Tuhlasin tänään, tuntui hyvälle...nyt ei...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Jenna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22958219:
Ok. Ei sitten, kai. (En paljasta enempää.)

Afrikassakin 100neliön kämppä on halvempi kuin Suomessa.
Kussakin maassa omat veronsa ym menot jotka vaikuttaa loppuhintaan, aivan turhaa niitä pohtia.

Afrikassakin 100neliön kämppä on halvempi kuin Suomessa.
Kussakin maassa omat veronsa ym menot jotka vaikuttaa loppuhintaan, aivan turhaa niitä pohtia.

Ei se mulle ainakaan turhaa ole ollut.. Merkkivaatteita voi Euroopassa asuvakin ostaa kohtuuhinnalla, jos tietää keinot. Suomalainen tavaratalo _ei_ ole mielekäs ostopaikka tietyille tavaroille; muualtakin saa.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22958260:
Ei se mulle ainakaan turhaa ole ollut.. Merkkivaatteita voi Euroopassa asuvakin ostaa kohtuuhinnalla, jos tietää keinot. Suomalainen tavaratalo _ei_ ole mielekäs ostopaikka tietyille tavaroille; muualtakin saa.

Miksi merkkivaatteita itse tarkoituksena pitää ostaa jos niistä ei ole varaa maksaa?
Mene Seppälään jos ei ole varaa.

[QUOTE="hmmh";22958290]ja MIKÄ niissä merkkivaatteissa sitten on niin hienoa. Mä en vaan ymmärrä. Se että saa maksaa aivan liikaa? Se että kertoo olevansa muitaseuraava lammas?[/QUOTE]

Jos vaan sattuu tykkäämään tietyn valmistajan vaatemallistoista?

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22958320:
Jos vaan sattuu tykkäämään tietyn valmistajan vaatemallistoista?

Yleensä kyllä tuote on brändätty niin hyvin, että ostaja luulee ostavansa itselleen jotain suurempaa ja parempaa ja siksi maksaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja sähköpaimenkoira;22958187:
Onko sulla muuten mitään käsitystä siitä mitä nuo Tommyt maksaisivat USA:sta ostettuina? Ne on ihan peruskamaa, mutta ylihinnoitellaan (brändätään) Euroopassa.

Joo, niinkun Leviksen farkkuja piti olla yläasteella (80-luvulla) kaikilla ja sukulainen toi niitä Usasta mulle niistä 5$ kaupoista mitä siellä on =D

Yleensä kyllä tuote on brändätty niin hyvin, että ostaja luulee ostavansa itselleen jotain suurempaa ja parempaa ja siksi maksaa enemmän.

Näinhän se menee...ihmisiä vedätetään surutta. Mutta niinhän se on, se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Olen "onnellisessa" asemassa että olen käynnyt kiinalaisessa vaatetehtaassa. Sieltä samoilta linjoilta ne tulee, kalliit ja halvat merkit. Ymmärrän että kalliimmissa suunnittelu kustannukset on usein kovemmat ja suunnittelu tehdään euroopassa/jenkkilässä. Mutta mitä väliä, tuotantokustannukset on samat, toisessa tuoteessa vaan ilmaa helvatisti - kiitos brändin.

Näinhän se menee...ihmisiä vedätetään surutta. Mutta niinhän se on, se ei ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa.

Olen "onnellisessa" asemassa että olen käynnyt kiinalaisessa vaatetehtaassa. Sieltä samoilta linjoilta ne tulee, kalliit ja halvat merkit. Ymmärrän että kalliimmissa suunnittelu kustannukset on usein kovemmat ja suunnittelu tehdään euroopassa/jenkkilässä. Mutta mitä väliä, tuotantokustannukset on samat, toisessa tuoteessa vaan ilmaa helvatisti - kiitos brändin.

Mutta silti väitän että Seppälän kamaa ei voi verrata esim Lacosten/Gantin tavaraan Samassa tehtaassa voidaan tehdä tuotteita eri laatuisista materiaaleista. Kyllähän puuseppäkin tekee lastulevystä ja tiikistä eli ihan eri hintaisesta kamasta tuotteita.Toinen vaan maksaa enempi ja toinen vähempi.

Jos ap meinaat että saisit elitason korkeammalle tasolle - tuollainen shoppailu takaa ettet siihen kovin hevin pääse. Se vaatii pitkä jänteisyyttä ja järkevää rahan käyttöä pitkän aikaa, keskituloiseltakin. Jollet sitten halua elämääsi asua pienessä vuokrakämpässä perähikiällä ja shoppailla merkkikuteita.

Jos se sinulle ei ole vielä auennut, vaateisiin laitettu turha raha on ihan sama kun polttaisit seteleitä. Et ikinä saa lähellekään omiasi takaisin. Et vaikka kuinka yrittäisit. Järkevämpi vaihtoehto olis vaikka säästää sijoutusasuntoon, osataa sellainen ja ottaa vuokralaiset. Kun asunto on maksettu voit vuokratulot käyttää niihin vaatteisiisi. Jos tiukkapaikka tulee, voit myydä asunnon ja saat siitä ainakin jotain järkevämpää takaisin.

[QUOTE="MMmm";22958538]Mutta silti väitän että Seppälän kamaa ei voi verrata esim Lacosten/Gantin tavaraan Samassa tehtaassa voidaan tehdä tuotteita eri laatuisista materiaaleista. Kyllähän puuseppäkin tekee lastulevystä ja tiikistä eli ihan eri hintaisesta kamasta tuotteita.Toinen vaan maksaa enempi ja toinen vähempi.[/QUOTE]

No seppälässä onkin melko huonoa laatua. Mutta oikeasti, jonkun lacosten hinnalla voi helposti teetättää ompelijalla saman vaatteen ja saa taatusti hyvää laatua. Ja aivan itselleen sopivan ja hyvin istuvan vaatteen.

[QUOTE="MMmm";22958538]Mutta silti väitän että Seppälän kamaa ei voi verrata esim Lacosten/Gantin tavaraan Samassa tehtaassa voidaan tehdä tuotteita eri laatuisista materiaaleista. Kyllähän puuseppäkin tekee lastulevystä ja tiikistä eli ihan eri hintaisesta kamasta tuotteita.Toinen vaan maksaa enempi ja toinen vähempi.[/QUOTE]

Kulta pieni, ei se aina niin mene. Voin kertoa. Kyllä sä noissa tuotteissa maksat ilmaa ja ihan sairaasti. Materiaalikustannukset ei riitä selittämään hintaeroa.

No , en ota kantaa teitkö oikein,mutten silti tajua miksi se olisi ihmeellistä?
Itse maksan mielusti laadusta ja pääsen helpommalla suosimalla tiettyjä merkkejä.
Mutta mulla on kait varaa ostaa tuotteita ilman että katson hintaa.

Ihmiset on ihanasti höynäytettävissä...

Täältä mä en osta mitään merkkituotetta, mutta kiinasta kyllä.

Minulla on paljon kiinalaisia ystäviä ja heidän piiristää löytyy ihmisiä jotka ovat töissä "merkkivaate"linjoilla. He ottavat linjoilta tuotteita, enemmän tai vähemmän kakkoslaatuisina ja myyvät eteenpäin. Laitonta. Tiedän. Mutta niin on sekin ihmisten kohtelu mitä me länkkärit teemme. Työ noissa tehtaissa ei ole herkkua, pitkiä päiviä 7 pvä viikossa. Ei lomia, eikä muitakaan etuuksia. Ihmisiä piestään jos he tekevät vahingossakin väärin jne jne. Siksi maksan mieluummin heille muutaman roposen kuin näille brändi-riistäjille. Koen varkauden pienemmäksi synniksi kuin ihmisen "orjuuttamisen" nälkäpalkalla.

Voi olla, mutta itse olen ainakin törmännyt yhteen ihan tavalliseen vaatemerkkiin, jonka mekot aina vain miellyttää silmää. Kolmen vuoden aikana olen ostanut neljä mekkoa samalta merkiltä, ja huomannut vasta joko kassalla tai kotona, että kyseessä on se tietty merkki.

Ja jos puhutaan ihan huippumuodista, niin mielelläni maksaisin minulle räätälöidystä, omantyylisestäni vaatteesta "vähän" enemmän, elinikäisellä takuulla tietenkin.

Mäkin kävin tänään ostoksilla meni yli 250€, mutta kaikki olikin vähintään -50%. Kolme isoa kassillista vaatetta, tytölle mm. ensitalveksi reimatecin haalari ja asusteet, kinderitin juhlamekkoja, kivat villahaalari, espritin slipoveri =)

olet varmasti rikas, jos ostat itsellesi tuon hintaista vaatetta. yli tonnilla ostit vaatetta. No yhdet halvat sukset oli myös. Mutta tottakai olet rikas, jos on varaa ostaa tonnilla. Mitäpä sitä suremaan jos tarpeeseen tuli.

Tai sitten sinä et vain tajua mitä eroa on Ikealla ja puusepällä.

Tajuan. Puuseppä tekee työnsä käsin, olet yleensä suoraan kanssa käymisessä hänen kanssaan ja tiedät mitä olet saamassa kun olet mukana valmistusprosessissa.

Ikeasta osta tuoteita jotka on tehty jollain linjalla, jostain lastulevystä (et tainnut tietää että niissäkin on suuria eroja, ei kaikki ole yhtä ja samaa). Saat tuoteita jotka on tehty venäjällä tahi indonesiassa tahi kiinassa. Sulla ei ole harmaintakaan hajua onko varsinaisille työntekijöille maksettu mitä ja miten heitä on kohdeltu.

Valitettavasti vaan laatumerkitkin toteuttavat tapaa Ikea, ei tapaa puuseppä. Vain suunnittelu on länsimaista.

No katos, näin niitä luottotiedottomia tulee...ostetaan, ostetaan, välittämättä siitä mihin ne rahat oikeasti pitäisi kuluttaa (laskuihin, lainan lyhennyksiin etc.) hetkellinen mielihyvä ostamisesta ja heti saapuva katumus...

Tai sitten sinä et vain tajua mitä eroa on Ikealla ja puusepällä.

HEI jos alat vertaamaan jotain 'merkkivaatteita' puuseppään niin olet itsekin höynä! Puuseppään voisit verrata jos puhuisit vaatteista jotka on teetetty ompelijalla. Massamerkkivaatteilla, oli sitten mikä merkki tahansa, ei ole mitään tekemistä käsityöläisen kanssa. Voi verrata vaikka ikeaa ja muurametta mutta puuseppä on jo sitten ihan eri juttu.

Yhteistyössä