Tohtori: Rokote on vaarallisempi kuin sikainfluenssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Pitää nyt taas mainita etten naureskellut siksi että ihmiset varautuvat tätä yleisesti ottaen hyvin lievää tautia vastaan vaan sille jumalattomalle hysterialle joka siitä nousi. Ja nyt sama hysteria on tarttunut näihin rokotteenvastustajiin.

juu juu, tuli jo selväksi ;)
lievä tauti, jonka takia kannattaa ehdottomasti ottaa rokote :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
ei tietenkään pelota :saint: ihan tavallistakin nuhaa varten rokottaisit varmaan lapsesi ja itsesi, jos se olisi mahdollista.

Jos tavan nuhaa vastaan olisi rokote niin varmasti otettaisiin. Ja ollaan otettu tähän mennessä oikeastaan kaikki rokotteet mitä tarjolla on ollut, myös vesirokkoon.

Mekin ollaan otettu kaikki mitä saadaan ja kuopukselle ostettiin rota-ja vesirokkorokotteet.
En tajua ihmisiä, joiden mielestä jokin tauti pitää sairastaa. Miksi kiusata lasta, jos se on mahdollisuus estää?
En mä ole ainakaan yhtään sen parempi ihminen, kun olen aikoinani sairastanut sikotaudin, tuhkarokon, vesirokon yms.

mulle sanottiin neuvolas tosta vesirokko rokotteesta että se voipi tulla kuiteskin mutta vaan lievänä..joten en ole rokotannu lapsiani sitä vastaan..saavat sen sitten sairastaa kun se kohalle osuu....

onhan muhukin vauvana calmet lykätty eikä musta tän kummempi ole tullut ja kolme lasta olen aikaan saannut ja kaksi noista tytöistä on myös sen saanneet laitoksella mutta tuo kolmas ei...

Harmiton rokote, verrattavissa vaikka turvavyöhön autossa.

Mun mielestä esim. kipu kädessä, kuume, nuha ja sen semmoisen nuhan kaltaiset oireet ei ole harmittomia.

Alkuperäinen kirjoittaja sl:
Miten se vaarallisuus ilmenee? Mun 1-vuotias ja 4-vuotias ei saanu yhtään minkäänlaisia oireita rokotteen jälkeen.

voipi näkyä 20 vuoden päästä esim hedelmättömyytenä

No eiköhän moni muukin asia, kuten saasteet, lisäaineet ym., voi näkyä hedelmättömyytenä. Kuka 20 vuoden päästä voi varmuudella sanoa, että juu, sun lapsettomuus johtuu siitä possurokotteesta...

Mun mielestä esim. kipu kädessä, kuume, nuha ja sen semmoisen nuhan kaltaiset oireet ei ole harmittomia.

Kenelle tulee, kenelle ei. Tyrvavyökin hankaa ikävästi kaulaa ja vielä joka kerta autolla ajettaessa eikä vain yhden kerran.

Pitää nyt taas mainita etten naureskellut siksi että ihmiset varautuvat tätä yleisesti ottaen hyvin lievää tautia vastaan vaan sille jumalattomalle hysterialle joka siitä nousi. Ja nyt sama hysteria on tarttunut näihin rokotteenvastustajiin.

juuh mutta ooteko aatelleen sitä jälkitautia mikä siitä tulee ? menee keuhkoihin ja muutaa ne tuhkaksi jos eihakeudu hoitoon (kummitäti ties kertoo oli kysynny lekurilta)

Kenelle tulee, kenelle ei. Tyrvavyökin hankaa ikävästi kaulaa ja vielä joka kerta autolla ajettaessa eikä vain yhden kerran.

Mutta juurihan sinä väitit että on harmiton rokote. Nytkö sitten harmia voikin tulla?

Alkuperäinen kirjoittaja bambiino:
juuh mutta ooteko aatelleen sitä jälkitautia mikä siitä tulee ? menee keuhkoihin ja muutaa ne tuhkaksi jos eihakeudu hoitoon (kummitäti ties kertoo oli kysynny lekurilta)

:D

Mä olen sairastanut aiemminkin mm. keuhkokuumeen ja onhan se rankka tauti, mutta en miettinyt silloinkaan että tuunkohan nyt tähän kuolemaan.

No tuohon sikanuhaan sairastuminen on kyllä todennäköisempää kuin onnettomuuteen joutuminen. Taitaa olla tällä hetkellä 100000 suomalaista sairastunut siihen. Mutta jos edes nuhan voi välttää vaarattomalla rokotteella nii mikä ettei.

ai niin, tähän piti vielä kommentoida :D

aiemmin olit sitä mieltä, että yhtä suurella todennäköisyydellä sairastuu sikainfluenssaan, kuin että meteori putoaa päähän.

eli ilmeisesti myös on huomattavasti todennäköisempää, että meteoriitti tömähtää joku päivä päähäni, kuin että joudun liikenneonnettomuuteen.

Timppa, jotenkin toi sun logiikka ontuu..

Mutta juurihan sinä väitit että on harmiton rokote. Nytkö sitten harmia voikin tulla?

"VOI tulla" kuten rokotteesta VOI tulla maailman loppu. Kaikkea VOI sattua... Mutta harmiton rokote se minusta on ja vaaraton. Tuon varmaan kirjoitinkin aikaisemmin?

Mä olen sairastanut aiemminkin mm. keuhkokuumeen ja onhan se rankka tauti, mutta en miettinyt silloinkaan että tuunkohan nyt tähän kuolemaan.

juuh kuulemma on..ite en ole sairastannut moista mutta voin vaan kuvitella että ranka on :D

aiemmin olit sitä mieltä, että yhtä suurella todennäköisyydellä sairastuu sikainfluenssaan, kuin että meteori putoaa päähän.

Tä?

Tuo on vaan niin älytöntä vaivata mieltään olemattomalla asialla! Vai mietitkö päivittäin putooko meteoriitti lapsesi päähän? Todennäköisyys on samaa luokkaa.

tässä yksi taannoinen kommenttisi (henkilölle, joka mietti sikainfluenssaan sairastumisen riskiä) ajalta, jolloin si oli vielä mielestäsi harmiton nuha. =)

Vastustajat. Sen lisäksi että haluaisin tietää minäkin, mistä tiedätte rokotteen olevan vaarallinen kun sitä ei ole tutkittu haluaisin tietää myös, mistä te tiedätte etteikö sikainfluenssa olisi tappavan vaarallinen juuri teille, eihän sitäkään ole teille testattu?

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
On se kumma, että just tämä influenssarokote nyt sitten steriloi puoli maailmaa ja tappaa toisen puolen, kun normi-influenssarokotteet eivät ole tehneet kumpaakaan.

Ja on se kumma, että ihmiset menee ihan sokkona ottamaan rokotteen joka on Suomessa tappanut ihan hurjan paljon vähemmän kuin tavallinen kausinfluessa. Eikä joka vuosi ole hirveää haloota siitä että rokote sitä vastaan pitää ottaa.

Niin, rokote ei oo tappanut vielä ketään, kun taas kausi-influenssa tappaa vuosittain 500-1000 ihmistä ;)

Sehän ei tarkoita sitä, etteikö joku muu olisi kuollut tai luullut kuolevansa keuhkokuumeeseen, eikö niin? En mäkään terveiden rokottamista kannata, mutta kas kun kaikki ei ole perusterveitä.

"VOI tulla" kuten rokotteesta VOI tulla maailman loppu. Kaikkea VOI sattua... Mutta harmiton rokote se minusta on ja vaaraton. Tuon varmaan kirjoitinkin aikaisemmin?

Heh, alkaa tosiaan tuo sun logiikka ontumaan pahemman kerran. Ensin oli, että rokote on harmiton ja vaaraton. Nyt siitä voikin tulla jotain ja se onkin enää sinun mielestä vaaraton :D

Vastustajat. Sen lisäksi että haluaisin tietää minäkin, mistä tiedätte rokotteen olevan vaarallinen kun sitä ei ole tutkittu haluaisin tietää myös, mistä te tiedätte etteikö sikainfluenssa olisi tappavan vaarallinen juuri teille, eihän sitäkään ole teille testattu?

En ole vastustaja ja mitään en väitäkään tietäväni.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:

Sehän ei tarkoita sitä, etteikö joku muu olisi kuollut tai luullut kuolevansa keuhkokuumeeseen, eikö niin? En mäkään terveiden rokottamista kannata, mutta kas kun kaikki ei ole perusterveitä.

Pointtina olikin se, että keuhkokuumeeseen kuolee 4 % sairastuneista joka on aika huiman paljon enemmän kuin sikatautiin. Enkä silloinkaan miettinyt että apua nyt mä kuolen. Jos mä kuuluisin riskiryhmään niin olisin jo ottanut rokotteen.

Jälkitauteja ei tule läheskään kaikille. Ja keuhkokuumekkin on tosiaan täysin hoidettavissa...

Yhteistyössä