Toisinaan kadehdin lapsettomia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen yli 30 vuotta eli liian aikaisin en lasta tehnyt. Siltikin joskus miettii, että mitä sitä tulikaan tehtyä...

Mutta ne tuikkivat, nauravat silmät kuuluu sille kaikista rakkaimmalle, jota ei voisi koskaan todellisuudessa pois antaa. Ja oi autuas kuinka sitä omaa aikaa, oli sitä 15 minuuttia tai vuorokausi, voikaan arvostaa! Ennen niitä tunteja oli jopa tylsyyteen asti, mutta ei nykyään. Se on se tunne jota te lapsettomat saatte kadehtia:)

Alkuperäinen kirjoittaja Kamala:
Voihan äiti-ihminenkin joskus heittää vapaalle, ottaa juna alle ja lähteä kaverin luo ja istumaan terassille ym. Mun mielestä äitiys ei sulje pois mitään elämältä. Tottakai lasten kanssa mennään tiettyjä aikatauluja ja rutiineja, mutta irtiottojakin voi ottaa :)

Peesien peesi.

En haluaisi olla lapseton, mutta en myöskään haluaisi, suostuisi tai kykenisi elämään siten, että olen 24/7 vain äiti ja kotihiiri enkä ikinä mitään muuta.

täällä kanssa yksi, jolle joskus iskee kateus. Mutta sitten muistan miten tyhjää elämä oli ilman lapsia. Mä ainakin tartten rutiineja jotta pysyn järjissäni, lapset tarttee rutiineja ja pitää siis mut järjissäni. Lapset kun saa hoitoon ja vois tehdä mitä haluaa, alkaa pakosti laskea tunteja millon lapset tulee kotiin.

Alkuperäinen kirjoittaja qwerty:
Mä oon miettinyt samaa nyt keväällä. Niitä valoisia iltoja ja öitä kun pyöräili takaisin kämpille mukavasta illanvietosta vapaana kuin taivaan lintu...

Ja sitten muistan: päässä takoivat koko ajan tenttipaineet, lopputyö, kesätyönhaku, poikaystäväongelmat, hirveä vauvakuume ja kysely että miksi tässä ylipäänsä elän...

Ei paljon tuu noi mieleen nykyisin :D

Mä voin tehdä tuota ensiksi mainittua koska vaan ja ikä on tehnyt tehtävänsä noille muille huolille: ei ole tenttejä, gradu on kirjoitettu kuusi vuotta sitten, työt on löydetty, poikaystävä on ollut sama jo kymmenen vuotta, vauvakuumetta ei ole ja eksistentiaalikriisitkin on hoidettu alta pois :D

Minä sain lapset ns. liian aikaisin ja vaikka ensimmäiset vuodet menivät mukavasti, nykyään tulee usein haikea fiilis kun lukee vaikkapa Facebookissa lapsettomien touhuista. Niillä on aikaa parisuhteelle, hyvälle elämälle ja rahakin riittää kaikkeen :(. Olin miehen kanssa leffassa viimeksi viikko sitten mutta tuntuu ettei tuollainen parin tunnin juttu riitä mihinkään!! Olisin tahtonut vaan mennä siitä syömään ja sen jälkeen parille oluelle ja...

Yhteistyössä