Toimeentulo asiaa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Sivusta:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tylyä kai sitten, mutta sellaista se on opiskelijan elämä. Ei opintoraha riitä elämiseen, joten lisäksi pitää joko ottaa lainaa tai käydä töissä. Onhan se raskasta opiskella täyspäiväisesti ja käydä ohessa töissä, mutta niin suurin osa opiskelijoista elää. Jos olet työkyvytön loppuunpalamisen vuoksi voit varmaan saada sairaspäivärahaa, tai jos olet työkykyinen niin sitten täytynee vain reipastua ja hakea töitä. Tai opiskella hitaammin niin jaksat tehdä töitäkin.

Ikävää ettet saa lainaa, mutta onhan tuo hyvin ymmärrettävää kun olet edellisenkin lainan sössinyt. Et nyt tykkää tästä kommentista, mutta onhan tuo asenteesi aika härski: Sun mielestä pitäisi saada autoonkin toimeentulotukea, koska haluat nähdä lastasi ja liikkua. Raha-asioitasi et ole sössinyt vaan ne johtuvat unohduksesta. Uusi ammatti pitää saada kun edellisessä kävi tylsäksi. Eksän kanssa taloutta ei sössitty vaan se on se ilkeä eksä... Lapsesi elatukseen et osallistu, mutta sulle pitäis maksaa yhteiskunnan auto, jotta saat treffata lastasi. Töihin et jaksa mennä, et sanojesi mukaan kestä ainuttakaan työvuoroa. Saat asua ilmaiseksi, mutta sekin on ankeaa kun siellä on sääntöjä. Täällä olet ilkeä niille, joiden antamat vastaukset eivät ole sulle mieliksi. Olisiko korkea aika aikuistua?

:o Ei luoja, olet sairas

:laugh: Niinpä juuri. Kasvahan aikuiseksi ja lakkaa kitisemästä. Iso tyttö olet jo, aika hoitaa omat asiat kuntoon ja lakata nimittelemästä kunniallisia kansalaisia.

Mulkku

Kuuleppa lapsonen, olen täysin samaa mieltä tämän ihmisen kanssa joka kirjoitti sen mitä minä ajattelin. Minä annoin neuvon että haet pankista korkeakorkoista lainaa, kun et valtiot a enää saa takaamaan. Eli kurkkaappa tosiaan peiliin ja katso sieltä missä se vika on ja noi sinun vastauksesi kertoo muille missä se vika on. Toivottavasti jossain kohtaa saat vähän järkeä päähäsi ja lopetat muien syyllistämisen omista virheistäsi ja mokistasi!

Alkuperäinen kirjoittaja Surullinen:
Olen 30-vuotias joka on joutunut taistelemaan tässä elämässä hitusen enemmän kuin "normaalisti" olisi tarpeen joutunut kestämään kaikenlaista PASKAA muilta (Kuten taas nähtiin). Minua ei ole vanhemmat auttaneet ikipäivänä tulemaan toimeen, en ole sössinyt luottotietojani vaan olen sössinyt yhden VITUN eräpäivän ja siksi en saa lainaa. Kiiltääköhän se sädekehä sinun päässäsi, miksi pitää lannistaa lannistettua? Kuinka kommenttisi minua piti auttaa? Miten teet opiskelijana töitä joita EI OLE TARJOLLA vaikka niitä on kysytty!! HETI kuvittelit TIETÄVÄSI jopa työnhakupuolen... HohHoijaa, olisiko aika katsella sinne peiliin ja yrittää ITSE tosiaan tulla toimeen kaikista vastoinkäymisistä huolimatta? Nämä viimeiset vuodet on olleet vaikeita, monella tasolla. Pettymyksiä toisen perään.. Vittu miksi edes vaivauduin kysymään apua, haukkua, paskaa sataa niskaan. Vaikka minä yritän, olen yrittänyt ja minä en ole jaksanut, kevään itkin, olin masentunut, tein töitä, kaitsin lastani, itkin tätä paskaa minkä ex minulle teki... =)... Mutta senhän sinä tiedät myös paremmin.

Halusin tietää mitä ihmettä minun kannattaa nyt tehdä tässä tilanteessa kun pääni HAJOAA tähän paskaan!!!

Varmaan sun kannattaa hakea apua mielenterveystoimistosta maanantaina ja saada lääkitykset parempaan kuntoon. Jos et sinne asti kestä, niin hakeudu jo viikonloppuna psykiatrian puolen päivystykseen. Sieltä saa hätäapua myös virka-ajan ulkopuolella.

Yhteistyössä