Tulipa paha mieli..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nolattu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nolattu

Vieras
Pari vuotta sitten sain lapsen, näin pitkästä aikaa vanhoja lapsuuden ystäviä joiden kanssa yritetään n. kerran vuodessa nähdä.
Vauva oli silloin 3kk kun näimme ja jätin vauvan isänsä kanssa siksi aikaa että menin tapaamaan näitä ystäviä kahvilan n. 4 tunniksi.
Tapaamisen loppumetreillä sanoin että rintoja alkaa pakottaa kovasti kun maito pakkaantuu sinne ja mun on pakko lähteä kun ne rinnat on tosi kipeät kun ne on tottunut siihen että ne tyhjennetään säännöllisesti..

Kaverit kuitenkin suostuttelivat mua vielä jäämään ja kipristelin vielä tunnin verran kahvilassa. He alkoivat kysellä kuulumisiani kun tajusivat että olen tosiaan kohta lähdössä vaikka he vielä jäävät.

Kerroin sitte että tosiaan ollaan 3kuisen lapsen vanhemmat, en kertonut synnytysjuttuja mutta sanoin että yöt on rikkonaisia ja lapsi syö sen verran usein että maito tosiaan kertyy rintoihin ja ne tulee ihan kipeiksi joten vaikka haluaisin vielä hetken olla niin mun on vain pakko mennä.

No, meni sitten tällä kertaa pari vuotta viime tapaamisestamme ja he taas kyselivät iloisena kuulumisia. Loppuillasta muutaman kaljan liikaa ottaneena yksi avautui sitten sanomaan että "me ei viime vuonna viitsitty sua pyytää kaljalle kun meni viimeks vaan tissimaitoihin koko tapaaminen ja kun ei meillä muilla ole muksuja niin ei me jaksettu sit niistä lätistä, aateltiin kuitenkin et jos sä et enää jaksais itsekään puhua mistään kakan väreistä vaan olisit taas oma itses niin pyydettiin taas mukaan" =O

Ja valitettavasti tää ei ole edes provo =(
Mulle tuli sen verran paha mieli etten usko enää meneväni noihin tapaamisiin ikinä..

Kurjaa...

Mutta olisihan tilanteen voinut ennakoida ottamalla rintapumpun mukaan tai käväisemällä vessassa puristamassa suurimmat maidot lavuaariin. Ehkä he loukkaantuivat siitä, että lähdit niin äkkiä kotiin, vaikka ette olleet nähneet aikoihin? Lapseton voi ajatella että tuo maitojuttu oli tekosyy.

Niin tai näin, oli tökeröä sanoa sulle tuollaista nyt, vuosien jälkeen. En mäkään ihan heti jaksaisi vaivautua ko. tyypin kanssa mihinkään tapaamisiin :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja juupa juu:
Alkuperäinen kirjoittaja niin:
No tottahan tuo on! Eihän äidit osaa muusta puhua kun kakanväristä ja meidän neidistä. Mietihän nyt ihan itsekin.

ja taas joku katkeroitunut lapseton avautuu....

Eipä lapsettoman tarvii olla katkeroitunu vaan mieluummin iloinen että pääsee minne huvittaa ja milloin huvittaa.

Aikasmoisia kavereita. Sen ymmärrän, ettei kukaan jaksa koko iltaa kuunnella/puhua vauvajuttuja, mutta en ihan sitä että se noin törkeesti ilmastaan. Etenkään kun kerran ap ei koko iltaa niistä asioista edes kerran puhunut.... :o

Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Eipä lapsettoman tarvii olla katkeroitunu vaan mieluummin iloinen että pääsee minne huvittaa ja milloin huvittaa.

Niin...mm. tällaiselle palstalle juhannusiltana.
Tosi coolia ja hohdokasta elämää :D

Pääsee ne "lapsellisetkin" minne huvittaa, jos sattuu huvittamaan. Ainakin suuri osa.

Mä en osannut ennakoida, olin ensimmäistä kertaa erossa esikoisestani.. en siis tajunnut miltä tuntuu kun en pääse imettämään kun rinnat täyttyy..
Ja mä en totta vieköön puhunut mistään kakan väreistä vaan lopussa ennen lähtöäni kerroin muutamalla lauseella kuulumiseni joihin yllättäen liittyi suuresti se että minusta oli tullut äiti..
Ja tästä syystä minua ei kutsuttu viime vuonna tapaamiseen ettei mene kakan väristä puhumiseksi =(

Kyllä tuli niin pirun paha mieli ettei tiedä miten päin olisi..

No tottahan tuo on! Eihän äidit osaa muusta puhua kun kakanväristä ja meidän neidistä. Mietihän nyt ihan itsekin.

kuule, kyllä toi sun vastaus kuulosti sen verran katkeralta tekstiltä ettei sun tarvi enempää selitellä...

Alkuperäinen kirjoittaja hah vaan sulle:

kuule, kyllä toi sun vastaus kuulosti sen verran katkeralta tekstiltä ettei sun tarvi enempää selitellä...

Voivoi, katkeruus on kuule tästä ilosta kaukana.

Alkuperäinen kirjoittaja hah vaan sulle:

Voivoi, katkeruus on kuule tästä ilosta kaukana.

silti sun selittelyt ne vaan jatkuu.. *whistle*

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Annat takas sitten, kun niillä on lapsia ja sulla jo iso lapsi :kieh: B)

..just niin. noin mäkin usein ajattelen, kun katselen jotain omahyväisesti virnistelevää lapsettomuudesta kuitenkin kärsivää ihmistä..

Tai sitten, kun ne muutaman vuoden päästä kännissä avautuu ja itkee, että olisivat hekin lapsia halunneet, mutta eivät saaneet/ei löytynyt sitä miestä jonka kanssa perhe perustaa...nyt on yksin, niin yksin.

Näin kävi äidilleni. Hänen eräs tuttunsa vittuili useita kertoja aikoinaan siitä, miten HÄN on nuorekas koska HÄNEN kroppaansa eivät ole raskaudet pilanneet, ja HÄN saa elää vaan itselleen. Kerran tämän silloin jo yli nelikymppisen naisen kulissit sitten romahti, muutaman konjakin jälkeen... :snotty:

Marttyyri tai en niin kyllä nyt ainakin alkuun tuntuu siltä etten enää halua mennä koko tapaamisiin.. jos mut tarkotuksella jätettiin viime vuonna kutsumatta tän takia tapaamiseen niin mitä helvettiä mä sinne enää menen ensi vuonnakaan..
Ties vaikka sitten sattuisin jotain muuta "tyhmää lohkaisemaan" ja saisin taas porttikiellon seuraavaan tapaamiseen kun menin kertomaan jotain mikä ei heitä kiinnostanutkaan..

Tiedän että tämä kommentti tuli vain yhden suusta enkä voi tietää tarkemmin mitä muut ajattelevat mutta sen tiedän ettei kukaan viime vuonna edes vihjaissut minulle että he tapaavat joten kai he sitten samoilla linjoilla olivat muutkin..

Joten kyllä mä luulen että mä keskityn nyt vaan tämän hetkisiin ystäviini ja annan noiden lapsuuden ystävien (eripuolella suomea) pitää tapaamisensa..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Marttyyri tai en niin kyllä nyt ainakin alkuun tuntuu siltä etten enää halua mennä koko tapaamisiin.. jos mut tarkotuksella jätettiin viime vuonna kutsumatta tän takia tapaamiseen niin mitä helvettiä mä sinne enää menen ensi vuonnakaan..
Ties vaikka sitten sattuisin jotain muuta "tyhmää lohkaisemaan" ja saisin taas porttikiellon seuraavaan tapaamiseen kun menin kertomaan jotain mikä ei heitä kiinnostanutkaan..

Tiedän että tämä kommentti tuli vain yhden suusta enkä voi tietää tarkemmin mitä muut ajattelevat mutta sen tiedän ettei kukaan viime vuonna edes vihjaissut minulle että he tapaavat joten kai he sitten samoilla linjoilla olivat muutkin..

Joten kyllä mä luulen että mä keskityn nyt vaan tämän hetkisiin ystäviini ja annan noiden lapsuuden ystävien (eripuolella suomea) pitää tapaamisensa..

katos elämäntilanteet tuppaa vaihtumaan, myös noilla sinkuilla ja menevilläkin.. ;) eipä tarvitse kuin herra oikean osua kohdalle, niin kohta on siinä pieni tuhisija jo entisenkin bilettäjän kainalossa.. onpä tätä oltu useankin kerran todistamassa. ;)

:( Olipa kurja juttu, heidän vahinkonsa, ei sinun. Vaikka kuinka olisivat lapsettomia jne. pitäis hyvänen aika ymmärtää, että jos on tullut vastikään ekaa kertaa äidiksi se on maailmaa suurempi juttu ihan oikeasti, ja vaikuttaa juuri silloin ihan kaikkeen. Epäkypsää, jos ei tuollaista tajua. Ja epäkohteliasta tuo käytös!! Luulen minäkin, että kateutta ja katkeruutta on siellä takana. Ei sun tarvi tuollaisten kanssa olla tietenkään, miksi hankkia pahaa mieltä ja yrittää valikoida sanomisiaan?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä tuli niin pirun paha mieli ettei tiedä miten päin olisi..

Mä en kyllä ymmärrä että miks tästä asiasta nyt pitää mielensä niin kovasti pahoittaa...? :o

Ihan asiasta se sun ystävä on sanonu, muistan itsekin lapsettomana ettei "lapsellisten" asiat paljoa kiinnostanu, eikä toi nyt edes kauheen tökerösti oo mun mielestä sanottu.
En ois tollasesta kyllä palkokasvia nenuuni vetässy

Yhteistyössä