toisista naisista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ihmettelevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse kyllä nyt yleistät aika rajusti että ne jotka sanovat etteivät kakkosiksi ole suostuneet eivätkä suostu, etsivät muka jotain täydellistä ja päätyvät yksin. En minä ainakaan.

Se etten halua olla kumppanilleni kakkonen enkä kunnioittaisi sellaiseen ryhtyvää miestä, ei tarkoita että haluan jotakin täydellistä. Ei täydellistä ole olemassakaan. Mutta itse jokainen asettaa rajat sille, millaisia virheitä, heikkouksia ja luonteenpiirteitä on valmis puolisossaan sietämään. Itsekunnioituksensa ja omanarvontunteensa voi myydä monellakin tapaa esim. sietämällä pettämistä, fyysistä väkivaltaa, alkoholismia tai henkistä väkivaltaa.

Jos sietää, ja väittää vielä että hyväksyy moisen käytöksen ja liputtaa sen puolesta, ei välttämättä kannata silti tuomita niitä jotka eivät sellaista käytöstä kumppaniltaan sulata. Saattaa nimittäin tulla vastaan päivä jolloin valinnoistaan joutuu tilille, joko itselleen, kumppanilleen, lapsilleen, kakkoselleen, hänen lapsilleen tai hänen kumppanilleen. Silloin ei välttämättä olekaan enää niin ylpeä tekemistään valinnoista kun joku osapuolista tekee itsemurhan vuosia jatkuneen pettämisen vuoksi, ja hänen/sinun lapsesi tulevat selvittämään osuuttasi asioihin. Koskaan et voi nimittäin tietää mitä siellä kakkosesi perheessä todella tapahtuu tai miten oma kumppanisi asioihin reagoi. Saattaa miehesi pamauttaa vaikka lapsennekin hengiltä, kuten on nähty tapahtuvan.

Ja lisäksi: vaikka haluan olla kumppanilleni ykkönen ja uskollinen, en ole silti yksin ja olen erittäin onnellinen :)

Täällä yksi moralisti joka elää pitkässä ja hyvässä parisuhteessa ja juuri sen vuoksi että emme hässi selän takana.

Nämähän ovat elämän valintoja kuka mitenkin haluaa elää. Petettyjä minä haluan kannustaa potkimaan pellolle pettäjät alta aika yksikön. Ei pidä olla hölmö ja vain niellä kaikkea paskaa.

Yksi käsky on minusta ylitse muiden ( en ole uskovainen ) Älä tee toiselle sitä mitä et haluaisi itsellesi tehtävän !

Toivon todellakin että pahimille pettämisestä ja sen upeudesta hehkuttaville käy pilkka omaan nilkaan ja kokevat joskus petetyksi tulemisen.
Tällaisenkin tapauksen olen nähnyt ja ei voi muuta sanoa kuin että salaa nautin näkemästäni ja kuulemastani ! Sen verran ilkeä ihminen olen minäkin.

Ja vielä kerran omaa moralisointiani :

Vaikka kuinka joku väittää että nykyään on suorastaan vielä Lapsellinen ja naiivi jos ei hyväksy pettämistä tai tilanteita jolloin joku on viemässä jalat alta ja sen olisi nykyisten käsitysten ja elämän vapauden mukaan annettava vain tapahtua, periaatteella että kerranhan täällä vain eletään . Niin tuohon sanoisin että niinpä, tähän on tultu kaikkien näiden seksiin liittyvien fantasioiden ja tarpeiden tyydyttämisen korostamisen myötä.

Onneksi on vielä ihmisiä jotka tuomitsevat pettämisen sillä niin kauan kun parisuhteiden tilalle ei kehitetä jotain uutta perheen perustamisen muotoa on rehellisyyteen ja luottoon perustuva parisuhde ainoa johon lapsiakaan voi harkita tehtävän.
Kenties joku kolhoosi tai sen tapainen elämänmalli vielä tuhkasta syntyy jossa jokainen voi naiskennella aina sen kanssa joka nyt sattuu sillä hetkellä viemään jalat alta. Lapset ovatkin sitten kaikkien yhteisessä holhouksessa.

Jokaisen joka pettämistä puolustelee soisi kokevan saman itse. Sitten voisi mennä kysymään että Miltä nyt tuntuu ?

Sitoutuminen ja sopimusten pitäminen voi olla vaikeaa mutta silloinkin kun siihen ei kykene voi toimia rehellisesti . Enemmän kuin itse pettämistä moralisoinkin sitä että pidetään toista pilkkana . Sehän tuossa pettämisessä on se kaikkein kamalin asia.

Minkälaiseksi oikein kuvittelet vaimon elämän? Sukkien pesua, paitojen silitystä? Katin kontit. Ehkä tuo ajatus antaa voimaa 2.naisena ololle.
2.naiset aina uskottelevat itselleen että vaimon osa on kurja mutta kuitenkin pyrkivät vaimoksi kynsin hampain, vieläpä toisten kustannuksella. Epäloogista.

""määrittelykysymys"" kyllä tiivisti asian aika hyvin:

""Osa suhteista, jotka täällä hyvin varmoja mielipiteitä esittävät ihmiset pitävät parisuhteina ovat todellisuudessa kämppis/hyötysuhteita, eivät rakkautta ja läheisyyttä ja seksiä sisällään pitäviä suhteita. Silloin ei ole ihme jos osapuolet etsivät itselleen rakkautta.

On suhteita, jotka eivät alun perinkään ole perustuneet rakkaudelle vaan enemmän sattumaan, ajautumiseen tai hyötymiseen. ""

tällaisessa tilanteessa elävälle aika voi olla otollinen toiselle suhteelle milloin vain...

""Come on"" IHANAA että olet olemassa.
Minulla on täysin samanlainen elämänkatsomus!

Minua petettiin ja lähdin liitosta ihan vain sen takia, että oikeasti uskon löytäväni vielä joskus USKOLLISEN kumppanin.

Kunpa meidänlaisia olisi enemmän.

Ja niin paljon, kuin petturimiestäni rakastinkin...en voi sille mitään, että salaa toivon...että hän joutuisi joskus maistamaan omaa lääkettään!

Kyllä meitä on muitakin. Mutta minähän olenkin myöntänytkin jo olevani naiivi ja aikaani jäljessä, kun vielä uskollisuutta täällä puolustan. :) Täällä kun näyttävät olevan vallalla nykyiset ja tulevat pettäjät. Mutta minä myös allekirjoitan nimim. ""come on"" mielipiteet. :) Se on aivan jokaisen oma valinta miten haluaa elää ja mihin uskoa. Mutta varmasti jokainen lopulta maksaa teoistaan, tai saa lopulta kiitoksen siitä mitä ei tehnyt. :)

Ihmetellään toista naista/miestä!

Mikä se sellainen ihminen on, joka pettää puolisoaan ja alistaa vieä toisen ihmisen halujensa orjaksi?

Pettäjän itsekkyydellä ei ole mitään rajaa, sairaaksi pedoksi minä häntä kutsuisin.

Mies, sinä oletkin älykäs...harva pääsee ajatelussaan tuota huora-paha nainen pitemmälle.

Minä olen ykkös nainen - itselleni. Liitoissa en ole koskaan pettänyt ketään, mutta ukkomiehistä olen joskus sen ns. ilon irti ottanut vapaana ollessani.

Vaatii hyvää psyykettä ja jonkin verran ikää, ennenkuin kannataa ryhtyä mihinkään kevytsuhteisiin edes vapaana naisena. Seksuaalivietti on jokin tabu. Jos jollakulla se on voimakas, ei se tee ihmisestä pahaa. On aivan hullunkurinen ajatus, että (ja varsinkin naisetkin) arvostelevat naiset seksin mukaan.

Minä olen muuten melko kiltti, rehellinen jne....vaan joskus olen kiellettyä maistellut. Voin sanoa, ettei tullut edes huono omatunto. Joillekin avioliitto on vain se ns. kulissi, seksuaalisuus taas jotain muuta....kevyttä välipalaa ehkä. Meitä on moneksi, en tuomitse oikeastaan muut kuin tuomitsijat. heillä on jotain vikaa korvien välissä tai....liian nuoria.

Kiitän ystävääni. Kakkosnainen/mies on uhri. Ei hänellä ole oikeuksia. Hän vain kuvittelee saavansa jotakin. Pettäjä pitää tilannetta yllä ja epävarmana. Pettäjä voi jopa puolisonsa kanssa sopia, että voit häntä käyttää hyväksesi, kunhan aina palaat luokseni. Siinä toinen on koiran asemassa ja toivoo vuosia turhaan tilanteen muuttuvan ja samalla heittää elämänsä hukkaan. Kakkosihmisen kohtalo on joutua sairaan ihmisen pelinappulaksi ja katteettomien lupausten kohteeksi. Varsinkaan miespettäjä, ei kotiaan jätä, mitä nyt hauskaa pitää.

Ihmettelijälle!

Olet varmaankin oikeassa tuon lukusi suhteen. En ajatellut riittävän pitkälle. En ole kuitenkaan sitä mieltä, että ""aviorikos"" olisi poistettu laista siksi, että se on vanhanaikainen vaan siksi, että sen toteaminen ja toisen tuomitseminen johonkin (vaikkapa sakkorangaistukseen) on aika vaikeaa ja päätöntä. On myös tilanteita, joissa pettämiseen liittyy lieventäviä asianhaaroja. En silti voi hyväksyä sitä, että pettämistä ja siis yhteisten sopimusten rikkomista pidetään oikeutettuna. Avioliitto/ yhdessä olo parisuhteessa on jokaiselle vapaaehtoista (tai tulisi olla). Ei ole oikein, että toinen osapuoli ei tiedä, minkälaisessa parisuhteessa todellisuudessa elää. Syy: se on epistä! Kyllä jokaisella on oikeus itse päättää, haluaako jakaa miehensä/naisensa jonkun toisen kanssa vai ei. Salailemalla tämä vapaavalitseminen tehdään hänen kohdallaan mahdottomaksi ja toinen nainen/mies on siitä tavallaan myös vastuussa, vaikka pettäjäkumppani olisikin päävastuullinen. Sen verran voisimme toisiamme arvostaa vaikka emme tuntisikaan, että emme suostuisi epärehellistä toimintaa avustamaan.

Hänen, joka ei halua elää yhteisen sopimuksen mukaisesti tulisi mielestäni edes vanhojen hyvien aikojen nimeen, jos ei nyt sitten enää rakastaa, niin ainakin kunnioittaa toista. Tämä näkyy niin, että antaa toiselle täyden informaation tapahtumien kulusta ja siten mahdollisuuden itse päättää, haluaako jatkaa suhdetta vai ei. That thing is called ""reilumeininki"".

On se mukavaa että on näitä heikon itsetunnon
omaavia naisia joita on helppo saada mukaan, ja kun he
luulevat että jättäisin oman vaimoni, siinä erehtyvät.
On niin mukavaa valehdella että kotona ei vaimo
ymmärrä tai on vain kulissiliitto ja yksinäiset naisraukat
uskovat! Hah! on niitä helppo jymäyttää! Taas tulee
syksy ja ruskaretket ja taas on kullin kipeitä
naisia tarjolla!!

itsekkäitä ääliöitä kaikki tyyni. ei ole enää arvoja, ei ole mitään menetettävää, kun tässä nyky-yhteiskunnassa pitää saada kaikki nyt ja heti ja ehdottomasti niin että oma itse, juuri se minä itse, saa juuri sen mitä se haluaa ja tyydyttää ties mitkä tarpeensa, ei ole ihme että ihminen tekee mitä tahansa saadakseen sen mitä haluaa.

paskapuhetta, että joku on tyytyväinen osaansa toisena, saa hellyyttää, seksiä ja seuraa, juuri sellaista ja juuri silloin kuin itse haluaa, ei ole arjen harmautta, tylsyyttä. Silkkaa itsepetosta ja pelkoa ottaa vastuu suhteesta ja perustaa jotain pysyvää.

surullista, niin surullista, nuori olen ja kauhulla odotan jo sitä kun astun vuosien päästä teidän kaksnaamasten keski-ikästen luokkaan ja alan pettää miestäni ties millä ruskapaska reissuilla tai keksin ryhtyä salarakkaaksi ystäväni miehelle. siinä vaiheessa voinkin vetää itteni jojoon, oma itsekkyys menee kaiken edelle ja arvot on survottu sinne minne aurinko ei paista.

Mistä tiedät miehen saavan sinulta parempaa seksiä kuin vaimolta? Koska mies sanoo niin? Tokihan sinulla on nyt ehdottoman rehellinen mies joka ei koskaan valehtele. Ja mistä tiedät ettei mies muista vaimoaan? Taas koska mies sanoo? Koittakaa nyt toiset naiset tajuta että se mitä te siitä miehen avioliitosta kuulette on harvemmin totta. Ei kukaan mies ole niin tyhmä että toiselle naiselle sanoisi että vaimo on ihana ja kótona menee hyvin. Tuo kätevä kynnysmatto johon käydään silloin tällöin jalat pyyhkimässä voisi suivaantua ja lopettaa koko seksisuhteen. Ja miehet tietävät tämän.

""Rakkaus on parisuhteen ydin. Ne jotka täällä hokevat, että eivät sortuisi salarakkaussuhteeseen, ovat niitä, jotka etsivät ja etsivät ihannekumppaniaan, ylitäydellistä parisuhdetta... ja lopulta sitten ovat yksin. Sieltä yksinäisyydestä onkin helvetin hienoa kommentoida, mitä ei kuulu ja mitä kuuluu hyvään parisuhteeseen.""

Rakkaus todellakin on parisuhteen ydin. Rakkautta nimenomaan ei ole suhteessa jossa on kolmas osapuoli. Toiset naiset pettävät itseään kun kuvittelevat suhteensa perustuvan rakkauteen. Siitä ei todellakaan ole kyse.

Ja ne jotka sanovat etteivät sortuisi salasuhteeseen ovat todennäköisesti suurin osa niitä joilla se ihana suhde jo on ja jotka ymmärtävät sen arvon. Sitä ei tarvitse mennä pilaamaan irtoseksillä tai satunnaisilla toisilta saaduilla imarteluilla. Vai väitätkö tosissasi että hyvään parisuhteeseen mahtuu helposti kolmaskin ihminen?

Ja mitä tuohon yksinolemiseen tulee niin eiköhän ole niin että toiset naiset ovat ihan yhtä yksinäisiä kuin sinkutkin. Eiväthän he kuitenkaan mieheltä mitään todellista saa ja yksin elelevät.

Lisäksi, parempi yksin kuin huonossa suhteessa.

""tällaisessa tilanteessa elävälle aika voi olla otollinen toiselle suhteelle milloin vain...""

Juuri tämä on vikana pettäjissä. Kun huomataan että oma suhde perustuu vääriin asioihin niin ei erota otetaan sivusuhde ja roikotetaan kumppania mukana. Mihin katosi se vaihtoehto että ollaan rehellisiä itselle ja kumppanille ja erotaan ennen uuden suhteen aloittamista? Sitten keksitään kaikki maailman tekosyyt miksi petetään vaikka tosiasia on ettei vaan ole selkärankaa niin paljon että lopettaisi vanhan suhteen ensin.

Kukaan ei tuomitse naisia seksuaalivietin perusteella mutta sen perusteella kyllä kenen kanssa seksisi harrastat. Aivan syystä sinua pidetään moraalittomana jos ukkomiehiä isket. Kannattaisi varmaan keskittyä vapaisiin.

Lissu puhuu niin täyttä asiaa. Oma itsekkyys on ottanut monissa vallan ja sitä ei edes itselle uskalleta tunnustaa. Keksitään vaan kaikenlaisia tekosyitä omalle toiminnalle.

Sitä paitsi ukkomiehestähän on helppo testata jättääkö se vaimonsa vai ei. Toisen naisen ei tarvitse kuin sanoa että minua et näe ennen kuin vaimo on jätetty. Kyllä se mies jättää jos on jättääkseen (eli ei). Mutta toiset naisethan eivät näitä vaatimuksia esitä koska tietävät näin menettävänsä sen ainoan miehen jolle kelpasivat. Edes kakkoseksi.

Aivan. Kakkosihmisen kannattaisi sanoa pettäjälle, että nyt valitset hänet! Arvakkaas vain miten käy.
Mutta kakkosilla onkin se taktiikka, että he jättäytyvät kiinni ja pettäjän puoliso hoitaa likaisen homman. Siis aviokriisi on kakkosen ainoa mahdollisuus edetä ja rikkoa pettäjän perhe.

Se on eri asia, miten rakkauden voi yhdistää tähän juonitteluun? Mutta pettäjän kannattaisi miettiä hommaan alkaessaan, myös hänestä voi tulla pelinappula, missä meneekin paljon enemmän kuin oli suunniteltu.

Likaista peliä.

Ei kukaan mies ole niin tyhmä että toiselle naiselle sanoisi että vaimo on ihana ja kótona menee hyvin.

Heh heh hee, no miksi ihmeessä se mies sitten vieraisiin menee? Ku kerran kotona on KAIKKI niin ylen ihanaa.

Kakkosena ehkä nauttii oikeasti sitoutumattomasta salasuhteesta vain silloin jos on ollut pitkään tai kenties aina ns. sinkku. Elänyt siis niin vain itsensä kanssa että on jo niin kaavoihin kangistunut ja itsekäs että ei voisi kestää asua vakituiseen kenenkään toisen kanssa. Sitoutumista haluava kakkonen nimittäin harvoin saa haluamaansa ja vain kärvistelee epätietoisuudessa ja toiveissa ja haaveissa( täyttymättömissä ).

Sekin jo kuitenkin kertoo sen että nimenomaan hyvin itsekäs ihminen kykenee tällaiseen tai haluaa juuri tällaista suhdetta. Suhdetta jossa ei ole pelkoa sitoutumisesta.
Toisaalta senkin voi siis kyllä ymmärtää vaikkakkaan en itse sellaista suhdetta haluaisi. Se on kaikki tai ei mitään.

Olisikohan niin että pettäjä on se pahin roisto ja petetty sekä kakkonen vain pelinappuloita. Kunnes kaikki paljastuu ja vain luu jää pettäjän käteen ja roistosta tuleekin kärsijä ja uhri. Kakkonen ei halua sitoutua ja ykkönen haluaa eron.

Ironista.

Olen ehdottomasti sitä mieltä, että jos salarakkaan hankkii, on molempien oltava tahoillaan varattuja. Onnettomissa liitoissa eläviä löytyy pilvin pimein. Aika harva kai vieraisiin lähtee jos kotona on kaikki hienosti???

Jos mies ottaa nuoren sinkun rakastajattareksi, on siinä se vaara, että nainen alkaa kuvitella ja vaatia liikoja. Varattu nainen ei heti ala vongata naimisiin. Salarakkaan pidossahan on kyse nimen omaan SALAISESTA toiminnasta, eikä sen ole tarkoituskaan johtaa uuteen liittoon. No, joskus niin käy, mutta ei pitäisi.

Minä tein salakultani kanssa heti alkuun selvän diilin, että perheitä ei rikota ja hyvin menee. Jaksaa kestää kökköistä liittoa kun välillä on hauskempaa. Avioero ei ole aina vaihtoehto.

Ihmettelen yhä, miksi toisia naisia pidetään luusereina suhteessa roikkuessaan. Ai siksi, että he eivät todennäköisesti onnistu pääsemään naimisiin? Tämän ajattelun mukaan kaikki naiset ovat luusereita kun roikkuvat parisuhteessa joka ei ole avioliitto. Onnistuneita naisia ovat siis ne, jotka pääsevät naimisiin? Toiset naiset onnistuvat, toiset eivät. Ai kun tulikin nokkelasti sanottua, tuonhan voi ymmärtää vaikka toisten naisten eduksi...