Tiedättekö te, mikä mua ÄRSYTTÄÄ??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "jep"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

"jep"

Vieras
No se, että miehen sisarukset on sellasia helkutin laumaihmisiä. Että KAIKKI pitää tehdä yhdessä. Sen lisäks ne on helvetin pihejä, esim äitinsä synttärilahjaks keräävät tyyliin 10-15 € per lätty.

Me ollaan miehen kanssa vähä irtauduttu siitä, ostettu sitä sun tätä sun tota erikseen, kun ei jaksa tota kympin pelleilyä. Anoppi on siis itse rutiköyhä.

No eikä mitään, nyt mies oli keksiny hyvän lahjaidean, tarpeellisen, oli siis käynyt ilmi, että anoppi moista kaipaa. Oli sitten alalla työskentelevältä veljeltään kysellyt tavarasta ja veli oli, että hän tulee mukaan. Mies nyt siiihen, että ok jos ny yks on mukana.

Eikä mitään, just tuli taas viesti vanhimmalta siskolta että juuuuuuu-u nyt kerätään taas 15 € per sisarus että saadaan äitille xx lahjaks, että hyvä ideä tuli Peralta (mieheni). Voi jumaliste, oli se yks menny sanomaan ja johan kaikki haluaa perkele mukaan. Ostakoon saatana ite lahjansa tai olkoot ostamatta jos ovat niin vitun köyhiä.

Ymmärrän, että kukaan ei ymmärrä mun nypitystä, mutta kun haluaisin enemmän ku sen 15 € lahjoa anoppia mutta en halua ostaa turhaa. Rahan anto taas vaan ei kuulu tähän kuvioon. Ni nyt pitäis väkisin keksiä taas jotain vanhemmalle naiselle, joka koko elämän on elänyt niukkuudessa ja joka ei oikeasti itse koe tarvitsevansa mitään. Veivät hyvän idean pois piruvie.

Ei muuta. :D

mua ärsyttää sama piirre miehen suvussa. Niin pilkun pihejä kaikki, että oksat pois. Mun suvun puolella ostetaan reilusti arvokkaampaa, lahja kuin lahja on 50-150€ per perhe. Yhteislahjana tuolloin saa todellakin jotain merkittävän hyödyllistä tai muuta mukavaa.
Mä en tajua sitä, että pitää ostaa lahja yksin kuten sinä! Mutta tajuan pointtisi muuten, että lahjaan sijoittaisi enemmän, jotta saa arvokkaamman lahjan :heart:

Niin no sampo, jos vaikka sitten investoitais ja ostettais yhdessä jotain isoa, se olis ok, mutta tää ei oo. Sisaruksia on yli kymmenen joten 15 € yhdessä on jo jotain, mutta sillai yksisteen se on ihan naurettava. Entä jos oiski 100 e per lätty yhdessä.....

Mut kiitos SAMPO ku kommentoit, mua vaan niin nyppi taas, että tää jo helpottiku sai vähän responssia.

Meil taas ärsyttää se et joka kissanristiäisiä varten ollaan keräämässä jotain "lahjarahaa" ja summa on jotain 20-100€ väliltä. Äitien/isäin päivät, joulut, syntymäpäivät ja muut merkkipäivät..
Minusta taas se että kokoonnutaan porukalla on se pää-asia ei aina tarvi olla jotain hienoa ja kallista lahjaa. Tietty jos on tiedossa et jotain oikeasti tarvitaan ni sit ostetaan, mut ku tietää että mummu ja pappa (anoppi/appi) ei aina niitä tarvi.

Nyt menemme porukalla syömään (vain lapset puolisoineen), ja ruokailu maksaa 25€/hlö osa ei lähde koska on niin kallista. Tietty totta onhan se 50€/perhe jos on 2 aikuista, mut sit taas toisaalta juhlimme samalla anopi 65v syntymäpäiviä (eli meidän lahja on se ettei anopin tarvi laittaa juhlia ja me maksamme kaikki kulut).

Mä itse taas tykkään nähdä sukua, niin miehen ku omaanikin.

Kuin monta kertaa vuodessa teillä kerätään nuita 10-20€ lahjoja? ku oikeasti jos niitä on monta kertaa vuodessa ni kyl niistä vain kertyy ihan mukava summa. Meil itellä ei ole sinänsä rahallisesti tiukkaa et voitas laittaa enemmänki mut taas osalla on ni ymmärrän että tuo summa on ok

Yhteistyössä