Tk.ssa wc.seen synnyttänyt OLI TERVE nainen. OHO

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en usko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Uskomattoman moni asia mennyt tässä pieleen: mahaa ei ole tunnistettu raskausmahaksi, liikkeitä ei ole tuntunut/tunnistettu, mikään muukaan oire ei ole tarpeeksi viitannut raskauteen, synnytyskin ollut poikkeuksellisen nopea varsinkin ensisynyttäjälle (ensisynnyttäjälle synnytys saattaa ihan hyvin kestää 10-20 tuntia ja useimmilla synnyttäjillä synnytys on kyllä niin kivulias, että sairaalaan hakeuduttaisiin reilusti ennen ponnistusvaihetta, vaikka tietoa raskaudesta ei olisikaan) :(

Ei kukaan tässä maassa voi oikeesti olla noin tyhmä/ tynnyrissä kasvanut... Taitaa olla jostain vammaisesta kyse, ei oikeasti kukaan joka on täysillä mukana, voi olla huomaamatta kun vauva tunkee ulos ja ei hae ollenkaan apua vaan lukkiutuu vessaan...

Mäkin olen hoitanut erästä kolmekymppistä raskaana olevaa joka synnytti polille eikä tiennyt olevansa raskaana ja kaksi lasta ennestään...
Voihan olla että se nainen järkyttyi ja hätääntyi vessassa eikä osannut toimia. Jos tarkoitus oli surmata lapsi (ja näin ollen tiesi olevansa raskaana), ei kait se terveyskeskukseen olisi hakeutunut vatsakipuineen...??

Mun ystävä on raskaana n. 25 viikolla ja voin vakuuttaa ettei sitä näe mitenkään ulospäin (on hoikka ja käyttää edelleen lantiofarkkuja...)

Alkuperäinen kirjoittaja sh:
Mun ystävä on raskaana n. 25 viikolla ja voin vakuuttaa ettei sitä näe mitenkään ulospäin (on hoikka ja käyttää edelleen lantiofarkkuja...)

no mullakin maha tuli esiin vasta loppuvaiheessa, ei vkolla 25 näkynyt "mitään". mutta toi nainen oli pakosti pidemmällä, kun nelikiloisen synnytti..

Alkuperäinen kirjoittaja .:
Alkuperäinen kirjoittaja sh:

no mullakin maha tuli esiin vasta loppuvaiheessa, ei vkolla 25 näkynyt "mitään". mutta toi nainen oli pakosti pidemmällä, kun nelikiloisen synnytti..

Joo niin varmaan olikin, tarkoitin vain, että ei sitä aina maha kasva niin, että voisi sen perusteella päätellä olevansa raskaana.
Itselläni alkoi housut kiristää jo vko 7->

No minua tämä tapaus ei ihmetytä miltään osin. Tiedän, että on mahdollista olla raskaana tietämättään joten tälle naiselle on todellakin ollut järkyttävä shokki, kun on mennyt kovissa kivuissa terveyskeskukseen - mennyt vessaan ja lapsi on alkanut tulemaan - siinä on varmasti niin tajuton shokki päällä ettei osaa tehdä mitään. Ihminen voi jopa mennä hätätilassa niin paniikkiin ettei ruumis toimi tai ääntä tule suusta joten se siitä avun huutamisesta jos olisi siihen tilaltansa muuten edes kyennyt!

Minusta uskomattominta on, edelleen, että osa jaksaa oikeasti jeesustella ihmistä vammaiseksi tai tyhmäksi vain sillä perusteella, mitä lehdistö tästä asiasta on kirjoittanut.

Mun mielestä osoittaa suurta typeryyttä se, että tulaan palstalle haukkumaan vammaseksi tmv jos ei raskaus ole yhtä selkeä kuin itselään ollut. Okei, jos peilaan omiin raskauksiin ni joo, idari on jos ei hokaa, mutta kun raskaudet eivät ole samalaisia. Tällasiä yllätysynnytyksiä kuitenkin kuulee tapahtuvan ni on se vaan uskottava että niin voi käydä.

Eräs tuttuni sai ekan kun oli 16 v. Hän kyllä tiesi olevansa raskaana, osasi arvella näin käyneen, mutta... Poikakaveri sen silloin myös tiesi mutta esim äiti ja sukulaiset eivät huomanneet mitään. VAIKKA tyttö asui äitinsä luona. Jälkeenpäin on monta kertaa sanonut, että se oli ihan huomaamaton raskaus, ettei olisi sitä itse tajunnut, ellei olisi tiennyt. Tyyppi oli hoikka ja tosissaan masua EI näkynyt.

Tässä ketjun tapauksessa, jos ajatellaan että nainen on ihan pipo ja haluaa salata kaiken, ni miksi ylipäätään hakeutuu terkkariin? Sittenhän se ois sen vääntäny kotona ja tuhonnut salaa? Mitä tulee kipuihin ja avun kutsumiseen, mulla on joskus ollut kuukautiskivut niin massiiviset, että on taju mennyt. Siinä kohtaa se tuska vaan on niin kaikkivaltainen, että voisin periaatteessa aatella vaikka että sieltä tulis jotain ulos, ilman että "eritteslisin" sen siihen, että oho vauva. Tarpeeksi kun sattu ni sitä ei voi kohdistaa. Ja tosiaan, jos ei osaa ajatellakaan, että synnyttäisi ni siinä se vasta hämärtyykin se tuskan aiheuttaja. Ja siinä kun taju menee vessassa ni ehkä tosiaan vauvakin jää jumiin ja...

Kaiken kaikkiaan todella traaginen tapaus, jos ei kerta mieskään ole tajunnut asiaa ni ilmeisesti se ei selvä homma ole ollut. Minua säälittää ja surettaa asia ja toivon että asiaan tulee selkoa ja tolkkua.

Yhteistyössä