksi.

Ps. Kahden kodin vaikutus lapsen hyvinvointiin on kiistelty asia. Mä en pidä sitä tavoiteltavana.

• Tykkää

Niinhän se menee, että joillekin kelpaa vain lastenhoitoapu siltä exältä, mutta muuten halutaan inhota häntä. Tässä tapauksessa näyttää kuitenkin siltä, että ap:n miehen exä on oikein hyvissä väleissä tämän kanssa. Mutta inhoaa yli kaiken exänsä uutta naista. Kun ei suostunut miettimään, mitä kaikkea ikävää hänen itsekkyytensä voi aiheuttaa exän uudessa perheessä.

Yhteistyössä