Tonne nuorten puhelimeen on aivan saatanan vaikee päästä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja nuori.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

nuori.

Vieras
Mä oon koittanu eka soittaa eilen useita kertoja sinne mll nuorten puhelimeen ja heti alotin soittamisen kun se soitto aika alko klo 14. Joo, koko ajan tuuttaa varattua ja et kaikki palvelijamme on tällä hetkellä varattuja. Miten siis voi olla, jos alotan soittamisen tasan klo 14!

Sama juttu kävi tänään.

Sit kokeilin yhtä onnenapila 24h nuorten puhelin palveluu, joo koko numeroo ei oo enää olemas.

Sit joku luja kahvilan nuorten puhelin, mm.. teki taas ihan saman kun toi mll.

No sit siinä mll tarjos kans sellasta kirje palveluu, et siihen kirjeeseen vastaa joku luotettava aikuinen joka on ammattilainen näiden nuorten asioiden hoitamises nii kiva kiva.. ovat sulkeneet koko kirjelaatikkopalvelun. Kuulemma liikaa ruuhkaa.

Miten ne voi olla tollasia! Oon tosi pettynyt. Palkkaisivat enemmän työvoimaa tai jotain saatana, ei ihme et nuorten itsemurhaluvut on niin korkeet kun tonne sisälle koskaan pääse saamari.. ja sit viel puhelimes jauhetaan et VOIT KIRJOITTAA MEILLE OSOITTEESSA ... eli voisivat vähän kanssa varmaan sillon uusia noita tiedotteitakaan jos ei voi!!!

Multa vaati niin hemmetin paljon henkisesti soittaa tonne. Mä en mielellään soita tälläsiin paikkoihin koska se tuntuu jotenki nii epämielyttävältä, vaikka tiedänkin et se on mun ainut mahdollisuus saada apua ja neuvoja ammattilaiselta tilanteeseeni heti et miten lähtee täällä sit etenemään ja toimimaan jotta sais sen elämän sellaseks mitä siitä on halunnu.. Tuonkin tekoo hannasin tosi pitkään ja kirjottelin aina täällä vaan ja kestin muiden haukkuja ja pilailuja siitä kuinka oon ihastunu 30v mieheen ja miten epäsopivia ollaan toisillemme vaikka minä oonkin ylittäny täysi-iän jo ja soitetaan samaa saatanan levyä siitä kuinka mun mies on cheekin näkönen ja sen nimi on kimmo kun erehdyin joskus sanomaan...! ja mun ketjuja liitelään sinne sun tänne ihan kuin levitelläkseen ja halutaan tehdä mun olo mahdollisimman tukalaks ja nolatuks, et nyt ihan varmasti jos joku niistä kiusaajista näkis.

Et mitä seuraavaks? Tiiän et mulle on neuvottu monta kertaa. Mut laskin sen nuorten puhelimen ja siellä linjan päässä olevan aikuisen varaan kaikki, et saisin hältä ammattilaiselta niitä neuvoja. Mut sisään kun ei näytä pääsevän.

No jos oot täysi-ikäinen niin ei kai se sun paikka olekaan. Olisko ihan aikuisille auttavia puhelimia, ja mielenterveystoimistossa voi kans käydä juttelemassa jos tuntuu että kaipaa kuulijaa.

sinne on niin paljon soittajia, valitettavasti. ja kaikki vastaajat ovat vapaaehtoisia, eli siitä ei saa palkkaa. koko ajan mll kuitenkin kouluttaa lisää vapaaehtoisia.

kannattaa kokeilla sitä irc-gallerian mll chattia, sinne kun menee heti klo 17 niin pääsee yleensä läpi. ja se on siitä reilu, että siinä jonotetaan siinä järjestyksessä kun ehtii jonoon. tämä siis auki ma, ti ja ke klo 17-20.

ja sinä joka sanoit ettei ole täysi-ikäisiä varten niin kyllä lasten ja nuorten puhelin on tarkoitettu kahteenkymmeneen ikävuoteen saakka.

Siis se puhelin oli tarkotettu erityisesti kaikille alle 21-vuotiaille! Samoin se kirjotuspalvelu. Löysinkin sen sillon tältä palstalta kun joku linkkas mulle.

Ja sen luja tuvan puhelin oli samalla tavalla muistaakseni et kaikille alle 21v vai olikohan siinä mitään ikärajaa. Tätä en mee sanoo varmaks, mut tohon mll puhelimeen saa siis soittaa vanhemmakin henkilöt kun 21-vuotiaat mut se oli erityisesti alle sen ikäsille

Sit se onnenapila 24h auttava puhelin oli kaiken ikäsille! ja nää löytyy nää vaihtoehdot ihan ensimmäisten joukossa kun haet myös googlella. Miten tollanenkaan numero on voinu jättää nettiin jos se ei käytössä enää oo!!!!!

Kelaappa jos sinne koittais soittaa joku joka aikoo just tehdä itsarin, eikä saa puhelinapuu sen takii et joku törkimys niiden nettisivulla uskottelee sen numeron olevan käytössä oleva, eivätkä osaa poistaa sitä sielt...

Voi vittu.

Suomen mielenterveysseura

Tukea elämän kriiseissä. Valtakunnallinen kriisipuhelin 010 195 202 ma 9-06, ti–pe klo 15–06, su klo 15–22 www.mielenterveysseura.fi

Kriisikeskus netissä: www.tukinet.net

Nuorten kriisipiste

Auttaa 12-29-vuotiaita nuoria ja heidän perheitään elämän kriisi- ja pulmatilanteessa asuinpaikasta riippumatta. Päivystysaikoina voi soittaa tai tulla käymään ilman ajanvarausta.

Nuorten Kriisipiste
Albertinkatu 33
00180 Helsinki
nuortenkriisipiste@helsinkimissio.fi
Päivystyspuhelin 045 341 0583
Päivystysajat ti-to klo 9.00-13.00
www.nuortenkriisipiste.com

Nii kato ku sä et tosiaan oo ainoo jolla on ongelmia. Yllätyitkö? Taitaa olla taas turhaa neuvoa mutta mä googletin äsken hakusanoilla apua nuorelle ja löysin muutaman muunkin paikan mihin vois soittaa. Mene terkkariin tai sossuun. Ja Määä:llä kans hyviä ehdotuksia.

[QUOTE="nella";28972041]sinne on niin paljon soittajia, valitettavasti. ja kaikki vastaajat ovat vapaaehtoisia, eli siitä ei saa palkkaa. koko ajan mll kuitenkin kouluttaa lisää vapaaehtoisia.

kannattaa kokeilla sitä irc-gallerian mll chattia, sinne kun menee heti klo 17 niin pääsee yleensä läpi. ja se on siitä reilu, että siinä jonotetaan siinä järjestyksessä kun ehtii jonoon. tämä siis auki ma, ti ja ke klo 17-20.

ja sinä joka sanoit ettei ole täysi-ikäisiä varten niin kyllä lasten ja nuorten puhelin on tarkoitettu kahteenkymmeneen ikävuoteen saakka.[/QUOTE]

Harmi vaan kun en oo ircissä...

[QUOTE="kkk";28972043]Ne ihmiset tekevät siellä vapaaehtoistyötä ilman palkkaa, joten ei sinne voi ketään lisää palkata jos ei kukaan halua tulla.... ikävä kyllä.[/QUOTE]

Mitä helvetin jeesustelua!? miks niille siis ei voida maksaa palkkaa hyvästä työstä. :D Ei ihme, vois tollakin toiminnalla olla vähän parempi kannatus jos siitä maksettais palkkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kokeile näitä;28972054:
Suomen mielenterveysseura

Tukea elämän kriiseissä. Valtakunnallinen kriisipuhelin 010 195 202 ma 9-06, ti–pe klo 15–06, su klo 15–22 Suomen Mielenterveysseura - Suomen Mielenterveysseura

Kriisikeskus netissä: www.tukinet.net

Nuorten kriisipiste

Auttaa 12-29-vuotiaita nuoria ja heidän perheitään elämän kriisi- ja pulmatilanteessa asuinpaikasta riippumatta. Päivystysaikoina voi soittaa tai tulla käymään ilman ajanvarausta.

Nuorten Kriisipiste
Albertinkatu 33
00180 Helsinki
nuortenkriisipiste@helsinkimissio.fi
Päivystyspuhelin 045 341 0583
Päivystysajat ti-to klo 9.00-13.00
Jaa maailmasi, et jää yksin - HelsinkiMissio

Okei. Kiitti.

Mietin vaan eka et onko mun paikka joku kriisipäivystys... et sinne jos soittaa vaik joku sellanen joka on just itsemurhanpartaalla nii kiva jos mie vaan jaaritan siel näistä mun tämän hetkisistä ongelmista. Vaikka on mullakin joskus muutamii vuosii sit ollu sellasia olotiloja etten selviis tästä kaikesta muuten kuin kuolemalla nuorena pois, mut ei oo enää onneks se se päälimmäinen olotila ja ajatus. Et yrittää tehdä kaikkensa jotta omasta elämästä tulis parempaa ja näkee elämäs onnee ja omata sellasen positiivisen elämänasenteen. :)

muistin juuri että fb:ssä on sellainen sivu kuin kirkko suomessa, sieltä löytyy chat jossa voi keskustella kirkon työntekijöiden kanss amistä tahansa aiheesta. eikä ne tuputa uskontoa siellä.

se on auki ma-pe 12-16 ja 18-20, siellä voi jutella ihan nimettömänä

Nii kato ku sä et tosiaan oo ainoo jolla on ongelmia. Yllätyitkö? Taitaa olla taas turhaa neuvoa mutta mä googletin äsken hakusanoilla apua nuorelle ja löysin muutaman muunkin paikan mihin vois soittaa. Mene terkkariin tai sossuun. Ja Määä:llä kans hyviä ehdotuksia.

Mille terkkarille mä voisin mennä?

Mut joo en yllättyny, enkä koskaan oo väittänykkään et mie oisin ainut jolla on ongelmia. Vai oonko, eti sellanen kohta ja laita tähän? Mullon kyl ongelmaa ollu koko helvetin elämä ( tiiän kuulostaa ihan hirveeltä angstaukselt mut kyllä se vaan näin on, kun olet syntyny tälläsille vanhemmille joilla rahaa riittää kyllä antaa mut ei sit sitä henkistä puolta ja molemmil viel omat ongelmansa. et vaikka en ookkaan syntyny perheeseen jossa molemmat vanhemmat on joka päivä ihan tinttarallallei kännissä ja hakkaa täysil lapsii turpaan, niin silti mul on tietääkseni oikeus omaankin pahaan olooni jos meillä on ollu tuollasta vaikkei se oiskaan ollu nii vakavaa kun se et meinaa henki niiltä lapsilta lähtee siinä perhees jossa pahoinpidellään väkivallalla..) ja viimeset 5-vuotta on sit ihan kunnol menny persiilleen, vähemmän ja enemmän. Et koen, et minulla ois oikeus jo onneen ja päästä tälläsistä kärsimyksistä eroon.

[QUOTE="nella";28972077]ei siinä mene kuin minuutti kun sinne sen profiilin tekee siksi aikaa. :) ottaa vaikka netistä jonkun kuvan. suosittelen oikeesti oon ite saanut paljon apua tuolta.[/QUOTE]

Okei, kiitti. :)

[QUOTE="nella";28972096]muistin juuri että fb:ssä on sellainen sivu kuin kirkko suomessa, sieltä löytyy chat jossa voi keskustella kirkon työntekijöiden kanss amistä tahansa aiheesta. eikä ne tuputa uskontoa siellä.

se on auki ma-pe 12-16 ja 18-20, siellä voi jutella ihan nimettömänä[/QUOTE]

Joo tää oli kans hyvä, kiitos! :) en tienykkään ees tollasesta.

[QUOTE="nella";28972130]kiva jos pystyin olemaan avuksi. olen itse joskus etsinyt suunnilleen paniikissa noita paikkoja joista saa jutteluapua ja onneksi löysin ja olen apua saanut. :)[/QUOTE]

Hieno homma. :)

[QUOTE="nella";28972157]nyt on gallerian mll chat auki, sinne vaan jonoon. :)[/QUOTE]

Thnx! :) kahtoo nyt testaanko eka vielä noita uusimpii puhelinnumeroit mitä tuosta sain, mut jos ne ei tuota tulosta niin sit tää.

se vaihtelee tosi paljon kuinka pitkiä ne keskustelut on, joillakin voi olla ihan lyhyt asia ja toisilla pidempään. toivotaan että oot sellaisessa jonossa että pääset pian läpi :)

[QUOTE="nella";28972382]se vaihtelee tosi paljon kuinka pitkiä ne keskustelut on, joillakin voi olla ihan lyhyt asia ja toisilla pidempään. toivotaan että oot sellaisessa jonossa että pääset pian läpi :)[/QUOTE]

Juu valitsin tuosta heti tuon ykkösen, sillon ainaki näytti ettei niissä chateissä oo vielä ketään missään ja kun en oo ennen tuota palveluu käyttäny nii sama oli painaa vaan sitä ykköstä sit siitä.

Yhteistyössä