~ TOUKOKUUN TOIVOTUT 2008 MARRASKUUSSA 2009 ~

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neljää päivää oli pientä lämpöä ja tänään nousi sit kuume J:lle. Maha myös löysällä.. En tie onko siitä mpr rokotteesta minkä sai viime viikon maanantaina vai mitä.. Seuraillaan tilannetta. Jaksaa kyllä leikkiä! :)

Harrastuksia mitä ne on? :laugh: Jos en ole töissä niin lapsi/lapset on aina mun kans. Ainoa mistä oon yrittäny pitää kiinni on maanantai iltaisin kävelylenkki kahden lähistöllä asuvan rouvan kanssa. Enemmänkin juoruilukierros, tekee hyvää niin fyysisesti kuin henkisesti :laugh:

Ehkäisykapseli on mulla kädessä. Kolmen vuoden kapseli makso 180 eur. Nyt on vuos kärsitty ja kaks olis viel jäljellä jos hermot kestää. Menkat tulee tosi harvoin viimeisen vuoden aikana on tainnu olla kolme kertaa mut sit välillä on ihme väli vuotoja jotka kestää päivän tai kaks viikkoa |O En suosittele!!!

Kolmonen on vilahdellu miehen puheissa viime aikoina vähän liian usein. Mä oon sanonu hänelle et mun lapsluku on täynnä. En usko et pääkoppa kestäs enää menetyksiä. Näin on hyvä! Mutta aina sitä kuitenkin miettii kun tietää et mies haluis ison perheen. Mikään ylläri tämä ei hänelle ole ja on alusta asti tienny mun kannan. Ajatuskin raskaudesta just nyt ahdistaa viel ton sikanuhankin takia :headwall:

Sain pitkään odotetun viestin. Joa saa tarhapaikan just sielt mistä toivoin!!!! Nyt täytyy vaan maanantaina ottaa pomon kans taas vaihteeks puheeks jatkuuko duunit vai ei.

Majj Pikaista paranemista pikkuneidille!

Edla meil peruttiin esikoisen 5-v neuvola. Siirtyi ens vuoteen... Lääkäreitä näytti olevan vapaana mut neuvolatädit on meil työllistettynä sikarokotusten kans. Toivottavasti saatte uuden ajan tälle vuodelle!

Summer: Itekki oon kaikki kolme lasta mukaan ottamassa, vaikka mies onki kotosalla :D Mulle sopii kyllä myös leikkikenttä treffitkin, päättäkää te =)

Majj:n pikkuiselle pikaista paranemista! :hug:

Vilma: Hienoa että tarhapaikan saanti onnistui!!

Harrastuksista: eipä tuu mitää harrastettua, toki koiran kans lenkkeilen plus sitte toi mitä kävellen tyttöä vien arkisin eskariin, 8km yht aamussa. Pitäs alkaa kotona jumppailla taas, kun jaksais :ashamed:

Nii ja tuosta kierukan laitosta, mulla oli jossai vaiheessa kuparikierukka ja ei sen laitto yhtään sattunu, muuten se kylläki oli ihan perseestä, en tajua miksi ne sitä ees suositteli kun muutenki runsaat menkat tms...

summer mä kans niitä pillereitä unohtelen- siirsin niiden ottamisen aamuun, Se on auttanut. Se kierukka olis varmaan tosi hyvä 5v. kun kestää eikä tuu menkkoja, jos hyvin käy. Mut ootko kuullut koskaan klipseistä - yhdellä tutulla oli sellaset. Laitatti ne kun lapsiluku oli täynnä. Itsellä ei niin välii koska meillä tuo lapsiluku ei ole täynnä.

:wave:

Edla, jaksamisia anopin kanssa. Mulla on samasta aiheesta jokapäiväinen tappelu isäni kanssa, tosin päinvastaisesta syystä eli Eeva ei saa piikkiä ja papan mielestä pitäis saada. Ja jotenkin tämä on nyt mun isän henkilökohtainen päänsärky ja jatkuva paasaamisen aihe. Vaikka a) se on käsittääkseni lähinnä mun ongelma jos Eeva sairastuukin ja b) se on ihan sama mitä pappa on asiasta mieltä kun se on minun päätettävissä se asia, niin yksinkertaista. Mutta ei, asia ei nyt ole loppuunkäsitelty lainkaan vaan siitä pitää jauhaa joka ikinen päivä. Yrittää jo lahjontaakin; maksaa meidän Italian reissun jos Eeva saa piikin. Rrgh. Isovanhemmat on ihania ja loistava apu, mutta muistaisivat että kaikki asiat ei heille varsinaisesti kuulu.

Harrastuksia on jumpat, italian kielikurssi ja sit täällä luuhaaminen. :) Kovasti tekis mieli aloittaa vielä joku uusi juttu, mutta en mä taida ehtiä kun jo nyt oon poissa kotoa 3 iltaa/viikko harrastuksissa plus 1-2 iltaa jonkun toisen kotona, aamut perhekahviloissa ja vuoden alusta taidan kai aloittaa oman MLL:n kerhon vetämisen.

Sarbba&summer, mä tuossa summerille päivällä sanoinkin että mulle käy kyllä ens viikolla päivälläkin, pitäis olla auto paikalla. Sunnuntaiksi lupaillaan kyllä aurinkoista että jos se ennuste pitää paikkaansa niin vois olla ihan kiva mennä ulkoilemaankin!

Pillerit muistan jos muistan. Tosin tässä elämäntilanteessa se ei ole katastrofi vaikka yksi joskus unohtuukin.. mutta yleisesti ottaen ollen ollut aina ihan reikäpää niiden muistamisen kanssa, kumma että noita lapsia on vasta tuo yksi! :D Kyllä mä ajattelin jotain muuta vaihtoehtoa miettiä vakavasti jos ei muisti parane niiden suhteen, mutta kun ei tuntuis olevan kun huonoja ja huonompia vaihtoehtoja. Sitten kun asutaan Eevan kanssa omassa kodissa niin teippaan pilleripaketin jääkaapin oveen, jo on kumma jos sitä ei siinä näe ja muista.

Marmotta, tänks, samoin sulle.... Pitäisköhän tuo anoppi tutustuttaa sun isääs jotta voisivat käydä nää keskustelut vaikka meidän puolesta... :whistle:

Summer,
Kyllä se kierukan laitto sattu. Muistaakseni siinä sanottiin et pitää ottaa kunnon satsi särkylääkettä ennen toimenpidettä ettei ihan niin paljoa sattuis. Sen kivun takia myös se laitetaan viikon sisällä menkkojen alusta et kohdunsuu olis hiukan avoinna valmiiksi. Mut joo, synnyttäminen sattu enempi.

Vilma, loistohomma toi tarhajuttu. Nyt vaan sit ne duunit vielä kiitos :) Mä aattelin tuossa soitella parin viikon kuluttua ja kysellä et mikä olis tilanne jos tosiaan vaikka tän vuoden puolella vielä saatais ja vaikka samaan aikaan ku se tehoste.

Mä taidan lakata kynnet... enpäs muuten muista koska olisin viimeks sen tehny... ehkä kaks vuotta sitten? :laugh:

Edla. silläpä mä sitä jännitänkin, kun en ole sýnnyttänyt alakautta :/ kaks sectiota takana. Täytys kattoo jos uskaltais....
Mä lakkasin kynnet pari päivää sitten....ekaa kertaa ainakin vuoteen.

Sarbba, oliskos susta kivempi sunnnuntai ja leikkikenttä vai tultasko vaikka alkuviikosta teille? Marmotalla kun on autokin käytössä. Sä saat päättää :D

Summer&marmotta: Olisko se j.kosken leikkipuisto sit sunnuntaina? Monelta? =) Ehdin jo alkuviikolle sopia muita treffejä =) Summerillaha oliki jo mun puh.nro. mut jos viel laitan marmotalle yyveenä myös sen, voitte ilmotella jos tulee sit jotai estettä.

kylläpä oli ilta eilen..päivä meniki nii helposti mut sit nukkumaanmeno... :headwall:
ne ku normaalisti sujuu nii ongelmitta meillä. eilen sai sälli päähän hyppiä siskon sänkyyn ja sen kans temuta siellä..ja sit ku pistin topin leikille ja sanoin et nyt riittää ja maaten.siitä sai nii kauheet siepit et huuti nii kauan et iltajuomat lenti kaaressa meidän sängylle..ja sit leikki ja juoksenteli pitkin kämppää niin onnellisena ku olla ja voi. vasta puol yksi sain sen sänkyyn takas. eikä voinu enää huudattaa ku muut muksut nukku. ja aamulla puol ysi ylös ja univelkaisena sit päivää tässä käynnistelty... :headwall:
normaalisti tosissaan nukahtaa nii hienosti. sit se luki illan keittiön lattialla seiskaa muinamiehinä itestään ku oottelin sitä sängyssä. ei ollu kuulevinaan ku pyysin sitä viereen.. :headwall:
toivottavasti se oli tää yksi ilta vaan..ei tälläsii joka ilta jaksais vetää läpi. ja tän aamun pessy sit petivaatteita :headwall: :headwall:

nyt on tänään tasan kaksi viikkoa pienimpien possupiikeistä...ens viikolla arki alkaa ku mukelot palailee koulun penkeille..

hyvää viikonloppua kaikille.. :wave:

jenni: mulla paketti tuossa valmiina lähtöön ku pääsen vaan postille käymään...mut tulossa on toivottavasti ens viikon aikaan.

heipsan.

jälleen langoilla.

harrastukset: jumppa ja salilla käynti. Talvella ajattelin jatkaa taas hiihtoharrastusta. Pääsen myös riittävän usein viettämään tyttöjen iltaa, joten omaa aikaa saan kyllä ihan riittämiin.

mistäköhän muusta ootte keskustelleet??? Ei pysy mukana ei.

Poika on sitten ottanut tavakseen tulla joka ikinen yö meidän väliin. Ei suostu nukkumaan omassa sängyssä koko yötä. Ens viikolla tarvii varmaan aloittaa jotain unikoulun tapaista.. Vaikka toisaalta. ei mua haittaa että poika meidän välissä nukkuu.

tänään olis pikkujoulut. JEE! Mulle tulee tänne kavereita alottelemaan. saunotaan jne. kivaa.. En vaan tiedä ollenkaan mitä laittaisin jalkaan.. kiva juhlatoppi on, mutta en tiiä laittaisinko mustan hameen, suorat housut vai ihan vaan farkut???+ en siis osaa mitenkään päättää. Mustat pillit sopis asuun parhaiten, mutta niitä nyt ei satu olemaan.

pitäs vissiin mennä vähän laittamaan miesväelle ruokaa jotta jaksavat mennä uimaan. Sain ne häädettyä illaksi pois :D

muuten ei eloon sen kummallisempaa kuulu. Poika on vähän räkäinen, mutta sitä nyt taitaa olla aika paljon liikenteessä. Otin maanantaina pidennykset ja tällä kertaa oon tosi tyytyväinen.. Nyt hiusta on vähemmän + värjäsin ne.. ovat jotenkin paljon helppohoitoisemmat kuin edellisellä kerralla (eli ei mee takkuun niin helposti) .

pillerit: ei oo ajankohtaisia enää ikinä mun kohdalla.. pääsin ainakin tosta ehkäsyrumbasta loppuiäkseni. eli jotain positiivista kai tässäkin?

pojalle + tuulia!

ai niin joo, ei sitten saatu sitä possupiikkiä. täältä loppui rokotteet kesken. ens viikolla uus yritys..

marmotta:
mun äiti on samanlainen ku sun isäs. puuttuu niin joka ikiseen asiaan.. nyt antoi rahat pojan toppapukuun (ei olis kyllä oikeesti edes tarvinnut). Hänen mielestään käytettynä ostetut puvut eivät lämmitä riittävästi.- jepjep. eli suomeks. mun ostamat vaatteet ei kelpaa pojalle... Huah.. ostin sitten 180 euron edestä talvivermeitä pojalle. joo. jo luulis kelpaavan. Ja possupiikistä ollaan saatu niin sata miljoonaa neuvoa sieltä suunnalta.. ja aina rokotuksen jälkeen soittaa ja kyselee pojan terveydentilaa. ihan kun en omaani osais hoitaa. onneks asuvat kaukana...

Vanhemmat: Esikoisen aikaan anippi jakso neuvoa ja puuttua vähän liiaksi asti, omat vanhemmat eivät neuvo paitsi kysyttäessä (isä ehkä joskus yrittää mut ei onnistu :laugh: )

Birdie: Mahtavaa iltaa sinulle, pidä hauskaa. Meillä olis kanssa tässä parinviikonpäästä pikkujoulut ehkä tulee otettua lasi jos toinen :D

Summer mähän en kanssa ole koskaan alakautta synnyttänyt mutta mua se ei koskenut yhtään se laitto. Kaksi buranaa otin ennen sinne menoa. Klipsithän saa poistattua kyllä. Mä itse varmaan otan kanssa joko kierukan tai klipsit kunhan joskus sen aika on.

Edla&birdie, suljetaanko anopit ja isät ja äidit johonkin keskenään tappelemaan? Jospa ne siitä väsyis eikä jaksais enää meille alkaa.. :) Mä tavallaan kyllä ymmärrän isääni kun Eeva on ensimmäinen lapsenlapsi ja kaiken Eevan isälle tapahtuneen jälkeen jokainen on vähän ylisuojeleva. Mutta ei se silti oikeuta mun päätösten jatkuvaa kyseenalaistamista.
Birdie, laskin nopeasti että Eeva talvikuteiden yhteishinta menee yli 400 euron mikä on kyllä hurjaa ja siis suurin osa on mun vanhempien ostamia. Mutta mä olen siitä ihan kiitollinen vaan, enhän mä olis itse pystynyt sellaiseen sijoitukseen. Tosin en mä aikaisemmin tajunnut kuinka paljon ne on oikeasti yhteensä maksanut! :o Haluan uskoa että mun porukat ihan hyvällä on ne ostanut eikä siksi ettei mun ostamat kelpaa.. mutta mistä sen tietää. Mä ostin Eevalle ihanan uuden pellavamekon lastenvaatekirppikseltä ja mun isän mielestä se on kamala rätti, koska se on kirpputorilta. En ymmärrä..

Hauskaa iltaa ulkoilemaan lähteville! :) Mulla koittaa lähtö parin tunnin päästä ja ikävä Eevaa jo nyt. Mä en näe sitä ennen huomista aamua taas -jolloin se epäilemättä herättää mut ihanalla konsertilla taas liian aikaisin- enkä tiedä ollaanko koskaan oltu erossa niin kauaa. Sillain kyllä, että oon lähtenyt illalla ja nähty aamulla taas, mutta nyt kun lähden jo iltapäivästä.. voivoi. Kyllä se pumpataan täällä taas niin täyteen sokeria että jaksaa hillua seuraavat 2 päivää sen voimalla.

Heips taas :) Ei muka ehdi tänne ikinä... :ashamed: No, kyllä noi lapset aika hyvin ajan viekin.

Mä olen tytön kanssa kahdestaan tän viikonlopun. Mies lähti kavereiden kanssa ulkomaille viikonlopuks ja poika pääsi mummolaan kylään. Ihan rentouttavaa olla vaan yhden lapsen kanssa :D Enpä olis uskonut sanovani näin ikinä ;) Tuntuu jo nyt ihan luksukselta vaikka ollaan oltu kaksin vasta pari tuntia. Mun Varsovan reissuni on sitten viikon päästä, ihanaa!

Harrastuksia
. Jaa... Kodin ulkopuolella ei tällä hetkellä suoraan sanottuna ole mitään! :o Jumpassa oon yleensä käyny täs lähistöllä, mutta nyt en ole vielä synnytyksen jälkeen saanu aikaseks. Pitäis kyllä alottaa nyt eikä ens vuonna. Ja uuden naapurin kans on tarkotus alotella lenkkejä, mutta hän on ollut kipeänä, joten sekin on siirtynyt. Ruuanlaitosta ja leipomisesta kai mun harrastukset tällä hetkellä koostuu :D Ja se näkyy vyötäröllä, jossa on jo ennestään liikaa kiloja roikkumassa... Äh, kuulostaapa ankealta tämä elämä, kun ei edes harrastuksia ole!

Jaha, nyt tutkailemaan mitä kivaa posti toi :)

Heipähei..

Ehkäisystä..mulla oli pillerit ja vaikka joskus unohtelin,en koskaan raskautunut. Laastarista oon haaveillut...paitti nythän sit en käytä mitään siinä uskossa et joskus tärppää jahka tää kroppa asettuu... mut vois toi kierukkakin olla sit joskus hyvä..kapseli oli kaverilla ja kärsi unettomuudesta sen takia,ei pystyny lopuiks lainkaan nukkumaan :o

Mulla huomenna ne juhlat,tänään vääännetty ruokia koko päivä...aamusta oltiin kerhossa ja siellä oli valokuvaus,eli saatiin 1,5v kuvat samaan syyssyyn :D
Päikkyjä ei tietty nukkunut kun meni puoleen päivään kerhosta lähtö... se edellyttää aina ettei mee niin myöhäseks. Mut ihan hyvin jakso sinne 19 asti valvoo. viimeyönä nukku taas 12.5h.

Heti aamusta olis kampaaja,yks asia mistä ei tarvi stressata :p poika lähtee hoitoon iltapäivästä...

summer ne saa tosiaan pois. Toki kun ne laitetaan munajohtimiin?(johonkin sinne) -niin raskautuminen ei sen jälkeen oo 100% mut pois ne saa. Ja jos miettii miten kauan tarvii käyttää ehkäisyä niin varmaan ovat kätevät. Kysy ehkäisyneuvolasta tai neuvolasta tietääkö ne onko sellasii mahdollista edes saada kahden lapsen jälkeen. Rohkeesti vaan ottaa se kierukka ei se kovin voi sattuu -kyllä sektio haavakin varmaan sattu :| mut sitä kipua mäkin mietin -varmaan ihan turhaan kun kaks n.5kg mötiskää oon synnyttänyt . Kyllä sekin kirpas ajoittain.

harrastan niin työssäkäynti on mun omaa aikaa :D paitsi ei kai se oo harrastus-mut aivot tuulettuu kyllä. Liikuntaa, mut nyt laiskuus on iskenyt. Mä tykkään kierrellä kirpparilla. Maalaamista haluaisin harrastaa -pitäs kokeilla sitä joskus jossain kansalaisopistossa. Ei sitä oikeen mitään ehdi, mut ihan ok se on näinkin.

Repamukavia juhlia sinne :wave:

öitä :wave:

Vitsi kun uskaltaiskin ottaa sen kierukan...tuntuu tosi turhalta joka päivä syödä pilleri, kun ei lapsiakaan ole suunnitelmissa....niin jos niitä vuosikausia syö, niin tuntuu tosi turhalta.

Sarbba ja Marmotta, niin koitettasko aamupäivällä? kymmenen aikaan? kun ei vaan satais vettä :|

Poikkesin eilen syömässä rossossa yhden ystävän kanssa ja sitten parilla baarissa. olin yhden aikaan kotona ja nyt ihan tajuton väsymys. Ei tää krapula ole kyllä nii pienestä juomisesta, mutta aivan tajuton väsymys kyllä. Neiti vielä heräsi 6.15 ja eihän täällä kukaan saa nukuttua sen jälkeen. No mutta oli kiva käydä jossain välillä!

Nemika, tosi hienoo että sä menit sinne keikalle!

MItähän ihmettä sitä tänään tekis?! ulkona kauhee ilma ja oon lasten kanssa taas koko päivän...tylsää.

Repa: Hauskoja juhlia!!

Merika: Kirpparit on munkin intohimo! Pääsis vaan useammin, niin olis ihanaa. Mut hyvin tuo huuto.net ja Traderakin täyttää kirpparityhjiötä aina välillä ;)

Meillä pikkuneiti huusi koko eilisillan ja simahti vasta 22:30. No onneksi nukkui 9:30 asti kahdella herätyksellä. Yleensä kun herää 7-8 välillä. Tyttö nukku jo 2h päikkäreitä ja taas pilkkii tuolla. Pitäis vissiin laittaa unille. Siitä on tullu oikea unikeko. Onneksi :D

Meillä oli taas aikamoinen yö.. Mie oon kyllä aika loppu nyt.. :'( Otettiin tuttiki takasi, koska se vähä helpottaa näitä öitä. Ei tarvi ravata pitkin kämppää rauhottelemassa toista.
Onneks mies lupas että huomenna saisin viettää "päivän itsekseni kanssa" lupas lähteä vaikka anoppilaan neidinkaa että saisin edes hetken nukkua ja muuten vaan olla rauhassa.

Kirpparit: Tykkään kans kierrellä! Harvemmin sitä tekee mitään löytöjä mutta kuitenkin.. :)

Ompas täällä hiljaista :o

Kirppareilla tykkään minäkin kierrellä, eihän sieltä aina löydy mitää mut silti siel on kiva katella =)

oli tosi mukava nähä teitä summer ja marmotta!! Toivottavasti vois pian nähellä uuelleen =) Summer täällä Jenna kovasti teiä pojasta nyt puhu isälleen, oli nii hienoo ku samanlaiset kirjat eskarissa ymym ;) Hienoa että isommatki lapset tuli juttuun!

Nyt täytyy lähtee levähteleen, leikkelin tuossa koiran turkin äsken, meni taas kivasti aikaa siihen...

Sarbba, oli mukava nähdä! Hassua kun sait kasvot =) Kasperi kanssa kovasti tykkäsi tytöistä! Sanoi vaan, että ei tunnistanut oikein kumpi oli kumpi, kun olivat niin saman näköisiä :) Ja uusiksi tottakai!

Majj, voimia sulle! :hug: Onneksi sun mies noin tajuaa auttaa. Toivottavasti olet osannut tänään levätä!

Missäs KirsikkaTomaatti ja Kurpitsa on?

Joo-o, johan on hiljasta.

Majj,
nauti siitä rauhan hetkestä siellä :hug:

Kiva kuulla et teidän sarban, marmotan ja summerin treffit vihdoin onnistu :D ja mukavaakin tuntui olevan.

Mä olen nyt kaksi iltaa ollut riekkumassa ja olo ei tällä hetkellä ole mahtavin.... :whistle: Väsy on ihan järkyttävä, pakko varmaan mennä uinumaan hetkeks. Mut olipas ihanat bileet kumpaisetkin :)

Heipähei...juhlat meni oikein kivasti,paha olo ei oo,mut vä'syttää...pojallakin oli mennyt hienosti mummulassa =)

Majj,Jotain allergiaa selkeesti taas... ei tommonen oo normaalia noin isolla lapsella,et kannella pitää yötämyöten noin useesti. Ootteko kunnolla "tarkkailussa" asian tiimoilta? jaksuja :hug:

Kirppareilta en oikein löydä mitään,pojalle oon jotain ostellut. Tykkään kyllä käydä,mut harvoin pääsee...

Nyt nukkumaan iltapalan ja kirjan kautta.... huomenna taas kerhopäivä :wave:

Yhteistyössä