I
Irina69
Vieras
No niin, väsymys tekee tepposensa, edellinen oli siis minulta NinnuLiinille.. Nyt on aika mennä nukkumaan..
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Irina69:No joo, kaksi viimeistä kommenttia oli aika syvältä..
Eli jos sulla on köllöttelevä vauva, niin kiitä luojaasi! Suurin osa vauvoista kyllä tekee muutakin kuin köllöttelee, on masuvaivaa ja unihäiriöitä tai muuten vaan ottaa päähän ja kiukuttaa, joka on siis ihan normaalia vauvoille. Mutta normaalikin vauva siis valvoo ja itkee tai muuten vaan känisee, eikä vain köllöttele!
Samoin toi, että entisaikaan tehtiin sitä ja tätä ja toisella kädellä hoidettiin vielä lapsetkin. Ensinnäkin entisaikaan oli isovanhemmat ja sukulaiset kyllä auttamassa, useinmiten asutiinkin ihan saman katon alla. Siitä huolimatta aika jörriköitä tehtiin eli ei vanhan ajan ihmiset ole saanut samanlailla hellyyttä kuin meidän lapset saa ja kyllä se käytöksessäkin näkyy, vai mistä se suomalainen jöröys on kotoisin? Sitä paitsi nykyajan moderneilla isovanhemmilla on ihan oma elämä, eikä sitä sovi sekoittaa lastenlapsien hoidolla..
Siitä huolimatta olen ap:n kannalla ja edellisten mielipiteideni kannalla. Ottaa vaan välillä pattiin tuollainen yksitotisuus, että kun näin meillä, niin myös muilla...
Alkuperäinen kirjoittaja No jååån kanssa samaa mieltä:Alkuperäinen kirjoittaja Ulpu74:"Vauvathan nukkuvat suurimman osan päivästä, tai sitten niitä imetetään tai istuvat sitterissä."
=D=D=D=D=D=D=D=D
Kiitos, ei voinut muuta kuin nauraa! Niin tragikoomista kuin tuo esim. meidän vauvan kohdalla onkin =D=D=D=D
No joo, näin oli meilläkin, helppo aurinkoinen vauva ja 2-vuotias uhmis kotosalla. Eiköhän se kuitenkin ole niin, että SUURIN OSA vauvoista on "no jååå":n kuvaamia köllöttelijöitä. Esim. koliikkia esiintyy "vain" 10-30% vauvoista eli VÄHEMMISTÖLLÄ.
Alkuperäinen kirjoittaja nounounou:Meitäpä on monenlaisia, minä olin ikionnellinen kun sain ottaa esikoisen pois hoidosta jäädessäni äitiyslomalle toisesta lapsesta.
Aah, stressittömiä aamuja kun ei tarvinnut lähteä minnekään, oli ihanaa kun voi tutustua lapsiinsa, olla paikalla kun he tarvitsivat.
Pienelle lapselle jää paljon sisälle asioita joita ei voi kertoa juuri silloin kun asia on akuutti, siksi on tärkeää olla saatavilla.
Mitä stressittömämpi lapsuus sitä parempi stressinsietokyky aikuisena.
Alkuperäinen kirjoittaja välikysymys...:miksi te jotka ette ole saaneet päiväkotipaikkaa jostain syystä, ette ole hakeutuneet esim. perhepäivähoitajan luokse? Kun sama laki pätee heillekin, hoitopaikka on löydettävä tietyn ajan sisään. Eikö hoitajia vain löydy seudultanne vai onko mielestänne päiväkotipaikka se mieluisampi?
Alkuperäinen kirjoittaja pöh!!!:"Mitenköhän merkittävästi hyväksyttävämpää on viedä lapsi kerhoon 3 x 4 h viikossa? Niin tekee yksi tuttuni ja paheksuu suurimpaan ääneen päivähoitoa... Kaksinaismoralismia sanon minä."
Rautalangasta täytyy näköjään vääntää. Kun ne kotiäitien "päiväkotilapset" vievät niitä hoitopaikkoja sellaisilta jotka niitä oikeasti tarvitsisivat (työssä käyvien äitien lapset). Tästähän tässä ketjussa oli alun perin kysymys, uskomatonta ettei mene jakeluun!
Alkuperäinen kirjoittaja pöh!!!:"Mitenköhän merkittävästi hyväksyttävämpää on viedä lapsi kerhoon 3 x 4 h viikossa? Niin tekee yksi tuttuni ja paheksuu suurimpaan ääneen päivähoitoa... Kaksinaismoralismia sanon minä."
Rautalangasta täytyy näköjään vääntää. Kun ne kotiäitien "päiväkotilapset" vievät niitä hoitopaikkoja sellaisilta jotka niitä oikeasti tarvitsisivat (työssä käyvien äitien lapset). Tästähän tässä ketjussa oli alun perin kysymys, uskomatonta ettei mene jakeluun!
Alkuperäinen kirjoittaja kerhoista:äiti kahdelle: "Mitenköhän merkittävästi hyväksyttävämpää on viedä lapsi kerhoon 3 x 4 h viikossa? Niin tekee yksi tuttuni ja paheksuu suurimpaan ääneen päivähoitoa... Kaksinaismoralismia sanon minä."
Ihan mielenkiinnosta, että mikä kerho se muka kestää 4 tuntia? Ainakin täällä päin seurakunnan kerho on 3 tuntia ja leikkikerho 2,5 tuntia. Ja onhan se neljäkin tuntia vähemmän pois kotoa kuin 6 tuntia. Että ei tuo ole minusta kaksinaismoralismia ollenkaan, kun ei kerran lapsi ole päiväkodissa viemässä hoitopaikkaa tarvitsevalta. Sehän tässä pointti on, ei kotoa pois oleminen.
Alkuperäinen kirjoittaja Get real:Ja ihmettelen suuresti niitä lastentarhanhoitajia, jotka täällä moralisoivat vanhempia lasten hoitoon viemisestä! Jos lapset hoidettaisiin kotona niin teillä ei olisi TÖITÄ.
Alkuperäinen kirjoittaja missä lempeys?:Äiti kahdelle: Olisipa enemmänkin samanlaisia lempeitä äitejä kuin sinä. Äitien kesken syyllitäminen, kilpailu ja päteminen kukkii, mikä on surullista, muutenkin rankassa elämänvaiheessa.
Siivouspalveluiden käyttöhän on ainoastaan hyvä juttu! Uhmiksen ja vauvan kanssa oleminen on täyttä työtä. Ymmärrän täysin, jos haluaa viedä lapsen muutamaksi tunniksi päiväkotiin. Minusta on viisautta miettiä omaa jaksamista, koska perheen hyvä olo on suoraan verrannollinen vanhempien hyvään oloon. Onko sitten parempi vaihtoehto, että äiti tai isä väsyy ja uupuu ja lapsi saa ihmetellä itkuisia ja jaksamattomia vanhempia? Mistä kummasta tämä julma ja toisia tuomitseva kulttuuri juontaa juurensa?
Suomalaiset naiset on opetettu tekemään ihan kaiken itse. Sitten uuvutaan ja väsytäään ja ollaan kiukkuisia ja katkeria kaikille. Sankariäiti on se, joka tekee työt, hoitaa suurperheen ja koirat, siivoa, kokkaa ja urheilee. Semmoisten superihmisten seurassa ihan masentuu, itse kun on vähän haavoittuvampaa laatua.
Te, jotka jaksatte ihan kaiken, jaksakaa joskus ymmärtää muitakin ihmisiä. Niitä väsyväisempiäkin.