***TOUKOVAUVAT 06***

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MACADAMIA
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
voi hitsin hitsi tuota ilmaa! täällä on a-i-v-a-n kamala keli - lunta tuiskaa kuin viimeistä päivää ja tuulee niin että tupeet lentelee..... ei paljoa tee mieli ulos. onneksi ehdin ulkoilemaan aamulla koirien kanssa, kun oli vielä hyvä sää. miehen vuoro ulkoilla illalla kun tulee töistä - hi hii ;o)
mulla on vielä kesärenkaatkin alla (autossa siis....) ja huomenna värikylpy yhdeltätoista, joten se tietää rakkaalle miekkoselleni aikaista rehkimistä renkaiden kimpussa..

aloittelin vasta eilen haravoinninkin (täällä kun on vielä koivuissa ja aitapuskissa lehdet, niin ei ole kannattanut aiemmin aloittaa), mutta nyt on lehtikasat lumen alla ja jäätyneet........... muuten ei haittaa pätkääkään, mutta keväällä harmittaa jos nurmikko on kuollut kasojen alle!

Tuukka ei ole tänään ollut oma itsensä - nimittäin nukkui aamulla lähes kaksi tuntia päikkäreitä ja nyt on nukkunut varttia vaille kolmesta asti, kohta kolme tuntia siis... yleensä kun menee yöunille klo 18-19, niin nyt taitaa mennä myöhään - jos ei nää unet sitten ole ultra-super-hyper-aikaiset yöunet????
normaalisti tuo meidän menninkäinen nukkuu alle tunnin mittaisia päikkäreitä, niin olen vähän ihmeissäni..............
no, mä olen käyttänyt tän vapaan ajan hyväkseni ja väsännyt ifin sivuilla omalle isälleni, Tuukan papalle, isänpäivälahjaksi kuvakansiota otsikolla "Tuukan ensimmäiset 6kk". toivottavasti kelpaa isänpäivälahjaksi. teksteissä on vielä vähän hiomista, joten taidan vielä jatkaa. jos tilais samalla niitä joulukorttejakin........

Meikä mamma kävin vähä tuhlaas. Mummi tuli iltakylään ja soitin sille jo päiväl, et voisko se olla Idan kans kaksin, et pääsen ostaa vähän talveks paitoja. Löysin kolme paitaa ja yhen topin alle, et eiköhän niil taas vähäsen aikaa pärjää. Vaik koko vaatekaappi oiski uusimisen tarpees =) (ei kyl kiloista johtuen, kun mä oon aika samois mitois ku ennen raskautta) En oo nimittäin pitkää aikaa ostanu uusia vaatteita, siis jos tätä syksyy ei lasketa ja niitä muutamia raskausvaatteita.

Muuten oli tytsyillä tääl kotona menny hyvin, mut ruoka-aikana Ida oli ollu loukkaantunu, kun äitiä ei ollukkaa näkyny. Ja sitte mä jo tulinkin kotiin. Saa nähä, mitä meidän lähdöstä ystävien tupareihin tulee, tai oikeastaan olosta. Ne ois ens viikonlopusta seuraavana perjantaina ja toivottavasti isikin olis edes kotona sillon... Molemmat mummot ois tulos hoitajiksi.

Valokuvalahjoista..me ajateltiin (ehkä) mummoille joululahjaksi semmosta pöytäkalenteria. Teemana ehkä uudet opitut asiat..

eteenpäin, sano mummo lumessa ;o)
että sitten satoi "vähän" lunta.... talsin puoleen sääreen ulottuvassa lumihangessa aamulla koirien kanssa ja meinasi puskea hikeä pintaan.. koirilla oli ratkiriemukasta, taluttajalla ei niinkään... ei vais, upeaa että tuli lunta, mutta sitä tuli nyt liian paljon kerralla. aura-autoja ei näy missään - kai ne koettavat ensin saada keskustan kuntoon ja sitten tulevat tänne syrjempään. mies lähtee kohta kolaamaan pihaa, että pääsee autolla tielle (joka sekin on auraamaton). mun autoon ei tänään renkaita saada vaihdettua, joten ollaan tuukan kanssa motissa kotona - emmaljungat tuskin kulkee häävisti umpihangessa... en tiedä vielä edes että mennäänkö värikylpyyn, kun tuukka äsken nukahti päiväunille ja kohta pitäisi jo lähteä.
jotta semmottia tällä kertaa. laittelen puuhakassin kummiskin valmiiksi, jos vaikka lähdetään. palaillaan ;o)

Täällä on jo ihan talvi. Minunkin pitäisi lähteä koiran kanssa ulos. Olin illalla niin poikki, että UNOHDIN käyttää hurtan ulkona! Hävettää... Ja yöllä oli sitten tullut kakka just sopivasti X-Boxin peliohjaimen päälle. Onneksi mies otti huumorilla. Koira on nimittäin meidän perheessä vaimon koira. Mies ei todellakaan huolehdi koko elukasta, ellen vartavasten pakota. Ymmärrän kyllä. Koira oli mulla ennen kuin me ollaan tunnettukaan ja mies ei koirista välitä. On kaiken lisäksi vähän allerginen, mistä syystä koiralla ei ole enää asiaa makkareihin. Näin yritetään pärjätä siihen asti, että tuosta aika jättää, eikä varmaan oteta uutta eläintä :( Harmi, kun olen niin totaalisesti tottunut elämään koiraperheessä.

Tänään ei sitten tehdäkään töitä, kun oli kaveri tullut sairaaksi. Yritän saada itseni käyntiin ja ommella vähän vaippoja. Essi on aamupäikkäreillä tumppu kädessä. Kokeilin huvikseen auttaisiko peukun imemiseen. Vähän tyttö raivosi, mutta nukahti kuitenkin. Eilen ja toissapäivänä ollaan jopa onnistuttu vähän tutteilemaan. Peukku menee aika pahannäköiseksi, kun sitä jatkuvasti lutkuttaa... Nyt on tumpun alla aimokerros Bepanthenia.

Toivottavasti Sinttu ei tuu ihan mökkihöperöksi siellä lumivuorten keskellä! Ja Antsukalle onnittelut vaateostoksista :) Me ollaan jotenkin onnistuttu tässä kuussa hassaamaan kaikki rahat. Noloa... Nyt pihistellään joka asiasta ja on se Hesan reissukin tulossa... Toivottavasti on edes sen verran valuuttaa, että päästään Kiasmaan ja vähän shoppailemaan. Pitää varmaan käydä isin juttusilla :) Lupasi eilen kustantaa mulle talvitakin. Tytär 27-v. ei ole täysin irtaantunut ;) Miten meidän tyttöjen onkin niin helppo kietoa iskä sormen ympärille? Essin kanssa käy varmasti samalla tavalla. Mies on ihan höpönä tuohon lapseen. Mulla on jotenkin arkisempi suhtautuminen, kun vietän sen kanssa niin paljon enemmän aikaa.

Äh, nyt pitää kohta antaa itselle piiskaa, kun en pääse tästä töihin. Hyi!

Täälläkin on ihan älyttömästi lunta ja sen kun lisää tuiskuttaa, vaikka mä oonki ihan <3. Musta on siis tosi ihanaa, et tulee lunta. Miinus puoli oli( tultiin kotiin avoimesta kerhosta ja kaupungilta), et piti noi vaunut raahata tonne takaterassille ehkä polviin asti olevasta lumihangesta läpi. Vähän kyllä hitsitti.

Meillä se viimeviikon kipeily sai aikaseksi päivään rytminmuutoksen huonompaan päin. Ennen siis nukuttiin kahet pitkät päikyt ulkona. Nyt nukutaan aamulla minipäikyt. tällee päiväl pidemmät ja illal ihan minimini päikyt. Ehkäpä tuo tuosta..

Sinttu: mua kiinnosta kuulla vähän siitä teidän värikylvystä.. mitä kaikkee te siel oikein puuhaatte ja mitä siel on käytetty väreinä?? OIs ihana kokeilla Idan kanssa sitä kotona, kun tääl ei semmosta järjestetä..

me jätettiin tänään menemättä värikylpyyn. päivän teemana olisi ollut "valoja ja värejä syksyn pimeydessä. heijastetaan seinälle eri värejä ja piirretään ääriviivoja".
ensi kerralla askarrellaan kai isänpäiväkortteja......
värikylvyssä me ollaan piirretty mm. pinaatilla, värjätyllä kermaviilillä ja sitten ihan sormiväreillä. ollaan tehty "lahjapaketteja", värjätty villalankaa ja tehty pienoistauluja. joka kerta ihan vaan läträtään väriä paperillekin, jotta saadaan seinällä oleviin pahveihin paperineliö - eli joka kerta liimataan pieni neliö omalle pahville ja vuoden lopussa siinä on iso taideteos ;o)
tuukka on vähän pieni vielä tuohon niinkuin olenkin jo maininnut, mutta koko ajanhan tässä kasvetaan..
mä olen ihmetellyt että kuinka kaikki muut äidit on niin puhtaita kun tunti loppuu, kun mä itse olen yleensä aivan sotkussa??...

nyt tarvii vähän purkautua - mä olen nyt viimeiset 6 viikkoa kulkenut alwaysit housussa ja alkais jo riittää...... kai mun tuurilla alkaa pian menkatkin. on kuulkaa hehkeä olo - vaipat housussa ja tuukan puklua vaatteissa + yleensä pienessä hiessä. mä kyllä ihmettelen niitä äitejä, jotka hehkuttaa että laittautuvat nätiksi kotonakin - no joo, voin mäkin vähän meikata mutta vaatteisiin ei kannata satsata, koska ne on nanosekunnissa ruskeassa pukelluksessa.

Älä murehi Sinttu, mä en viissi meikata ees töihin. Mulle saa riittää siisti pukeutuminen, siis töissä. Kotona ei tulis mieleenkä meikata, päälläki on aina verkkarit + huppari ja tukka pystysä.

Me lähetään huomenna kaveripariskunnan kans laivalle. Kyllä satuttiinki ajankohta valitteen. Tää pariskunta on se sama, jolla on se Jennaa kuukauden vanhempi tyttö. Tytöt lähtee tietty messiin ja niitten toinen ekaluokkalainen tyttö. Omilla autoilla mennään einäjoelle ja siitä Turkuun junalla. Se on semmonen miniristeily, et perjantaina tullaan jo kotiin. Tosi kivaa vaihtelua. Vaikka kylläpä sen tietää miesten touhut, mut silti. Eipä se mitään, ku on itellekki seuraa. Toivottavasti ei mahottomia keinuta laivaa.:( Mutta tuskinpa Silja Europan kokonen laiva ihan pienestä keinuu.

Nyt täytyy alkaa vähän siivoileen, ku huomenna on aamusta ennen reissuun lähtöä vielä rajankäynti tän meidän tontin tiiloilta. Isäntä oikein erikseen mainitsi, et porukka tulee kaffille ja kokoustaan sisälle. Eli paikat ja tarjottavat sen mukaan. Näin meillä.

Sama vika, siis siivouspäivä.. mut oon jo voitonpuolella =) Nyt lähinnä teen itelle ruokaa ja käyn kattoo oc:n nauhalta. Siivosin jopa vaatekaappini, kun ei sieltä enää mitään löytäny. Kukakohan sen oli sotkenu??

Viimeyö meni taas ihme heräilyihin, niinku meillä tuntuu menevän nykyää joka yö. NYt en enää jaksanu nousta Idan sängylle, vaan otin jo joskus yhen mais viereen nukkumaan. Siitä on mun ainakin helpompi rauhotella, enkä herää niin hereille. Ruoka Idalle ei kelpaa sen useammin, ku normaalisti öisin. Aamulla onneks herättiin vasta ysin aikoihin, niin ei itellekkään tehny vaikeuksia nousta NYt se pikkunen vetelee tuolla raikkaassa ulkoilmassa pitkiä päikkäreitään(tai ainakin luulen ja toivon niin). Aamulla Ida on taas nukkunu vaan semmoset puolentunnin päikyt.

Illalla me lähetään markettiin ja sit mennään mummilaan tekemään isille vauva-albumia(siis sen kuvista), kun anoppi ei kuulemma yksin taho sitä tehä. Musta on vaa hauska päästä kattelee miehen lapsuuskuvia <3

Joo, se ruoka ja oc ->

Pieni tauko... Alakerta siivottu, yläkerta jäljellä. Onneksi täällä on aina paljon vähemmän sotkua, kun enimmäkseen vietetään aikaa alakerran puolella, eikä koirakaan saa tulla pölisemään tänne ylös.

Sain Essin just iltapäikkäreille. Rytmi alkaa olla tosi säännöllinen: Kymmeneltä aamu-unille ja kolmen-neljän aikaa toisille päikkäreille. Kiinteitä oon nyt antanut lähes niin paljon kuin alas menee. Varmaan menisi enemmänkin, mutta eiköhän se maito ole tärkeintä ruokaa pienelle.

Antsukka tuskaili yöheräilyn kanssa. Essikin heräilee välillä öisin, mutta nyt en enää tee mitään, ellei selvästi mölise nälkäänsä. Nukahtaa yleensä pienen pyörimisen jälkeen itsekseenkin uudestaan, joskus pitää vähän silitellä selästä. Viime yönä annoin tissiä kerran ja hyvin tyttöä nukutti aamuun (8) asti. Nälkämölinän tunnistaa helposti siitä, että Essi järsii nyrkkiään ja on suuttuneen oloinen. Harvemmin se enää itkee nälkäänsä.

Nyt taas kipin kapin luutun luo!

onpas toukomammoilla ollut kiireinen päivä! itsekin tänään siivoilin, mutta jäi vähän kesken kun mentiin päiväsaunaan - mies on iltavuorossa, niin sen takia...
isomman koiran harjasin tänään ja se laihtui silmissä varmaan 5 kiloa......... voi sitä karvan määrää!!! huomenna täytyy varmaan "viimeistellä" harjaus, koska tuntui vielä irtokarvaa jäävän.

käytiin äsken tuukan kanssa euromarketissa hyökkäysvaunujen kanssa. olihan huonosti aurattu tiet!! jouduttiin välillä lykkelemään jopa autotien puolella ja toisin paikoin pyörätiet oli ihan ala-arvoisesti aurattu. nuo meidän vaunut onneksi kulkee tosi kevyesti, joten ei oltu vaikeuksissa kummiskaan.
kaupasta mukaan tarttui pari halloween-berliininmunkkia. ne oli niin hauskannäköisiä, että oli pakko ostaa ;o) mietin just, että kutsuisko tuukan kummit sunnuntaina puolivuotiskahville (2 päivää etuajassa...) ja ostais jonkun hurrrjan halloween-kakun. täytyy miettiä.

meidän ½-vuotisneuvola siirtyi tiistailta torstaihin..... höh. veikkaan muuten että nyt on painoa tullut hyvin - niin raskaalta tämä pojun kantaminen jo tuntuu...

Täälläkin piipahtamassa. Meidän päivät menee vauhdilla. Kotona, avoimessa päiväkodissa ja muutenkin ympäriinsä pyörimässä. Tänään oli muskaripäivä. Vauvauinnit loppuu meidän kohdalta marraskuun loppuun. Tuo värikylpy kuulostaa tosi ihanalta! Minkä hintaista se on? Huomenna pääsen hierojalle, tämän viikon kohokohta! Nyt täytetyn patongin kanssa sohvalle, väsyttää ja nälättää...

Huh, Miklukin nukahti viimein! Tänään poikkesi rytmi parin viikon erittäin unipitoisesta rytmistä. Kahdeksalta herättiin, kymmeneltä tunnin unet. Kahdelta taas tunnin unet ja viideltä taas. Viiden unia olisi Miklu varmasti nukkunut pitempääkin mutta herätin hänet kuudelta että menisi yöunillekin joskus. Yhdeksältä sitten nukahti yöpuulle tavalliseen tapaansa. Saa nähdä mikä meininki on huomenna, jatkaako samaan malliin kuin tänään. Ikenet ihan selvästi vaivaavat koko ajan, sekin varmasti vaikuttaa uneen. Toivottavasti yö sujuisi rauhallisesti... Hitsi, olisin supon voinut Miklulle pistää mutta enpä tajunnut. En tajua mitään muutakaan, niin väsynyt on olo ja sumussa menee päivät.
Tänään olen sentään saanut aikaiseksi valmistella miehelle isänpäivälahjaa. Muistaisi vaan vielä huomenna mitä olen tekemässä ;) Sormivärit pitää ostaa vielä niin Miklu pääsee taiteilemaan isille kortin.

Mies lähti aamulla reissuun, jätti sentään auton minulle. Vaikka en sitä tänään ole edes käyttänyt vaikka piti käydä kaupassa ja vaikka missä, kaikki jää siis huomiseksi... En taida Tampereelle lähteä kun niin huonot kelit on, saa mummi tulla junalla tänne päin ;)

Miklu taisi huomata että olin värjännyt hiukset (eilen värjäsin kun Miklu oli mennyt yöunille). Tummat nämä ovat aina olleet mutta nyt en jaksanut tehdä vaaleita raitoja mitkä vaalentavat kokonaisuutta aika lailla. Miklulla meinasi tänään aamupuuro jäädä syömättä kun tuijotti kauhean vakavana äitiä ja äitin hiusrajaa :) Ei hymyn hymyä herunut...

Aah, nyt kuumaan suihkuun ja sohvalle Big Brotherin pariin teekupposen kera!

täällä taas - huomenta vaan.
ollaan noustu tavalliseen tapaan klo 5, mutta jotenkin nyt väsyttäis normaalia enemmän... saas nähdä, miten tuukka jaksaa kun avoimeen päiväkotiin pitäisi lähteä yhdeksän aikaan. mahtaiskohan nukahtaa vaunuihin??

tuo värikylpy maksaa 25 euroa/kausi, eli siis syksyltä 25 egee ja samat sitten keväältä. en saanut edes alennusta tältä syksyltä, vaikka saatiin peruutuspaikka ja varmaan 8 kertaa oli jo mennyt........... no, eipä tuo paljoa kirpaise - vielä. sitten kodinhoidontuella alkaisi jo karvastella.. en oo vieläkään päättänyt että jäänkö ensi syksyyn asti kotiin vai mitä tehdään. en oo jaksanut ajatella asiaa :o/

tuukka hohottaa tuolla lattialla. on viime päivinä ääännellyt kuin astmaatikko - tai kuin pieni apina, sillai tosiaan hohottamalla... hänestä se on hauskaa ;o)
äidin pieni paviaani...........

Kiitos Sinttu tiedosta, tuo värikylpy olisi kyl ihanan mielenkiintoista :) Mites muutenmuut täällä kuinka kauan aiotte olla kotona/milloin siis palata töihin? Meidän tilanne näyttää nyt siltä et muutetaan vuoden päästä Berliiniin kolmeksi vuodeksi eli kotona olisin seuraavat 4 vuotta :) Mut nyt mekin aletaan valmistautua avoimeen päiväkotiin, mulla on tänään siellä hieroja varattuna, viikon kohokohta =D

Miia, vautsi, Berliiniin! Siinä onkin muutosta kerrakseen :)

Itse yritän olla kotona ensi syksyyn asti, jos taloudellisesti tekee tosi tiukkaa niin teen silloin tällöin muutaman tunnin töitä. Mutta en usko että siihen tarvitsee mennä...

Miklun unelias rytmi näyttäisi palautuneen taas. Miklu meni kymmeneltä ulos tutimaan ja vielä vetelee sikeitä. Hän ei tosiaan ole kuin muutaman tunnin hereillä ja sitten alkaa taas silmien hieronta kun väsyttää. Ja nukkuu sitten pari tuntia... Jospa se on tämä syksy mikä väsyttää, itse kukin kuljeskelee silmät ristissä :)

Mitäs ihmettä huomiseksi sitten keksisi kun kaikki suunnitelmat peruuntuivat? En uskalla sinne Tampereelle varmaan lähteä ja äiti nyt ei sitten tulekaan tänne. Kipeäksi kuulemma tulossa, turha meidän sitten sinnekään on mennä vaikka kelit olisivatkin hyvät kun en välttämättä halua että Miklu on taas pian flunssassa. Kaupatkin ovat kiinni... Voi plääh...
Mies ei ehdi edes sunnuntain vauvauintiin. Taidan pyytää anoppia tai Miklun kummitätiä mukaan seuraksi. Ja avuksi, en tiedä miten selviän yksin suihkussa käynnistä sun muista :) Kätevää on ollut kun mies on uinnin jälkeen ollut Miklun kanssa saunassa sen aikaa kun käyn itse suihkussa. Sitten nappaan Miklun mieheltä ja puen Miklun. Sitten Miklu taas miehelle joka syöttää hänet sillä aikaa kun itse puen ja kerään tavarat. Miklun ei tarvitse odotella ollenkaan, odottelu ei tosiaan ole Miklun laji :)

Miklu varmaan heräilee kohta, täytyy lähteä metsästämään niitä sormivärejä ja muita. Ruokaakin varmaan pitäisi ostaa itsellekin...

Hyvää viikonloppua kaikille!

Heipsan pitkästä aikaa! Oon ollu taas pimennossa kun kone reistas. Ihan hullut kelit on; me uhkarohkeiltiin keskiviikkona ja kävästiin kaupungilla....eipä tosiaan ollut ehditty jalkakäytäviä täällä Tampereellakaan auraamaan kuin ydinkeskustassa. Eilinen oltiinkin sit ihan sisällä, tyttökin on nuhainen. Tänään sentään päästiin autokyydillä ruokakauppaan (tohon muutaman sadan metrin päähän mut tuolla lumimäärällä rattaiden kanssa liikkuminen -vaikkakin ilmakumipyörillä- on varsinaista extremeurheilua!)

Mageeta Miia, paikanvaihdos 'macht immer gut'! (siis tekee hyvää) Mulla ois töihinpaluu helmikuun lopussa mut venytän sitä huhtikuun alkuun. Yritän järjestää talouden niin et pystyn kitkuttaan reilun kuukauden kotihoidontuella. Typykin on pikkasen vanhempi mut kuiteski alle vuoden, oon ajatellu asian niin et hoito ois hyvä alottaa joko hieman alle vuosikkaana tai sit reilusti yli vuoden ikäsenä... Mahtavaahan se ois kotona olla sen kolme vuotta mut eipä auta! (salaa toivon et jäisin työttömäks mut se on erittäin epätodennäköstä -hullu minä!)

Musta ois hauskaa treffata teitä toukomameja mut lienee mahdotonta kun asutaan niin eripuolilla maata. Keväällähän oli tarkotus nähä mut se peruuntui silloin. No anyway, meidät löytää täältä Tampereelta ja me liikumme joskus myös muualla.

Kurjaa sinttu et sulla vaivat jatkuu sen operaation jälkeen, toivottavasti pian hellittää! Mäkin tässä odottelen ilmaantuuko menkat kun n.kuukausi sitten oli muka menkat (oli niin niukat, mitkä lie 'harjoitusmenkat') vaiko vieläkö ovat tauolla.

VP:llä taitaa olla siivouskärpäsen purema...(-; Purispa se muakin, täällä ois hirveesti tekemistä, pyykkikone laulaa jatkuvalla syötöllä mut likapyykki ei tunnu vähenevän jne.. Mut nyt tuolta makkarin suunnalta kuuluu köhimistä ja höpötystä joten->

Juu, muutto on kyl odotettu ja ajoitus on juuri sopiva. Vuosi pitää kitkuttaa ilman rahaa, mutta en kyl mene töihin välissä koska tulisi Theolle niin paljon muutoksia vuoden sisällä. Hauskaa tässä on se, että kaikenmaailman kieliä olen opiskellut (englanti, ruotsi, venäjä, ranska, espanja ja italia) mutta en koskaan sanaakaan saksaa =D No siperia opettaa :) ja onhan tässä vuosi aikaa valmistautua :)

Olisi kyl hauskaa järjestää tapaaminen, mut taidetaan kaikki olla kovin etäällä toisistamme. Kuinka moni täällä muuten on täältä pk-seudun läheisyydestä?

happy halloween

ootellaan miestä töistä.. meni eilen iltavuoroon, mutta on hiukan venähtänyt. soitin hänelle aamulla klo 5 aikoihin ja veikkasi että klo 9 pääsisi. on varmaan väsynyt, joten meillä tämä pyhäinpäivä taitaa mennä lepäilyn merkeissä.
kävin mä aamulla jo ennen kuutta koirien kanssa lenkilläkin. tuukka reppuun ja koirat naruun - ei ollut paljoa vaihtoehtoja......

musta olisi kanssa tosi kiva tavata teitä muita, mutta vaatii kyllä sitten vähän järjestelyjä. tampereelle täältä nyt hurauttaisi 1½ tunnissa, mutta helsinkiin ei ihan niin nopeasti. mutta mulla on sisko järvenpäässä, joten hänelle voitaisiin tuukan kanssa mennä yökylään, jos tosiaan innostuttaisiin treffeille...

muutto berliiniin kuulostaa aivan mahtavalta! sulla, Miia, taitaa olla sellainen kielipää että opit saksan kyllä helposti. ja saksa maana ei taida liikaa erota suomesta, niin ei ehkä tule sellaista pahaa kulttuurishokkiakaan.

tuukka sylissä - en jaksa enempää yhdellä kädellä näpytellä. moi!

Mulla on AIVAN surkea kielipää! Silti aina vaan olen yrittänyt tankata jotain sinne :) Huonolla menestyksellä: nyt noikin kaikki englantia lukuunottamatta on unohtuneet kun niin tuppaa käymään heti kun opiskelu loppuu :/ No jospa se saksa tarttuisi päähän paremmin kun pääsee käytännössä sitten sitä käyttämään :) Mies onneksi osaa saksaa kun on aikoinaan asunut siellä.

Theo on vihdoin alkanut nytkytellä itseään eteenpäin ja ihanaa kun nyt edes hetken viihtyy yksin lattialla :)

Minun isäni asuu Saksassa ja hyvän kielipään omaavana puhuu Saksaa nykyään kuin äidinkieltään. Asunut on Saksassa muutaman vuoden. Äitipuoleni joka on aivan surkea kielissä, osaa hänkin jo aika sujuvasti Saksaa. Hän kylläkin käy saksan kielen kurssilla muutaman kerran viikossa. Eli etköhän sinäkin Miia, pian Saksaa puhu hienosti :) Saksalaiset on aika nihkeitä puhumaan englantia, sen olen huomannut siellä käydessäni. Ja muutenkin ovat aika nipottajia :D
Toissa kesänä kävin Sveitsissä isäni kanssa, samalla kun Saksassa olin. Mentiin yhteen ravintolaan syömään ja sveitsiläset ravintolanomistajat puhuivat siitä että stressaavat alkavaa lomakautta ja saksalaisturistien vyöryä. Saksalaiset kun ei kuulemma tyydy mihinkään, huippulaatua pitäisi saada pilkkahintaan :) En halua pelotella mutta kannattaa varautua ;D

Viime yö meni heräillessä taas. Minä heräilin, Miklu nukkui sikeästi :) Miklu on taas nukkunut minun vieressä kun mies ei ole ollut kotona. Asettelin Miklun hyvän matkan päähän itsestäni, että saisin vähän liikkua ja pyöriä. Heräsin varmaan viisi kertaa kun Miklu oli taas minun kyljessä kiehnäämässä, olin itse aivan sängyn reunalla :) Sitten siirsin Miklun takaisin omalle puolelleen ja taas hän oli kohta minussa kiinni :)No, sitä saa mitä tilaa, haluan jonkun vieressä nukkua yöni :)

Miklu voisi pikkuhiljaa heräillä, lähdetään mun kummipoikaa moikkaamaan. Kun ei se äiti sitten tänne tullutkaan *katkera* :)

Nyt kuuluukin ähinää! Heipparallaa!

Mulla meni viimeyö lähinnä pyöriessä ja itkiessä(loppuyö siis), niinku tääki päivä. Mies lähti illalla jotain bändiään kuuntelee ja yöllä ilmotti menevänsä jatkoille inttikamulle ja tulevansa aamuun mennessä. Aamulla ei kuitenkaan ollu kotona..olin ihan huolesta soikeena ja sitte se ei vielä vastannu puhelimeen. Onneksi kuitenkin oli vain nukahtanut sinne. NYt nuo molemmat nukkuu univelkojaan. Idakin nukku levottomasti aamuyön, kun vaistosi tietysti minusta, syöttäessä. Piti sitten ottaa viekkuun. Kamala päivän alku siis.

Meillä mies tahtois muuttaa kans ulkomaile, ite en oo oikein vielä lämmenny.Onko sulla Mia ketään tuttuja siellä?

Mäki oon miettiny, et olis mukavaa tavata. Täällä kun tulee vaihdettua kuulumisia välillä useemmin, kun ystävien kanssa.

NYt tuo pikkuinen tuolla pakkasessa huutelee, joten...

Laivareissulta on elävinä palattu. Eipä sielä mahottomia keinuttanu. Yöllä valvoessani huomasin vähän enempi, mut ei haitax asti. Reissu meni tosi hienosti. Jenna on ku luotu matkustaan. Se tyttö sitte nauttii siitä ku on touhua ja näkymät muuttuu. Viihty niin autossa, junassa ku laivassaki. Eikä tarvinnu miehenkä touhuja hermoilla, ku se oli niin väsy, ettei baariin jaksanu. Kaverin mies joutu meneen yksin.

Tänään ois taas ohjelmassa äitin avustamista taas yksissä niitten tupareissa. Äitin työkaverit vuorostaan tulossa. Mun sijainen kerto kans tossa torstaina soitellessaan, et munki työkaverit oli kyselly, et aionko mä niitä tupareita heille järjestää. Tuli kerran työpaikalla käydessään luvattua. No, jouduin sanoon, et kertos mun marraskuun aikana ne järkkäävän. Siinä ois sitte n. parikyt tyyppiä tulossa. Sitä on nykyään niin laiskistunu, et meinasin jo tarkotuksella unohtaa koko lupaukseni.

Mikäs juttu toi avoin päiväkoti oikein on, ku siellä hierotaanki? Ei täällä maalla tommosia hienouksia oo. Ei täällä oo ku tavallisia päiväkoteja. Onko se perinteisen päiväkodin yhteydessä kotona oleville lapsille? Jätetäänkö sinne lapset vai jääkö äiditki sinne? Nyt täytyy alkaa valmistautuun sinne porukoille lähtöön.

Mukavaa olisi tosiaan tavata teitä, pääkaupunkiseudulle hurautan nopeasti jos sinne tapaamista järkätään?

Mitäs teidän isänpäiväsuunnitelmiin kuuluu? Mä olisin niin mielelläni viettänyt isänpäivän miehen ja Miklun kanssa kolmistaan mutta turha toivo että se niin menisi. Koko päivä menee taas kiertäessä miehen molempien pappojen luona ja sitten tietysti vielä miehen isä pitää erikseen käydä onnittelemassa vaikka mukana hänkin on pappojen luona. En tiedä miten ihmeessä järjestäisin kaikki jos oma isäni asuisi Suomessa, anoppi kun vaatii minuakin isänpäivän viettoon aina. Omat veljenikin ovat isiä ja kiva heidänkin luonaan olisi käydä... Omat pappani eivät olekaan enää elossa.

Aamiaisen aion kuitenkin viedä miehelle sänkyyn. Kakkukin olisi kiva tehdä mutta kukapa sitä enää syö kun sata kertaa kahvitellaan isänpäivän aikana muualla :) Lahja piti Miklun kanssa tehdä eilen mutta olin niin poikki että täytyy se taiteilla joku ilta kun mies on töissä. Sotkua siitä syntyy ja täytyy peittää jäljet hyvin ettei mies tajua mitään :) Sormiväreillä olisi siis tarkoitus tehdä kaikenlaista.

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa!

Yhteistyössä