Tunnustelu peräaukon kautta gynekologilla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eriika89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eipä näytä rekkautuneilla olevan asiasta kokemusta. Pidän siis täysin urbaanilegendana kunnes törmään asiaan henk. koht. :)

No olihan mulla. Vai onko otos liian pieni? :D

Äh, luin liian nopeasti. Mie kyllä tirvasen nenään jos mun persettä alkavat ronkkimaan ilman syytä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Becka:
Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Eipä näytä rekkautuneilla olevan asiasta kokemusta. Pidän siis täysin urbaanilegendana kunnes törmään asiaan henk. koht. :)

No olihan mulla. Vai onko otos liian pieni? :D

Äh, luin liian nopeasti. Mie kyllä tirvasen nenään jos mun persettä alkavat ronkkimaan ilman syytä :)

hei, luuletko että lääkäri ilman syytä kaivelee kumpaakaan reikää ;)
 
Mähän sanoin, että ei ole omakohtaista kokemusta, mutta en kyllä nyt niin asiaan ole vihkiytynyt että mitään absoluuttista totuutta pystyisin kertomaan ja nuo taaksepäin oleva kohtu, endometrioosi ja muut syyt kyllä uppoaa ainakin minuun, eli lienee ihan rutiinitoimenpide vaikka itseni kohdalle ei ole osunut kuin tosiaan äippäpolilla se synnytystapa-arvio.
 
Olen käynyt 24 vuotiaasta asti vuosittain gynekologilla, lisäksi on kahden eri raskauden myötä nekin sisätutkimukset tuttuja. Nyt kun kävin gynellä taas vuosittaisessa tarkastuksessa ja otin eri gynelle ajan kui¨n normaalisti (koska mun omalle gynelle viikkojen jonot) niin tämä vanhempi naishenkilö tunki sormensa mun takapuoleen. olin järkyttynyt ja aika hämilläni. Sanoi että kuuluu rutiiniin. No, ei ainakaan ole mun vakkarigynella tapana tutkia pyllynreikää. Ja tunusteli siis sitä kautta kohdun ja munasarjat. Mulla ei ole taaksepäin kallistunutta kohtua, endoa tm. erikoista. Joten jäi hiukan vaivaamaan että onko siellä tuntunut jotain outoa ja siksi halunnut tutkia takapuolen kautta vai onko vaan niin tunnollinen. Ja miksi jotkut gynet tútkii sitten joka reiän ja toiset ei.
 
Kyllä mun takalistoon on gynekologi melkein joka kerta sormensa tuikannut. Inhottavaahan se on, mutta esim. jotkut gynekologiset kasvaimet voivat tuntua vain peräaukon kautta kokeiltuna.
 
mulla on muutaman kerran ängetty myös toiseen rööriin sormi, edellinen tohtori ei varottanu ollenkaan että tunkee mulle sormen persieen, varmaan seuraavalle muisti kertoa että kokeilee myös sieltä.
tiedän että sitäkin kautta on hyvä hutkia toisinaan, mutta hyvä siitä on etukäteen varottaa, kehtas akka viel sanoo että oleppas nyt rentona kun sormeen sattuu..
tokasin takas että ei tarvi tuomosia varottamatta tehdä ni voi olla että koskee vähemmän sormiinkin.. :laugh:
 
Sorry, en jaksa nyt mustua, mutta mulla on kerran lääkäri tutkinut peräsuolen kautta...en tiedä mitä sit tutki...vähän sormella ronkki. Silloin oli ikää n. 18-v, olin e-pillereitä hankkimassa. Nyt ikää on lähes 40-v., nykyään gynet ei ronki persettä. (Paitsi silloin kun olin raskaana ja tutkittiin syntyvän vauvan synnytystapaa...siis mahtumista alakautta syntymään, siis mun lantion kokoo, häntäluun asentoa ym. )
 
Joo, kyllä on ihan normaalia, jos ei muuten yletytä tarkastelemaan. Ei ole urbaanilegenda ja ei tunnu yhtään miltään niin erikoiselta. Ainakaan minusta, mulla taitaa olla väljät paikat
 
Joka vuosi tutkitaan, yksityisellä naisgynellä käyn.ilmoittaa aina että tutkitaan myös sieltä... eka kerta oli järkytys, nyt tiedän että tutkii myös sieltäkin puolelta niin ja tunnustelee rinnatkin myös. en pidä sitä niin erikoisena, hyvä että tutkii.
 

Similar threads

L
Viestiä
4
Luettu
682
Aihe vapaa
oikeinkirjoitus
O
O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä