**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En mä kyllä hirveesti jännää, koska oon unohtanu enneki ottaa.. mutta sitä vaan ajattelin, et ku täällä lukee teidän raskausjuttuja, niin varmaan jo unohtaa pillerit ihan alitajunnasta tai sitte vaan huonosta muistista :)

Ite en hirveesti pidä alusvaateostoksista, koska musta on niin vaikee ostaa hyviä liivejä.

Me oltiin äsken "tutkimusretkellä" ulkona ja varmaan puolisen tuntia tuijoteltiin Idan kanssa, kun orava oli syömässä ja Ida oli tietty ihan innoissaan. Nyt Ida on hetken mummolassa, mut haen ne kohta syömään, kuhan uunissa ruoat valmistuu. Idalle on nyt tulossa tosiaan ne kaksi alakulmahammasta ja kiukkua on sen mukaisesti :( Mut osaa se silti olla ihanan rakas <3

Pienille riittää niin pienet ihmeet. Oon jaksanut koko viime viikon päivitellä, miten eri tavoin perheet kokevat lasten kanssa elämisen... On ollut ihana huomata, miten Essin kanssa voi tehdä mitä vaan, mennä mihin vaan. Tytsi kattaa pöytää, tekee salaattia, siivoaa... Eihän sen tekeminen juuri vielä näy, mutta suunta on oikea ja kiukkua miljoona kertaa vähemmän, kun pääsee tekemään oikeita juttuja äitin apulaisena.

Huomenia! Mimmin bravuuri on lattian lakaisu, osaa myös pyyhkiä pöydän syömisensä jäljiltä ;-). Kyllä se hankalin vaihe kun oli hermot kireellä Mimmin kanssa on ohitettu... (tai siis tietty useinkin koettelee hermoja mut on silti ihana rakas tollukka;-)

Viime viikolla Mimmi oppi hyppäämään tasajalkaa muttei liiemmin sitä kuitenkaan harjoita. Viikonloppu oltiin mummolassa, isomummulla kun käytiin niin lähtiessä kävi vilkuttaas heipat isolle nukelle -viis ihmisistä...;-) Mun tätini oli myös käymässä eikä Mimmi tahdo ollenkaan hänen syliinsä vaikka tätini on pph (vuosia jo ja lapsia aina jonossakin hänelle..) ja semmoinen lempeä, tosi hassu juttu. (tädin miehen syliin kyllä meni..) Isopappa oli joutunut sairaalaan ja sielläkin piti käydä, meidän siinä ollessa papalle tuotiin ruoka niin Mimmi kaihoisasti katseli papan maitomukia. Eipä siellä kauaa oltu kun Mimmi päätti että nyt lähdetään ja nosti mun laukun lattialta... Eli semmosta menoa vaan oli koko viikonloppu -kiva sielläpäin on käydä mut ah kiva päästä kotiinkin omaan rauhaan.

Mukavaa viikkoa!!

(ps: koittakaa jaksaa lukea näitä mun sepustuksiani -äikänope ois varmaan kauhuissaan...!!)

huomenta mammat

kotitöistä tuukan bravuuri on sit kai rikkaimurilla imuroiminen - ja pölyjen pyyhkiminen ;o)
kovasti harjoittelee myös erilaisten teknisten vempaimien säätöä; poistaa sujuvasti mm. dvd-levyn soittimesta ja työntää se sitten vhs-nauriin... pöllii puhelimet jos ne jäävät ulottuville ja menee sohvan taakse räpläämään nappuloita ja puhumaan... kaukosäätimistä poistaa patterit. säätää telkkarin äänet KOVALLE. haluaisi painella tietokoneen nappuloita ja usein saakin langattoman yhteyden katkeamaan......

eilen tukkeli ratsasti meidän isommalla koiralla (nuusku siis nukkui lattialla ja kuorsasi ja tukkeli istui päällä hajareisin ja kiskoi nuuskun niskavilloja) ja lauloi "ihhahhaa ihhahhaa hepo hiinaanaa" - ei vielä osaa sanoa hirnahtaa... sitten kun iskä sanoi, että kyllähän sä nyt ratsastat nuuskulla etkä hevosella, niin poika muutti sanat "ihhahhaa ihhahhaa nuusku hiinaanaa" ;o)

erittäin viljelty lause nykyään on "ei äiti ymmärrä".............
hoidossa on mitä ilmeisemmin leikitty hiekkaleikkejä, koska tuukka hakkaa kotona lapiolla lattiaa ja huutaa "paha kakku"..

päivähoidon vaikutus näkyy kyllä meidän tukkelissa pelkästään hyvässä - ellei nyt lasketa sitä saatanaa.. kiroamaan oppisi kuitenkin ennemmin tai myöhemmin ;o)

Macadamialta on pitänyt kysyä, että oletko poikennut parkanon reiman tehtaanmyymälässä hiljakkoin? sä kun muistaakseni joskus sanoit, että ajelette siitä ohi kun menette mummulaan..
mä menen kankaanpään myymälässä käymään keskiviikkona ja jos siellä ei ole mitään ostettavaa, niin sitten taidan poiketa parkanossa kun mennään viikonlopuksi mummulaan.. toivon kovasti löytäväni se vk-haalarin hieman kauppojen hintoja halvemmalla....

Hassu mies tuo tukkeli ;)

Meillä haluttais kans ratsastaa koiralla, mutta se on kiellettyjen listalla kun meidän koira ei kuitenkaan niin iso ole.

Maca mietti kuin kauhuissaan äikänmaikat on teksteistä. No samaa vois sanoa mun kirjoituksista :) Järkkyä tekstiä

Meillä siivotaan kans innolla ja pyyhkiminen taitaa olla ykkönen näistä.

Mä olen samaa mieltä VP:n kans siitä kuin kivaa on kun lapsen kanssa voi mennä paikkaan kuin paikkaan, mutta nyt ekan kerran tökkäs kun ajattelin meidän matkaa Rukalle. Hitsi kun ensin pitäs päästä jollain keski-suomeen. Ajattelin ensin junaa mutta täältä ei ole sinne suoraa yhteyttä ja vaihto kaikkien kamojen, turvaistuimen ja tytön kanssa ei kuulosta hyvälle. Bussia meinasin seuraavaksi mutta kuinka ihmeessä pidän tuon duracelin siinä penkissä?? Siinä menee hermo tytöllä, äitillä ja kanssa matkustajilla. Sitten kun ollaan selvitty sinne keski-suomeen niin pitäs miettiä kuin neiti viihtyy loppumatkan autossa kun se on sellainen 7 tunnin ajomatka. Hohhoijaa. Mietin jo että pitäskö perua koko homma mutta kuitenkin kovasti haluaisin lähteä.

Meillä hoitopaikan anteja on nyt viime aikoina ollut -pois siitä ja -pois edestä. On tainneet isommat pojat pari kertaa sanoa kun nyt hokee niitä koko ajan kaikille. varsinkin koiralle.

Onpas mulla hissua töissä kun täällä notkun taas...;-)

Sinttu: eipä oo tullu poikettua aikoihin siä Reiman Parkanon myymälässä -sinnehän voi vaikka soittaa.. Mulla kans etsinnässä Mimmille vk-haalari, luulen et 92cm Lassitec viä menee mut ei luultavimmin mee enää syksyllä -mutkun mä en tykkää niistä uusista L.teceistä, Reimoista ja joku muukin oli tympeän värinen... Seppälän haalari menettlis mutkun Mimmillä on jo se 2-osainen niin haalari sais olla kyl jokin kestävämpi... Vloppuna sen verran poikettiin yhessä kenkäkaupassa et niitä hitsin vk-kenkiä sovitettiin, Richter oli liian kapoista lestiä ja Vikingin varsilenkkareista ei ollu kokoa...huoh plääh ääh. Siis kai niitä vk - kevät -kenkiä valuu kauppoihin pikkuhiljaa vai joko mammat ovat ostaneet kaupat tyhjäks..??

Nasu: on sulla muuten kyllä pähkäilyä et miten matkustatte -molempi pahempi... Voi hitsi, toivottavasti löydätte ratkaisun! Ehkä se bussi kuitenkin...?

hissua on täälläkin... no, loppuviikkoa kohti vauhti kiihtyy ja ensi viikon alku on taas yhtä mylläkkää.

toivottavasti, Nasu, keksit jonkun hyvän matkustustavan!! muakin jo alkoi hikoiluttaa sun puolesta, kun ajattelin junanvaihtoja vikkeläjalkaisen taaperon ja matkatavaroiden kanssa... mutta samalla oon kyllä vähän kade tuosta sun lomasta! mäkin haluaisin joskus pohjoiseen hiihtämään (lasketella en osaa), mutta mies ei ole kovin innokas.

Juu on siinä miettiminen kuin me päästään pohjoiseen saakka. Olin niin innoissani menossa laskemaan ja kaikkea mutta masuasukki muutti suunnitelmat. Saa jäädä ratsastusvaellukset ja laskettelut kun kumpaakaan en ole tehnyt vähään aikaan ja tasapaino ei ole paras mahdollinen. jäljelle taitaa jäädä pulkkamäki ja murtsikkasukset.

Ei kai kauppoja tyhjäksi ole keretty ostaa. Eihän?? Mä en ole edes vielä ajatellut koko asiaa. Paras kait alkaa ajattelemaan ;)

Meillä on mummo hoitamassa neitiä ja voi juku kuin tyttö nauttii =) Äiti ei saanut edes eilen istua ammeen lähellä kun oli kylvyssä vaan sanoi -mummo istuu, äiti pois siitä. Et semmoista. Tänään vien mummon ravintolaan kiitokseksi kun auttaa meitä tämän hoitotilanteen kanssa. Neiti kyl kans tulee mukaan, mutta yleensä nirsoilee niiden ruokien kanssa. Outoa. Apua, nyt tuli nälkä kun ajatteli nam ruokia.

Perjantai-illalla Mimmi huusi kuin 'sikaa pistettäis' ku oli nukkumaanmenon aika; 'Muorin luokke!!' Sit piti viä käydä halimassa... (juu Mimmi EI saa kaikkee periksi sentään) Eilen aamupäivällä kun oltiin ulkoilemassa (mitä siä nyt voikaan tehä kun oli pikkasen lunta jonka alla jäätä...:/) ja läheisestä pannuhuoneesta alkoi kuulua piippausta tuumasi Mimmi; 'Muori ikkee'...;-) (ja nyt mä häivyn täältä...)

Voi näitä pikku touhottajia =) Essi meni ihan innoissaan tänään tarhaan. Ei meilläkään oo sieltä mitään ikävää opittu. Kai? En oo ainakaan huomannut mitään.

Meidän kirppu varmasti mahtuu vielä syksyllä ostettuun haalariin ja todennäköisesti jopa viimekeväiseenkin (86cm). Ei ole koolla pilattu. Tuossa papan puoliso taas kyseli, minkä kokoisia vaatteita Essille saa ostaa =) Ei tartte paljon itse stressata vaateostoksilla. Nyt piti sanoa, että meillä kyllä on aika paljon...mutta 92cm voi alkaa hankkia. Paria paitaa käytetään jo, mutta hihat pitää kyllä kääntää.

Essin kummisetä aikoo viipyä koko viikonlopun. Harmittaa, kun en itse oo kotona, mutta saapahan Essi huomiota oikein kunnolla. Eikä toivon mukaan itke mun perään niin pahasti.

Mies oli käyttänyt tytön eilen kylvyssä! Mahtavaa!!! Muutenkin on enemmän mukisematta osallistunut hoitamiseen, laittaa puuroja, käyttää potalla jne. Siis silloinkin kun minä oon kotona. Osasyynä on taatusti tämä raskaus. Ei mun mies mikään toivoton tapaus ole ja paljonhan mulla on iltamenoja. Mutta sitä sanotaan, että toisen lapsen tulo viimeistään saa isänkin osallistumaan ja näin näyttäisi käyvän. Tänään myös aamulla hoiti, huolehti ja kantoikin Essiä, ettei mulla ole liian raskasta =)

Nyt kotiin jatkamaan kakkostyötä.

Mietinkin tuossa, että porukka on taas harventunut, enkä saanut päähäni, kuka puuttuu. Missähän se rouva luuraa? Minä oon kyllä päässyt hyvään vauhtiin tässä kirjoittamisessa, mutta tarvitsen näitä luovia taukoja =D

macadamia, älä huoli, kyllä nuo välikausivaatteet tekevät vasta tuloaan kauppoihin :) Pitäisi vaan aika kauan malttaa odottaa että valikoima olisi laajimmillaan, mutta minäkin hätähousuna aina ostelen ennen kuin oikeasti tarvitseekaan mitään. Sitten vähän myöhemmin huomaa että kauppaan onkin tullut jotain parempaa... Ehkä tästä viisastuneena odottelen tämän kevään vk-vaatteiden ostoa :)

Satun kuulumisia odottelen minäkin, toivottavasti on kaikki hyvin siellä!

Nasulle hyvää pohjoisen reissua! Meidänkin alunperin piti viime viikko olla Lapissa, mutta päätettiin jättää koko reissu väliin. Vähän liian rankalta kuulosti koko touhu junamatkoineen ym, enkä siellä paikan päällä olisi juurikaan mitään voinut tehdä. Miehelle kyllä sanoin että tervemenoa Lappiin vaan, mutta eipä hänkään sinne sitten lähtenyt.

Maanantain jatkoja!

Pikakuulumiset. Ukko pikkusen valitteli, ku oon istunu koko illan koneella päivittämässä teiän juttuja. Oon taas pikkusen ollu pihalla niistä.

Onnee hirmusesti VP:lle! Täsä todellaki "vauvaudutaa" pikku hiljaa koko porukka. Vielä ku Maca löytäs sopivan isiehokkaan ni avot:)

Mä kävin sillon viikko sitte lääkärineuvolassa. Ei tuumaillu lääkäri sen kummempia. Alakerrassa kaikki hyvin. Suppareista tuumas, et jos lisääntyy, pitää miettiä saikkua. Tuumasin, etteipä täs oo ku reilu kax viikkoo, eli nyt 8 työpäivää, jälellä. Joten tuskin täs mitään saikkua tarvitaan, ku koitan ottaa rauhallisesti.

Mut nyt täytyy hiipiä ukon ja Jennan viereen, ku kerranki ku ukko tulee ajoisa kotiin, ni meikä linnottautuu koneelle. Hmmm...

Kyllä mua vähän säälittää yks ystävä, jonka laskettuun on vielä yli kaks kuukautta aikaa. Sillä on ollut kipeitä suppareita koko ajan, eikä nyt enää pysty kävelemään muutaman korttelin matkaa =( Itse sitä pysyi ainakin eka kerralla niin hyvässä kunnossa loppuun asti. Kaverilla on myös toinen raskaus, eka meni ihan oppikirjojen mukaan. Siellä se yrittää viimeistellä opintojaan ja esittelee lopputyönsä parin viikon päästä. Täydet sympatiat menee sille suunnalle (ja Antsukalle samalla). Onneksi saan itse olla raskaana ja vauvalomalla ihan kaikessa rauhassa tällä kertaa. Jonkin verran teen varmasti töitä, mutta vähennän kuitenkin reilulla kädellä. Sitä paitsi äitikin pysyy virkumpana, kun pitää jonkun harrastuksen myös vauva-ajalla.

Miten en oo ollenkaan tajunnut, että Satu on jo noin pitkällä?! Sulla siis alkaa jo äippäloma? Ei niitä suppareita tartte turhaan säikkyä. Essiä odottaessa mulla oli tosi hyvä kätilö neuvolassa ja se piti suppareita vaan hyvänä juttuna, samoin on sanottu mun siskolle. Ja sisko vääntää ihan täysillä remonttia vielä, vaikka sillä on enää kuukausi laskettuun =D Kyllä se yrittää lepäilläkin, mutta taidetaan olla tämmöisiä sähköjäniksiä koko porukka...

Tajusin tuossa, mitä se vakituinen työpaikka mulle tarkottais... Pystyisin edes harkitsemaan hoitovapaata syksyllä 2009. Ellen saa paikkaa, mun on pakko palata töihin. Mies on myönteinen lasten kotihoidon suhteen, vaikka taloudellinen tilanne siitä vähän tiukkeneekin. Haluaisin kovasti olla n. 5kk äippäloman jälkeen kotona. Jos nyt vähän ennakoi, voidaan säästää rahaa tuota aikaa varten.

Mun osalta hiljenee parin päivän päästä, kun lähden reissuun. En oikein tiedä, milloin palataan, kun Saksan mutkan jälkeen suunnataan Etelä-Suomeen ja mahdollisesti myös etelänaapuriin. Essille saatiin viimein anottua passi =)

Nyt taidan keskittyä omaan napaan ja laittaa itseni työkuntoon. Essin vien vasta parin tunnin päästä hoitoon, ettei tuu kamalan pitkä päivä.

VP - ei teidän Essi ole tämän ketjun ainoa "kirppukokoinen", sillä mä oon ostamassa tuukalle vk-haalaria koossa 86... taitavat olla aika samankokoisia, tuukka ja Essi.
toivotaan muuten oikein kovasti että saat sen vakipaikan!

Kiva että Sadulla on kaikki hyvin. on kyllä ihan outoa ajatella, että jäät just äippälomalle ;o)

mites Nasun työmotivaatio?? onko parempi kuin eilen ;o) ;o) ??? mulla ei - kuten huomaatte. heti aamusta täällä notkumassa.....

oli eilen sitten aikamoinen näky kotona odottamassa, kun kotiuduttiin töistä ja kaupasta. koiranpaskaa lattiat ja matot täynnä %(&(&/¤¤#¤%#%(
en tiedä taas, että mistä ovat molemmat koirat saaneet ripulin, mutta siinä meni mm.kaksi villalankamattoa melko hurjaan kuntoon...... toivottavasti ne saisi jollain vaikka värjättyä - paskanruskeaksi??? en usko, että millään lähtevät puhtaiksi..
haju oli kotona jokseenkin oksettava. siinä sitten miehen kanssa kuurattiin lattioita ja tuukka oli istutettava syöttötuoliin, ettei päässyt liikkumaan. ovet ja ikkunat oli auki, että edes vähän olis kämppä tuulettunut.
yöllä mies kävi kerran koirien kans kakkalenkillä ja mä kävin niiden kans aamulla. näytti jo hieman paremmalta :) (meillä tehdään harva se päivä "kakka-analyysejä" - ja mies raportoi lenkkien jälkeen, että Nuuskun saldo oli 18/2 - tarkoittaa 18 pissaa ja 2 kakkaa....)
mutta se ikävistä kakka-asioista.

ihana aamu täällä tänään. pari astetta pakkasta ja aurinko paistaa! tekisi mieli lähteä oikein kunnon kävelylenkille.
mutta ensin pitää tehdä muutamat papruhommat pois alta..

kaunista tiistaita!

Sinttu: voi eeeiiiih!!! HYI! Karseeta!!! No minkäs sille voi, siivousurakka varmaan ei ollu kauheen mieluinen...

Oli kiva kuulla Sadusta! VP:lle toivotan hyvää reissua!

Kuulostipas ikävältä tuo Sintun koirien kakkashow. Jospa tänään olisi mielyttävämpi kotiintulo.

Me mennään kevät vielä 86 haalarilla ja 92 2osaisella puvulla. Ensi talveksi on ostettu 98 puku, joka ei tosin tammikuussa enää ollut edes ihan kamalan iso. Nyt olen jo pessyt ja pakannut toppavaatteet pois ja mennään välikausipuvuilla. Eilenkin oli lämmintä 10 astetta joten hyvin tarkenee. Tuuli vaan on vielä niin kamalan kylmä. Muutenkin olen yrittänyt pestä noi loput 86 pois ennen kun saa pian aloittaa sitten noiden pikkuriikkisten vauvanvaatteiden pesun <3 nimim. "odottaa äitiyspakkausta jo kieli pitkällä* :p

Mukavaa tiistaipäivää kaikille!

En kyllä vielä tiedä minkä kokosen vk-puvun ostaisin Idalle ja luultavasti se selviääki vasta kaupassa kokeiltaessa. Toppapuvunki oisin ostanu ihan liian ison kokeilematta. Eli toi 80 toppis on Idalle edelleen reilu(kylläkin reimatecin eli luultavasti vastaa 86). Sen kyllä uskon, ettei se 74 vk-puku enää mee, mut johan se onki palvellu yhen kevään js kaks syksyä :)

Me oltiin nauttimassa ulkoilmasta parisen tuntia(täällä myös siis ihana ilma ja mulla tänää periaatteessa lomapäivä) ja just syömästä noustiin. Me lähdetään viikonlopuksi to tai pe Joensuun kippeille kyläilemään, joten myös täällä tiedossa typykälle pitkä automatka. Ajattelin ottaa laulukirjan mukaan matkalle ja ladata mp3. täyteen lastenlauluja :) Jos niillä vaikka pärjäis.

Voe kamala sintun koiria! Mulla oli hermot tiukalla, kun siskon koira paskoi meidän lattialle viikonloppuna. Se haju on kuvottava!

On meilläkin pitkä matka, kun ajetaan omalla autolla täältä pohjoisesta Helsinkiin... Essi on onneksi ihan kiitollinen matkakumppani nykyään ja kun ei oo mihinkään kiirettä, niin voidaan edetä lapsen tahdissa.

Onpa ollut tekemistä. Aamu Essin kanssa, töissä, töissä, töissä, laulutunnilla ja nyt oon laitellut paikkoja kuntoon koko illan. Vielä pitäis imuroida ja huolehtia tuo tipu nukkumaan.

Huomenta! Viikot vierii niin, että kohtahan mullakin on jo vauvamaha =) Sitä pientä ja sievää ihan odottaa, norsuolon voisin jättää jonkun muun kannettavaksi. Ootan jo hullun lailla kesälomaa...

Yö meni hienosti mun osalta, kun sain kerrankin miehen potkittua Essiä hyssyttelemään. Tytsi sai jonku ihmeellisen huutokohtauksen yöllä. Toivon hartaasti, ettei vaan tulis kipeeksi ennen reissua. Essi itsekin odottaa kovasti matkaa. Käytiin silloin uutena vuotena pienellä mökkireissulla ja tyttö muistelee sitä vieläkin ja nyt on alkanut höpötellä Helsingin reissusta ja kummisetästä. Saakin laatuaikaa tuon kummisetän kanssa, kun se on pe-su meillä ja me ti-to niillä. Viimeksi ollaan nähty joulun aikaan.

Eilen tuli taas lapsen logiikkaa:
Mulla särkee nyt päätä lähes päivittäin ja Essi tietää sen. Illalla nukkumaanmennessä se sanoi huolissaan: "Äitillä on pää kipeä, äiti hakee särkylääkettä, niin äitin tukka paranee." Essillä on joskus itselläänkin ollut "tukka kipeänä". Kamalaa että näin pienen pitää kärsiä pääkivusta. Mutta luulisin, että se liittyy sairasteluun, kun räkä tukkii kaikki röörit.

Mepä aletaan puurolle ja sitten aloitellaan uusi päivä kaikessa rauhassa =)

Tännehän mäkin taas eksyin... (no oon mä 'jo' sentään yhden(!) työmeilin laittanu...) Hauska lukee teidän juttuja, varsinkin kun alkaa olla meidän poppoolla tota historiaa jo kertynyt. Oikein aina oottaa et mitäs seuraavaks tapahtuu ja kuka alkaa oottaa toista ja kaikkee! :-)

Mimmillä on 'itte kävelee!!' -vaihe. Ihan kiva mutkun ei pysty antaa neidin aina ite kävellä -muuten ei ehittäs aamulla mihinkään. Eilen käytiin kaupungilla ettiis kastelahjaa ja löydettiinkin oikein kiva lahja -pääsen siis kummittelemaan viikonloppuna <3. Mimmille löyty Superfitin goret -jee, ne oli just kuormasta purettu eli ajotus oli just oikee (eli nyt voin rauhottua ku neidille löyty kengät, heeh. (paitsi et sit seuraavaks tarvii löytää tavan kävelykengät ja sandaalit..mut vasta esmes toukokuussa..)). Meinas kyllä armoton väsy iskee Mimmiin, ressu silti jakso ja kotona oltiin n.19.30. Aikaa vaan meni vaikka käytiin vaan kolmessa eri kaupassa... Ai niin ja semmosta et MImmi on vetäny takapakkia kuivuuden kanssa -tahallaan päästää alleen aika usein, ärh, no, eipä tolle mitään voi. Tosin ajattelin et jätän vaan tylysti vaipan pois pk-aamuina...(??)

Mä olin eilen enkunkurssilla oppimassa alansanastoa. Kylläpäs väsytti illalla. Minä kuvittelin sen olevan vähän rennompi juttu mutta siellähän joutui hommiin. Hyvä niin.

Oli kiva kuulla että Satu voi hyvin ja voi tavaton kuin aika menee nopiaan kun kerran jo jäät mammalomalle.

Anteeksi Sinttu mutta tarina koirista pisti hymyn huulille. Sympatiat teille, sillä tiedän kuin kauhee se haju on. Me käytiin koiran kanssa tänään eläinlääkärillä näyttämässä yhtä pattia ja oli tosi tympee lekuri. Ällö suorastaan. Onneksi reissu ei kestänyt kauan ja patti on vain rennyt syylä.

Mulla on niin turvonnut olo että housut puristaa ja maha näyttää valtavalta. Varmasti työkaverit on laittanut mahan merkille vaikka se johtuu ihan vain turvotuksesta. Mulla on jotenkin kauheen hermostunut ja epämukava olo koko ajan. Taidan kohta soittaa ja varata itselleni ajan ultraan jotta mieli vähän rauhottuisi. En ymmärrä miksi on tälläinen olo mutta kun on vaan.

Äitini on ollut tämän viikon kotona tintin kanssa ja hänkin totesi vaippa-asian olevan toivotonta. Aina minulle kertoi kuin helppoa se on ollut mun ja mun siskon kanssa, kun laittaa vaan potalle ja siitä sitten lapset ymmärtää pikkuhiljaa tai oikeastaan aika nopeasti. Nyt totesi että ei se meillä mene ihan niin.

Iltakuulumiset vielä: Alkaa olla voimat lopussa... Hain Essin iltapäivällä tarhasta, paistoin ruuaksi pinaattilättyjä, tein pullataikinan, pyysin Essin pikkuserkun mukaan leipomaan ja vähän ajan päästä perässä tulikin koko perhe kahvittelemaan ja pienen perhejärjestelyn jälkeen molemmat pikkuserkut päätyivät jäämään meille koko illaksi. Ehdin jo ajatella, että olis se vaan rankkaa, jos olisi 3v vauhtiviikari ja Essin ikäiset kaksoset... Mutta hauskaa oli kuitenkin.

Meillä taas vähän toisin tuon pottailun kanssa, kun Essi on tänään tosi reippaasti ilmoittanut: "Essiä kakattaa." Aina sattuu vahinkojakin, mutta ei niin paljoa, että laittaisin vaippaa.

Mullakin hormonit tekee tehtävänsä ja maha turpoaa. Tänään piti oikein käydä puntarilla, mutta painoa ei todellakaan ole tullut lisää. Tässä raskaudessa on ehkä toivoa kohtuuden rajoissa pysyvästä noususta, kun lähtöpainokin on nelisen kiloa alempana.

Uuppista, oltiin tiputtu aaalas.

Laitoin Mimmille tänään ekaa kertaa pienet saparot pk:iin -saapa nähä tuleeko ponskut takasinkin vai joko hukkuivat ;-). Oli kyllö söpön näköinen pikkuneiti! :-)

Yhteistyössä