**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heh, olen jopa vetänyt suomalaisittain persiit olalle =D Mun lääkäritäti on sanonut alkoholista ja antibiooteista, että jos vaahtoa tulee suusta, niin kannattaa lopettaa juominen. Että siideri, pari tai kymmenen ei pitäis olla vaaraksi. Lääkkeen tehohan voi heiketä erityisesti, jos oksennat sen ulos ;)

Edelleen kotipäivä. Aamulla oli 25 astetta pakkasta, nyt n. 13. Molemmat lapset yskii vähän ja vasta tehdyn tutkimuksen mukaan (luin sanomalehdestä) pakkasilma pahentaa kaikkia hengitystieoireiluja. Pelaan varman päälle, että lapset kestää rankan matkan.

Menenpä sutimaan naaman kuntoon, pyykkään, laitan ruuan ja kipaisen illaksi kokoukseen. Heips ja huomiseen!

Mietin täälä taas ootanko miestä kotiin vai painunko vällyihin. Ukolla on nykyään ton firmansa kans niin hektistä ku olla voi. Tänäänki on menny aamulla kuuelta töihin, käyny pikasesti haukkaamassa iltapäivällä ruokaa, eikä oo vieläkä tullu seuraavalta reissultaan. Hoh hoi. Mulla ois ollu tänään se spinningki, mut jätin väliin. Normaalisti yritetään vanhempieni kans mennä puoli seiskan ryhmään. Viime viikolla oltiin ja tällä viikolla ois ollu puoli kasin ryhmä. Viime viikolla veljeni katto tenavieni perään, ku mieheni oli iltavuorossa. No, sehän meni puoli kymmeneen ennen ku oltiin kotona. En viittiny ees harkita tänään tenavien vientiä mihinkään iltahoitoon. Jos mies ois ollu kotona, oisin voinu mennä, mut nyt jäi väliin. Mä ku käyn "työpaikallani" kuntoilees, ni sinne on matkaa se 25km, ja väliltä pitää vielä kaapasta porukat kyytille. Sitte vielä jos jättää siihen porukoitten naapuriin lapset, ni on se vaan niin aikaa vievää.

Tänäänki oltiin sit tenavien kans kolmestaan saunomassa. On se kyl turhan hankalaa. Pari kertaa Tomi oli jo nenällään punkassa, ku koittavat Jennan kans sielä yhesä olla. Mut poitsu ei oo kyl siitä millänsäkään. Ei ees vedä vettä nenuunsa. Kumma juttu. Tuskin noin isoilla enää on se refleksi, et sulkevat sen jonku läpän sielä kurkussa vai missä se ny oliki. Mut niin se poika vaan on sielä reippaana, vaikka naama välillä veteen loiskahtiki. Ei varmaan kannattais ees yrittää yksistään noitten kans peseytyä. Kyllähän noi tenavat toki pesee, mut ku pitäis saada ittensäki putsattua. Mä oonki väliin tehny niin, et oon tenavat pessy tiistaina ja ite käyny sit porukoilla saunassa spinningin jälkeen.

Mut ei, kyllä mä nyt painun pehkuihin, ku ei sitä yhtä ala kuulumaan. Meinaakohan se taas vaan olla aamulla kuuelta metäsä...

Täällä ollut kans oikein pakkaspäivä... aamulla oli -27astetta ja nyt reilu -25 astetta... saa nähä mitä huomenna. Hellu tuossa kuorsaa sohvalla, lapset nukkuu ja mie kerranki rauhassa koneella. Tosin väsyttää, että taidan lähtä kohta itekin nukkumaan.

Viime yönä pikku neiti nukku enkat; noin 6,5tuntia putkeen, vautsi vau... heräsin viiden aikaan aamulla ähinään, ja katoin kelloa että oho. Olipa aika luksusta nukkua niin pitkä pätkä. Ollaankin tänään sitten käyty kylästelemässä mun kavereilla ja samalla Emppukin pääsi leikkimään. Sitten kävin vielä vaukkelin kanssa illalla kuorossa, hih... neiti oli ku enkeli. Puolet ajasta katteli rauhassa ja toisen puolen nukku. Taitaa tulla siitäkin kuorolaulaja, hih... kuorokaverit oli aivan innossaan ja miehistäkin yks innostu lepertelemään. harvoin sitä kuulee miesten lepertelevän vauvoille noin julkisilla paikoilla :) mutta oli kyllä ihanaa kun pääsi laulamaan. Ehkä sitä vois ens viikollakin lähteä pikku neitin kanssa jos vain Jarmolla ei ole töitä, että voi olla Empun kanssa kotona.

Semmonen päivä tänne. Mut mie lähen kans nukkumaan. Huomenna riittää touhua niissä ristiäisjärjestelyissä ja illalla tulee porukat meille jo yöksi.
Haleja ja öitämöisiä :)

Huh, työt ab tehty... Miten tässä ehtii koskaan nukkumaan?! Pitää varastaa itelle päikkärit huomenna. Perjantaiaamuna kone lähtee kuudelta =/

Oli ihan mielettömän kiva kokous tänään =) Olen oikealla tiellä, siskot! Kiitos vielä teillekin tsemppauksesta syksyllä.

Sisko kävi kummipojan kanssa tänään kylässä, mutta muuten on ollut hiljaista. Taidan yrittää laittaa Essin käymään naapurissa huomenna. Täällä on kylmä edelleen ja me ollaan oltu kolmisin kotona. On kyllä ollut ihanan rauhallista ja Essin kanssa on nykyisin hauskaa kikattaa, leikkiä hippasta ja piilosta.

Nyt unta! En lupaa, että ehtisin enää tulla kirjoittelemaan. Ja saatan olla pimennossa muutaman päivän, vaikka monet koneet ja härvelit mukaan lähteekin.

VP:n poppoolle hyvää matkaa!! Toiv kaikki menee hyvin :)

Mulla kävi eilen kaveri kylässä ja se onkin aina ihan reilusti kylässä, eilenkin oli neljä tuntia. Ei siinä kiva jutella ja typystä on kivaa kun hää jaksaa leikkiä meidän neitinkin kanssa. Meidän piti eilen mennä sinne kylään mutta olin laiska ja pyysin tulemaan meille kun tuota pakkasta kuitenkin oli ja bussilla sinne menee ainakin kolme varttia niin se on kurjaa noiden lasten kanssa kun kuuma tulee. Oli mulla vielä pääkin kipee ja taas vaihteeksi tämä toinen rinta tukossa. Poika tilaa sinne kaiken maidon kun hylkii jo toista ja sen logistikka ei vissiin meinaa pysyä perässä vaan tulee ruuhkaa. Onneksi olen saanut kotikonstein jumit auki vaikka viimeksikin siihen meni kolme päivää ja olo oli aika tuskainen.

Ensi viikolla me lähdetään kans reissuun kun mummon tulee ensin meille ja tästä sitten siirytään mun siskon luo junalla. Ihanaa vaihtelua!!

Minusta tuntuu että kaikki on nyt kaikonneet johonkin tai siis ei kaikki mutta kaikkien kirjoitustahti on tainnut harventua. Minustakin tuntuu ettei oikeesti ole mitään sanottavaa...

Pöö töistä. Käytin Mimmin eilen lääkärissä ja toisessa korvassa pieni tulehdus. Otin ne antibiottit hälle ny kumminkin vaikka oonkin vähän toisenlaista koulukuntaa.. En varmaan ois vienykään lääkäriin kun ei juurikaan tunnu korva vaivaavan mutkun sahaa sitä kuumetta. Tänään siskoni hoitaa Mimmin mut huominen on avoin...töissä vaan semmonen tilanne ettei vois olla pois. (mut onneks pomo sano vaan et älä siitä murehdi)

Oon viime aikoina ehtiny ja saanu aikaseks ommeltua jonkin verran, ah se on niin kivaa.. Siskon masuvauvalle tein vaipanvaihtoalustan, vaippapussin ja yhdet vaippakuoret tosta apinasta:
http://www.myllymuksut.com/product_details.php?p=333
Sit väkersin vielä bodyn jatkopaloja..
Eipä kai mulla nyt muuta. VP:lle mukavaa reissua!

Hyvää reissua VP!

Tota mä vähän meinasinkin että kyllä sitä alkoholia saa ottaa :) Joten eikun menoks baanalle sit maaliskuussa :D Kiitos vastauksesta VP :)

Vähän häävouhotusta tähän väliin taas :) Olin jo alustavasti varannut sen hääpaikan tuosta läheisestä ravintolasta, jota miehen kanssa pidettiin suht edullisena. Mutta sitten sainkin tänään tarjouksen, hyvin houkuttelevan sellaisen. Sieltä mistä olin ihan ensin kiinnostunut, ihanan rauhallinen paikka (paitsi Ruisrockin aikaan ;) ;) ) ja voitte varmaan kuvitella että kaunista on... Mutta hylättiin se ajatus koska tuntui vähän liian hintavalta ja muutenkin "vaikealta" ja se oli vieläpä varattu sillon kun oltaisiin häät haluttu siellä pitää. Nyt tuli ilmoitus että se onkin vapaana heinäkuun viiminen päivä, ja pitopalvelu viereisestä rakennuksesta on halukas hoitamaan tarjoilun. Pistin sitten tarjouspyynnön pitopalveluun (jota pidin todella tyyriinä heidän nettisivujensa hintaesimerkkien perusteella) ja sehän onkin HALPA! Yli kymmenen euroa oli tiputettu hintaa ruokailusta per aikuinen! Ja tosi namin tuntuinen menu jossa jokaiselle jotakin. Tietty tarjoilijoiden palkka pitää maksaa, mutta mun laskujen perusteella tästä tulisi silti satoja euroja halvempi paukku. Omat alkoholit sinne täytyy hommata, mikä tuo lisätöitä MUTTA myös säästää pitkän pennin! Oivoi, taidan nähdä unta, tai sitten olen unohtanut laskea mukaan jonkun oleellisen jutun? En kyllä oo... :D Oi että jos tää onnistuu, saan unelmahäät :')

Ihanaa Lilli, että hääsuunnittelusi saavat uutta potkua. Kuulostaa mahtavalta:)

Hyvää matkaa VP:lle, vaikka eipä taida näitä terveisiä enää lukea. Kiva kuulla, että viihdyt valitsemallasi "uralla". Niinhän minä epäilinkin, että se olisi sinun juttusi:)

Vai oli Mimmillä sitte korvatulehus:( Noh, josko se ny niillä antibiooteilla lähtis.

Ihanaa, että Sirppeliki sai ainaki yhen vähän pitemmäb yön. Seki piristää kummasti.

Kiitos teille <3

Mies lähti Miklun kanssa jumppaan, sovittiin että nyt toistaiseksi ainakin käydään vuorotellen siellä Miklun kanssa. Viime kerralla ohjaaja sanoi että miehen kanssa Miklu oli hurjan paljon "villimpi" kuin minun kanssani :D Niinhän se muutenkin on, että miehen kanssa Miklulla on ne rajuimmat leikit :)

Voi hitsi, osaispa itsekin tehdä kaikkea niin kuin maca! Mä olen aina ollut ihan onneton kaikessa käsityössä... Olis kyllä kiva tehdä ite lapsille kaikkea kivaa! Kai sitä jotenkin onnistuis jos olis ompelukone ja kunnon yksinkertaiset ohjeet kaikkeen :D

Mimmille paranemisia korvatulehduksesta!

Jaa-a, täsä alkais näyttää siltä, että meikä lähtee huomenna kaksikon kans päineen isotädin hautajaisiin. Mies ku ei ilmeisesti pysty töistään revetä ees hautajaisiin. Enkä viiti alkaa painostamaanka, ku on niin tiukilla muutenki. Tokihan se lähtis, jos mä vaatisin. Tuleehan sinne kummiski mun koko perhe, etten ilman apuvoimia oo. Olin viime viikolla kyseisen ihmisen ulosveisuussa, ja siellä oli tämän mummon lastenlastenlapsiakin useampi, joten tuskin meidän lasten hälinät paljon ylimääräistä ääntä tuovat. En olisi kyllä välittänyt näin pieniä hautajaisiin ottaa, mutta eipä ole paljon vaihtoehtojakaan. Anoppia en viitsi vaivata koko päivää molemmilla vilperteillä. Tomi menee tänäänkin sinne, kun menemme Jennan kanssa satujumppaan.

Iltapäivästä meidän pitäisi mennä treffaamaan kaverini ja lasten kanssa kolmatta kaveriamme, joka tulee rauhanturvajoukoista lomalle. Eipä hän ole muutamaan kuukauteen kotikonnuillaan käynytkään. Edellisen lomansakin käytti parin turvaajakaverinsa kanssa Australiassa. Niin ne toiset matkustaa. Olen kyllä suunnitellut ensi syksylle, että lähdetään tenavien kanssa vanhempieni ja siskon sekä sulhasensa kanssa johonkain Kanarialle tai vastaavaan. Mutta katsotaan toteutuuko se. Sitten olen jo työelämässäkin.

Satulle voimia hautajaisiin... Onpas teidän miehellä kiireistä :/

Mullekin tulee matkakuumetta kun te muut matkustelette tai puhutte matkailusta :) En oo oikeen koskaan ollu mikään kauhee matkaaja, täytyy tunnustaa. Mun isä vaan jaksoi mua raahata joka paikkaan kun olin teini :) Ja olihan se kivaa, vaikka en oikeen osannu sillon arvostaa sitä. Sitten kun isä muutti Saksaan, jouduin matkustelemaan vähän pakon edessä... :D Mutta niistä reissuista jo nautinkin, viime reissu siellä varsinkin oli mahtava. Käytiin mm. Sveitsissä, siinä aika Alppien juuressa yövyttiin :) Sain jopa ajaa autobaanallakin :D Tästäkin reissusta on jo vuosia... Samana kesänä tehtiinkin kaverien kesken se reissu Bulgariaan joka oli eka laatuaan mulla. Olin aina ollut isän kanssa liikenteessä. Ryyppäämiseksihän se reissu meni :D Mutta ihana matka, sitä on tosi mukava muistella vieläkin! Ja Miklu muistuttaa siitä matkasta, siellä hän sai alkunsa :DD
Olisi tosi kiva tehdä reissu koko perheen kanssa, mutta ei nyt taida olla varaa ihan heti lähteä mihinkään. Seuraava reissu taitaa olla häämatka (ilman lapsia toivottavasti) :) Sen jälkeen on hyvä alkaa keräämään rahaa koko perheen reissua varten. Ja onhan typykin sitten isompi jo. Ja voihan olla että Saksassa käydään iskää moikkaamassa lähiaikoina, eipä sinne tarvi kun lentoliput kustantaa.

Joo menipä lätinäksi.... :D

Oih matkustelu...niin mun sydäntä lähinnä. :-) No ei ihan repee munkaan lompakko (tai luottokortti) kun kodin vuokrakin on >50% nettopalkasta.. Eikä täällä yhdessä kasvukeskuksessa oikein kovin paljon halvemmallakaan voi asua. No, oltiinhan me sillon loppukesällä siellä Pariisissa. :) Talviloma mulla ois ens kuussa mutta ollaan varmaan suurimmaks osaks vaan mummolassa.

Pesuaineista mun on pitänyt kirjoittaa jotain.. meille onneks käy melki mikä vaan mutta jauheissa aina katon ettei oo zeoliittia -se kerääntyy koneeseen ja pölyää kuivissa vaatteissa. Nestemäisissä ei zeoliittia oo. Vaihtelen millä pesen, väliin on jokin Omon pikkupullo ja toisinaan Coop X-tra, valkoset pesen aina tuoksuttomalla (halvin on Coop X-tra ja vallan hyvä). Enää ei ole vaippapyykkiä niin ei tarvii sen puoleen olla niin tarkka. Mä laitan kyl muutoinkin tosi vähän pesuainetta kun tahrat kuiteskin esikäsittelen sappisaippualla ja pesuainevalmistajat aina tietty vetää kotiinpäin niissä annosteluohjeissa..

Sadun mies on kyllä ahkera! Tuommoista samanlaista tuntuu olevan siskollani, kyselinkin lankomieheltä että ehtiikös hän pitää kesällä sit isyyslomaa lainkaan..ei vissiin kuulemma ehdi, aikoo tehä töitä vauva sylissä ja läppäri toisella polvella... ;¤

Mimmillä on mennyt ilmeisen hyvin hoidossa kun ei ole soitettu... Arvatkaa vaan miten saan annettua Mimmille sitä antibioottia.. Mä oon ruutannut sen pikkujugun sekaan.. Tänään tulee pari ipanaa yöhoitoon ja huomenna minireissuun..
Mukavaa viikonvaihdetta!

Taas lääkärireissu takana :/ Eikä mitään uutta, muuta kun että sain nyt lähetteen TYKSiin ihotautipolille. Paiseet on turvonneet entisestään (siksi päivystykseen menin), ja voi luoja että se varmasti helpottais jos ne vetäistäs auki! Mutta ei, kun ne on kasvoissa niin sitä ei mielellään tehdä. Lääkäri sanoi että tietty jos ne auki vedetään, ne paranee sata kertaa nopeammin, mutta jää myös se arpi sitten. Kertoi myös että usein nämä iho-ongelmiin syötävät lääkkeet saattavat pahentaa tilannetta ennen kuin paranemista alkaa näkyä. No tosiaan :/ Joten odottelua sitten vaan... Jos paranemista alkaa näkyä ennen TYKSin aikaa niin perun sen sitten. Jos ei niin sitten menen sinne ja kattoo puhkooko ne viimein siellä. Suoraan sanottuna se arpi olisi tällä hetkellä ihan hyvä vaihtoehto tämän rinnalla :/ Poskessa tuntuu hirveä paine, sattuu ja jomottaa. Joten taisi olla kuvitelmaa se kun kerroin että ei ole enää niin arka poski. Buranaa nyt vaan kunnes helppaa...
Eikö se niin menny että ne arvet kasvoissa on seksikkäitä? Vai koskiko se vaan miespuolisia ihmisiä? :DD Mies sanoi että jos yhtään helpottaa, hän tykkäisi musta silti ja olisin ihan yhtä kaunis arpinaamanakin <3 :D Ihan mikä vaihtoehto vaan käy, kunhan ei tällaiseksi jää. Kiitos!

Eipä muuta valituksen aihetta tällä kertaa....

Voi Lilli kuin kurja tilanne!! Toivotaan et alkais pikaseen jo menemään parempaan suuntaan. Sun hää jutuista piti sanoa että ne saa ihan hymyn huulille kun niitä lukee, se innostus tosiaan tarttuu :)

Macalle tulee taas hoidokkeja vai muistanko väärin että vasta sulla oli niitä. Toivottavasti saat sitten vastapalveluksena viedä omasi joskus yökyläilemään.

Satun miehellä tosiaan duunia riittää :( tai hyvähän se on mutta rajansa kaikella. Sulle tosi rankkaa kun olet tavallaan yksinhuoltajana nyt kahdelle.

Meidän mies lähti edustamaan ja mä olen näiden kanssa täällä yksin. Aamulla olin shoppailemassa tai pyörimässä pää sekaisin tuolla kaupungilla. Kyllä sieltä jotain tarttui messiinkin mutta olo on taas niin väsy että olen kuin kännissä. Puhunkin mitä sattuu. Tänään sanoin koiralle aamulla pankki kun annoin sille ruokaa kun siis piti sanoa vapaa. Mies kysyikin onko ihan viisasta lähteä autolla mutta halusin hetken omaa aikaa vaikka väsyttääkin. Sen reissun jälkeen otin vielä päikyt että jaksan illan. Viime yönä nukuin kahdeksan tuntia ja heräsin siinä välissä seitsemän kertaa. Just tuossa laskin tunteja koska on ilta =) Mut nyt pienimies vaatii ruokaa joten mamman on mentävä..

Voi harmi Lilli, kun kuurisi ei tepsinytkään siihen malliin kuin aluksi näytti.

Meillä Tomppa teki viime yönä historiaa. Hän nukkui ääntä päästämättä 11h. Heräsin vain kolmelta katsomaan kelloa ja kuudelta pyysin Jennan väliimme nukkumaan, kun hän pyysi lastenohjelmia. En todellakaan halunnut siihen aikaan vielä nousta. Niinpä typykin veteli välissämme vielä pari tuntia. Herättyämme mies kyseli, mitä meinaan niiden hautajaisten suhteen. Kerrottuani lähteväni tenavien kanssa sinne, hän tuumasi lasten olevan sinne liian pieniä ja soitti anopin hoitajaksi. Eli loppu viimein olinkin siellä yksin. Hyvä niin. Mutta kyllä anopilla oli ollut Jennassa kestämistä. Tomin kanssa hän pärjäisi ihan hyvin, mutta Jenna on nykyään siellä ihan mahdoton. Hän on niin mustasukkainen mummustaan Tomille, että huh huh. Hän kun on saanut aikaisemmin mummun täysin itselleen. Anoppi kun ei katso edes tv:tä, joten hän pystyy antautumaan täysin Jennan päähänpistojen vietäväksi. Ja nyt kun pikku veikka viekin mummun aikaa, niin oksat pois ja pala larvasta.

Muutenkin Jennalla on nyt ihme kausi menossa. Satujumpassakaan ei päästänyt minua lähtemään. Kun yhdessä välissä karkasin ulko-ovben taakse,. niin siitä seurasi kahea paniikkihuuto, ja ei kun äiti takaisin. Ja aikaisemmin kun olen voinut rauhassa lähteä lenkille jumpan ajaksi. Samoin eilen kun olimme moikkaamassa kaveriani, joka oli lomilla rauhanturvajoukoista, Jennalle tuli ihme ujotuskohtaus. Siellä oli kyllä parhaimmillaan porukkaa lähemmäs parikymmentä pienessä olkkarissa. Ensin Jenna ei luvannut tulla eteisestä sisälle ollenkaan ja sitten kun sain sylissä hänet sinne, istui hän aluksi vain sylissä ja katsoi selkäni taakse. Kaverini olikin ihmeissään, että onko tämä sama tyttö, jonka hän tuntee. Onko teillä muilla samanlaisia hetkiä nykyään?

Juu, kyllähän tuolla miehellä nyt hommia piisaa. Onhan se sillä mahotonta aina, mutta nyt on aivan ylimenevä vaihe menossa. Mutta eipä sitä kauan kestä. Mies puurtaa vaan hullun lailla niin kauan kuin töitä piisaa. Heillekin kun on tullut jo "lomautusuhat". Eli hommat saattavat loppua hetkeksi kokonaan. Mutta sehän ei kuitenkaan tarkoita sitä, että koneitten lainanlyhennyksetkin menisivät samalla tauolle. Joten mies huhkii nyt rahaa "varastoon". Ei auta kuin kestää.

Nasulle toivotan voimia jaksaa loppuilta :)

Hyvä että huomaatte mun innostuksenikin (häistä) enkä sitten vaan aina valita :D

Minäkin olen taas kolmestaan muksujen kanssa kun mies on pelissä. Ja hehkutin että nyt muka olisi viiminen peli. Eikä oo kun vasta ens viikonloppuna... Oli kyllä aika toivoton olo tänä aamuna kun väsytti ihan hirveästi, mutta pikku päiväunien jälkeen olo on nyt ihan hyvä. Käydään varmaan lasten kanssa vielä vähän ajelulla, typy saa nukkua autossa hetken ja Miklu istuu muuten vaan hiljaa aloillaan :D

Vai on Satun tytölle tullut tuollainen vaihe :) Meillä on sitten vähän päin vastoin... Miklu oli pitkään tollanen kun kuvailit teidän typyä. Tytön syntymän jälkeen Miklu on muuttunut ihan täysin. Ei ujostele juuri yhtään, eikä ketään. Menisi kenen mukaan vaan ja ihan mihin vaan :D Kaupassa alkaa juttelemaan vieraille ihan tosta vaan kun ennen suurin piirtein alkoi parku jos joku häneen päin katsoikin....

Juuh mutta kai me lähdetään ajelemaan :)

pitkästä aikaa lukasin pari sivua teitin kuulumisia! Lillille valtava empatian täyteinen halaus!!!!!!!! itselläni on myös ollut tuo kystinen akne johon söin 3 kuuria tetrasykliiniä ja onneks kyllä auttoi mutta vaati kyllä pitkäjänteisyyttäja silloin sanoivat että jos ei tetrasykliini rupee puremaan niin sitten olisi ollut jooku vielä vahvempi öööö olisko ollu nimeltään roacutan en muista mutta onneks autto kevyempi! samalla minulla oli käytössä differin geeli ja dalasin linimentti ja akvalan l rasvapesu! ja kun ne kunnon KIPEET paiseet rupes lähtemään niin kävin ihonpuhdistuksessa säänöllisesti ja meikkivoide joe blascosta tuli elin ikäinen kumppanini :D sillä peittää kaiken! aurinko/solarium auttaa myös! itse muistan kuinka inhottavaa oli edes mennä lähikauppaan kun naama oli pahimmilaan:(
Ei mulla muuta! jatkoja kaikilla nyt pikku miehet vaatii huomiota moi moi

Kiitos hassu!

Mulla on myös tuo dalacin linimentti, mutta se kuivattaa niin paljon tätä mun muutenkin kuivaa ihoa että olen jättänyt sen käytön aika vähälle...
Eilen iltasella huomasin että lääke on varmaan alkanut vähän vaikuttamaan, koska tossa mun korvan vieressä oli sellanen kova patti myös pitkään (tosin vielä ihon alla näkymättömissä). Niin eilen kun aloin tunnustelemaan niin siinä tuntui enää sellainen ihan pieni pallura. Samoin leuassa, siinä tuntui sellainen kova patti aiemmin mutta nyt sekin on häviämässä. Nyt odottelen että noille kunnon paiselle alkaisi tapahtumaan jotain myös. Mietiskelen myös että häviääkö ne muka jos niitä ei avata? Jos siellä on sisällä esim. verta tai märkää, mihin se sieltä häviää jos ei ulkokautta?! Niin lääkärit vaan väittävät... Harkitsin jo taas sitäkin että menen yksityiselle taas ja saavat siellä avata, luultavasti siellä tietävät miten se tehdään eikä mene jonkun terveyskeskuslääkärin mokan takia naama ihan pilalle... Kun sinne TYKSiin ei ihan heti lähetteellä pääse! En jaksaisi tätä enää :/
Joe Blasco multa löytyykin ja se on kyllä ihan pelastus :) Eihän näihin paiseisiin mikään meikki auta, mutta jos näistä joku tummakin arpi jää niin ihan hyvä tietää että ne saa peittoon :) Joe Blascollahan on se arpien ja tatuointien peittämiseen tarkoitettu peiteväri, jos niin paha tilanne tulee niin hankin sen :D Eikä tilanne pahin mahdollinen ole, toinen poski vaan epämuodostunut tällä hetkellä :D

Eipä muuta, täytyy alotella iltatoimet...

Heps vaan. Lillin jo kyllä päästäisin piinasta ihon kanssa.. Oon yksin kotona ja orpo olo. Hoidokkien kanssa meni suht ok mut melko raskastahan se oli.. Oltiin siellä minireissulla ja mukavaa oli mut tänään Mimmille taas nousi kuume, tuli mun syliin aamupalalla ja alkoi lämpö yhtäkkiä nousta. :-( Äitini sit sanoi ettei harmi vaan voi jäädä meille hoitaan kun on jokin meno ensi viikolla mutta jos Mimmi menis heille. No, näin tehtiin ja saapi nähdä miten tässä nyt, mä vähän epäilen että liekö Mimmillä influenssa. Ku Mimmihän oli täs välis jo terve (vaiks onkin se antibioottikuuri viä) kun oli pe pk:ssa et uskalsin lähtee reissuun mut on ny saanu jonkun pöpön sit.

Voi mimmi rassua. Kyl se kämppä on vaan niin hiljainen ilman näitä tesantteja että orpo olo tulee. Meillä mies oli typyn kanssa "reissussa" eli laskeen mäkeä ja hampparilla ja jäähallilla ja siellä meni sellaiset neljä-viis tuntia ja kylläpä oli outoa vaikka toinen lapsista olikin kotona. Te olette mimmin kanssa vielä niin paljon tiiviimpi paketti. Yritä nyt kuitenkin nauttia että saat tehdä just sen mitä haluat ja levätä.

Minä tässä pähkäilen että miten tuon pojan kanssa pitäs edetä. Se ei rauhoitu kuin tissille yöllä ja vaatii sitä joka väliin ja minä olen niin väsy etten jaksa edes tapella vastaan. Se ei edes niin kauheesti rasita mutta sitten kun typykin herää aina välillä :( Poju on vielä ruvennut nousemaan jo kuudelta ylös :( Tänään kun olisi nukkunut niin siskonsa sai raivarin ja se olikin sitten siinä. Herättiin taas ennen seiskaa. Minulla on kurja olo kun tulee typylle purettua väsyä ja tänäänkin saarnasin lähes pääpunaisena kun herätti minut aamusta. Onneksi äitini tulee tänään =) Eilen illalla tai yöllä mies yritti rauhoitella poikaa mutta nousin sitten itse ja otin viereeni kun kello oli jotain yksi ja miehen kuitenkin pitää jaksaa olla töissä. Mietin että alan vaan antamaan pullosta ruokaa ja hyssytän muuten mutta se tarkoittaa minulla että maidot melkis sitten loppuu ja toinen on vasta sen neljä kuukautta. Haluaisin niin kovasti vielä imettää...Mutta ei tää oikein näinkään toimi.

Tosiaankin nasu koti on niin hiljainen ilman 'paukkumaissia' että.. hain eilen ärrältä pari dvd:tä; 'Parfyymi' & 'Silmänkääntäjä' joista vrasinkin jälkimmäinen oli oikein hyvä. Levoton on olo mut vielä en voi soittaa äidilleni kun varmaan nukkuvat vielä, hälläkin on flunssa joten sairastavat Mimmin kanssa siellä yhdessä. isäni & toinen veljeni siellä hoitelevat sit karjan jne.

Niistä ujouskohtauksista; Mimmilläkin on niitä. On periaatteessa tosi reipas jne mut kestää lämmetä jonkin aikaa 'ei niin tutussa porukassa'. ;-) Saatta odottaa innoissaan esim kummitätiään koirineen mut sit ujostelee ens alkuun kummiskin.

Vauvoille ja muillekin toivotan hyviä ja etenkin pitkiä _yhtäjaksoisia_ unia...

On macalla varmasti vähän "tyhjä" olo :) Mutta koita nauttia kuitenkin hengähdystauosta!
Meidän äiti olisi kovasti ottamassa Miklu luoksensa Tampereelle pariksi päiväksi. Täytyy katsoa joku sopiva väli ja suunnitelma miten sen sitten tekee. Hyvä olisi jos mummi tulisi tänne käymään, vaikka katsomaan muitankin lapsenlapsiaan keitä ei ole aikoihin nähnyt. Sitten Miklu lähtisi bussilla mummin kanssa Tampereelle ja sitten menisin parin päivän päästä perässä ja toisin Miklun mukanani kotiin. Ei sinne kuitenkaan jatkuvasti viittisi edes takas autolla ajella, on sen verran ärsyttävä matka :P

Nasulle myös jaksuja poitsun kanssa! Ja typyn tietty...

Jenna on kuumeessa. Toissayönä kömpi meiän väliin. Se oli kuumeisen olonen, joten annoin särkylääkettä. Ei oikein rauhottunu silläkä vaan oli levoton ja pyysi juotavaa vähän väliä. Eiköhän sieltä sitte tullu oksutki ja suoraan mun korvaan:) Mut onnex se tais olla vaan sitä mehua. Niin sitä pestiin päätä niin äitiltä ku tytöltäki keskellä yötä. Nyt on sitte pitäny kuumetta toista päivää. Muuten ei juurika oo flunssanen, kuumeinen vaan. Eikös jonku muunki esikoinen tavannu oksentaa ku kuume nousee? Jennalla ei oo ennen näin käyny, mut uskosin sen siihen liittyvän, ku oksensi vaan kerran ja pelkät mehut.

Jaksuja Nasulle poitsun heräilyjen kans. Muista et se on vaan joku vaihe, joka toivon mukaan menee pian ohi:) Älä luovuta vielä imetyksen kans. Harmi vaan, ettet voi vielä unikouluttaa.

Mut nyt kattoon Emmentaalii, ku Jenna kattoo lastenohjelmia ja Tomi nukkuu.

Ida oksentaa aina kuumeen noususta.. satu kun kyseli.

Vai Mimmi lähti mummolaan - yritä nyt maca nauttia, vaikka Mimmi onkin sairas ja on varmaan mielessä.

Voi elämä noita Lillin patteja..

Mutta kauppa kutsuu, joten se taas niistä kuulumisista->

Yhteistyössä