Tunnen itseni ala-arvoiseksi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja höh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

höh

Vieras
kun mies ei juo (on ulkomaalainen), ei moiti ikinä mua juomisesta jos jotain juon mutta kauhee omatunto aina kolkuttaa kun vaikka vain pari siidetiä ostan :( Mies katoo siihen malliin, että ei tykkää mutta en varmana jätä ostamatta. Ei kyllä sano mitään pahaa, mutta haukkumas aina että "se ja se naapuri taas kännis tuolla pihalla" ym vaikka tiedän että kyseiset ottaneet ehkä vain muutaman kaljan omilla terasseillaan :( En tiedä mitä tästä tulee. Isäni kans jois kaljaa varsinkin viikonloppuisin mökillä, kun mekin ollaan lasten kanssa ja yrittää sitten mieheltä salaa juoda :( Musta ei todellakaan kivaa. Juo toki miehenkin nähden, mutta jotenkin kaikki tuntee vissiin ittensä kiusaantuneeksi. Mummi jois siideriä, eikä muakaan todellakaan se muutama haittaa vaikka meiän lapset siellä.

No olipa sekava teksti kun noin äkkiä kirjotin! Siis tarkoitin että oma isäni juo kaljaa viikonloppuisin ja varsinkin mökillä, ja raukka sitten salassa yrittää sen tehdä...

Mun mielestä jokainen saa tehdä mitä itse haluaa hyvän maun rajoissa tietty. Parissa siiderissä ei ole mtn pahaa. Vaikka miehesi on absolutisti se ei tarkoita sitä että sinunkin täytyy olla.

Miksi jotain pitää tehdä salassa jos se kerran ei omasta mielestä ole mitenkään väärin?

nim. Eihän ne rehelliset ihmiset lähde poliisia karkuun juoksemaan vaan varkaat?

Alkuperäinen kirjoittaja tuota:
Miksi jotain pitää tehdä salassa jos se kerran ei omasta mielestä ole mitenkään väärin?

nim. Eihän ne rehelliset ihmiset lähde poliisia karkuun juoksemaan vaan varkaat?

Jaa-a, paappa vähän ujon sorttinen ja vielä vierastaa mun ukkoa...

Ulkomaalaisen miehen vaimona en oikein ymmärrä mikä tuossa on ongelmana.
Ette tainneet keskustella näitä(kään) asioita läpi ennen avioitumista? Siis toisen suhtautumista juomiseen, muiden tärkeiden asioiden ohella.

Alkuperäinen kirjoittaja Häh?:
Mitä se miehen ulkomaalaisuus tähän liittyy? Meinaatko, ettei suomalainen mies voi olla absolutisti?

Veikkaan, että kulttuurierot vaikuttaa. Suomalainen absolutisti on kasvanut Suomessa ja tietää, ettei yksi tai kaksi saunaolutta ole sama asia kuin kännääminen tai alkoholismi. Jossain sellaisessa maassa, missä alkoholia ei käytetä pisaraakaan (esim. joku tiukemman linjan muslimimaa) kasvanut ei ole sellaiseen tottunut.

Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava omaskakas:
Ulkomaalaisen miehen vaimona en oikein ymmärrä mikä tuossa on ongelmana.
Ette tainneet keskustella näitä(kään) asioita läpi ennen avioitumista? Siis toisen suhtautumista juomiseen, muiden tärkeiden asioiden ohella.

Öh, jaa no ei taidettu keskustella mutta ajattelin että mies tajuaa minunkin juovan kun kerran baarissa tavattiinkin...

Yhteistyössä