Emmiellä on ilmeisesti vaikeuksia luetunymmärtämisessä... Näin pikalukemalta en löytänyt tästä viestiketjusta yhtään sellaista viestiä, jossa petturimiestä olisi täysin viattomaksi ja puhtaaksi pulmuseksi väitetty. Syy siihen, miksi kakkosnainen saa kunniaansa kuulla, on varsin yksinkertainen: Se kun on nyt se kakkosnainen, joka on täällä kehuskelemassa omalla osuudellaan, ei petturimies. Ja syytä kun on molemmissa. Se, että petturimies on enemmän syyllinen, ei tee toisesta naisesta osatonta.
Vapaan osapuolen ei tarvitse ottaa vastuuta toisen ihmisen perhe-elämästä, jos ei halua. Mutta siinä vaiheessa kun tieten tahtoen tekee jotain, mikä vahingoittaa toisen ihmisen liittoa, ei voi itseään enää vastuuttomanakaan pitää. Jos ei jostain asiasta vastuuta halua, siihen ei pidä sormiaan sekoittaa lainkaan.
Jokainen ihminen on vastuussa omista teoistaan, oli sitä sitten riittävän kypsa kantamaan tai ei. Petturi on vastuussa pettämisestään ja petettykin niistä seikoista, jotka kaiketi johtivat pettämiseen. Toinen nainen on puolestaan vastuussa siitä, että on lähtenyt toisen petoskumppaniksi. Vastuullisia on niin monta kuin osanottajiakin, joten turha on kakkosestakaan täysin viatonta tehdä.
Jännää tässäkin on se, että samalla kun sinä syytät toisia siitä, että yrittävät tehdä itse petturista viatonta, sinä itse yrität tehdä toisesta naisesta viatonta uhria. Minä en tajua sinun ajatusmaailmaasi pätkääkään. Jos mielestäsi sekä petetyllä että petturilla on vastuu omista teoistaan, niin miksi yritätä kakkosen vastuusta vapauttaa. Kai hänelläkin valinnanmahdollisuus on ollut? Miksi sinä itse yrität tehdä kakkosesta sitä viatonta sinkkupoloista, joka ei mitään väärää ole tehnyt ottaessaan osaa petokseen?