Heippa!
Meillä tänään tasan 7 viikkoinen. Viime viikonloppuna oli ristiäisetkin, joten nyt on pienellä nimikin. Itsellänikin tosiaan alussa oli baby blues ja se oli kaoottista varmasti puolison sekä äitini silmissä. Itkin silmät päästäni ja olin sitä mieltä etten ole koskaan äiti, olen huono äiti sekä kuinka olen tuhonnut elämäni peruuttomattomasti. Noooh, nyt oon ihan toista mieltä, selviän kyllä! Pelotti alkuun pienen ruipelon kanssa kulkea portaita (eivät ole tasa kokoisia vaan kaartuessa pienempiä), nyt kun on kasvanut on paljon helpompi kulkea. Aina alkuun hoin pienelle käärölle ettei saa rimpuilla ettei kaaduta. Nykyään sanon ainoastaan jos rimpuilee, pääsääntöisesti on rauhallisesti.
Puoliso kiinnitti saman tien huomion et pienen vatsa meni d vitamiineistä sekaisin. Käytetään devison tippoja ja alkuun tapeltiin kuinka monta tippaa pitäisi antaa. Toki aloitettiin 1 ja nostettiin siitä. Puoliso oli vakuuttunut et korkeintaa saa antaa 2 tippaa kun itse hoin et se pitää nostaa 5. Asiaan saatiin rauha kun tarkistin asian neuvolassa ja puollso oli kuulolla. Enää siitä ei tarvitse vääntää kättä. Tipat tippui kauhian hitaasti pullosta ja toinen kun kääntyili oli tipat poskessa ja ihan muualla. Helpoin tapa onkin antaa teelusikalla ne, ja jotta ne liikkuu liukkaamin suuhun niin tiputan aina hiukan maitoa myös lusikkaa ja huulien raosta tipautan suuhun.
Vaatteissa käytetään pääsääntöisesti 56-62 kokoa. Huomaa kyllä miten eri valmistajalla on eri kokoisia vaatteita, kun joitakin 52 vaatteita on vielä käytössä. Harmikseni pyöräytin kaikki 62-68 käsistäni läpi ja huomasin miten vähän niissä on kietaisu vaatteita. Meidän tytöllä on melko iso pää niin pelottaa miten tuun saamaan pään läpi pujotettavat vaatteet päälle. Niissähän oli ensinäkin ajateltu et niitä käydää käyttämään vasta syksyllä niin joudutaankin jo kesällä ottaa käyttöön.
Pääsääntöisesti autossa nukutaan tai ollaan hiljaa tyytyväisenä. Pyritään kyllä aina ennen lähtöä syöttämään ettei iske hepulia. Ilmeisesti kohta onkin otettava turvaistuimesta pienennys osa pois. Jostain luin et yli 60 cm eivät sitä enään käyttäisi. Yötkin meillä menee sujuvasti, pyritään saamaan sänkyy klo 21.30, mutta nyt on venynyt klo 22, varmaankin siksi kun puoliso on vielä lomalla. Ens viikolla jäänkin sit neidin kanssa kaksin kotia ja nukkumaan meno varmaa palautuu 21.30. Mutta siis meillä nukutaan hyvin. Herääminen tapahtuu yleensä 1.30-2.30 välillä tai vastaavasti itse olen ennen itkua ollut jo pumppaamassa niin menen puolison ja neidin herättämään et syötäiskö. Siitä sit vaihtelevalla menestyksellä nukutaan 4.30-6, jolloin syödään taas. Yö ruualla on tarjolla 120ml tuttipullo jos olen ekana hereillä, mutta jos käykin niin et itse olen nukkunut parkaisuun saakka. Jään tissiä tarjoamaan ja puolisoo käy vähän lämmittämässä tuttipulloa tai sit mennää kokonaan tissillä. Tää jälkimmäinen on paha ratkaisu, kun itse lähes aina nukahdan siihen.
Viime yönä nukuin neidin kanssa poikkeuksellisesti alakerrassa, koska ilmalämpöpumppu. Ylhäällä oli 30 astetta lämmintä. Puolison vastaus on tähän saakka aina ollut et neiti tykkää nukkua lämpimässä, et parempi kun on lämmin kuin kylmä. Vanhempani eilen kovistelivat häntä enkä itse tiennyt asiasta kuin vasta tänä aamuna kuulin äidiltäni asiasta. Olivat puolisolle todenneet et pitäisi mennä neidin etu eellä eikä oma napa. Sama se on missä me aikuiset nukutaan, mut pienen lapsen ei ole hyvä nukkua kuumassa. Toki olen asiaa itsekkin sanonut, mutta aina hän vähättelee enkä jaksa joka asiasta vääntää. Hän itse nukkui viime yön siellä 30 asteen helteessä, kun meillä oli viileämmät oltavat olkkarissa ja aiomme jatkaa tätä myös ensi yön. Toki ikävää sit kun ei tullut 2.30 alas kun neiti heräsi syömään, olisin kaivannut apua. Itsekkin olin kovin väsynyt niin en ollut aiemmin itsekkään herännyt. Syötin neidin enkä voinut häntä yksin jättää, kun yritin vessaa mennä alkoi hepulointi. Olohuoneessa on kovin valoisaa niin tapitettiin melkein kahden tunnin ajan ennen kuin suostui käydä jatkamaan yö unta. Sen jälkeen pääsin itse vielä pumppaamaan, toisen rinnan tyhjäksi. Seitsemältä hän sitten heräsi ja puoliso tuli alas, et mites täällä on nukuttua.. Itse nukuin vain 5 ja puol tuntia.
Tähän asti olen saanut normaallisti palkkaa yms. Nyt järkytys oli suuri, sain vain 760€ palkkaa ja tilinauhassa oli uusi teksti ''poissaolopidätys''. Mitenkäs muilla menee? Saatteko saman suuruista summaa? Toki saadaan eri summaisia palkkoja, mutta noin suuntaa antavasti? Täytyy todeta ettei riittänyt mihinkään. Asuntolainan puolikkaani maksoin ja kaiken muukin mikä on minun maksettavissa, mutta jäi melkein saman verran myös rahaa puuttumaan. Tiesin kyllä et tulot tippuu, mutta että noin paljon. Olin vielä viime kuussa joutunut kahdesti käymään hammaslääkärissä, niin oli niistäkin turhat laskut maksettavana. Tiliä koristaa pyöreät 0€. Toisaalta mihin minä rahaa tarvitsisinkaan, kun olen tytön kanssa kotona ja autoa minulla ei ole päivisin käytettävän. Toki meillä saa paikallis busseilla kulkea ilmaiseksi jos on lastenvaunut (en tiedä miten menee muissa kaupungeissa, onko yleinen etu?), mutta mitä teen pennittömänä keskustassa? Huolettaa kulkea ''yksin'' bussilla jos toinen parkuu koko matkan ja kanssa matkustajat ärsyyntyvät. Jos kulkisin vanhemmille niin joutuisin kerran keskustassa vaihtamaan autoa.