Toinen nainen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lainasin miestäsi (anteeksi)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mikäköhän oli alkuperäisen pointti? Kertoa mikä lutka on? Vai hieroa suolaa petettyjen haavoihin? Vai kenties osoittaa olevansa sen verran vastustamaton tapaus, että varattukin mies lankeaa? Kumma vaan ettei sitä omaa miestä ole löytynyt rinnalle vaan pitää muiden miehiä lainailla.

""miehelle""

Hyvin meni viesti sinulle perille, taisi osua arkaan paikkaan. Vaikka kuinka väännät lakanoita, niin aina härskimmäksi homma menee, jos tullaan kotiin pettämään. En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeata käsittää, että ainakin minua loukkaisi suunnattomasti mennä nukkumaan toisen miehen spermoille. Ja minulle koti on niin pyhä, että olisi erittäin vaikea antaa anteeksi, jos minua petettäisiin minun kodissani. Edellyttää erikoisen kylmää luonnetta ap:ltakin.

Kaikkihan tietävät, ettei saa eikä pidä pettää, se ei ole oikein. Ja sitten kuitenkin aina joku. Petetyksi joutuminen eikä petyksi joutumisen pelkokaan ole mukavia kokemuksia, mutta aina joku joutuu kurimukseen. Tämä on realismia. Samoin on ap:n kertomus. Juuri noin monesti käy.

Jokainen voi miettiä, mitä tekisi ja jättäisi tekemättä. Joillekin voi riittää lakanan vaihto, toiset päätyvät vaihtamaan kumppania. Tässä voisi nyt samalla miettiä, onko pettämisellä ja pettämisellä eroa.

Kun kumppanisi pettää ventovieraan kanssa jossain tuntemattomassa paikassa kaukana maailmalla tai jos rakkaasi pettää omassa sängyssäsi tutun tai jopa ystäväsi kanssa kanssa. Kirpaiseeko pettäminen aina samalla tavalla?

Nää on sit ihme ketjuja, näissähän se mies on sellanen poloinen pikku uhri, jossa ilkeät sinkkunaiset vokottelevat miehen ihan tahtomattaan sänkyynsä, kiltin perheenisän.
Mahtaiskohan tosta saada vielä kotivakuutuksesta jotakin korvausta kun mies on näin vampattu.

Mä en tajua teidän ajatusmaailmaa pätkääkään, miksi ihmeessä sen vapaan osapuolen pitäisi ottaa vastuuta naimisissa olevan perhe-elämästä, ellei edes mies itse välitä ottaa sitä?

Jos vapaa nainen vie mieheni, niin ei se kyllä helvetti sen naisen vika ole, vaan mieheni ja mahdollisesti minä itse olen vielä saattanut saada sen aikaan ellen ole huolehtinut parisuhteestani, ihan näin hypoteettisesti ajatellen.

""Mä en tajua teidän ajatusmaailmaa pätkääkään, miksi ihmeessä sen vapaan osapuolen pitäisi ottaa vastuuta naimisissa olevan perhe-elämästä, ellei edes mies itse välitä ottaa sitä?""

Hyvä näkökanta, mutta vastuu on yleensä helpompi sysätä toiselle - varsinkin naisille kaikki se tunnepuolen vastuu ja moraali perheiden hyvinvoinnista.

Joku aiemmin mainitsi ap:n olevan tunnekylmä, kun meni miehen parivuoteeseen. Kukaan ei ole vielä syyttänyt miestä tunnekylmyydestä eikä tunteettomuudesta, kun vei ap:n omaan parivuoteeseensa tai alkoi pettää tyttöystäväänsä. Ehkäpä se oikea osoite tunnekylmyyden osalta olisi kuitenkin ollut miehessä. Ei kai ap:lla ollut mitään tunteita tämän tyttöystävään. Eivät ilmeisesti edes tunteneet?

Henkilökohtaiseen ajatusmaailmaani ei koskaan ole sopinut se, että joku teko olisi jollakin lailla hyväksyttävämpi sillä perusteella, että se on yleistä ja yksi sun toinen sitä tekee. Samalla logiikalla valehtelu, petos, varkaus, väkivalta, kiristys, heitteillejättö, tappo ja huumeidenkäyttö olisi hyväksyttävää, koska niin moni tekee tätä.

Vastauksen kysymyksiisi saat lukemalla hänen kirjoituksensa. Ap:han kirjoitti mukavasta kesäsuhteestaan joka sopi hänen elämäntilanteeseensa.
Ap:han sitäpaitsi ilmoitti, ettei hän ole vielä valmis sitoutumaan, siksi hän ei ole parisuhteessa. Katsos kun kaikki eivät mene naimisiin sen ensimmäisen kanssa jonka on kohdannut.
Maailma muuttuu, ja samalla perinteinen parisuhdekaava uudistuu.
pettämistä parisuhteissa sen sijaan on ollut kautta aikojen. Varmaan juuri sellaisten tiukkapipoisten naisten vuoksi jotka lutkittelevat jokaista naista joka pukeutuu muuhun kuin nunnankaapuun.

Naisilta melkoista kaksinaismoralismia väittää, että vapaalla naisella ei ole vastuuta tekemisistään. On siis helppoa väittää, että vastuu pettämisestä on vain miehellä. Niin varmasti onkin hänen kohdallaan, mutta jokainen nainen, joka tietoisesti menee ukkomiehen matkaan, tietää tekevänsä väärin miehen puolisolle. Vai onko minulla jokin asia jäänyt historialliselle tasolle ja naiset eivät tunne enää solidaarisuutta vaimoa kohtaan ja miksi hitossa minä joudun puolustamaan sitä vaimoa naisilta. Joskus tuntuu siltä, että olen eläinten kanssa tekemisissä.

Noinhan se menee. Naiset todellakin ovat susia toisilleen, ja vastikään on julkaistu kirjakin ""Helvetissä on paikka naisille jotka eivät auta toisiaan"" :) Ei niin että sukupuolella tulisi olla väliä siinä että kaikkia kohdellaan kunnioittavasti, mutta useat naiset kyllä kohtelevat helpommin toisiaan v*maisesti kuin miehiä.

Kai se on joku kuviteltu kilpailuasetelma toista saman sukupuolen edustajaa kohtaan. Vai mistä toiset naiset voivat saada tyydytyksen? Eivät ainakaan omasta alhaisesta käytöksestään (kyllä, tiedämme että ne miehet ovat vielä alhaisempia), joten itseänsä jotenkin nostaakseen ylemmäs yleensä he tulevat siihen päätelmään että ovat varmaan parempia kuin miehen oikea naisystävä, ovat peitonneet jonkun toisen naisen tms. Aika säälittävää, mutta parantaa jonkun itsetuntoa.

Nyt päästiin todelliseen keskusteluun pettämisen vastuusta.

""jokainen nainen, joka tietoisesti menee ukkomiehen matkaan, tietää tekevänsä väärin miehen puolisolle.""

Varmaan niin, koska moni nainen osaa tunnetasolla kuvitella tai tietää kokemuksesta, miltä petetystä tuntuu. Uskon niin. Mutta eihän sitä tarvitse ajatella, ei vastuu miehen perheestä todellakaan ole toisella naisella. (Ellei satu olemaan perheen sosiaalityöntekijä, eikä sittenkään.)

Solidaarisuutta saa muuten tästä maailmasta hakea. Eiköhän liene historiaa. Ihmiset ovat aika itsekkäitä nykyään, naiset yhtä itsekkäitä kuin miehetkin. Ajatteleeko mies muuten toista naista tai hänen elämäänsä ja hyvinvointiaan, kun suhteeseen hakeutuu. Luultavasti ei. Ihan on itsekästä touhua molemmin puolin.

""miksi hitossa minä joudun puolustamaan sitä vaimoa"", kysyy mies. Niinpä? Jos on suhteessa ja luvannut olla vierellä niin hyvinä kuin pahoinakin päivinä, niin eikö silloin pitäisi puollustaa ja suojella kumppania. Miksi oikeastaan ihmetellä ja luvata sellaista, mitä ei ymmärrä ja sitten pidä? Mikä onkaan tämän miehen moraali ja vastuu parisuhteessa vs. syrjähypyssä?

Voi elämän kevät... Oletko rautalankaan tutustunut? No siis: ei tietenkään ole, mutta siitä ei kai ollut tässä ketjussa aiheellista keskustella. Väänsinkö jo tarpeeksi selvästi?

""tämä ehkä""

""Solidaarisuutta saa muuten tästä maailmasta hakea. Eiköhän liene historiaa. Ihmiset ovat aika itsekkäitä nykyään, naiset yhtä itsekkäitä kuin miehetkin. Ajatteleeko mies muuten toista naista tai hänen elämäänsä ja hyvinvointiaan, kun suhteeseen hakeutuu. Luultavasti ei. Ihan on itsekästä touhua molemmin puolin. ""

Ehkä olet oikeassa, mikä olisi sen parempi yritys, kuin saada perheen isä, oikea nallekarhu, kumppanikseen. Sinkku voi olla itsekäs, epäsiivo, oman tiensä kulkija, joka vain kulkee kertakäyttösuhteesta toiseen. Toista olisi vakiintuneena elämään oppinut, nalkutukseenkin tottunut isä, joka tottuneena kuuntelemaan murrosikäisten kapinaa voisi olla ihannepuoliso. On sillä varatulla miehellä hyvätkin puolensa ja jos hän ei ole kova ollut vieraissa kulkemaan, niin tod.näk. hän on tervekin vielä.

Hyvä nimimerkki ""Missasinko"", Taisit todella jotain nyt missata. Kyseessä ei ole sen enenpää taitava rivien välistä tulkinta tai edes hyvä mielikuvitus, vaan alkuperäisen viestiin vastaaminen. Jos vastaat alkuperäisen kirjoittajan viestiin, huomaat että hänen nimimerkkinsä kuuluu kokonaisuudessaan seuraavalla tavalla: ""Lainasin miestäsi (anteeksi)""

Emmiellä on ilmeisesti vaikeuksia luetunymmärtämisessä... Näin pikalukemalta en löytänyt tästä viestiketjusta yhtään sellaista viestiä, jossa petturimiestä olisi täysin viattomaksi ja puhtaaksi pulmuseksi väitetty. Syy siihen, miksi kakkosnainen saa kunniaansa kuulla, on varsin yksinkertainen: Se kun on nyt se kakkosnainen, joka on täällä kehuskelemassa omalla osuudellaan, ei petturimies. Ja syytä kun on molemmissa. Se, että petturimies on enemmän syyllinen, ei tee toisesta naisesta osatonta.

Vapaan osapuolen ei tarvitse ottaa vastuuta toisen ihmisen perhe-elämästä, jos ei halua. Mutta siinä vaiheessa kun tieten tahtoen tekee jotain, mikä vahingoittaa toisen ihmisen liittoa, ei voi itseään enää vastuuttomanakaan pitää. Jos ei jostain asiasta vastuuta halua, siihen ei pidä sormiaan sekoittaa lainkaan.

Jokainen ihminen on vastuussa omista teoistaan, oli sitä sitten riittävän kypsa kantamaan tai ei. Petturi on vastuussa pettämisestään ja petettykin niistä seikoista, jotka kaiketi johtivat pettämiseen. Toinen nainen on puolestaan vastuussa siitä, että on lähtenyt toisen petoskumppaniksi. Vastuullisia on niin monta kuin osanottajiakin, joten turha on kakkosestakaan täysin viatonta tehdä.

Jännää tässäkin on se, että samalla kun sinä syytät toisia siitä, että yrittävät tehdä itse petturista viatonta, sinä itse yrität tehdä toisesta naisesta viatonta uhria. Minä en tajua sinun ajatusmaailmaasi pätkääkään. Jos mielestäsi sekä petetyllä että petturilla on vastuu omista teoistaan, niin miksi yritätä kakkosen vastuusta vapauttaa. Kai hänelläkin valinnanmahdollisuus on ollut? Miksi sinä itse yrität tehdä kakkosesta sitä viatonta sinkkupoloista, joka ei mitään väärää ole tehnyt ottaessaan osaa petokseen?

""Mä en tajua teidän ajatusmaailmaa pätkääkään, miksi ihmeessä sen vapaan osapuolen pitäisi ottaa vastuuta naimisissa olevan perhe-elämästä, ellei edes mies itse välitä ottaa sitä?""

Ei tarvitse ottaa vastuuta, mies kantaa, jos kantaa, oman vastuunsa ja nainen vastaa omista arvoistaan ja moraalinsa tasosta.

Aviorikos ei ole enää juridisesti rikos, mutta mun mielestä se on moraalisesti sitä. En ajaisi myöskään luvatta käyttöön otetulla (eli varastetulla) autolla, vaikka teko olisikin aika mitätön koska auto olisi jo joka tapauksessa varastettu, eli sitä en voisi enää estää.

Omituista puolustelua on myös se, että liitto jopa parani syrjähypystä. Siis, oliko ap:n kanssa harrastettu seksi ja yhdessä viettämä aika niin huonoa, että mies ymmärsi verratessaan vaimonsa paremmuuden?

""Jos vapaa nainen vie mieheni, niin ei se kyllä helvetti sen naisen vika ole, vaan mieheni ja mahdollisesti minä itse olen vielä saattanut saada sen aikaan ellen ole huolehtinut parisuhteestani, ihan näin hypoteettisesti ajatellen.""

Kyllä sä tosiaan aika hypoteettisesti ajattelet. Mutta mietitäänpä uudelleen: Kuvittele että sinun miehesi pettää sinua teidän yhteisessä kodissa ja yhteisessä sängyssä toisen naisen kanssa. Sitten jälkeenpäin tämä toinen nainen rupeaa julkisesti leuhkimaan tällä tapauksella ja haukkuu sinut siinä ohessa pihtaavaksi akaksi, joka ei tiedä miten miehestä pidetään huolta. Todellako sinä silloin ajattelisit, että tuo toinen nainen on täysin viaton uhri, puhdas pulmunen, joka ei mitään väärää ole tehnyt? Todellako ajattelisit, että tietysti toisella naisella oli täysi oikeus suostua harrastamaan seksiä sinun sängyssäsi, tottakai hän on oikeutettu auttamaan sinun miestäsi petoksessa, ja toki hän myös saa sinua ilkkua sen tähden?

Minä en tuollaisia urheilu hormoonipellejä ottaisi tosissani seurustelusuhteeseen jos ovat valmiita pettämään minun kanssani,juuri sen takia että ei lepardi pilkuilleen mitään mahda.Viha tulisi kohdistaa oikeaan kohteeseen siihen pässiin joka ei pidä pallejaan narussa.
Useinhan nämä kokeilusuhteet johtavat siihen että pari eroaa.Jos on pässi ukko ja pitää päteä kaatamalla mahd.paljon naisia niin ongelma on itse mies ei se kohde.
Urheilijahan vaan merkkaa mahd.monta naista nk. reviirinaisekseen. Ap. ei ole ymmärtänyt näköjään tätä.

Miksi tuollainen oikea nallekarhu olisi sitten hakemassa toista naista?

Ei toinen nainen miestä pysty väkisin ryöstämään, vaikka kuinka tavoittelemisen arvoinen olisi, ellei mies itse ole vieraisiin päin.

Näinhän se asia on, mikäli parisuhde on kunnossa, ei siihen kukaan muu väliin tulee. Pätee sekä miehiin että naisiin. Mikäli mies pettää, saa vaimo etsiä hiukan vikaa myös itsestään, samoin mies jos vaimo pettää. Yksinkertainenkin ymmärtää, että rakkautta ei ole jos sille tielle lähdetään. Väittävät pettäjät sitten mitä hyvänsä. Sen verran on aikuisella omaa tahtoa ja päätöskykyä oltava, että jos puolisoaan rakastaa ja siitä välittää, ei halua satuttaa. Ei edes sitä yhtä kertaa kännipäissään.

Mies voi pettää ilman, että suhteessa olisi mitään vikaa. Miehelle suvun jatkaminen on suoritus, joka sillä hetkellä on ajankohtainen ja jos hän tapaa naaraan, joka suosiollisesti siihen suostuu, niin tilaisuus tekee varkaan. Siis naisen rooli onkin korostunut, kun nallekarhua viedään. Ja jokainen tietää, että naisella on siihen keinot.

Mutta sitä en allekirjoita, että puolisossa on välttämättä vikaa, jos toinen pettää. Se on vain petturin syyllisyyden laskemista.

niin, "" tilaisuus tekee varkaan."" Ei kai se ole jotenkin sukupuolisidonnaista ja vain tyypillistä miehistä heikkoutta. Kyllä naisetkin osaavat ja voivat ottaa tilaisuudesta vaarin.

Ihan turhaa selittelyä, kenen on lopulta vastuu pettämisestä. On vain luonteen heikkoutta, jos suostuu vietäväksi. Ja tässäpä nallekarhu taisitkin paljastaa itsesi. Eikä puolisossa ole edes vikaa, jos mies pettäää!!! Että silleen.

Yhteistyössä