~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
poika, toivottavasti ei isompaa kuumetta tulis pikkuselle piikistä :hug:

Miten edla teillä, nousko kuume?

Marmotta:Mun mielestä se Areena on kyllä hyvä paikka, on niin monen ikäistä siellä =) Joo tommonen 4 pintaan kuulostaa oikein hyvältä viikolla, just ehtii Niklas heräillä unilta. Yrittelen täs huomiseen mennessä saada tietoon tuleeko ne yövieraat niin ilmoittelen jos pääsisin sunnuntaina (kelivarauksella) =) Sopisko summerille sunnuntai?

Possupiikki haettiin molemmille viime pe eikä mitään oireita tullut kummallekkaan.

Tänään aamulla käytiin Joan 1½-v lääkärineuvolassa. Kaikki hyvin, paino 10,1kg ja pituus 80,5. Menee tasaisesti siinä omalla käyrällään ettei terkka ollu yhtään huolissaan. MPR -rokotusta ei saatu kun oli sen sikapiikin just ottanut. Halus pitää ainakin kuukauden tauon noiden rokotusten välillä niin saatiin uus aika uuden vuoden aatoksi :/

Ihanaa kun mul on täl viikolla vaan kans duunipäivää saadaan vaan olla ja ihmetellä lasten kanssa. Ikävä vaan kun on surkee keli ulkona. Vielä vaan odotan tietoa saanko tarhapaikan Joalle vuoden vaihteessa ja sitäkin et jatkuuko duunit vuoden vaihteen jälkeen. Inhoan tälläistä epätietoisuutta mihin en itse voi mitenkään vaikuttaa |O

Ompa täällä taas ollut hiljaista! :o

Mitäa tänne, samaa rataa mennään eli nukutaan huonosti ja syödään vähän! :D Muuten neiti on kiltti ja reipas. Nykyään alkanu päikkäreilläkin herätä 2-3krt ja pitää aina nukuttaa tai silitellä hetki vieres et nukahtaa uusiks! :/ Neuvolassa meinasivat että pitäis koittaa sitä että mies pistäis neidin nyt nukkumaan ja heräilis öisin, koska neiti haluaa olla koko ajan mun tisseillä kiinni! :headwall: Ja sen takia varmaan heräileekin öisin/päivisin kun haluis vaan niistä pitää kiinni! :kieh: :laugh:

Meillä on ollut nyt 3päivää kokoajan pientä lämpöä 37,5 näyttäny. Siitä ylemmäs ei oo noussut.. Hengitys ehkä vähän rohisee nukkuessa mutta muuten ei mitään muuta. Pitää nyt seurata..

Possurokote: Me ei nyt sit otettu sitä ollenkaan.

Poika: Plussa tuulia sinne! :p

Sarbba ja Marmotta, kyllä mulle varmaan sunnuntai käy...sitä vaan mietin, että kuinkahan kauheen märkää siellä on :| no sitähän ei vielä tiedä.

Meillä on annettu kanssa molemmille piikit. Tyttö aristi seuraavan päivän jalkaa, mutta ei muuta. Isompi sai maanantaina ja vähän on käsi kipee...ei muuta onneks.

Moi...en ole jaksanut kommentoida aikoihin, kun työ uuvuttaa...nyt on vapaapäivä ja sitten taas 4 päivää töitä. Yöt on ollut risaisia ja unet vähäisiä, kun neiti valvottaa, on röhäinen ja räkäinen edelleen :/ ...piikistä asti on ollut kipeä...plääh. Miä olen ainoa, jolla ei ole ollut mitään, ainakaan vielä...uskon Aloe Vera juoman tehoon ;) ....Marmotta juotko juomaa?

LC ja katrinainen mukava kuulla teijänkin kuulumisia pitkästä aikaa =)

Meillä asuu alle metrin mittainen kova ääninen kiukkupussi :o ...aivan kamalaa uhmailua ja varmaan on myös pitkästynyt, kun on joutunut olemaan kotosalla pitkään...meidän kaikkien muiden hermot on kyllä jo riekaleina...on niin mahotonta kiukkua :kieh: ...jospa helpottaa joskus...miusta kyllä tuntuu, et tuon neitin luonne on yhtä tulta ja tappuraa...kaikki pitäisi saada läpi huutamalla :kieh: ...uskomaton temperamentti |O

vilma toivottavasti saat hoitopaikan ja työt jatkuu...tuollainen epätietoisuus on p#llystä :(

Pimeää ja sateista päivää kaikille...kyllä hiukan masentaa, kun lumet katosi ja on pimiää melkein koko päivän.

Viime yö sitten paranikin loppua kohden eli annoin silloin puolen yön aikaan panadolia vaikka kuumetta ei ollut mutta lämpö nousi sinne 37 asti ja jalka tuntui olevan kipee. Kerran se neljän nurkilla heräsi ja sit jatkettiinkin unia tonne kymppiin asti. Nyt menee ja viipottaa ihan normisti, kosketusarat on molemmat reidet mut ei ehkä kipeet. Kuumemittarin löysi äsken makkarista ja nyt se tuolla menee mittari korvassa :heart: Vielä ku osais painaa sen päälle :D

Vilma
mä luulen, et meidän likka on aikas saman kokoinen nyt. Kotimittauksilla siis mitattuna noin kymmenen kiloa olis paino ja pituus noin 80cm.

Majj,
teillä on siis ihan oikea tissitakiainen :D No ei, nyt iskä hommiin vaan et äidin tissit saa olla rauhassa :D Meillä on kanssa tuo pullo sen verta tärkee neidille että siitähän se ei luovu. Oliks teillä toi lämpö syynä rokottamattomuuteen? No onneks teilläpäin onkin tartunnat lähteny jo laskuun.

Jaa-a, pitäis alkaa siivoomaan et se mummi mahtuis perjantaina tänne :D Tosin turhaahan se on ku tuo neiti on niin nti avulias!!! :kieh: :heart:

Edla-mamma: Kyllä! Neiti on aikamoinen tissitakiainen! |O En siis imetä enää... mutta haluaa pitää niistä koko ajan KIINNI! :headwall: :laugh: Päädyttiin sen takia siihen että ei rokoteta, koska mies oli sitä mieltä että ei, ja mä en osannut päättää rokotetaanko vai ei. Ehkä siihen myös vaikutti sekin että meidän tuttava piirissä ei hirveän moni rokottanut lastaan.. Vieläkään en tiedä oliko se hyvä asia vai ei.. Onneks en oo kuullut että kukaan tuttu tai edes tuttavan tuttu ois täällä päin sitä sairastanut ( vielä ). Ja sit ku ei olla varmoja onko allerginen kanamunalle vai ei.. Hankalaa sanon minä! :D

kuumeilu jatkuu täällä, monta päivää sitä uskaltaa olla viemättä lääkäriin kun kuume nousee rokotteen jälkeen ja kun meillä on se kananmuna allergiakin :ashamed: Toivottavasti en tehnyt väärää päätöstä tuon rokotuksen kanssa.

Majj: Toinen tuntee olonsa niin turvalliseksi siinä äitin rintoja hypistellessä =) on niillä veikeitä tapoja. Meillä poika ennen nukkumaan menoa vaan pussailisi hirveesti ja ei minnekkään muulle kun suulle, mie en mielellään suulle pussailisi kun kaikki pöpöt siirtyy mut poju ottaa korvista kiinni ja muiskauttelee :D

kuumeilu jatkuu täällä, monta päivää sitä uskaltaa olla viemättä lääkäriin kun kuume nousee rokotteen jälkeen ja kun meillä on se kananmuna allergiakin :ashamed: Toivottavasti en tehnyt väärää päätöstä tuon rokotuksen kanssa.

Majj: Toinen tuntee olonsa niin turvalliseksi siinä äitin rintoja hypistellessä =) on niillä veikeitä tapoja. Meillä poika ennen nukkumaan menoa vaan pussailisi hirveesti ja ei minnekkään muulle kun suulle, mie en mielellään suulle pussailisi kun kaikki pöpöt siirtyy mut poju ottaa korvista kiinni ja muiskauttelee :D

Poika,Voi kuumeen kanskyl miä veisin yksityiselle jos yhtään huolettaa... :hug:

Matamille jaksuja työpaineiden alla,toivottavasti pian nähtäs kerhoilemassa tai muuten =)

Tavat...meillä poika hiplaa tukkaa... nukkumaan mennessä ja yöllä jos herää,pitää saada räpeltää...mut myös sylissä ollessaan :D

Soitin hampilekuriin extempore...ajattelin jos ennen joulua sais ajan,siis pojalle se eka tarkastus,niin perkule jo huomiseks :o Ja mies töissä,joten pitää mennä jalan tai dösällä osan matkaa ja on luvannu sadetta aamuks |O No onhan se mentävä...vihaan vaan noita asiointeja kun ei oo autoo :/

Nyt jos silittäs verhot ennenkuin mies saapuu,sit ruuan laittoo ja kylppärin pesua..oujee :|

Hei,meillä nukuttiin 20min...nukahti kuin vahingossa rattaisiin,heräs heti pihassa,mut sentään tovin torkku =)

Repa meillä nukahdettiin kans rattaisiin. Oli kuitenkin vissiin rankka toi viime yö. Nyt on vartin verran nukkunu tuolla eteisessä. Otin hatun veke ja avasin haalarin jo pihalla ettei sit tuskissaan tossa kuumassa eteisessä aleta säätään.

Majj, joo takiainen tosiaan -ilman maitoa :D :D Mä luulen et siinä on sama ku toi meidän pullo. Neidille kelpaa vesipullokin hollille ja usein nukahtaa se kädessä. Luo varmaan sitä turvallisuudentunnetta. Olis vaan mukavempi jos olis vaikka riepu tai lelu. Hassua, meillä kaikki meidän tuttujen lapset rokotetaan jotka on vaan yli sen 6kk. En myöskään sen puolesta nähnyt mitään estettä sille. Sä et ole antanut kananmunaa? Onko se teillä pannassa? Muistelin et teillä oli joku spessumaitokin käytössä? Liittyykö samaan syssyyn?

Matami,
voimia :hug: Jokos muuten se sun siskos asuu täällä?

Mä muutuin ylihysteeriseks äsken kauppakeskuksessa :D Mä en halua että likka sairastuu mihinkään ennen viikonloppua :D

Edla-mamma: Joo soija maito on edelleen käytössä ja mandariini ei myöskään käy, muita sitrushedelmiä ei olla sit edes koitettu nyt.. Ollaan muutaman kerran annettu kanamunaa mutta aika pienenä määränä, joskus sen jälkeen ollut tosi itkunen yö joskus ei.. Pitäis vaan koittaa nyt uudestaan että sopiiko vaiko ei.. Mutta myös mun omaa laiskuuttani kun en muka jkasa keittää ! :whistle: :/

Noista tavoista vielä, joo jokasella on kyllä omat hauskat tapansa.. :)

Heips

meille ei mitään ihmeemmpiä -reissu lähenee ja oon tehnyt joululahjaostoksia jo valmiiksi. :D Kiva shoppailla näin ajoissa ja viel alkuviikosta -ei ristin sieluu illalla liikenteessä.
Ostin tytöille keijunsiivet ja mekot -esikoinen toivoi sellaiset heille molemmille. On se hyvä kun kirjoittaa pukille pikkusen puolesta. Viime vuona toivoi nasun ja se on kyllä rakas.

Majj meillä e kurkkii kans paidan sisään j a kun kysyy kenen tissit -vastaus on eean. Mut esikoinen aikoinaan työnsi aina käden kauluksen sisään rinnalle kun itketti -haki siel lohtuu aika pitkäänkin. :D Hauskoja nuo lapsoset.

POIKA: plussa tuulia kyllä se tärppää kun on tärppääkseen. Pääasia et ootte päässeet yhtisymmärrykseen. Mun pitää tehdä töitä viel vuos -katsotaan sit, jos ei vauvakuume iske aikaisemmin =)

akku näyttää loppuvan-öitä :wave:

Summer&sarbba, kyllä muuten varmaan on märkää sunnuntaina jos näin sataa pari päivää. Eihän se pieni haittaa, mutta jos koko paikka tulvii niin mietitään suunnitelma b?
Sarbba, mä kyllä odotan kovasti Areena-reissua kun kaikki on sitä niin kehuneet. Siellä taitaa soittaa Kolmas Nainen enkä kyllä ole alkuunkaan fani, mutta ehkä se menee siinä sivussa..

Matami, juon kyllä sitä juomaa ja tykkään kovasti! Mulla on paljon enemmän virtaa kun ennen, sellainen lamaannuttava iltapäiväväsymys on poissa, syysmasennuksesta ei tietoakaan, aamuisin pääsee sängystä ylös helpommin ja tosiaan, nuhan nuhaa ei ole näkynyt sen jälkeen kun aloitin, vaikka Eeva on kyllä ollut räkäinen. Aloin nyt antamaan Eevallekin sitä ja kovasti yritän metsästää meikkien hinnastoa, näin jossain kuvastossa Sonya-meikkisetin joka on pakko saada. Onko sulla niitä meikkejä, millaisia mahtavat olla käytössä?

Täällä kotona oleminen jatkuu, pojalla vähän lämpöä viellä saa nähdä miten käy iltaa kohti.

Pannaanpas galluppia pystyyn näin ajan kuluksi: Mitä te mammat harrastatte lastenhoidon/töiden ohella? Mä itse tanssin (itämaisia) käyn jumpissa ja jonnin verran lenkkeilen ja satunnaisesti ratsastan kun kerkeän

Merika: Näinhän se menee no on mulla viisi vuotta aikaa :D sit menee hanat kiinni

Voi tauti mitä öitä taas nykyään :| aivan kauheeta heräämistä, pyörimistä ja tutin laittamista. Ihan tuntuu niinkun en olis nukkunut ollenkaan. Mietin tossa vaan, että miten ihmeessä sitä jaksais jos olis töissä....kaikki kunnia teille jotka öisin joudutte heräilemään/valvomaan ja ootte päivisin töissä tai hoidatte pientä vauvaa! Meillä meni jonkun aikaa yöt jo hyvin, mutta en tiiä mikä nyt taas on.

Voi vitsi...mä en muista oikein ottaa pillereitä ajallaan :whistle: ja kolmosta me ei olla todellakaan suunniteltu. Nyt pitää tsempata ja koittaa muistaa ottaa. Pitäs varmaan ottaa se mirena-kierukka ettei tuu mitään vahinkoa mun muistamattomuudesta. Onkos teillä kenelläkään sitä?

Poika, mun yhdellä kaverilla oli sellanen kapseli ja se "kapseloitui" sinne käteen....joutuivat sillai kaivelemaan sen sieltä pois ja jäi oikein arpi. Mä en ole kyllä muuta kuullutkaan....paljonkohan se maksaa? Onko sulla tosta mirenasta kokemusta? Mä en uskalla miehelle ees sanoo, että meinaan joka päivä unohtaa ottaa sen hemmetin pillerin.... eilen onneks illalla muistin, kun olin menossa nukkumaan.

Summer: Mulla kans meinaa pillerit unohtua, en yhtää ajallaa muista ottaa niitä :/

Summer&Marmotta: Pääsen sunnuntaina mihin aikaa vaa lähtee, kun ei tullutkaa lapsivieraita yökylään, pitäskö sitä sit käyä jossai kahvittelemassa kera lasten tai ilman? Toi sää ei tosiaan houkuta ihan älyttömästi olla puistoilemassa :/

Meillä kans on tosi levottomia öitä ja oon ihan rättipoikki väsyny :/ Koko ajan tuota tutin laittoa ja tänään Niklas heräs 4!! onneksi nukahti vielä sitte mutta vain tunniksi :/ Eli heräilen näin viikolla viiden jälkeen ja sit pitäs reippaana olla 8 kylillä(parikilsaa) kävellen noiden lasten kanssa (eskarilainen pitää viiä ) ni pikkasen pistää väsyttään, ois ees lunta tai aurinko paistais ni piristäs vähä. Mut kutun sitte aina päivisin ystäviä kylään ni kyllä ne saa mielen virkeämmäksi =)

Summer, mulla on Mirena. Ihan tyytyväinen oon, menkat on nyt ehkä loppunu, pari kertaa tän kahdeksan kuukauden aikana on tullut. Kivut katos kokonaan. Ainoa haittatekijä on se, että menkkojen aikaan tulee finnejä naamaan ja sit ihan yleisesti hiukset rasvottuu tosi nopeesti. Pikku haittatekijöitä mun mielestä ja mulle tää on vissiin sopivin koska kaksi kertaahan mä olen pillereistä huolimatta tullu raskaaks ja mä otin niitä vielä aika tunnollisesti.

Gallup: Jos hyvä tuuri käy, ni kaks kertaa viikossa uimassa.

Voi, että mua :kieh: miehen äiti ja tuo possupiikki. Eilen kysyi että otimmeko rokotteen pienelle ja oliko se nyt sitten meidän yhteinen päätös ja voivoivoivoi, kun sitä ei ole tutkittu riittävästi että olis kyllä pitäny olla ottamatta. Hän ei ite ota vaikka on kolminkertaisesti riskiryhmässä, koska niin moni asiantuntija on sitä mieltä että se on vaarallinen :whistle:. Keskustelun aikana sitten moneen kertaan totes että toivotaan nyt sitten että ei myöhemminkään tule mitään, hoki ihan kuin mantraa. Ihana että on huolissaan, saa ollakin mutta ei joka keskusteluun sitä toisi. Aikaisemmat keskustelut tästä rokotteenottamisesta on aina mennyt "väittelyks" ja sitten lopulta siihen että kukin tekee kuten parhaaksi näkee. Voi että minuu ärsyttää :kieh: Ja arvatkaas kuka on tulossa huomenna lapsenvahdiksi? :D

Majj, ei siis ole lihapullia/mureketta laps saanu? Tai pullaa/leipää tai mitään missä olis kananmunaa?

Meillä nukutaan kans katkonaisesti yöt. Mies on todennut että yöt varmasti paranis jos laittais tarhaan
:/

Tänä aamuna sitten tuli se puhelinsoitto että meidän 1,5v-lääkäri on peruttu. Kaikki lääkärit on influenssalääkäreitä. Palataan asiaan myöhemmin. Saisinkohan sen uuden ajan jo kuukauden kuluttua kun pitäis mennä ottamaan kausipiikin tehoste.

Hohhoh, jokohan sitä jotain saisi aikaseks...

Heipä..

Mulla on hetki omaa aikaa kun herra nukahti jälleen rattaisiin melko kivuttomasti...nyt on vissiin hyvä kun ollaan heti lounaan jälkeen liikenteessä,niin ei oo vielä yliväsy. Nukkuu tossa ulkona.

Katkonaiset unet... musta on aika normaalia et pieni lapsi nukkuu katkonaisesti,toki siihen voi olla syitä,mut osalla se varmaan on vaan se kehitys jne... eihää tää kivaa oo,mut miä henk.koht en usko et Kassun heräämisiin auttaa kuin aika.
Kun aikanaan lupailtiin et puolen vuoden jälkeen helpottaa,sit oli tutin lopetus,tissin lopetus ja ties mitä...ja mikään ei meillä toiminu :/ Nyt sentään ei herätä mua kuin ehkä kerran kaks yön aikana... kun siihen mennessä kun nukkumaan kerkiän,on jo heräilly ne vakio 2-3 kertaa ja sit nukkuukin aamuyöhön jolloin kapuaa viereen yleensä =) Nyt on vaan nähny hirveesti unia missä nyyhkyttää ja toisinaan havahdun siihen :| Meil on kyllä ollut mun pelastus se et on nukkunu vieressä ja nyt tossa jatkettavassa mikä on kiinni sängyssä...ei tarvi herätä kunnolla kun on rauhottelun tarvetta =)

Harrasteet,Olisin halunnut itämaista tanssia,mut miehellä on iltaviikkoja aina välillä,niin en sit olis päässyt eikä oo kiva maksaa siitä et tippuu kärryiltä eikä pääse aina. Muista hoitajista kun ei oo takuita...no ehkä joskus. Salille on pitänyt jo kauan mennä,mut nyt ei jotenkin huvita se punttien nostelu ja kun se on oikeestaan ainoo mahollinen harraste tota sorttia,kun voi mennä milloin haluaa. Joten lenkkeily on se mun liikunnallinen harrastus ja sit luen kirjoja ja ompelen aina kun vaan kykenen...leipominen ja ruuan laitto on myös intohimoni :p

Mulla starttailee menkat kolmatta päivää...ei siis ala kunnolla,vähän sapettaa koska vaikka tiesin et kroppa on sekasin ja kauan..

Nyt sälli heräs,adios :wave:

Edla-mamma: Tua ei syö lihapullia/mureketta.. En tiedä miksei, koitettu on viimeeksi tiistaina.. ! Jauheliha keitto- tai kastike menee.. Eihän hirveän monessa leivässä ole kanamunaa, ja vaikka olisi niin eipä tua ole ikinä kokonaista leipääkään syönyt eli se määrä mitä menee on tosi vähä.. Makarooni laatikkoa on syönyt esim. missä ois munaa.. Mutta meillä kun yöt on mitä on, niin ei tuosta ota selvää. Just maanantaina oltiin neuvolassa juttelemassa asiasta, ja muutenkin siitä kun ei tohi syödää mitään. Ja nyt kun iho on taas ihottuman peitossa niin selvitellään mistä tulee..

Harrasteet: Valmennan luistelukoulussa kerran viikossa. Vesijumpassa käyn kans aina kun kerkiän, muuta en sit juuri teekkään, pitäis ottaa kyllä itseään niskasta kiinni..

Merika: Tutulta kuulostaa nua paidan alle kurkkaukset! :D

Mä pelkään sitä kierukan laittoa :/ sattuukohan se? Pakko se on hommata...ennenkun oikeesti oon raskaana.

Sarbba, niin mitähän sitä tekis...sunnuntai on sellanen, että saatan joutua ottamaan kummatkin lapset mukaan ja sillon ainoa vaihtoehto olis leikkikenttä...mutta en ole varma...voihan olla että mies on kotonakin.

Gallup, jumpassa koitan käydä pari kertaa viikossa....siinä se sitten onkin.

Yhteistyössä