Tunnetko ketään kellä vielä 60v asuntolainaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja asiakaslehti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kai joku saattaa tuossa iässä vasta ottaa. Ja mulla tulee olemaan varmaan tuolloinkin.
Ja nykyäänhän vanhuksille kaupataan käänteistä asuntolainaa, eli lainaa elämiseen asuntoa vastaan, ajatuksella että perikunta sitten maksaa...

Kuvitteletko, että kaikki ihmiset asuvat siinä nuorena lapsiperheenä ostetussa asunnossa loppuelämänsä? Moni vaihtaa asuntoa jossain 55 tienoilla kun lapset on muuttaneet pesästä ja kyllä se uusi asunto voi olla vanhaa kalliimpikin.

Mun mies on n. 60v kun meidän talolaina on maksettu, jos tällä nykyisellä lyhennyssuunnitelmalla mennään. Talon arvo on noin 650000€, joten onhan sitä lainaakin aika summa, vaikka omarahoitusosuus on ihan hyvä.

En tunne. Kuitenkin tulee varmasti monelle ajankohtaikseksi, koska vanha omakotitalo taajama-alueelta ei ole mitenkään kaupungin keskusta kolmion arvoinen (ainakaan täälläpäin). Eli vaihto omakotitalosta lähelle palveluita huolettomaan kerrostaloon ei onnistu ilman säästöjä tai lainaa.

Mun mieheni on nyt 55-vuotias ja meillä on asuntolainaa vielä hyvin pitkäksi aikaa jäljellä. Saattaa sitä asuntolainaa olla vielä sittenkin kun itse olen 60-vuotias.

[QUOTE="poikia3";28203879]Mun mieheni on nyt 55-vuotias ja meillä on asuntolainaa vielä hyvin pitkäksi aikaa jäljellä. Saattaa sitä asuntolainaa olla vielä sittenkin kun itse olen 60-vuotias.[/QUOTE]

Minkä ikäinen sinä olet kun mies jo 55v?

Vanhemmillani on. He muuttivat viitisen vuotta sitten kaupunkiin isoon keskusta-asuntoon. Samoin isovanhempani ottivat lainaa, kun he muuttivat pienestä omakotitalostaan paljon kalliimpaan, uuteen senioritaloon. En ole ikinä ajatellut, että se laina olisi mikään ongelma, jos asumiskulut kokonaisuudessaan pysyvät kohtuullisina.

Yhteistyössä