Toisen ketjun innoittamana;

Alkuperäinen kirjoittaja Amoraalinen:
Alkuperäinen kirjoittaja Rokkivosu:
Alkuperäinen kirjoittaja Elmerin kana:
Jos on pieniä lapsia niin max kerran kuussa, ei siellä kyllä tarviis niinkään usein käydä.. Jos lapset on jo kouluikäisiä/isompia niin sitten voi käydä useammin.. Mä en ymmärrä miksi niitä lapsia pitää hankkia jos niitten kanssa ei haluta olla vaan vietetään vapaa-aika mielummin baarissa..

Ja mä en ymmärrä miten se on lapselta pois, jos toinen vanhemmista käy baarissa kun toinen kerta on kotona.

Ja mä oon vielä ymmärtämättömämpi, kun mun mielestä pienten lasten vanhempien ajanviettopaikka ei ole baari. Ei etenkään erikseen. Ymmärrän baarissa hengaillun satunnaisesti, jos pariskunta menee sinne yhdessä ja lapset on turvallisesti hoidossa....

Mä en tajua tollasta. Mikä siellä baarissa on niin kauheeta?
MEkin jos mennään niin ei vedetä perseitä, vaan muutama tuoppi. Nähdään kavereita, ehkä tanssitaan jne.

Miksi sinne baariin pitäisi päästä esim. joka viikonloppu?? Eikö sitäkin aikaa (baari-ilta & seuraavan päivän krapula-aika) voisi viettää lasten kaa?? Mikä siinä kotona olossa ja lasten kanssa olossa on niin vastenmielistä että se halutaan sysätä jonkun muun harteille ja mennä itse baariin??

Esimerkkinä kun voin käyttää vain omaa perhettäni, niin lapsi on jo nukkumassa kun TOINEN vanhemmista lähtee ja aamulla ei kukaan jää sänkyyn krapuloissaan. Lapsi ei siis jää mistään paitsi.
Kerran kuussa tai kahdessa on ehkä mummollaan jos menemme yhdessä baariin tai vaikka jonkun kaveripariskunnan luo yöksi. Kauheeta!
Heitteillejättö!!

Hyvä jos teillä homma toimii noin. :flower: Useimmissa perheissä vaan se homma menee hieman toisella tavalla. Sitä otetaan jo kotona pohjia tai sitten lähdetään ajoissa liikenteeseen ja lapsi on koko illan toisen vanhemman/ hoitajan vastuulla. Yöllä kömmitään kaatokännissä kotiin ja seuraava päivä maataan krapuloissaan sängyssä.. Mä en vaan edelleenkään ymmärrä MIKSI siellä baarissa pitää juosta niin usein?

No on meilläkin niitä kertoja kun toinen lähtee esim. saunailtaan ja lapsi jää toisen vanhemman huolehdittavaksi koko illaksi, mutta se on meille ok.
En itsekään tajua sitä että räkäkännissä tullaan aamuyöllä kotiin ja seuraava päivä podetaan krapula.
Baarissa hauska käydä silloin tällöin näkemässä ihmisiä, mutta yhtä hauskaa on pippaloida kotipileissä. En mä nyt tiedä onko se baari sen pahempi paikka ku jonkun toisen koti. Samaahan siellä tehdään, pidetään hauskaa.

Välillä ei ollenkaan / kuukausi, välillä kerran. Baareissa ei olla käyty kovin montaa kertaa lasten syntymän jälkee, yleensä on jotkut juhlat tai muut illanistujaiset meillä tai kavereilla. Aika harvoin käydään erilläänkään, mä enemmän kuin mies.

Hyvä jos teillä homma toimii noin. :flower: Useimmissa perheissä vaan se homma menee hieman toisella tavalla. Sitä otetaan jo kotona pohjia tai sitten lähdetään ajoissa liikenteeseen ja lapsi on koko illan toisen vanhemman/ hoitajan vastuulla. Yöllä kömmitään kaatokännissä kotiin ja seuraava päivä maataan krapuloissaan sängyssä.. Mä en vaan edelleenkään ymmärrä MIKSI siellä baarissa pitää juosta niin usein?

No on meilläkin niitä kertoja kun toinen lähtee esim. saunailtaan ja lapsi jää toisen vanhemman huolehdittavaksi koko illaksi, mutta se on meille ok.
En itsekään tajua sitä että räkäkännissä tullaan aamuyöllä kotiin ja seuraava päivä podetaan krapula.
Baarissa hauska käydä silloin tällöin näkemässä ihmisiä, mutta yhtä hauskaa on pippaloida kotipileissä. En mä nyt tiedä onko se baari sen pahempi paikka ku jonkun toisen koti. Samaahan siellä tehdään, pidetään hauskaa.

Saahan sitä hauskaa pitää ja baarissa käydä ja jne, en mä sitä sano.. Mutta mä nyt ajattelen tässä asiassa sellaista perhettä missä on pienet lapset ja jommalla kummalla vanhemmalla ( tai molemmilla) on kamala tarve juosta siellä baarissa esim joka viikonloppu. Sellaista mä en vaan ymmärrä. Mitä siellä baarissa on niin kivaa että sinne pitää päästä viikon välein? Tai jos se baarielämä vaan on niin hienoa että siitä ei haluta luopua niin miksi sitten hankitaan niitä lapsia? Lapset ovat pieniä vaan hetken, eikö silloin voisi keskittyä niihin lapsiin, yhdessä oloon ja perhe-elämään?

Mua kiinnostaa et mikä siellä baarissa sit on niin kauheeta et perheellisen ei sinne oo soveliasta mennä? Siis jos oletetaan että kyseessä on normaaliälyinen ihminen, joka osaa ottaa alkoholia kohtuullisesti tai menee baariin jopa selvinpäin.

Se mikä perheelle sopii.
Ei siinä mitään minimi tai maksimi määrää minusta ole,jos nyt sentään ei joka päivä siellä kupata.
Kun se baarissa käyminen on toisille ihan eri asia kuin toisille.
Toisille se tietää krapulaa toisille ei.

Saahan sitä hauskaa pitää ja baarissa käydä ja jne, en mä sitä sano.. Mutta mä nyt ajattelen tässä asiassa sellaista perhettä missä on pienet lapset ja jommalla kummalla vanhemmalla ( tai molemmilla) on kamala tarve juosta siellä baarissa esim joka viikonloppu. Sellaista mä en vaan ymmärrä. Mitä siellä baarissa on niin kivaa että sinne pitää päästä viikon välein? Tai jos se baarielämä vaan on niin hienoa että siitä ei haluta luopua niin miksi sitten hankitaan niitä lapsia? Lapset ovat pieniä vaan hetken, eikö silloin voisi keskittyä niihin lapsiin, yhdessä oloon ja perhe-elämään?

jos käy siellä baarissa yhtenä iltana viikossa, on kuus muuta iltaa viikossa aikaa olla ja elää sen lapsen kanssa.
pitäisikö lapsen tultua perheeseen sitten luopua ylipäänsä kaikista harrastuksista ? samalla tavallahan se esim ratsastamassa käyminen on ajassa lapselta ja perheeltä pois kuin se että käy ( usein vielä lapsen nukkuma-aikana ) baarissa näkemässä ihmisiä, juttelemassa, tanssimassa ja herranjumala, ehkä juomassa pari siideriäkin.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

jos käy siellä baarissa yhtenä iltana viikossa, on kuus muuta iltaa viikossa aikaa olla ja elää sen lapsen kanssa.
pitäisikö lapsen tultua perheeseen sitten luopua ylipäänsä kaikista harrastuksista ? samalla tavallahan se esim ratsastamassa käyminen on ajassa lapselta ja perheeltä pois kuin se että käy ( usein vielä lapsen nukkuma-aikana ) baarissa näkemässä ihmisiä, juttelemassa, tanssimassa ja herranjumala, ehkä juomassa pari siideriäkin.

Ööh.. Yleensä ihmisillä on harrastuksia ja jos mistään ei luovuta kun lapsia tulee niin eihän sille lapselle jää aikaa.. Äiti hoitaa kun isi harrastaa ja isi hoitaa kun äiti harrastaa. Mummit ja kummit hoitaa kun harrastetaan yhdessä.. Koskaan ei ehditä olla yhdessä perheenä kun aina on joku menossa jossain. Ja jännää on se että jos jostain harrastuksista pitää luopua niin se baarissa käynti on viimeinen mistä luovutaan.. Mutta edelleenkään en tuomitse baarissa käyntiä, ihmettelen vaan miksi sinne pitää päästä niin usein (esim. kerran viikossa)?

Ööh.. Yleensä ihmisillä on harrastuksia ja jos mistään ei luovuta kun lapsia tulee niin eihän sille lapselle jää aikaa.. Äiti hoitaa kun isi harrastaa ja isi hoitaa kun äiti harrastaa. Mummit ja kummit hoitaa kun harrastetaan yhdessä.. Koskaan ei ehditä olla yhdessä perheenä kun aina on joku menossa jossain. Ja jännää on se että jos jostain harrastuksista pitää luopua niin se baarissa käynti on viimeinen mistä luovutaan.. Mutta edelleenkään en tuomitse baarissa käyntiä, ihmettelen vaan miksi sinne pitää päästä niin usein (esim. kerran viikossa)?

mitenniin aikaa ei jää lapselle jos kerran viikossa käy JOSSAIN ? vaikka sitten kumpikin vanhempi yhdessä tai erikseen ? ja oli se paikka sitten baari tai kuntosali ?
miksi vedät esiin ääripään, että KOKOAJAN oltaisiin menossa ja tulossa ?

Iltalehden teettämän tutkimuksen mukaan kolmannes suomalaisista oli lapsena sitä mieltä, että vähintään toinen vanhemmista joi liikaa alkoholia.

Että näin. Tokihan tämä ei koske palstalaisten lapsia. Tässäpä näille "tissuttelijoille". Lasi viiniä heti töiden jälkeen, iltasella ja sitä rataa. Siitäpä se lähtee.

Alkuperäinen kirjoittaja endie:

mitenniin aikaa ei jää lapselle jos kerran viikossa käy JOSSAIN ? vaikka sitten kumpikin vanhempi yhdessä tai erikseen ? ja oli se paikka sitten baari tai kuntosali ?
miksi vedät esiin ääripään, että KOKOAJAN oltaisiin menossa ja tulossa ?

Otin ääripään esiin siksi että koko ajan jankataan siitä kuin lapselle jää 6 iltaa viikossa aikaa kun yhtenä iltana käy baarissa. ihmisillä on usein muitakin harrastuksia kuin baarissa käynti joten tuskin niitä kaikkia muita 6 iltaa käytetään lapsen kanssa oloon vaan niistäkin illoista osa menee vanhempien omissa jutuissa ja kotitöissä. Ja jos ihmisellä ei oikeasti ole muuta harrastusta kodin ulkopuolella kuin baarissa käynti yhtenä iltana viikossa niin olisi kiva tietää miksi se harrastus on juuri se baarissa olo?

Alkuperäinen kirjoittaja solmussa:
Iltalehden teettämän tutkimuksen mukaan kolmannes suomalaisista oli lapsena sitä mieltä, että vähintään toinen vanhemmista joi liikaa alkoholia.

Että näin. Tokihan tämä ei koske palstalaisten lapsia. Tässäpä näille "tissuttelijoille". Lasi viiniä heti töiden jälkeen, iltasella ja sitä rataa. Siitäpä se lähtee.

Hohhoijaa... baarissa käyntihän toki on sama asia ku juominen.

Mun vanhemmat joi myös mun lapsuudessa niin et saattoivat ottaa lasin viiniä tai olusen. Eivät kännänneet. En ole traumoja saanut ja tuskin omanikaan saa niistä viinilasillisista mitä joskus nautin.
Lapseni nähden en koskaan aio humalassa tai edes hiprakassa olla.

Yhteistyössä