Tulipa paha mieli ja pitäs illaks olla iloinen..

Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Mie oon siis ylipainoinen normaalisti ja nytkin. En normaalipainoinen. Ette ikinä uskoisi paljonko tuossa kuvassa painan. Olen 159,5 senttiä pitkä. Enkä aio painoa paljastaakaan..Mutta ihan kepeesti sais 30 kiloa paino pudota. :ashamed: (ja olisin taulukkojen mukaan normaalipainoinen sittenkin)

No iloitse siitä, että ainakaan tuossa kuvassa näytä tosi ylipainoiselta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Ohan tossa selkeesti mahaa. Mut siis tosiaan toi ihminen näki minua muutama vko sitten ISONA. Siis +16kiloa tähän runkoon.. Niin luulis vähä huomaavan eroa, et onko viimesillään raskaana vai jo synnyttäny... :kieh:

Ei kaikki niin tarkkaan muista miltä kukakin näyttää, jos harvoin näkee.

No eikö se oo sitten ihan hyvä syy olla kyselemättä?Ite menin kerran möläyttämään yhelle naiselle että onko se raskaana ja ei ollut,sillä oli vaan jäänyt ylimääräistä siihen mahaan ja näytti ihan raskaana olevalta,virheestäni opin sen verran että en kysy enää noin ku hävetti niin paljon.
 
mutta kyllähän ap:lla mahaa vielä on ja useimmilla vielä on kun synnytyksestä on kuitenkin noin vähän aikaa kulunut.Jos ap:n kaveri on lapseton (?) eikä tajunnut että vauva on tullut jo ulos.....;)
 
:hug: Nyt vain bailuvaihde päälle annat sammakoiden kurnuttaa. Niitähän pompsahtaa välillä kaikkien suusta, elämä opettaa.

Lapsettomasta siskostani kaupankassan kommentti, "komeesti tuo sun vauvamaha pyöristyy", tuntui pahalta, varsinkin kun omia lapsia ei kuulu. Mutta tuokin kuitattiin sillä, että kaupankassalla oli varmaan vauvakuume ja "masuja" näkyi kaikkialla. Että sammakon voi nielaista ja kuunnella mieluummin vaikka toisen kuulumiset. Itse varon ihmettelemästä kenenkään raskauksia, raskaus voi olla joillekin tiukkakin paikka. Varsinkin jos on esim. keskenmenon pelkoa tms.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tää on mun mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tää on mun mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tää on mun mielipide:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kuule, älä välitä. :hug: Jotkut vaan on NIIN tyhmiä.

Minullekin tuli yksi poika onnittelemaan, kun tyttö oli 2 kuukautta, että onneks olkoon, oot taas raskaana. Itse mielestäni olin aika hyvännäköinen jo siinä vaiheessa, eikä todellakaan ollut raskausmahaa.

Joten et välttämättä näytä siltä, vaan se ihminen vaan ei mitään ajatellut.

Mikä ihmisestä tekee tyhmän, jos erehtyy luulemaan että toinen on raskaana?


Tyhmyyttä on, jos tulee ylipainoista/kilojensa kanssa taistelevaa ihmistä onnittelemaan. Jos epäilee raskautta, voi korrekstisti kysyä kuulumisia ja vaivihkaa ottaa selville onko kyse raskaudesta/ raskauskiloista.

No mahtoiko se kysyjä tietää että ap taistelee kilojensa kanssa?
No yleensä ylipainoiset eivät halua kilojaan kommentoitavan, ainakaan minä en... vai mitä mieltä ovat muut "läskit"?

Käsitin että kommentoija oli kommentoinut luulemaansa raskausmahaa, eikä apn kiloja.

Jos ei ole raskaana, maha= ylipaino... vai mitä

Mutta jos kommentoija ei tiedä että toinen ei ole raskaana, ei hän silloin mitään ylipainoa ole tarkoittanut :headwall:

Vai miten se juttu sitten jatkui, ap? Mitä se tyyppi totesi, kun sanoit että kotona on 2kk vauva? Näyttikö nolostuneelta?
 
Joo siis kyseinen ihminen meni ihan sekaisin ja hämilleen, kun kuuli vauvan olemassa olosta ja nolostuikin. Ei kyllä tajunnut kysyä edes vauvan sukupuolta tai mitään vaan rupesi muuta juttua vääntämään..Ja mie halusin päästä vaan äkkiä tilanteesta pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kukaan, joka ei ole kuullut sinun olevan raskaana (siis että olit) ei ajattele, että olisit raskaana tuollaisen mahan perusteella.

Miksei? Eihän sitä raskaanakaan nyt koko ajan olla viimesillään olevan näköisenä.
 
:/ Nyt tässä pähkäilen, että laittaakko lainapeitteeltä puolijoukkueteltta päälle vai voiko olla tiukempaa.. Et kummalla sitä sais vakuutettua ihmiset paremmin, etten ole raskaana vaikka ehkä jonkun mielestä näytän siltä.. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Joo siis kyseinen ihminen meni ihan sekaisin ja hämilleen, kun kuuli vauvan olemassa olosta ja nolostuikin. Ei kyllä tajunnut kysyä edes vauvan sukupuolta tai mitään vaan rupesi muuta juttua vääntämään..Ja mie halusin päästä vaan äkkiä tilanteesta pois.

Nonni, eli ei viitannut mitenkään ylipainoosi vaan erehtyi ja varmasti on viisaampi jatkossa eikä uskalla avata suutaan kenenkään raskaudesta, ennen kun on ihan varma että toinen on/on yhä raskaana :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kukaan, joka ei ole kuullut sinun olevan raskaana (siis että olit) ei ajattele, että olisit raskaana tuollaisen mahan perusteella.

Miksi pitää kaunistella? Ap näyttää siltä kun olisi 4-5kk raskaana.Mutta ei se ole maailmanloppu,maha lähtee aikanaan ja sillä hyvä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
:/ Nyt tässä pähkäilen, että laittaakko lainapeitteeltä puolijoukkueteltta päälle vai voiko olla tiukempaa.. Et kummalla sitä sais vakuutettua ihmiset paremmin, etten ole raskaana vaikka ehkä jonkun mielestä näytän siltä.. :/

Ei sun tarvii ketään vakuuttaa 2kk synnytyksestä, jos joku luulee että olet raskaana niin sitten luulee, ei tuossa mielestäni mitään hävettävää ole. Mahaa on synnytyksen jälkeen ja thats it.
 


Tuota, jos olisin kuullut että olet raskaana niin tuon mahan perusteella oisin saattanut olettaaettä olet raskaana... Mutta se mahankokokin on niin yksilöllistä. Kun mulla on ihan hoikkia tuttuja joilla on samanlainen maha ja toisaalta itsellä ja joillaki tutuilla on ollut vasta raskauden loppupuolella vastaava pömppö.
Mutta ei tosiaan pitäis onnitella, kun ei tiedä :(. Ja pömppömasuja on niilläkin, jotka ei oo koskaan raskaana olleetkaan saati niillä jotka on just synnyttäny.
 
Alkuperäinen kirjoittaja faktaa:
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Kukaan, joka ei ole kuullut sinun olevan raskaana (siis että olit) ei ajattele, että olisit raskaana tuollaisen mahan perusteella.

Miksi pitää kaunistella? Ap näyttää siltä kun olisi 4-5kk raskaana.Mutta ei se ole maailmanloppu,maha lähtee aikanaan ja sillä hyvä.

No mun mielestä ei näytä, koska monella on tommonen masu aina muutenkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

En vaan ollenkaan ymmärrä tätä naista. sulla on ollut tosi ison näköinen maha ja siihen verrattuna toi sun nykyinen ei ole oikein mikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

Onhan noissa näin katsottuna eroa, mutta jos on nähnyt kokonaisuudessa aiemmin kerran ja sitten toistamiseen, niin ei välttämättä sitten.

Ja kiinnostaisi oikeasti tietää mitä ap painaa, koska ekan kuvan perusteella on vaikea uskoa että olisi "30kg ylimääräistä".. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

En vaan ollenkaan ymmärrä tätä naista. sulla on ollut tosi ison näköinen maha ja siihen verrattuna toi sun nykyinen ei ole oikein mikään.

Sitäpä sitä. Tosiaan kun olen aina ollut ISO raskausaikana. En mikään ihan pienimahainen. Että eron luulisi huomaavan..

Mut jospa mie oppisin elämään asian kanssa. Kohta pitää lähteä polttareihin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rukoilijasirkka:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

En vaan ollenkaan ymmärrä tätä naista. sulla on ollut tosi ison näköinen maha ja siihen verrattuna toi sun nykyinen ei ole oikein mikään.

no en minäkään.. ja laita vaan kireempää päälle, etkä mitää puolijoukketelttaa. oot kaunis nainen, yks mahamakkara sinne tai tänne. :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

Onhan noissa näin katsottuna eroa, mutta jos on nähnyt kokonaisuudessa aiemmin kerran ja sitten toistamiseen, niin ei välttämättä sitten.

Ja kiinnostaisi oikeasti tietää mitä ap painaa, koska ekan kuvan perusteella on vaikea uskoa että olisi "30kg ylimääräistä".. :whistle:


No siis mie painan "normaalitilassa" n. 65-70kiloa, ihannepaino olisi indeksien mukaan 50-52 kiloa ja nyt en ole vielä normaalitilassa tai ihannepainossa..

*muoks* ja ikinä kukaan ei usko miten _paljon_ mie painan oikeesti, jos kerron oikean painon. Mut nyt en ees halua kertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:


Tuossa kuva jossa olen 32 viikolla raskaana, jos joku haluaa vertauskohtaa. Ja se nainen näki minut n. rv 36. viimeksi.

Onhan noissa näin katsottuna eroa, mutta jos on nähnyt kokonaisuudessa aiemmin kerran ja sitten toistamiseen, niin ei välttämättä sitten.

Ja kiinnostaisi oikeasti tietää mitä ap painaa, koska ekan kuvan perusteella on vaikea uskoa että olisi "30kg ylimääräistä".. :whistle:


No siis mie painan "normaalitilassa" n. 65-70kiloa, ihannepaino olisi indeksien mukaan 50-52 kiloa ja nyt en ole vielä normaalitilassa tai ihannepainossa..

HÖPÖLÖPÖ! Jos painaisit 50kg, sun bmi olisi 19 eli lähellä alipainoa. Normaalipainoinen olisit jo 63 kiloisena..! Eli sulla ei ole kuin ihan jokunen ylimääräinen kilo, max 7kg (laski just bmi laskurilla nääs :P ). Eli ei todellakaan mitään 30kg ylimääräistä.. :o
 
Viime viikolla nautin (hyvällä omallatunnolla) lounasta vierihoito-osaston päiväsalissa äitikollegojeni kanssa, kun paikalle tuli yhden vastasynnyttäneen äidin oma äiti ja alkoi isoon ääneen tilittää : "herranjumala teitä nykyajan äitejä. jokainen on kun kuudennella kuulla, vaikka ootte muka synnyttäneet! minä kun sain tuon *****n aikoinani, niin painoin synnytyksen jälkeen 45kg ja oli paikat kunnossa samantien, mutta ennen tehtiinkin töitä loppuun asti, te nykyäitit kun vaan makaatte ja valitatte puolet raskausajasta"

Melko tahdikasta puhetta just synnyttäneille ventovieraille naisihmisille. Jos olisin tehny, niin ku mielin, olisin vastannut, että "raskauskiloista pääsee eroon vähän myöhemminkin, huonosta käytöksestä ja typeryydestä ei näköjään vuosienkaan myötä". Mutta en puhunu mitään, eihän mun tarvii olla törppö vaikka toinen on.

Heilille :hug: Pidät hauskaa ja nautit ja jätät mokomat kommentit omaan arvoonsa. Go girl!!!
 

Yhteistyössä