**TOUKOVAUVAT 06**

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja macadamia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Eilinen meni hyvin nukahtaessa vaikka tehtiin nurinkurisesti iltatoimet ja tänään tein saman. Nyt kun nukkuu vain yhdet päikyt niin on tosi sippi iltaisin. Kylpyyn meinasin viedä mutta oli ihan töttöröö joten sänkyyn suoraan ja pesut jäi huomiseksi.

Mä olen saanut kavereilta lainaan videokameran ja olenkin nyt kuvaillut ahkerasti. Viimeksi oli tammikuussa lainassa ja silloin sain ikuistettua ekat konttaukset joten toivottavasti taas olis onni myötä ja saisin ne ekat askeleet kuvattua. Meillä tyttö selvästi miettii uskaltaisko lähteä kävelemään mutta aina viime tipassa muuttaa mielensä ja meneekin kontilleen. Mitä enemmän yllyttää niin sen kiirempi tulee ja sit pitää kontata :)

Kaverille ehdotin nyt sit puolentoista euron tuntipalkkaa ja sain naurut :) Olivat miettineet jotain vitosen luokkaa... Sanoin et toki saatte maksaa mutta kannattaa ensin laskea paljonko se tekee, nimittäin äkkiä kertyy iso summa. Kiva et vähän saan extra rahaa :) Lupasin nyt vielä samaan syssyyn katsoa lisäviikon sitä poikaa. Eihän siinä kun ovat niin nätisti ja koko ajan puuhastelevat omia leikkejään. Leikkivät siis vierekkäin omilla leluilla ja toki välillä kiistellään samoista leluista :) Onneksi eivät raavi tai pure toisiaan tarkoituksella. Vahinkoja välillä tulee kun yrittävät ottaa leluja toistensa käsistä tms. Saahan siinä tarkkana olla mutta onneksi kaikki on ainakin tähän saakka mennyt tosi kivasti.

Meillä olikin tänään tosi äkäinen tyttö kun heräs päikyiltä. Ilmeisesti kenkutti kun ei ollut kaveria ja kun äitille tuli kaveri käymään niin piti huutaa niin kaameesti että varmasti huomataan. Siis todella osas riskata ihan hirveesti huomiota ja kaiken maailman temput esitti. Koira kans näytti esimerkkiä kuinka meillä riehutaan. ARGH! Oli pakko laittaa jäähylle ja sit läksin käyttään pikapissillä kun kaveri vahti tyttöä niin jo sain tuta sen et oli ollut jäähyllä. Koko piha oli murilla kun meidän kohta 6 vee aikuinen koira pisti parastaan. Tuolla koiralla taitaa olla jokin adhd tai vastaava häiriö.

Yök mikä ilma on tänään! Mies on kevyen 16 tunnin rupeaman töissä ja mun pitäs hoitaa koira ja lapsi. Tyttö on edelleen räkäinen ja tuolla ulkona on jotenkin todella hyytävän kostea ilma. En viitsi lasta ulos laittaa nukkumaan kun joutuu ulkoilemaan jo koirankin takia ja sit pitäs vielä kaupassa käydä. Saas nähdä mitä tästäkin päivästä tulee. Tällä hetkellä ainakin näyttää aikas kurjalle. Tyttö on äkäinen kuin ampiainen ja itselläkään ei fiilikset ole katossa. Miehen piti viettää tämä viikonloppu meidän kanssa mutta siellä se taas paahtaa duunissa. Tyhmää valittaa kun toinen jaksaa tehdä noin paljon töitä ja on niille rahoille käyttöä mutta mekin tarvittas isiä. Jospa sit ensi viikonloppuna. Toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato. Nyt pitää alkaa viihdyttämään meidän neitosta...

Räntää räntää satelee! Kesäkumit on auton alla jotenka en kauppareissua uskalla tehdä :/ Kai nuo tien on ihan sulat mutta silti...

Minulle ja Miklulle tuli eilen verolaput, mutta mies jäi ilman :D Miklullakin oli vaan merkintä joistain osakkeista (?), ne on mun isän heiniä :) Hän säästää Miklulle tulevaisuutta varten.
Mä meinasin pyörtyä kun kirjeeni avasin, sen verran tuli palautuksia :) Viimeeksi jouduin parisataa maksamaan takasin... Tuleepa hyvä joulu tähän perheeseen! Ja mieskin varmasti saa tapansa mukaan palautuksia.

Hyvä Nasu että saat enemmänkin sitä palkkaa, eihän rahaa koskaan liikaa ole :) Osta jotain kivaa itsellesi ;) Hienoa että kaikki on sujunut hyvin kahden lapsukaisen kanssa!

Miklu heräsi tavalliseen tapaan puoli seittemältä tänään, vaikka yhdeksältä meni eilen illalla nukkumaan... Aion kyllä silti jatkaa yhdeksään asti kukuttamista, on enemmän aikaa puuhastella iltaisin. Miklu ihan hyvin kuitenkin jaksaa olla hereillä...

Leivoin eilen korvapuusteja! Oi, hyviä :) Vähän ehkä epämuodostuineita mutta maku on tärkein :) Tein Miklullekin oman pikkupullan, hän saa siitä maistaa murusen :)

Kai mun pitää rattaiden kanssa lähteä tohon lähikauppaan, kahvi on loppu ja pakko sitä vielä tänään on saada :/ Olis edes se sadeasu itelle...

Nasu, täälläkin vähän samoja fiiliksiä... Mies on "vaan" kymmenen tuntia töissä :)
Ulkona on vissiin pari astetta lämmintä ja vettä/räntää tulee mutta pakko sinne on raahautua. Lähikauppakaan ei ole kuitenkaan niin lähellä :/

Voimia, koita jaksaa ampiaistyttösen kanssa. Ei ole helppoa yrittää viihdyttää toista kun itsekään ei ole hyvissä tunnelmissa :/
Huomenna tyttö isin kainaloon sitten ;)

Aah -meillä pyörii uusi pyykkikone! Kylläpä sitä kärvisteeltinkin.. On aikas iso mut kylläpä se tuonne kylppäriin mahtuu ja mikä parasta voin pestä ison satsin tarvittaessa, hajonnut kone kun oli semmonen mini.

Nasulle tsemppiä 'ampiaisen' kanssa olemiseen! Ja muutenkin tsemppiä kun vahdit kahta pientä! Mä oon joskus hoitanu sisaruksia joiden ikäero oli 14kk ja kyllä siinä piti kikkoja keksiä.. Hyvä et saat palkkaa kuiteskin ees vähän.

Mulla ei meinaa tää flunssa hellittää ollenkaan; onteloissa jyllää ihan varmana tulehdus kun juilii taas niin et tarvii varmaan nöyrtyä ja ottaa Panadolia (mäkun oon säästelly sitä kun pitäs menkat alkaa -tosin ei oo mitää 'oireita'- josko vaikka kuiteskin sitä lääkettä sit tarvii..)

Jaa mitäköhän vielä piti kirjottaa...ööö..mun 'ampiainen' möyrii tuolin alla kun haluis kiskoo johdot seinästä... Eilen alkoi taas nouseskeleen sohvaa vasten joten taidetaankin mennä tästä taas 'harjotuksiin'.

Macadamia, kyllä se pesukone on korvaamaton :) Sen huomaa kun sitä ei yhtäkkiä olekaan! :) Täytyy koputtaa puuta, varmasti tuo meidän kone menee heti rikki kun siitä puhun...
Toivottavasti pian flunssa helppaa...

Jes, Miklu nukkui tänään puoli kahdeksaan!!! Jospa se rytmin muutos tulee pienellä viiveellä...? Sitten sain vielä puoli kymmeneen asti torkkua kun mies oli Miklun kanssa <3

Miklu eilen polleana käveli itse kun kaupassa käytiin, vietiin isille lompakko kun oli sen kotiin unohtanut :) Ensin tosiaan kannoin Miklua, sitten pysähdyttiin yhden työkaverin kanssa juttelemaan ja hän pyysi Miklua näyttämään nyt kun osaa kävellä. Minä siihen että ei taida poika kävellä kun on kengät jalassa... Höpöhöpö äiti, ei yhtäkkiä ollutkaan enää kengillä väliä vaan Miklu lähti muina miehinä tepastelemaan :) Sitten pitikin koko loppuaika saada kävellä... Menihän siihen aikaa että kaupasta ulos päästiin mutta kyllä oli Miklu ylpeän näköinen :)

Nyt vissiin kutsuu ruuanlaitto... Vai pitäiskö mennä _taas_ Heselle...? ;)

meillä on pieni kränttyinen poika täällä. hampaita tuppaa niin, että yöllä ei nukuttu kovinkaan häävisti.. kävin just hakemassa apteekista särkylääkkeitä (suun kautta otettavia), kun suppoa mä en enää saa tuukan pyllyyn laitettua kun ei hän pysy aloillaan...

alkuviikosta pitäisi jostain löytää punaista hiusväriä, niin saisin keskiviikoksi tuukalle ässät-irokeesin sinne meidän naamiaisiin. ajattelin myös ostaa pienen ässät-t-paidan täydentämään olemuksen.
itselle pitäisi löytää nätit, mustat ja vähän korolliset kävelykengät.... kauppaan siis joku päivä.

mutta nyt tuukalle ruokaa laittamaan ja sitten ulos, kun aurinko paistaa niin ihanasti!
mukavaa sunnuntaita!!!

Kuulostaa ihanalta Tuukan irokeesi :) Varmasti on söpönä naamiaisissa!
Mäkin olen päättänyt jo aikoja sitten että Miklun hiukset kun ekaa kertaa leikataan, ne ajellaan sivuilta ihan lyhkäsiksi ja keskelle päätä jää irokeesi :) Vielä parempi jos sen irokeesin saa esim. siniseksi :D Miklullahan ei sanottavaa ole tässä asiassa ainakaan niin kauaa kun ei hiustyylistään sen enempää tajua :DD

Käytiin tuossa kävelyllä koko perhe, nätti ilma taas! Lumetkin on jo sulaneet ;)
Miklun rytmi aikaistuu taas sen tunnin, vauvauinnin takia... Tuskin jaksaa yhdeksään valvoa tänään.

Mukavaa sunnuntaita täältäkin!

Täällä yksi väsynyt hammaspotilas kirjoittelee. Voi elämä kun ärsyttää tämän hampaan kanssa. Se oli silloin jokunen aika sitten kipeä ja asettui itsekseen. Nyt sitä jomottaa ja silleen tykyttää et taitaa tehdä reikää tuonne takahampaan paikan alle :(

Meidän tytöllä on kielen alla sellainen outo rakkula, siinä kohtaa missä on se kielenjänne. Varmaan satuttanut johonkin tai siis tökännyt sinne jollain. Ei näytä kipeelle mutta mietin tässä pitäskö sitä kuitenkin käydä näyttämässä. Näkyy ihan selvästi sieltä sellaisena valkoisena se jänne.

Eilen meidän lapsukainen oppi kiipeämään sen ihaan päälle josta joskus laitoinkin kuvia kun on keinumassa. Nyt siis kiipee selkään ja pois, selkään ja pois, selkään ja pois...Eilen laitoin siihen vempaimeen patterit niin on hauskannäköinen kun istuu selässä ja jammailee musan tahtiin, kunnes pitää taas kiivetä ;) Muutenkin tuo meidän lapsi on tainnut äitiinsä tulla tuossa kiipeily asiassa. Mä kiipesin penskana ihan joka paikkaan :)

Voi räkä kuin meidän perhe sairastaa. Koirakin on taas kipeä tai siis edelleen kipeä. Meinaan taas viedä sen lääkäriin ja haluan sille jonkin lääkityksen. Eilen käytiin metsälenkki ja pallero juoksenteli niin onnellisena, mutta illalla oli sit niin kipeä ettei löytänyt oikein mieluista paikkaa millään ja makuullakaan ei halunnut olla. Oli selvästi tuskaisen näköinen ja oloinen. Yhden aikaan yöllä istuin kylppärissä ja lämmitin pyyhekäärettä siihen jalkaan. Se kait helpotti kun jäi sinne pötköttään. Sitä iloa ei kauan kestänyt kun tuo koira nyt jostain syystä haluaa pakosti mennä nukkuun tytön huoneeseen. Hetihän se sinne säntäs kun kävin tyttöä katsomassa. Siellä sitten nukkuivat molemmat :) On tosi outoa kuin se hinkuaa just siihen huoneeseen. Voi olla et haluaa olla tytön lähellä tai sit sen huoneen lämpöisempi lattia helpottaa sen oloa. En tiedä mutta syöksyllä tulee siihen huoneeseen yöllä jos vaan raottaa ovea. Päivällä ei viihdy siinä huoneessa juurikaan.

Sinttu: laita sit kuvia teidän naamiaisista :)
Macadamia: onnea vaan koneesta. Se on nykyään ihan korvaamaton ja vielä korvaamattomampi lapsen kanssa.
Lilli: on varmaan äitikin ylpeä kun "vauva" tepastelee jo kauppareissulla itse :)

huomenta

tuukka sai sitten jostain tosi ärhäkän flunssan. viime yö meni ihan niiskutukseksi ja räkää valuu ihan suoranaan... sain hänet nyt nukkumaan tuossa yhdeksän jälkeen ja vieläkin tuhisee selällään sängyssään. toivottavasti saisi nukuttua oiiikein pitkät unet.
saapa nähdä siis meneekö meiltä naamiaiset ohi. toivottavasti ei! mä odotan niitä innolla, koska meidän vauvaklubiryhmä on tosi tosi kiva. yksi kerta olis enää tän jälkeen jäljellä ja sitten kevätretki (jonne en kylläkään imoittautunut - ja nyt vähän mietin että vieläkö ehtisi mukaan...). sitten hajoaa meidän ryhmä..

avoimessa tehdään ensi viikolla kipsitaulu lapsen kämmenestä. taidan pitää sen itselläni, vaikka vähän mietin että antaisko sen mummolle. en raatsi ;o)

Jos mä olisin Lilli, niin rinta rottingilla kävelyttäisin Miklua yleisillä paikoilla ;o)
meillä Tuukalla pikkuhiljaa uskallus kasvaa, mutta ei vielä ihan riitä siihen yksinään kävelyyn. vielä pitää olla joko ottamassa vastaan tai lähettämässä matkaan.

Nasu, toivon teidän koiralle parantumista. on tosi kurjaa, kun koira on kipeä. meillähän noilla karvakuonoilla on lähinnä vatsat reistanneet ja eilen päätettiin vaihtaa nappulamerkkiä.
tytsyn kiipeilyinnokkuudesta voipi tulla sulle vähän extra-hommaa ;o) vahtimista ja vahtimista ja vahtimista ;o)

tuksu on edelleen sellainen kiltti poika. ei liiemmälti tyhjentele hyllyjä eikä kisko enää johtojakaan. touhuaa nätisti omilla leluillaan (=keittiötarvikkeilla, joita olen hälle antanut...) ja k-ä-v-e-l-e-e!

nyt mä lähden pienelle happihyppelylle. ilman koiria ja ilman tuukkaa ihan vaan naapurin muijan kanssa. mooooro!

Jenna ei edelleenkään konttaa useamman viikon fysioterapiassa hyppäämisten ja kotiharjotustenka jälkeen. Huomasin kuitenki et alasti olo saa häntä paremmin hakemaan konttausasentoon. No, illalla oli sitten jälleen ilkosillaan ennen nukkumaan menoa. Olin edellisenä päivänä vaihtanut uuden maton olkkarin lattialle...:) Eipä sinne pottaan mitään tullut, vaikka siinä pitkään istuttiin. Laitoin typyn touhuamaan lattialle. Tuloksena kahdessa paikassa pissalätäköt ja toinen kakkapökäle matolla, toinen minun kädessä:( Eli se uudesta hienosta matosta:) Nooh... Pääasia että typyllä on hauskaa. Hmmmm.

Meillä on tänään MLL:n järjestämä vauvajuhla illalla. MLL tapaa kutsua kokoon edellisen vuoden aikana syntyneet vauvat perheineen. Jennan flunssa alkaa helpottamaan, joten eiköhän me uskaltauduta joukkoon. Tosi kiva nähdä muut vuoden aikana syntyneet. Tällaisella pikku paikkakunnalla tämmöinen onnistuukin, mutta kaupungeissa se olisikin aikamoinen tapahtuma. Täällä kun vuodessa syntyy keskimäärin 24-25 vauvaa.

Sitä ennen pitäisi käydä klo 12.00 taas fysioterapeutilla. Väittäisin melkein että ne on olleet ihan turhia reissuja. Jumpparillamme kun ei ole ollut montaakaan vauvapotilasta, niin hän ei oikein tiedä mitä Jennalla teettäisi. Viimeksi jo tuumasi, että siirrytään konttausharjotuksista seisomisharjotuksiin. Mutta kun minä kerroin, että Jenna nykyään selvästi miettii miten lähtisi liikkeelle, hän jatkoikin konttausharjoituksia. Hoh hoi. Hyvähän se on jos oppii konttaamaan, mutta... Kyllä tässä voitaisiin pikku hiljaa alkaa siirtymään eteenpäin. Oppii sitten itsekseen konttaamisen jos oppii. Kontrolliaika keskussairaalaan on sitten ensi viikolla, niin fysioterapeutille kuin lääkärillekin niistä "kouristuksista", jotka jatkuvat edelleen.

No voi harmi, että Tuukalle vuorostaan iski tuo flunssa. Kyllä sitä on nyt kovasti liikkeellä. Kyselit Sinttu silloin kerran siitä yhdestä yrityksestä, että tunnenko. No, en minä tiedä kyseistä yritystä, mutta mies kyllä on ollut sen pomon kanssa samoissa palavereissa.

Katselen tässä samalla ikkunasta, kun mies tuolla jyllää pihalla kaivinkoneella. Meillä on kyllä NIIN isotöinen piha, ettei paremmasta väliä. On se onni, että on oma kone. Ei hän ole vieläkään päässyt itse pihan kimppuun. Näin kauan on mennyt pelkästään kaikenmaailman putkien laittamisessa ja pihatien tekemisessä. Pitäisiköhän käydä ottamassa teille oikein kuva tuolta pellolta päin tästä meidän kompleksista, niin ymmärtäisitte mistä oikein puhun.

Voi pieniä pipejä potilaita! :/
Toivottavasti Tuukka pääsee naamiaisiin kuitenkin!
Jennalle tsemppiä liikkumiseen, kyllä se sieltä vielä lähtee!

Miklunkin nenä turisi tänään aamulla, aivastelikin poika ihan kivasti. Toivottavasti ei nyt taas tulisi mitään flunssaa...

Joo, täytyy myöntää että on tämä äitikin "aika" ylpeä poikansa kävelystä ;) Pitihän sitä eilen vauvauinnissakin esitellä :D
Miklu painoi peppu paljaana pitkin suihkuhuonetta ja tutkiskeli lattiakaivoja. On hän vaan niin söpö näky kun taapertaa :') Rohkeutta voisi kyllä olla vähemmänkin, saisi äiti olla rauhallisemmin mielin :)

Antsukalle piti mainita Kelasta että samankaltaisen ongelman kanssa minäkin painiskelen :/ Ei kuulu hoitolisää vieläkään. Nyt onneksi minä sain jäädä pois siitä välistä ja saa Kela ja palkanlaskija hoitaa oikeat todistukset keskenään. Kai ne rahat sieltä joskus sitten tulee...

Paranemisia muuten kipeille koirillekin :)

Hyvää alkavaa viikkoa!

Voi että kun meidän toukopallerot kasvaa ja kehittyy! On se niiin liikkistä kun oppivat uusia taitoja! Mä nauroin ääneen Jennan mattotouhuille..;D Niin ja voi hitsi näitä räkätauteja! Toivotaan että taudit helpottaa ilman että menee korviin tms inhaa! Tuntuu jotenkin hölmöltä se Jennan jumppari, eikö jo vois keksii jotain uutta ja antaa sen konttauksen tulla kun sen aika on! Eihän mimmikään kyllä konttaa sen puoleen.. Ja mitäs muuta... Tein hyvät pyöränistuinkaupat Hamax Sleepy-istuimesta, erittäin vähän käytetty 30e, vielä kun löytäis tarpeeksi pienen kypärän mimmille ja pyöräkin vaatii vähän huoltoa.. Joo ja semmonen juttu et mimmi on alannu latoon lusikkaa suuhun eli annan aina toisen lusikan typylle käteen ja laitan siihen aina välillä ruokaa ja ite syötän toisella lusikalla, söpöä. Mut nyt en pysty keskittyyn olleskaan täällä duunissa joten mukavaa viikkoa kaikille!

helou taas

haa, tuukan uskallus kasvoi tänään kilometrin - käveli muina miehinä kynnyksen yli. testattiin myös "mutkarataa", eli iskä meni pöydän kulman taakse ottamaan tuukkaa vastaan, niin että poitsu joutui kurvaamaan. onnistui vailla mitään ongelmia. mulla on siitä videokin, jonka taidan laittaa teille ;o)

tuhinanenä nukkuu taas. ei ihme, sillä viime yönä unet jäivät aika vähiin.

Sadulle hauskaa iltaa MLL:n juhlissa!

Wautsi, että Mimmi syö ihan ite. ei onnistu meillä, menee ihan hulinaksi koko touhu.. täytyisi kyllä varmaan kaikesta hulinasta huolimatta kohta antaa toisen olla omatoiminen.

Täällä minäkin taas :)

Hienoa Tuukka! Harmi kun en saa Sintun viedoita auki :/

Vau Mimmiä! Voi hitsi kun olisi hienoa jos Miklukin alkaisi pikkuhiljaa syömään itse. Kokeiltu ollaan mutta ei tunnu Miklulla olevan mitään hajua mitä sillä lusikalla oikeesti tehdään... Eihän se selitykseksi kelpaa, ei sitä harjoittelematta opi. Prismassa taisin nähdä sellaisen ruokailuviitan lapsille, ostan kyllä sellaisen ennen kuin kunnolla aletaan opettelemaan syömistä :) Mua nimittäin hirvittää se tuleva sotku, jos se viitta vähän helpottaisi mun siivoamista :) Mutta pian olisi aika antaa lusikka kauniseen käteen Miklulle...

Miklu on nyt täysin ihastunut kalaan... Mites muilla kalan kanssa, joillain taisi olla yökkimistä sen suhteen joskus? :)
Ekan kerran kokeilin antaa Miklulle kalaa kun hän oli joku puolen vuoden ikäinen ja se oli kaikkea muuta kuin hyvää silloin.. Pidin sitten taukoa tähän asti ja nyt kaikki kalaruuat on Miklun lempparia :) Lohta ja seitiä ollaan syöty tähän mennessä...

Menen tästä suunnittelemaan kauppareissua!

Kyl meillä kans maistuu kalat vaikka aluksi olikin yök. Valmisruoista kalarisotto on ykkönen ja kyl äitinkin tekemä maistuu. Ollaan lohta ja seitiä syöty kotosalla ja pääsiäisenä maistoi ahventa papalta.

Meillä tytöllä olis hinkua syödä itse joten kait se äitin vaan jaksettava tsempata tuon ruokailun kanssa. Lusikka on menossa suuhun mut kaikki tavara tippuu kyydistä jos ei äiti avita :) Tuo meidän 40 kiloinen rikkaimuri kyl hoitaa lattioiden putsauksen et eihän mulle jää "kuin" lapsi ja pöytä sekä luultavasti itsenikin. Tiedän et ensimmäinen hermostus kun tulee niin lautanen lentää kaaressa lattialle, siis tytöltä ei minulta. Pitäs ostaa sellainen imukuppi lautanen ;) Äsken juotiin mukista niinkuin isot tytöt juo ja voi että se maistui paljon paremmalle kuin sen tylsän nokan kanssa.

Sinttu: kuulosti aivan uskomattomalta kun kerroit et teidän tuksu leikkii päivät kiltisti leluillaan ja tietysti kävelee. Meillä ei kyl leiki leluillaan juurikaan vaan touhuaa kaikkea muuta. Sellaista ei sallittua tottakai. Voi räkä. Mietin et pitäskö käyttää tyttö potalla kun just syötiin mut ajattelin et kahden tortut yhdelle päivälle riittää. Katin kontit, nyt tuli kolmas torttu housuun... Pitänee siis mennä pylly pyykille...

Jenna alkaa oikein spesialisoitua tohon lattialle tarpeittensa tekemiseen. Just "istuttiin" potalla ja harjoteltiin samalla nousemista sohvaa myöten. Eiköhän ne pisut sitte löytyny siitä lattialta sohvan vierestä. Jee.

Meillä ei vois kuvitellakka antaa Jennalle tavallista mukia. Nokka- ja taikamukitki lentää joka kerta jossain vaiheessa lattialle. Äitille tietää aina hammasten kiristystä ja luuttuamista. Kala ei mee Jennalle ku pieninä määrinä edelleenkään. Mä tasasen varmasti tarjoon sille sitä parin viikon välein, mutta ei se vaan ala maistuun. Lusikkaa Jenna kovasti tykkäis pidellä, mutta harvemmin tulee annettua. Kyllä neiti ymmärtää mitä sillä pitäis tehä, mutta äiti vaan on laiska siivoamaan kaikkia ohi menneitä ruokia. Tähän mennessä ruuat ei oo pahemmin suuta tavottanu. Pitäis kyllä antaa vaan typyn yrittää. Ois se vaan kälylle syksyllä toisin helppoa. On sillä muutenki ihan tarpeex tekemistä kolmen alle 2,2-vuotiaan kans. Huh huh, mut iteppä se on innolla yrittämässä. Lupas et Jenna saa vuoden olla, ja sitte hänki menee taas töihin. Toivon mukaan siinä vaiheessa meikäki vois jo taas jäädä äitiyslomalle:) Eli yritystä ei vielä muutamaan kuukauteen, mutta ehkäpä syksyn mittaan:)

Jenna on sitte hupasa. Ku mä kysyn siltä hyppykiikun luona, haluaako hän mennä pomppimaan, ni typy kääntyy jo valmiix muhun selix, et saan hänet nostettua kiikkuun. Mutta sitte kyllä vaatii äitin huomiota, että sielä viihtyy.

Heips, pitkästä aikaa!

Teen taas niin ympäripyöreitä päiviä tämän viikon, että KÄÄÄK! Pomo hiillostaa niskassa ja näen painajaisia tulevaisuuden työnäkymistä ja rumputentistä. Meinaa mennä hermot :/ Mutta eipä tässä auta kuin yrittää parhaansa ja harjoitella EI:n sanomista tulevaisuutta varten. Onneksi olen ehtinyt joka päivä käydä harjoittelemassa, etten ihan kylmiltään tenttiin joudu.

Essi viipottaa menemään, reenaa jaloilleen nousemista ja kiukuttelee. Ja on muuten syönyt kalaa alusta asti suurena herkkuna. On edelleen lemppariruokaa. Olen huomannut, että koirasta on iso apu lattioiden siivoamisessa :) En kyllä pahemmin sotkuista välitä ja pyykinpesu kuuluu niihin mieluisiin kotitöihin. En usein käytä edes ruokalappua. Essi syö nyt itse kaikkea sormin syötävää, mutta lusikka heiluu ihan holtittomasti.

Yritän kovasti luopua yösyötöistä vaihtelevalla menestyksellä. Viime yönä syntyi viideltä kamala meteli ja kuudelta annoin sitten syödä, koska se on mielestäni yön ja aamun raja. Seiskalta noustiin. Itselle ei oikein viiden tunnin yöunet tahdo riittää :/ Pakko yrittää mennä aikaisemmin nukkumaan ja saada kaikki työt päivän aikana purkkiin.

Lilli: me saatiin onneksi se kelan juttu selvityä heti. Sieltä ne karhus viimevuoden palkkalappuja mieheltä.. eli riitti ku ilmotti, et mies oli armyssä.. jonka ne ois kyllä varmasti nähny sieltä koneeltaki, koska sen kautta sitä armeijan tukea saa.

Meilläkin maistuu kala nykyään :) Eilen just tein lohikeittoo.

Olittepas te ollu aktiivisia..mut nyt mun on mentävä, joten enpä kerkee paljo kommentoimaan muuta . Moro->

Jes, tänään taas sain nukkua puoli kahdeksaan! Taisi pikku huijaus mennä läpi Miklulle ;)

Hyvä Antsukka, että selvisitte noinkin helpolla Kelan kanssa. En kyllä välillä heidän logiikkaansa ymmärrä ollenkaan...

Tein tänään Miklun aamupuuron kokonaan tavalliseen maitoon eikä ripuleita ole vielä ainakaan tullut :) Selvästi Miklu sitä vähän maisteli epäluuloisena mutta kyllä se sitten upposi ihan yhtä hyvin kuin korvikepuurokin :)

Nyt olisi levy täynnä Miklun kävelyä, täytyy vaan mies patistaa koneen ääreen :) Toivottavasti siitä levyltä saa napsaistua vain pienen pätkän sähköpostilla laitettavaksi...

Tänään näyttäisi olevan ihan kiva ilma vaikka ei aurinko paistakaan. Lähdetään siis Miklun kanssa pitemmälle lenkille miestä vastaan töihin :)

Terve kanssasisaret!

Onnea vain kävelijöille :) Me ollaan odotteluasteella vielä. Essi reenailee tukea vasten seisomista harvakseltaan, mutta kiihtyvään tahtiin. Joutuu edelleen olemaan mummulassa pitkiä päiviä :( Yritän parhaani mukaan tehdä hommia, mutta kyllä tähän saa aikaa kulumaan. Kyllä tympii.

Selailen arskalomien äkkilähtöjä läpi. Tuo vähän motivaatiota tähän työntekoon :)

Yötissittelyn lopettaminen tuottaa tuskaa koko perheelle ja mies lukeutuu näköjään "anna sille sitä tissiä, että minä saan nukkua" -isiin. En siis ole apuja saanut ja tänään mainitsin jo aika kärkevästi asiasta aamupalalla. Syliin ei lasta kärsi yöllä ottaa, koska luulee pääsevänsä tissille, eli mun keinot on vähissä. Yritän saada miehen "yövuoroon" pariksi yöksi, että Essillä ei mene synapsit ihan sekaisin. Tissiä saa aamulla ja illalla. Piste.

Nyt pitää jatkaa aherrusta. Mulla on vielä yli puolet päivän urakasta tekemättä ja illalla pitää ehtiä vielä reenaamaankin. KAKSI VIIKKOA VIIMEISEEN TENTTIIN!!!

Olen tässä sivusta seurannut jutustelujanne, koska itselläni lähes samanikäinen poika. Olen mielenkiinnolla seurannut Satun ja Jennan fysioterapeutilla käyntejä ym. Ihan siitä syystä, että ystävälläni on elokuussa 2005 syntynyt tyttö. Tyttö on normaalisti kehittynyt tavallinen tyllerö. Hän liikkui istuallaan eli työnsi käsillä ja toisella jalalla vauhtia ja kiisi lujaa pitkin lattioita eli olisiko tämä sama tyyli kuin tämä Jennan "peputtaminen"? No, kuitenkin tällä tyylillä tyttö meni tosi lujaa eikä kontannut. Hän oppi kävelemään puolitoista vuotiaana. Vanhemmat epäilivät, että ei "viitsinyt" opetella, koska pääsi tällä istumatyylillä paljon lujempaa. Nyt kuitenkin kävelee ja mikä huvittavinta, hän opetteli konttaamaan oma-aloitteisesti sen jälkeen, kun osasi jo kävellä.

Tämän halusin kertoa Satulle. En tiedä onko tästä mitään hyötyä, mutta tässä saattaa olla "kohtalon toveri" Jennalle.

Mukavaa kevättä koko ketjun porukalle!

Oltiinpas tiputtu kauan. Muuten en varmaan jaksanut vielä kirjoitellakaan :)

Eilen kävin hammaslääkärissä ja viisaudenhammas se sieltä taitaa puskea läpi tai oikeastaan ei se mihinkään mahdu tulemaan joten siksi tuo takahammas särkee. Pitäs soitaa aika hammaskirurgille ja koko leuan röntgenkuviin ja sit vielä pitäs varata aika kolmen reiän paikkaukseen. Just. Näinhän se menee et vuosikaudet kaikki on ok ja sit kun jää pienille rahoille kotia niin tulee tällänen isku. Pitää miettiä sit sen hampaan leikkauksen kanssa et miten ois järkevin. Eihän näistä kotiäidintöistä mitään vapaata saa :) Mieskään ei saa jäädä kotiin koska minä olen kotona. Tää on ihan hullu sääntö joissain tapauksissa. Heinäkuussa äitini on lomalla ja lupasi kyl tulla hoitamaan mutta ei viitsis keskellä kesää mennä siihen operaatioon kun mulla on tapana haavojen mätiä.

Hitsiläinen kun taas säikähdin kun telkka läks yks kaks yllättäen päälle ;) Pienestä se lähtee. Meillä tyttö osaa oikein tähdätä telkkaa päin kunhan saa kaken käteensä.

VP.lle voisin vinkata et muutama ystäväni on tehnyt silleen et aamupuuron jälkeen on vasta tissin aika niin vauvan /lapsen on helpompi tajuta koska on aamu ja koska on yö. Yöllä ei tissiä ole herunut vaan vasta tosiaan puuron jälkeen.

Lilli:odotamme innolla videota saapuvaks :) Mä kun en noita Sintun filmejä ole saanut auki :(

Nyt se ois taas aamulenkin paikka...

Mekin ollaan lähdössä kerhoon ysiltä, joten pitäs vissiin typykkää mennä herättelemään..

Ida harjottelee kovasti seisomaan nousua ja tuntuu neidin mielestä olevan hauskaa hommaa.. Kovasti ainakin tuntuu naurattavan.

Joo mutta sitä Idaa herättelemään ->

Yhteistyössä