[QUOTE="köyhä";29516316]No niin. Palstaraati on puhunut. Meille ei kuulu sossun tuki. Teille mun ei sentään tarvii tiliotteita toimittaa eikä menoselvityksiä tehdä. Fakta on se, että tällä hetkellä mä olen rahaton,eikä miehen(!) omaisuuden myyminen mua tästä pelasta. (esim. puukaupassa pitää olla oikean kokosta puuta, mistä maksetaan, pitää kilpailuttaa, että saa parhaan hinnan ja sit tehdä se sopimus, jonka jälkeen sais niitä ennakoita kysellä, tää koko ruljanssi ottaa aikansa) Kun on ostettu tila niin appiukko viimeseksi palveluksekseen hakuutti kaikki, mistä mitään maksettiin (niin kuvitelkaa, niitä on sellaisiakin vanhempia jotka ei jälkikasvua halua ajatella) me on sit istuteltu uutta eli taimikkoa se vielä on. Hakepuuta korkeintaan.
No, turhaan mä täällä selitän. Se on ok, että alkkiksia hyysätään, se on ok, että elämäntapatyöttömien elämä maksetaan, mutta meitä ei kuulu auttaa. Selvä. Kiitos![/QUOTE]
Palstaraati ei päätä, saatteko toimeentulotukea vai ette. Sinulle on vain koitetttu kertoa, miten sossu toimeentulotukiasioissa toimii. Vaikka sinä oletkin nyt rahaton, sossua kiinnostaa, onko taloutenne rahaton. Ja sitä varten sossu haluaa myös miehen tilitotteet. Hänellähän saattaa olla esim kenovoitto makaamassa tilillään ja silloin taloutenne ei ole rahaton, vaikka sinun tilisi olisi miinuksella. Sossua kiinnostaa myös, paljonko teille on tullut rahaa ja kuinka pitkään niillä olisi sossun hyväksymien menojen mukaan pitänyt pärjätä. Jos rahaa on tullut riittävästi, mutta mies on pelannut rahansa, niin sossun mielestä se on vain voi voi. Siinä tapauksessa saatat saada maksusitoumuksen ruokakauppaan, mutta et rahaa lämmityslaskun maksamiseen. Miehen kun olisi sossun mielestä pitänyt käyttää rahansa laskujen maksamiseen eikä pelaamiseen. Toivotaan kuitenkin, että saisit sossusta apua.