tuli kiire kauppaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Ollaan sovittu sisarusten kesken, että aikuiset ei osta toisilleen lahjoja ja tämä on toiminut pari vuotta. Nyt mun veli kuitenkin tänään mainitsi, että meille oli jotain paketoinut. Oli pakko keksiä äkkiä jotain hänelle. Onneksi oli kauppaan vielä muutakin asiaa. Ärsyttävää silti kun ei pidä sovituista asioista kiinni. Onneksi asia tuli ilmi muussa yhteydessä, ettei huomenna tarvii hävetä kun ei olisi antaa vastalahjaa.

Suklaarasia on nopsa paketoitava tai kahvipaketti, ei sen kallis trvitse olla

ja jos minä anna jollekin lahajn, en odota häneltä vastalahjaa, teen sen siksi että haluan antaa hänelle juuri sen mitä annan.
miehen kummmipojalle kävimme eilen ostamassa kaksi pc-peliä ja suklaata, kun halusi. sanoimme että mitä vian , kunhan on alle 100e ja nämä ei ollleet lähellekkään sitä

Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

en mä kyllä kehtaisi mitään kahvipakettia tai suklaarasiaa pelkästään antaa.. :shamed:

minusta on täerkeintä että on muistettu, arvostan eniten itse sitä että muistettu, en välttämättä sitä että on ostetttu joku kallis juttu josta en edes pidä, joskus voi vaikka ihn yksinkertainen lehti olla mielluisa, ajatus on tärkein ei lahjan arvo

Mekin sovittiin siskon kanssa, ettei mitään osteta. No, oli joku pikkuruinen paketti silti laitettu sieltä meille. :/ No, mies osti ruukkuviinin ja se ja piparkakkumuottisetti menee sitten sinne.

Tavallaan aika haikeaa kun ei oikein tule lahjoja enää. :D

Muutama vuos sitte sovittiin vanhempieni ja siskoni perh kans ettei osteta lahjoja kellekään (sillon ei ollu edes viel lapsii) niin ku mentiin aattona vanhempieni luo niin eikös kaikilla muilla ollut lahjat ja meillä ei ollu kellekään mitään kun niin oli sovittu... olipa vielä äiti naama väärällään. kyllä oli inhottavaa. koita siinä sit selittää että ku näin sovittiin niin ei me mitään sit ostettu. sen jälkeen ei sit oo mitään enää sovittukaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieraana:
Alkuperäinen kirjoittaja HERNETÄTI:

en mä kyllä kehtaisi mitään kahvipakettia tai suklaarasiaa pelkästään antaa.. :shamed:

jaa miks?

en tiedä.. :D tuli vaa sellanen olo ettei se ois sellanen sopiva lahja.. tai siis.. en tiiä.. anteeksi.. :/

Entäpä jos ei oo sovittu mitään ja on vuosikaudet paketit vaihdettu ja sit toinen osapuoli onkin itsekseen päättänyt, ettei lahjoja vaihda? Mulle ainakin ihan rehellisesti tuli paha mieli yhden kaverin kans, ku ei edes korttia antanu. Ja vuosikaudet on lahjat vaihdettu.

Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Entäpä jos ei oo sovittu mitään ja on vuosikaudet paketit vaihdettu ja sit toinen osapuoli onkin itsekseen päättänyt, ettei lahjoja vaihda? Mulle ainakin ihan rehellisesti tuli paha mieli yhden kaverin kans, ku ei edes korttia antanu. Ja vuosikaudet on lahjat vaihdettu.

jos et ollut sitten riittävän kiltti :whistle:
Mutta ihan oikeasti en minä loukkaantuisi jos lahja joltakin jäisi jonakin jouluna saamatta. elämään mahtuu niin paljon muutakin kuin kaikille mahdollisille ihmisille lahjojen ostelu. Minusta ainakin lahja pitää antaa ajatuksella, ja jos se ajatus on hukassa eli ei sopivaa löydy, niin ei nyt mitään pakkolahjaakaan vain siksi että toinen sitä haluaa. Ja oikeasti ei kai aikuisen enää kuulu haluta...

No mulle tulee kiusallinen olo jos saan lahjan, eikä ole antaa mitään tilalle. Siitä huolimatta, että lahjan antaja ei suoranaisesti odota vastalahjaa. Ostettiin äkkiä sellainen ihan pieni ja edullinen juttu, joka on tarpeellinen. Meillä ei ole varaa eikä halua ostaa kalliita lahjoja aikuisille. Veljelläni on ihan eri tilanne, rahaa on, ja pelkään, et on ostanut jotain kallista ja sit meidän hätävara lahja näyttää tosi surkealta ainakin mun silmissä, vaikkei lahjansaaaja ehkä niin ajattelisikaan.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 40plusplus:
Alkuperäinen kirjoittaja finttu:

jos et ollut sitten riittävän kiltti :whistle:
Mutta ihan oikeasti en minä loukkaantuisi jos lahja joltakin jäisi jonakin jouluna saamatta. elämään mahtuu niin paljon muutakin kuin kaikille mahdollisille ihmisille lahjojen ostelu. Minusta ainakin lahja pitää antaa ajatuksella, ja jos se ajatus on hukassa eli ei sopivaa löydy, niin ei nyt mitään pakkolahjaakaan vain siksi että toinen sitä haluaa. Ja oikeasti ei kai aikuisen enää kuulu haluta...

Mut ku ei edes korttia antanu...:(

Yhteistyössä