Tietääkö joku osittaisesta hoitovapaasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen nyt hoitovapaalla ja mietin töihin palaamista. Onko minun mahdollista jäädä osittaiselle hoitovapaalle suoraan ns täyden hoitovapaan jälkeen? Kelan sivuilla lukee, että on oltava saman työnantajan palveluksessa vähintään 6 kk viimeisen 12 kk aikana. Työsuhteeni ei ole mihinkään tietenkään kadonnut äitiysloman ja hoitovapaan aikana. Mut pitäisikö olla palkanmaksua vähintään 6 kk ajalta, vai tarkoittaako tuo Kelan sivuilla lukeva kohta, että työsuhde on ollut voimassa sen 6 kk? Paljonko palkka on pienempi, jos jää osittaiselle hoitovapaalle?

Minä olen jäämässä hoitovapaan jälkeen osittaiselle hoitovapaalle,.
Se 6 kk tarkoittaa yhtäjaksoista töissäoloa 12 kk aikana, jos tuo ehto täyttyi ennen äitiyslomaasi ja hoitovapaatasi olet periaatteessa osittaiseen hoitovapaaseen oikeutettu.Mutta työnantajan ei ole sitä pakko myöntää, ainakin näin oma esimieheni mulle sanoi.
Palkka on 78% täydestä työajan palkasta.

Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:
Minä olen jäämässä hoitovapaan jälkeen osittaiselle hoitovapaalle,.
Se 6 kk tarkoittaa yhtäjaksoista töissäoloa 12 kk aikana, jos tuo ehto täyttyi ennen äitiyslomaasi ja hoitovapaatasi olet periaatteessa osittaiseen hoitovapaaseen oikeutettu.Mutta työnantajan ei ole sitä pakko myöntää, ainakin näin oma esimieheni mulle sanoi.
Palkka on 78% täydestä työajan palkasta.

Kiitos tiedoista! Olen ollut saman työnantajan palveluksessa monta vuotta ennen äitiyslomia, nyt vaan muutaman vuoden lasten kanssa kotona.

Yhteistyössä