**TOUKOTAAPEROT 2006**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja *maca*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Neuvola-lääkärissä kaikki ok ja saa jatkaa kuulemma 100 prosenttisesti elämää.

Illalla, yöllä ja aamulla ei vaan oo tuntunu sille, kun se vatsatauti iski muhunkin-ripuliversiona. 18h meni vessasa ravatessa ja sen jälkeen on vähän harventunut..nyt sitten kuume nousee :(

Oon kade vp:n suunnitelmille!! mut nyt uneen, kun nuo lähti kaupalle ja muille asioille...

Vau VP, kerro ny ihmeessä minkälaisesta lukaalista on kyse. Löytyykö se ihan siitä samalta paikkakunnalta vai oisko eessä paikkakunnan vaihto? Näinhän se on, että jos haluaa kunnon tuvan, ni sitte joutuu tinkimään kaikesta muusta. Saa nähä millon meikäläinenkä ajaa tän vuosituhannen autolla:)

Voi Lilli noita sun iho-ongelmias:(

Toivotaan että Nasun typykkä löytäis mahollisimman pian kavereita. Meilläki kuuluu sillon tällön, että "äiti, mulla ei oo kaveria". Kyllähän se äitistä tuntuu kurjalta, vaikka typyllä kyllä on kaverinsa, mutta eihän niitä päivittäin nää. Ja rintatulehus, voi ei. Koita saada paraneen. Mä oon selvinny ilman niitä kauheuksia, mut voin vaan kuvitella.

Hyvää ystävänpäivää!

Meillä sitä ei kyllä juhlita sitten mitenkään... Mies on jossain korvessa taas pelaamassa ja minä lasten kanssa kotona. Onneksi se sentään tulee "ajoissa" kotiin eli seittemän aikaan. Kun yleensä on vasta yheksän jälkeen. Ehditään saunaan Miklun kanssa ja sitten olis aikomus käydä vuokraamassa joku leffa :) No, onhan siinäkin jo ystävänpäivää sitten juhlittu :)

Iho-ongelmat tosiaan >:( Mutta nyt taidan tietää mikä mulla on, mutta sen tiedän myös että syön siihen ihan vääriä lääkkeitä. Kyllä, kävin yksityisellä ihotautilääkärillä ja näin kävi. Veikkaan että terveyskeskuksessakin olisin saanut paremman diagnoosin... Kun tuo yksityisen lääkäri ei kunnolla edes tätä ihoa kattonut, vaikka sen takia ihan ilman meikkiä nöyrryin sinne menemään. Niin se sitten määräsi sen kuurin joka nyt ei tod. tepsi ja sitten niitä voiteita mitkä on akneiholle tarkoitettuja eli ei sovi minulle atooppiselle ollenkaan :( Ja muutenkin antoi akneihon hoito-ohjeet eli rasvapesu suihkun yhteydessä Humektanilla mikä on kyllä ihan ok. Mutta sitten ei saisi rasvata enää muuten :O Sanoin että mun on pakko rasvailla suihkun jälkeen ja aamulla, ei muuten tuu mitään! Sitten se antoi "luvan" Humektania pistää hyvin ohuen kerroksen suihkun jälkeen. No pistin sen hyvin ohuen kerroksen, lisäilin sitä ohutta kerrosta sitten illan mittaan lisää kun kiristi niin paljon :D Seuraavana päivänä iho kiristikin sitten oikein kunnolla.
Mutta se ongelma mikä mulla on, tai ainakin alkamassa on kystinen akne. Eli se pahin mahdollinen, johon kyllä tarvii ainakin sen tetrasykliinikuurin joka kestää sitten kuukausia. Hyvä se olisi saada jo nyt, kun paiseita on VIELÄ noin vähän. Eli ne paiseet on tosi syvällä ihon sisällä ja pysyy naamassa kuukausia. Jos sellanen sattuu puhkeamaan, sieltä tulee vaan verta ja kudosnestettä ja jättää aivan sairaan arven. Juu mulla leuassa oli yksi sellanen joka puhkesi ja ihan kirkasta verta sieltä vaan tuli. Ja jäljelle jäi sellanen tummanlila jälki. Onneksi se on tossa suht näkymättömissä...
Nyt tässä pohdin että odotanko sen ens viikon kun se mun mainio ihotautilääkäri on lomalla ja soitan sille sitten seuraavalla viikolla että määrää mulle sen vahvemman kuurin minkä lupasi. Joka tietääkseni sitten on se tetrasykliinihommeli. Vai tilaanko heti maanantaina jostain muualta yksityiseltä ajan, että saan sen lääkkeen nopeammin... Koska musta tuntuu että mikä tahansa ihotautilääkäri on parempi kun toi mikä mulla oli... Ei se tajunnut mistään mitään kun ei edes kunnolla kattonut :(

Sori vuodatus...

Tulipa mieleen vielä muutakin kirjotettavaa... :)

Oltiin Miklun kanssa torstaina taas jumpassa, tällä kertaa pistettiin äidit koville jumppapallojen kanssa. Lapset sylissä pomputeltiin ja voi juma että tuli hiki :D Mutta Miklu oli niin riemuissaan tosta touhusta että naama loisti kuin Naantalin aurinko :D Tuli sitten mieleen että mullahan on sellanen jumppapallo minkä sain anopilta vuosi sitten ystäväpäivälahjaksi :DD Arvaatte varmaan että ei hirveessä käytössä ole ollut.... Kyllä se täytettiin mutta tuolta ulkoa terassilta mä sen eilen hain :D Miklun kanssa se pestiin oikein juuriharjan kanssa ja pitäisi vähän vielä ilmaa pistää lisää kun on päässy löystymään. Mutta pian me aletaan harjoittamaan tota jumppapalloilua kotonakin, tulee kunnon jalkajumppaa mulle ja Miklulle erittäin hauskoja hetkiä :D Vähän vaan huolestuttaa että onkohan se pallo mahdollisesti jotenkin haurastunut tuolla pakkasessa.... Muutenhan ne kestää tosi kovaa jumppausta, mutta voi olla että kun me aletaan jumppaamaan on mulla pian takalisto hellänä kun se pettää alta :D Miklun kanssa kun mennään eikä meinata, kyydin pitää olla tosi kovaa :)

No, mä kirjottelen miten käy... Onko häntäluu muussina :D

Hyvää ystävänpäivää teille rakkaat! Meillä on ollut sota pystyssä pari päivää =/ Varmasti hermoja on kiristänyt viikon sisälläolo ja huonot yöunet, kun lapset on sairaana. Mutta sen talon kanssa homma ei etene vielä ollenkaan =( Ja siitä me ollaan otettu yhteen. Saatais kyllä lainaa, mutta ehdot oli sen verran kovat, ettei onnistu vielä, eikä siihen yksilöön riittäis tarjottu summa. Ei selvittäis hoitovapaista ja me halutaan pistää lapset näissä arvovalinnoissa maallisen edelle. Tässä sitä nyt kykitään vähissä neliöissä ja ahtaissa kurveissa vielä 1-3 vuotta. Jihuu! Tämä siksi, koska me ei suostuta enää tyytymään vähempään kuin siihen loppuiän kotiin. Toivotaan nyt sitten että hinnat tippuu vielä ja miehen työt säilyy tämän rytinän.

Vähän helpotti pääkoppaa, kun sain tänään olla töissä muutaman tunnin. Tästä on hyvä jatkaa!

Anteeksi, kun en oman napani ympäri pyörimiseltä hoksannut kommentoida eilen Lillin murheisiin. Olit sitten mielessä koko päivän, kun juttu niin vaivasi =/ Sen lääkekuurin syöminen ei oo mitään herkkua, mutta varmasti sun tapauksessa tosi tarpeellista.

Mies kävi kattoon sitä taloa tänään ja totesi, että olis kyllä just meille tehty, mutta... Ei me nyt voida. Yhden työkaverin sanoin: "Vaikka kotona on rankempaa kuin töissä (ja tässä meidän tapauksessa joutuu siirtämään unelmiaan tulevaisuuteen), niin koskaan en tuu katumaan sitä että jäin kotiin." Töissä tulis kyllä varmasti jossiteltua varsinkin jos me saadaan päivähoidosta kaupanpäällisinä korvatulehduskierre, kuten Essillä oli. Jos meillä on tuuria mukana, asuntojen hinnat tippuu vielä jonkin aikaa, mikä tarkoittaa meidän asunnon kohdalla muutamaan tuhatta ja niiden unelmatalojen kohdalla on jo nyt lähtenyt kymmeniä tuhansia hintapyynnöistä. Vuoden päästä oon jo takas töissä ja kuten tiedämme, aika kuluu siivillä =)

Meidän lapset on vieläkin räkäisiä ja taidan kiikuttaa pojan korvatarkistukseen huomenna tai tiistaina. Vieläkin on kauhunsekaiset muistot, kun jouduin 8-vuotiaana lentämään 4h korvatulehduksessa =I Vielä ehtis saada tulehdusoireet pois lääkkeillä, jos korvista jotain löytyy. Tulevaisuus onkin täynnä reissaamista, Saksaan, Leville ja Etelä-Suomeen ja kaikki tämä parin kuukauden sisällä.

Hiphei, me leivotaan miehen kanssa pitsaa iltamme iloksi =P Mun jenkkakahvat alkaa olla tiessään ja tavoitepainoon enää 3kg matkaa 8) Vauhti on ollut sopiva 0,5-1kg viikossa ja maito on tuntunut riittävän hyvin. Taidan saada nauttia siitä pitsasta vaikka tuplajuustolla ;)

Huh Lillin ihoa. Ei ollut mikään ihan pikkujuttu todellakaan. Toivottavasti saat pian apua ja oikeat lääkkeet.

On totta vp että sit helposti jossittelisi jos lapset laittaisi hoitoon ja ne alkaisi sairastelemaan kun voisi olla toisin. Toivotaan että hinnat laskisi ja saisitte sen talon :)

Meillä täällä ei mitään uutta. Väsyttää ja sitä rataa ;) En tiedä mikä meidän pikkumiestä vaivaa mutta se ei nuku, ei sitten millään. Tai no vaunuihin nukahtaa helposti ja nukkuu hyvin mutta toiset päiväunet on ihan mahdotonta taistelua ja sitten yöunet. Lopulta on niin väsy ettei jaksa edes silmiä avata mutta huutaa pää punaisena. Huutaa jos laittaa sänkyyn, huutaa vielä kovempaa jos ottaa syliin ja tissille hiljenee mutta siinäkin riehuu. Viime yönäkin heräsi vaikka kuin ja monta kertaa ja minä en saanut liikkua tuumakaan tai seurasi huuto. Illalla riehui sylissä ja raivosi mutta nukahti sitteriin. Tämä siis myös miehen sylissä eli ei ole kyse vain äitille raivoamisesta. Pullostakin annettiin eilen ruokaa eli ei pitäs olla nälkäkään ja ei vaikuta kipeältä eli mitä ihmettä. Tuolla olikin joku keskustelu aiheesta että onko joku vaihe menossa ja meillä ainakin näyttäs siltä.

Me käytiin eilen typyn kanssa reippaasti pimpottamassa lähellä asuvan tytön ovikelloa ja kysyttiin lähtiskö se meidän kanssa ulos. Lähtihän se mutta kun äitinsä ei kerennyt heti mukaan niin alku aikamoista ujostelua mutta lämpeni se sitten kun äitinsä kerkesi mukaan. Tytöt leikki täpöllä ja meidän neiti oli onnellinen kun hänellä oli kaveri :) Nyt vaan mietin kun tämä tyttö on hoidossa ja siis aina aamuisin siellä puistossa missä me käydään. Hoidossa hänellä on oma bestis ja tiedätte tytöt kun ne ei oikein voi leikkiä kun kaksin. Mietin että miten meidän neiti kokee sen että kaverinsa ei leikikään puistossa ollenkaan vaikka kotona leikkii. Tiedä sitten kääntyykö asia jos tutustuvat paremmin eli pääseekö neiti leikkiin mukaan myös siellä puistossa.

Lilli ihmetteli silloin miten ihmiset ei käy ulkona ja mä olen huomannut saman. Ei täällä oikein ulkoile kuin me aamuisin vaikka lapsia on paljon lähitaloissa. Niillä taitaa olla vaan niin eri rytmit tai sitten eivät käy ulkoilemassa lainkaan. Minusta ulkona pääsee helpommalla kuin sisällä kun joutuu itse keksimään tekemisiä duracelille. Toisinaan toki keksii hyvinkin omia leikkejä mutta toisinaan...Nyt on täällä sen verran pakkasta että pikkumies ei voi mennä ulos tai kait se vois mutta on nyt kuitenkin sisällä nukkumassa. Me mennään kohta hetkeksi omaan pihaan puuhastelemaan mutta ei olla kyl kauan. Äiti jäätyy ;)

Saitko Sinttu rahaa silloin kirppikseltä? Mulla alkaa olemaan kohta vaatteet laitettu valmiiksi ja voi tsiisus mikä urakka.

Lillille tosiaankin toivotan ihon nopeaa paranemista!! Tosi rasittavaa et menee erikoislääkärille jota ei sit kiinnostakaan tehdä työtänsä..grr.
Satu oli urakoinut 'perhepäivähoitajana'. Huh-hui vaikka toisaalta 'vuoroin vieraissa' ja sitä rataa. Mullekin tulee yhdet sisarukset pe-la yöksi.. Sit la-aamupäivällä lähdemmekin Nasun nurkille, harmi vaan ettei kyl keretä taaskaan treffailemaan kun ollaan vaan 1 yö ja me ollaaan porukoiden kyydissä.
Mä en oo jaksanu kirjoittaa, mullakin on 'joku vaihe' vissiin ;-). La oltiin vaan sisällä, vein vaan roskat, su Mimmi alkoi hyppiä seinille joten käveltiin kauppaan (siis sinne on matkaa kait >2km koska mulla menee reippaillessa n.20min) ja sit oltiin puistossa. Yksinään mekin saatiin ulkoilla kun ei me koskaan aamupäivisin ulkoilla. Tosi vähän näkyy v-loppuisin lapsia meidänkään pihassa, taitavat kaikki olla siellä puistossa.. Hyvin pimpula jaksoi mut sitkun päästiin kotiin niin halusi nukkua... Korvaansa valitteli myös vlopun aikana mutkun ei tuntunut pahasti vaivaavan niin en vieny lääkäriin...(hyi mua paha äiti). Mimmin mielestä äiti on myös tyhmä, tämä on tullut sanavarastoon ihan jokin aika sitten, muistelin et eikös Tuukka ollut tämän 'ihanan' ilmaisun jo keksinyt...?

Voimia Nasulle! Kuulostaa kyllä aika tutulta tuo teidän pojan touhu. Meidän tytöllä oli samanlaista aikoinaan, missään ei ollut hyvä eikä nukkumisesta tahtonut tulla mitään. Kyllä se varmaan teilläkin on vaan joku vaihe mikä menee ohi... Tuon jälkeen meidän typy muuttui mitä aurinkoisemmaksi vauvaksi :) Nyt on taas sitä hammaskitinää ja muuta, mutta onneksi nukkuu hyvin!
Kovasti jo konttausasentoon yrittää nousta, mutta ei ihan vielä pääse. Pikkasen peppu nousee kuitenkin, kun viikko sitten ei noussut yhtään!

Menen nyt tänään terveyskeskukseen, vaihteen vuoksi :) Soitin heti aamusella, ja ihme kyllä sain jo täksi päiväksi ajan. Ja vähän hihkaisin kun omalääkäri on muuttunut, se ei ole enää se nössön näkönen nuorimies :D No ei kai... Mutta aika oudolta se vaikutti sillon kerran kun Miklun silmätulehduksen takia siellä käytiin... Jos ei tuoltakaan lääkkeitä heru niin sitten taas yksityiselle. Luulisi kuitenkin heruvan, koska tuo eka lääkekuuri ei tosiaan ole auttanut yhtään. Ja nyt ne paiseet on jo niin kipeitä että en pysty naamaa kunnolla pesemään. Ja auta armias jos jompikumpi lapsista vahingossa sohasee niihin :O Ja eilen taas miehelle itkin että mitä hittoa tässä pitää tehdä että saa kunnon hoitoa. Että pitääkö odottaa niin kauan että naama on paiseita täynnä, ennen kuin saa kunnon lääkkeet? Näistäkin jää varmasti ihan mukavat arvet muistoksi, en halua samanlaisia koko naamaa täyteen.
Tosiaan, niin kuin VP sanoi että se lääkekuuri ei mikään mukava ole :( Mutta mielummin se kuin tämä nykyinen olotila kun mielikin on ihan maassa. Paiseet sen kun kasvaa vaan ja mitä suuremmaksi ne tulee, sitä tiukemmin pysyn kotona. Ripuli ja/tai oksentelu ynnä muut sivuoireet ovat tervetulleita jos vaan saan naamani kuntoon.

karkas mun viesti.. Tosiaankin, jaksuna äitikamuille! Kamala vaihe Nasun pojalla, en muista et Mimmillä ois tommosta ollu, kuulostaa tosi rankalta! Ja voi oih tota Lillin ihoa....:(

Niin ja VP:n talokuumeeseen piti kommentoida että mulla on vähän sama juttu. Tuntuu että täällä seinät kaatuu päälle, joka nurkka on tavaraa täynnä joku on koko ajan tiellä. Mutta mies ei ole halukas muuttamaan ainakaan pariin-kolmeen vuoteen... Sitten anoppi vielä hankkii tänne lisää tavaraa, kaikesta ärsyttävästä pikkukrääsästä lähtien. Ja eilen tarjosi keinutuolia! Mihin hittoon sellanen mahtuu, ja mitä hittoa me sellasella tehdään? Eilen oltiin anoppilassa ja anoppi kysyi mieheltä että mahtuisiko meille keinutuoli, hän on yhdeltä kirppikseltä löytänyt hienon. Mies oli jo myöntymässä mutta menin väliin ja sanoin että ei kiitos. Mies on ikävästi perinyt tuon krääsänhaalimisvietin äidiltään.
No joo, Miklu kyllä tykkää valtavasti keinua keinutuolissa, mutta se huvi saa jäädä anoppilan vierailuille...

VP:n talohaaveita piti tosiaan kommentoida. Kyllä te vielä sen unelmakodin saatte! Ihan varmasti! :-) Liian tiukille ei kannata talouttaan ja lasten terveyttä laittaa. Lilli muuten, siskollani on kanssa tuommoinen 'krääsäanoppi'. Joululahjaksi siskoni sai jotain taikinakaapimia...kröh-öh..

Tuttua tuo tyhmä, meillä se menee yleensä näin " äiti on tyhmä, en tykkää ikinä, ikinä en tykkää". Sitten kun kerron kuin pahamieli sellaisesta tuli niin pyytää anteeksi ja kertoo rakastavansa, että näin se naisen mieli muuttuu ;)

Harmi maca kun ette kerkee poikkeen mutta joskus vielä :)

Krääsäanopit on kyllä ihania :D Tänä jouluna meille ei niin hirveesti tullut krääsää. Sellanen kuivakakulle tarkotettu kakkukupu saatiin, eihän me edes ikinä syödä mitään kuivakakkua. Eikä varsinkaan tehdä... Hyödyllisemmästä päästä se kuitenkin on :D Mutta kaikkea on tullu led-kukkalampusta (väriä vaihtava, oooo :D) kattoon ripustettaviin amppelitekokukkiin. Eikä mitään pieniä amppeleita.... Eikä kovin kauniita, ja niitä on kolme...

Tultiin lääkäristä just ja jeeee, mä sain ne lääkkeet :) Lääkäri vielä soittaa että aikooko hän puhkaista nuo paiseet :( Tai sitten antaa lähetteen TYKSin ihotautipolille. Tollanen normaali lääkärin vastaanottoaika on varmaan se vartin verran, joten eipä siinä hirveesti ehditty paiseita puhkomaan tai suunnittelemaan muutakaan. Eikä ihan paras ajankohta puhkomiselle ollut muutenkaan kun lapset oli mukana. Miklu oli jo ihan hädissään kun lääkäri tutki mun naamaa :D
Mutta helpotus on että ei niitä paiseita ainakaan uusia ihan lähiaikoina tule lääkkeen ansiosta! Kolme kuukautta nyt syön tota kuuria. Kai tää tästä vielä iloksi muuttuu :)
Ja ihon kuivuuskin on nyt helpottanut, varmaan niiden rasvapesujen ansiosta!

Hyvä Lilli! Mulla on myös niin, ettei vesipesu tee yhtään hyvää. Vesipesua kerran päivässä (iltaisin), aamulla pelkällä kasvovedellä putsaus. Mulle ne antibiootit aiheuttaa jatkuvia hiivatulehduksia =/ Mutta kun lopetan imetyksen, niin pyydän taas lääkkeet. Vaikka ei mun iho nyt enää pahana olekaan. Toivon vaan, että pääsisin jo vaivasta lopullisesti eroon.

Talosta: Tultiin eilisissä keskusteluissa siihen tulokseen, että ellei vuoden päästä ole sopivia taloja myynnissä, niin sitten me pamautetaan rakennusprojekti käyntiin. Kyllä tässä nyt kestää asua, koska sijainti on LOISTAVA! Mun työmatka siis 400m ja lasten päiväkotimatka 100m... Ulkoilumaastot, puistot, palvelut ja mummula lähellä. Lisäksi meidän riitely sai aikaan sen, että mies ottaa minunkin mielipiteet huomioon sisustusasioissa. Minä oon meistä joustavampi ja vähempään tyytyvä osapuoli, enkä jaksa pitkään vääntää kaapin paikasta. Ja tästä johtuen asiat pikkuhiljaa luisuu siihen, etten sais päättää mistään, ellei mies "anna"... Rasittavaa, eikö? Esimerkkinä: mies on viis vuotta äänestänyt käytöksellään meidän ihanat mustavalkoiset, tyylikkäät, kehystetyt hääkuvat kaappiin. Pyynnöistä ja monista paikkaehdotuksista huolimatta ei siis suostunut laittamaan niitä seinälle (koska minä oon joskus sanonut, että hääkuva seinällä on korni...joo olen, mutta ennen kuin itse olin naimisissa). Nyt ne on kauniisti esillä, eikä mies esittänyt yhtään vastaväitettä 8)

Mulla oli tänä aamuna hitusen vaivainen olo, mutta ei nyt enää tunnu siltä että tauti iskisi. Lapset on vähän räkäisiä edelleen.

Mulla on anopin puolella oikea krääsäsuku =O Mutta melko tyynesti lennätellään niitä lahjuksia roskiin/kierrätykseen, jos ei miellytä. Ja minä myös annan kajahtaa helposti, ettei meille mahdu =D Olen tunnetusti melkoinen totuudentorvi ja eilenkin nimitin anoppia liian hysteeriseksi... Se on jatkuvasti varoittamassa lapsia ja "ei kai se vaan nyt..." Miehelle on vuoden ikäisenä sattunut tosi vakava onnettomuus kotona, joka oli viedä hengen, mutta kyllä tuo varoittelu on paljon syvemmällä, kun kuuntelen miehen mummoa. Töksö miniä, joka Illalla pelataan Afrikan tähteä -kirjan mukaisesti ottaa ensimmäisenä isoimman palan kakkua ja muistaa olla ylpeä omista saavutuksistaan ;) Olenpa näyttänyt anopille imurin paikankin, kun se joskus siivoustarpeesta mainitsi. No, nykyään se sitten siivoaa meillä jo ihan tottuneesti =D Voi jessus, miltä minä kuulostan... Mutta totta on joka sana, paitsi kakkujuttu vähän liioiteltu. Ei mua kamalasti ihmetytä, ettei appiukon vaimoke enää näytä meillä nokkaansa. Se ei vaan kestä mun tapaani olla suoraselkäisesti eri mieltä, jos olen eri mieltä. Ei tulis diplomaattia koulimallakaan. Anopin kanssa välit on kivat ja hyvät ja jutellaan ihan kaikesta ja kyläillään mielellään puolin ja toisin.

Taidanpa siivoilla vähän. Lähden täältä töihin heti, kun mies tulee kotiin.

'heinikossa hyppii lal-la-lal-la-laa...ÄITI! masu on kipee...' Kotona ollaan, ennen puoltapäivää tuli soitto pk:sta; kuumetta siis.. Tarvii kattoo huomenna et mikäs tauti tää oikein on ja viedä Mimmi Mehiläiseen.

Heh heh VP täällä kans yks vahvamielipiteinen...Tosin mä ehkä oon hivenen diplomaattisempi..enkä muuten vois tehdä työtänikään... ;-D

Jee Lilli et sait tropit, kyllä se siitä!! :-)

Millaisessahan kuosissa Antsukka mahtaakaan olla...?

No, meillä nyt vaan on semmoinen tapa perheessä =) Eipä jää mikään selvittämättä. Mun työ taas on semmoinen, että omat mielipiteet ja olot täytyy olla aika kirkkaina mielessä. Mitenpä sitä taidetta muuten...? En minä töissä ihmistä lyttää, annan vain palautteen heidän tuotoksistaan. Riippuen vastaanottajasta, osaan kyllä pehmentää tyyliäni. Mutta silloin kun teen "ammattimaista" lopputulosta, kielenkäyttöäni ei ihan kaikki kestä... Kotioloissa ja vapaalla olen sitten "vain" minä. Suora, en ilkeyttäni ilkeä.

Mun pitäis jaksaa avautua teille lapsenkasvatusasioissa tuolla yksityisemmällä puolella... Melkoista naapurustossa!

Missäs te luuraatte? Me jatketaan sisäleikkejä. Mulla on kurkku kipeänä ja ulkona edelleen paukkupakkaset. Pakko suojella itseä ja lapsia, että päästään reissuun. Tänään mennään mun tätin luo (lastenlääkäri) tarkistuttaan korvat. Ei oo kiva lennellä, jos on räkää pää täynnä =/

Tänne ei siis mitään erityistä... Mutta onpahan rentoutunut olo =) Sain jopa imuroitua! (Tämä vain, koska en oo saanut siivousapua kiinni.)

Jep ja hop! Alan neulomaan =)

Täälläkin oli aamulla -16 astetta pakkasta, odoteltiin sitten että vähän lämpenee ennen kuin mentiin ulos. Sitten alkoikin aurinko paistamaan ja lämpeni nopsaan. Silti sulloin meille kaikille ihan liikaa vaatteita päälle. No, typy on toistaiseksi ihan tyytyväisenä nukkunut ulkona...

Eipä tännekään kummallisempaa! Itsellä on taas ihan normaalin hyvä fiilis kun naama-asiat on tältä osin kunnossa :D Nyt vaan odotellaan että mitä tapahtuu.
Niin juu, lääkäri jo eilen soitteli että ei aleta paiseita puhkomaan, eikä vielä sitä lähetettäkään pistetä. Soitan sitten uuden ajan jos näyttää että minkäänlaista paranemista ei tapahdu. Mutta tehokkailta lääkeiltä nuo vaikuttaa. Otin eilen illalla ekan ja jo tänään on paljon parempi olo koska naama ei ole läheskään niin arka mitä vielä eilen!

Jotenkin on vähän väsynyt olo pitkästä aikaa. Maltoin mennä vasta ennen kahtatoista nukkumaan eilen ja typy heräsi jo seittemältä tänään. "Vaan" seittemän tuntia unta :D Mutta normaalisti nukun yhdeksän tuntia...

Sisällä mekin ollaan melkis oltu tuon pakkasen takia. tai no typyn kanssa siellä voisi ollakin mutta tuo pienempi... Oltiin me puoli tuntia sillä aikaa kun pikkumies oli unilla. Omassa pihassa se on ihan maksimi mitä viihdyn.

Mä tässä suunnittelen jos kantaisin tuon häkkisängyn tähän tietsikkahuoneseen kun nyt typy herättää jäbän ja sitten en saa sitä rauhoittumaan kun tissillä ja se alkaa öisin olemaan sellainen tissitakiainen ettei toista. Jos sänky olisi eri huoneessa olisi minunkin pakko keksiä ratkaisua tähän ongelmaan eikä aina mennä sieltä mistä aita on matalin eli nukkua poika kainalossa liikkumatta. Meinaa olla paikat jumissa ;) En vaan tiedä jaksanko vielä tehdä tätä siirtoa vai odotanko vielä hetken. Toisaalta ongelma tuskin tulee itsestään poistumaan ja voi vielä pahetakin.

Tänään on taas jumppapäivä ja lähtöä tässä odotellaan. Tänään typy kuulema tarvii äitin mukaansa. Kivahan sinne on mennä istumaan ja katsomaan =)

Tuosta suorapuheisuudesta että minustakin on kiva jos sanotaan suoraan mitä ajatellaan ettei tartte arvailla mutta minulle se pitää sanoa hyvässä hengessä tai loukkaannun :) sitä en ymmärrä että toisen mieli tahallaan pahoitetaan kun paukastaan jotain päinnäköä vaikka asian voisi ilmoittaa nätisti. Itse olen suorapuheisuudessa vielä tosi huono ja yritän parantaa tapani ja saada asiat sanottua. Miehelle osaan antaa tosi suoraa palautetta mutta muuten olen vielä kehitys asteella ;) Muutenkin olen varmaan maailman sinisilmäisin höperö. Jos mulle tarpeeksi vakuuttavasti kerrotaan että lehmät lentää niin tokihan ne silloin lentää =) Ei nyt vaiskaan mutta oikeesti mua on tosi helppo jäynäyttää.

Tänään on siis kaikilla sisäpäivä :) Täällä oli kans aamulla -21 astetta pakkasta, joten eipä ole tullut lähettyä ulos typyjen kanssa. Vieläkin on pakkasta -18 astetta. Pikku neiti onkin ollut virkkuna melkein koko päivän, ja isompi pääsi isin kanssa luuhaamaan kaupungille autoillen. Mie sain olla hetken rauhassa, kun aamulla tuli niin aikasten herättyä (kävi "maitokuski" hakemassa kasin jälkeen maidot pakkasesta sairaalalle) eikä enää päässy sen jälkeen nukkumaan.

Meillä jäi silloin ennen ykan reissua se neuvolatätin käynti... oli tullut jokin väärinkäsitys, ja se oli pyyhkinyt meidät kalenterista yli, hih... no asia korjaantui kun käytiin viime perjantaina neuvolalla typyn kanssa. Kaikki muuten ok, mut ku napa on ollu yhä vielä kostea ja punoittanut, niin selvisi siihenkin syy; sieni. Neuvolan täti otti heti syyt niskoilleen; sanoi että ois varmasti huomattu jo silloin, kun sen ois pitäny tulla kotikäynnille. No, nyt näyttää jo paremmalta kun saatiin siihen heti Dactarin-pulveria. Eipä ole tuommoista tullu Empun kanssa vastaan. Muuten oli kasvanu hienosti, hymyili tätille ja nosti jo päätäkin, hih... päivitän tiedot.

Emppu tuossa rakentelee sohvatyynyistä majaa, kämppä taas ihan nurin :) Tuossa just kävin kaupungin sivuilla kattoon, miten avoin päiväkoti on auki. Jos rupiais siellä tyttöjen kanssa kulkemaan niin Emppukin sais leikkiä ikätovereittensa kanssa ja samalla näkin itekin muita aikuisia. Näyttää olevan auki kolme kertaa viikossa aina aamupäivästä kaksi tuntia. Siellä on vapaata leikkiä ja erilaista toimintaa, ja ihan maksuton tietty.

Semmoista tänne... loppuviikko täytyykin suunnitella ristiäisten tarjontaa... siis mitä sapuskaa sinne kehittelis. Kakut, pullat ja voileipäkakkuja, nami... eli viikonloppuna puuhaa riittää. Pikkuneiti saa nimen lauantaina Kolarin mummolassa. Ilmoittelen sitten teillekin mikä neitin nimeksi tuli :)

Mutta haleja kaikille ja palaillaan taas... nyt täytyy ruveta touhuileen jotain Empun kanssa :)

Lilli**:7.5. sinttu&Tuukka (rv 38+4) 3560g/51cm
1kk 4520g/54cm
2kk 5770g/57cm
3kk 6300g/59,2cm
4kk 6930g/63,3cm
5kk 7300g/64,5cm
6kk 7700g/66,6cm
8kk 8230g/70cm
10kk 8570g/71,3cm
1v 8900g/73,5cm
1v2kk 9020g/77,1cm
1v6kk 9820g/80cm
2v 10700g/83cm/hattu 49cm

8.5. Sirppeli ja Emilia (rv38+6) 3110g/50cm
1kk 4140g/53cm
2kk 5000g/57,5cm
3kk 5510g/60cm
4kk 6100g/65cm
5kk 6620g/67,2cm
6kk 7050g/70cm
8kk 7800g/73,9cm
10kk 8150g/74,5cm
1v 9200g/77,5cm
1v5kk 10600g/80cm
1v6kk 10340g/85,4cm
2v 11200g/90,1cm

4.1.2009 Sirppeli ja Pikkuinen Rinsessa (rv 38+5) 3250g/49cm
1kk (3vkoa+2pv) 3960g/52,5cm
1kk (6vkoa) 4400g/55cm

17.5 Antsukka & Ida(rv41+3) 3560g/52cm
1kk 4835g/55cm
2kk 5505g/58cm
3kk 6250g/61,5cm
4kk 7235g/63,5cm
5kk 7585g/64,5cm
6kk 8165g/66,5cm
8kk 8820g/69cm
10kk 9510g/72cm
1v 10200g/75cm
1v3kk 10885g/79cm
1v6kk 11359g/80,5cm

18.5 Lilli & Mikael (rv41+4) 3950g/53cm
3vko 4705g/55,5cm
2kk 6025g/61,5cm
3kk 6975g/63cm
4kk 8015g /66 cm
5kk 8500g/ 69cm
6kk 9240g/71cm
8kk 10515g/75,5cm
10kk 11015g/77cm
1v 11355g/80.6cm
1v6kk 12835g/88.1cm
2v 13100g/93cm
2v6kk 14100g/96cm

4.8.2008 Lilli & prinsessa (rv 39+5) 3160g/51cm
5vko 4440g/55.5cm
2kk 4820g/57.5cm
3kk 5600g/60.4cm
4kk 6260g/62.5cm
5kk 7020g/66.2cm

19.5. macadamia & 'matami mimmi' (rv40+2) 4100g/52cm
1kk 4940g/55,5cm
2kk 6540g/59,6cm
3kk 7830g/63,6cm
4kk 8710g/68,5cm
5kk 9500g/69,5cm
6kk 10255g/71cm
8kk 10720g/75cm
10kk 10740g/77,5cm
1v 10960g/79,6cm
1v3kk 11710g/84,3cm
1v6kk 12600g/87cm
2v 13720g/91,5cm py 48,5cm

23.5. Satu & Jenna (rv 39+3) 3790g/50cm, pikkukakkosen la 27.5.2008
1kk 4450g/54cm
2kk 5650g/58,5cm
2,5 kk 6200g/60cm
4kk 7400g/63,5cm
5kk 8100g/65cm
6kk 8700g/67cm
8kk 9550g/70,5cm
9kk 10000g/71,5cm
10kk 10200g/73cm
11,5kk 10260g/76cm
1v 10200g/77cm
1v6kk 12kg/84cm
2v 13kg/87cm

3.6.2008 Tomi (rv 41+0) 4780g/55,2cm
1kk 5350g/58cm
2kk 6550g/60,5cm
3kk 7900g/63,5cm
4kk 8900g/66,5cm
5kk 9400g/68cm
6kk 10150g/70cm
7kk 11kg/72,5cm

23.5 Nasu1 ja tyty (rv39+4)3275g/48,5cm
1kk 3920g/53,8cm
2kk 4705g/57cm
3kk 5630g/60,4cm
4kk 5970g/ 61,8cm
5kk 6370g/ 63,2cm
7kk 7095g/ 66,3cm
9kk 8120g /70,5 cm
1v 8290g /73,5 cm
1v6kk 9300g/79,5cm
2v 10320g/84,1cm

18.10.2008 pikkuveikka (rv 40+1) 3630g/49,5cm

1kk 4210g/54,1cm
2kk 5025g/56,6cm
3kk 6065g/60,1cm

26.5.2006 Miia & T (rv 41+6) 3925g/53cm
1kk 5025g/57,9cm
2kk 6270g/61,5cm
3kk 7100g/65,5cm
4kk 8300g/68cm
5kk 9000g/71,5cm
6kk 9900g/73,2cm
8kk 10100g/76,5cm
10kk 10900g/79,2cm
1v 11,430kg/81,5cm
1,5v 12,1kg/87cm
1v11kk 13,5kg/92,5cm

25.6.2008 Miia & R (40+5) 4,2kg/56cm
1kk 4,7kg/57cm
2 kk 6,3kg/62cm
3kk 7,2kg/67cm
4kk 8,0kg/70cm

28.5. 2006 VP & Essi (rv 40+2) 3620g/50cm
1kk 4690g/55cm
2kk 5480g/57,7 cm
3kk 5930g/61,5cm
4kk 6360g/64cm
5kk 6870g/64,9cm
6kk 7015g/ 65,5cm
8kk 7950g/69cm
1v 8515g/73,8cm
1v6kk 10550g/79,8cm
2v 11450g/85,5cm

23.10. 2008 VP & Peikko-Paketti (rv 40+1) 3720g/51,5cm

Kukkuluuruu? Missä työ ootta? Varmaan tekemässä jotain järkevää, toisin kuin minä :)

Ihanaa ihanaa, miehellä on ens lauantaina kauden viiminen peli! Sitten alkaa vapaat viikonloput :) Ja minähän oon heti järjestämässä ohjelmaa :) Ainakin Tampereella pitää käydä mummia taas kattomassa, kun ei olla pitkään aikaan nähty. Ja tällä kertaa mies saa siis tulla mukaan. Sit pääsen Miklun kanssa sinne Helsinkiin merielukoita kattomaan joku viikonloppu, kun mies voi olla typyn kanssa kotona. Ja sitten olisi se mun vapaa perjantai, kun menen sen lapsuudenaikasen kaverin kanssa viihteelle. Ootko VP muuten nauttinut alkoholia tämän kuurin aikana? Tuoteselosteessa ei mainittu alkoholista mitään, enkä sitten hokannut lääkäriltä tai apteekistakaan kysyä. Ihotautilääkäri sillon mainitsi antabusoireista, tosin puhui eri lääkkeestä mutta sama vaikuttava ainehan niissä on. Mitä nyt oon netistä lueskellut niin moni on ihan normaalisti nauttinut alkoholia kuurin aikana ilman mitään oireita. Kai siinä pakkausselosteessa pitäisi lukea jos ei alkoholia saisi nauttia? Ja ihan muutaman siiderin ajattelin nauttia sillon, mutta voin ihan hyvin nekin jättää väliin jos siltä näyttää...

Yhteistyössä