Toivoisin kokemuksianne korvatulehdusten hoitamisesta homeopatialla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Antinäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Antinäiti

Uusi jäsen
09.09.2010
2
0
1
Pojallani 1 v. 5 kk on ollut nuhaa ja yskää 1,5 viikkoa. Tänään hänellä todettiin terveyskeskuksessa välikorvantulehdus. Hänellä ei ole ollut aikaisemmin korvatulehduksia. Lääkäri määräsi pojalle nyt antibioottikuurin ja aloitimme sen saman tien.

Kannatan vaihtoehtoisia hoitomuotoja ja olen käyttänyt poikaani viimeisen puolen vuoden aikana muutaman kerran eräällä homeopaatilla. Yritin saada homeopaatilta apua myös tämän kertaisen nuhan ja yskän hoitoon (ennen kuin korvatulehdus oli todettu). Homeopaatillamme on puhelinaika kaksi kertaa viikossa (asumme tällä hetkellä eri paikkakunnalla kuin homeopaattimme, eikä käynti vastaanotolla ollut tällä kertaa mahdollinen). Petyin homeopaattimme apuun. Jouduin soittamaan homeopaatille useamman kerran, koska lapseni oireet muuttuivat koko ajan eikä mikään lääkeaine tuntunut auttavan muuta kuin hetkellisesti. (Yritin itsekin etsiä homeopaattisisita oppaista sopivaa lääkeainetta, mutta pitäisi olla ilmeisesti homeopaatin koulutus, että se onnistuisi.) Homeopaatillamme ei tuntunut olevan aikaa paneutua lapseni terveydentilaan, ja hänen neuvonsa olivat hyvin ylimalkaisia, eikä niistä ollut sen enempää apua kuin omista yrityksistäni löytää oikea lääkeaine. Homeopaattini ei myöskään milloinkaan vastannut yhteen soittopyyntööni, jonka jätin hänelle hänen puhelintuntinsa aikana. Eräällä aikaisemmalla kerralla homeopaattini taas jätti vastaamatta sähköposteihini, joissa raportoin hänelle poikani tilannetta ja pyysin apua.

Tämä homeopaatti on hyvin tunnettu ja arvostettu. Olen miettinyt jatkossa joko homeopaatin vaihtoa tai sitten homeopatiasta luopumista, koska viesteihin vastaamatta jättäminen ei minusta tunnu asialliselta, eikä hoidosta ollut tällä kertaa hyötyä.

Onko kenelläkään kokemusta homeopatiasta lapsen korvatulehduksen hoidossa - oletteko saaneet siihen apua?

Entä oletteko tavoittaneet oman homeopaattinne myös akuuteissa tapauksissa nopealla aikataululla? Onko homeopaatillanne ollut tuolloin aikaa paneutua asiaanne ja oletteko kokeneet saaneenne apua?

Jos teillä on myönteisitä kokemuksia homeopatiasta, toivoisin saavani homeopaattisuosituksia (mieluiten pk-seudulla, Turussa tai Pohjois-Suomessa toimivista homeopaateista).

Myös mahdolliset kielteiset (omakohtaiset) homeopaattikokemukset kiinnostaisivat.

Entä virallisen lääketieteen hoito korvatulehduksiin, oletteko saaneet siitä lapsellenne apua?

Kiitollisena jo etukäteen kaikista kokemuksista,

Antin äiti

Minun ymmärrykseni mukaan homeopatiassa laimennetaan varsinaista homeopaattista aineta niin laimeaksi ettei sillä voi olla mitään lääketieteellistä vaikutusta. Lähinnä selittävät energia virroilla ym yliluonnollisiin juttuihin perustuvilla asioilla. Olen asiaan kuitenkin melko pintapuolisesti tutustunut lähinnä lääkärin ammatin puolesta. (Muutamia tutkimustuloksia lääkärilehdistä)
Antibiootti kuureilla taas on ristiriitainen käsitys myös suomalaisen käypähoito ohjeen mukaan korvatulehdukseen. Välikorvantulehdusta voi hoitaa ab-kuurilla tai seuraten jolloin tilanne pitäisi kuitenkin tarkastaa 2pv kuluttua uudelleen. Käytännön hankaluuden vuoksi usein annetaan kuuri saman tien. Muutenkin usein tulehduksen diagnosointi on vaikeaa. Toki vaikeat tapaukset hoidetaan aina kuurilla. Itse olen omalla pojalla hoitanut yhden lievän kuurin ihan panadolilla ja ohi meni. Antibiootti kuureja pojalle olen syöttänyt aiemmin muutaman korvatulehduksiin. Useinhan tulehduksen aiheuttaa virus tai virus ja bakteerisekainfektio. Muutenkin kuuri yleensä vain hieman lyhentää infektiota.
Mutta itse en laittaisi rahaa homepatiaan, tuskin siitä toki haittaakaan on.

Kiitos kommentistasi. Pojalla nousi kuume 38,3 asteeseen ja myöhemmin samana päivänä kun ab-kuuri oli jo aloitettu, 38,8 asteeseen. Hän oli ajoittain hyvin itkuinen ja kärttyinen. Tässä tilanteessa toivon, että lääkärin päätös aloittaa ab-kuuri oli oikea, ettei tullut turha kuuri. Olisiko sinun mielestäsi ollut mahdollista jäädä vielä seuraamaan tilannetta päiväksi tai pariksi? Itsestäni kyllä tuntuu, että se tulehdus ei olisi parantunut itsestään. Viime yönäkin poika oli vielä kuumeinen ja itkuinen, vaikka oli saanut jo kahden päivän antibiootit. - Vai kertooko tämä itse asiassa siitä, että lääke ei toimi?

Tilanteen hahmottamista hankaloittaa vielä se, että lapsen suuhun on tulossa useampi hammas samaan aikaan, ja sekin on ilmeisesti hyvin kivuliasta. Vai voisiko olla niin, että kipu tulee nimenomaan hampaista eikä niinkään korvista?

Kuulisin mielelläni edelleen myös homeopaattikokemuksia, jos jollain lukijalla on sellaisia.

Yhteistyössä