Tuli petetty ja pettynyt olo.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Kiira"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Kiira"

Vieras
Olen valvonut öitä vauvan kanssa 7kk ja nyt päätin aloittaa 'unikoulun' tassuttelulla. Illalla sitten vauva oli ihmeissään ja itkeskeli vähän kun ei päässytkään rinnalle ja mies tokaisi siihen "eihän täällä kukaan saa nukuttua".
Pyysin että tukisi minua tämän asian kanssa - ei tämä minullekaan ole helppoa.
Kerroin miehelle että olen kuullut että joskus mies hoitaa jopa kokonaan tämän tissistä vieroittamisen kun isä ei tuoksu maidolle. Ja parikin ystäväpariskuntaa on hoitanut homman niin että isä valvoo puolet öistä, tai edes viikonloput. Mutta siihen mieheni sanoi että "jos nyt valvon yön niin huomenna aamulla töihin mennessä ajan pöpelikköön ja silloin minusta ei ole enää iloa kellekään". :o :(

Minun pahin pelkoni on ollut juuri tuo auto-onnettomuus ja meillä onkin kaikki nämä 10 vuotta ollut tapana että mies ilmoittaa kun on päässyt töihin ( 50km suuntaansa työmatkaa ) ja kun lähtee tulemaan kotiin. Raskaus ja synnytys jotenkin pahensi tuota pelkoa ja nyt on jotenkin petetty olo kun rupesi juuri tuolla asialla 'uhkailemaan'. :(
En ole oikeasti pyytänyt häntä valvomaan vauvan kanssa kun tiedän ettei hän sitä tee mutta kerroin vain että turha hänen on valittaa siitä että ei oikein saa nukutuksi nyt kun vauva vähän itkeskeli. Ei edes huutanut vaan pari minuuttia itkua tihrutteli.

Minkä ikäinen se vauva on? 7kk?
Pääsette kaikki helpommalla kun unohdat unikoulut vielä joksikin aikaa.
Ja ihan totta se on että jos mies käy töissä ja ajaa pitkän työmatkan niin ihan kiva ois varmaan nukkuakin.

Ja ihan totta se on että jos mies käy töissä ja ajaa pitkän työmatkan niin ihan kiva ois varmaan nukkuakin.

Vauva on 7kk. Enkä ole miestäni pyytänyt öitä valvomaan. Eikä ole vielä yhtään yötä valvonutkaan vaan minä olen vauvan kanssa kaikki yöt valvonut. Minusta vaan oli kohtuutonta vetää tuo kuolema tähän mukaan. En minäkään ole pöpelikköön ajanut vaikka 7kk vauvan kanssa valvonut + aiempien lasten yövalvomiset.
En voi nukkua päiväunia kun on 2 isompaakin lasta kotona. Sitli joudun aamuisin autonrattiin viemään lapsia harrastuksiin ja esikouluun. enkä ole vielä mihinkään kuollut!

Et kai tosissasi anna tuollaista ohjetta? Unikouluhan on lähtenyt hienosti ja helposti liikkeelle.
Jos ei ukolta apua tipu, niin menköön vaikka sohvalle tai toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinun jaksamisesi helpottuu tuhannesti, kun vauva nukkuu öisin hyvin ja saat itse pitkäkestoista unta :) tsemppiä!!!

[QUOTE="oona";22413144]Et kai tosissasi anna tuollaista ohjetta? Unikouluhan on lähtenyt hienosti ja helposti liikkeelle.
Jos ei ukolta apua tipu, niin menköön vaikka sohvalle tai toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinun jaksamisesi helpottuu tuhannesti, kun vauva nukkuu öisin hyvin ja saat itse pitkäkestoista unta :) tsemppiä!!![/QUOTE]

Eka yö menikin tosi hyvin :) Vauva nukkui illalla 2½ tuntia ja heräsi vasta kun siirsin hänet omaan sänkyyn kun itse mentiin nukkumaan. Yleensä herää öisin vähintään puolen tunnin välein. Söi maitoa ja sen jälkeen tassuttelin uneen kun yleensä on nukahtanut vain tissille. :) Nukkui 4½ tuntia mikä on ihan juhlaa tämän lapsen kanssa joka on ennen herännyt yönkin 30min välein! Ja taas otti huikan tissistä maitoa ja silittelin uneen. :) Seuraavan kerran heräsikin aamulla 3½ tunnin päästä :)

[QUOTE="oona";22413144]Et kai tosissasi anna tuollaista ohjetta? Unikouluhan on lähtenyt hienosti ja helposti liikkeelle.
Jos ei ukolta apua tipu, niin menköön vaikka sohvalle tai toiseen makuuhuoneeseen nukkumaan. Sinun jaksamisesi helpottuu tuhannesti, kun vauva nukkuu öisin hyvin ja saat itse pitkäkestoista unta :) tsemppiä!!![/QUOTE]

no kyllä se isä voi edes yhtenä iltana laittaa lapsen nukkumaan edes. miksei voi valvoa viikonloppuna? kyllä SUN pitää saada EDES JOSKUS nukkua, ei se ole isän etuoikeus vaikka kuinka käy töissä.

T semppiä unikouluun. Olisiko apua jos soittaisit vaikka unikouluttajalle. häneltä saat varmasti hyviä vinkkejä!

Kaikilla on oikeus toki mielipiteeseensä.

Meillä pidettiin aikoinaan unikoulu 8kk ikäiselle joka heräili yöllä 10 kertaa. Kaksi yötä pidettiin ja siitä oppi. Noin kahtena yönä huusi puolisen tuntia.

Vauva nukahti illalla ilman itkuja kun taputtelin ja silittelin. Alkuyöstä kun me mentiin nukkumaan vauva heräsi ja meinasi taas nukahtaa ilman itkuja mutta jotenkin kuitenkin havahtui tilanteeseen ja aloitti itkun. Siitä lähti tämä minun ja mieheni välinen keskustelu. Itkettämällä vauvaa en nukuttanut vaan otin tissille, vauva söi hetken jonka jälkeen irrotin hänet ja nukutin ilman kitinöitä taputellen. Koetan siis opettaa vauvan nukkumaan ilman tissiä koska päivisin nukkuu ulkona ihan hyvin vaunuissa mutta tähän asti on joka yö nukkunut tissi kirjaimellisesti suussa eli omat uneni ovat olleet todella mitättömät näiden kuukausien aikana.