Tunnustelu peräaukon kautta gynekologilla

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eriika89
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kyllä minulle on tutkittu takakauttakin. Ikää en muista, mutta siis jo vuosia sitten. Ensimmäisten gynekäyntieni yhteydessä. Itselläni on taaksepäin kallistunut kohtu, ja se voinee olla osasyy siihen miksi on tutkittu muualtakin kuin "etupyllystä". Mikään kovin miellyttävä tuo takapyllytunnustelu ei kyllä ole.
 
Mikä ihme pyllynreiässä on niin pyhää että sitä ei saisi lääkärikään tutkia ? Oma gynekologini tekee sen jokaisella käynnillä. Olen 32v ja itsestäni huoltapitävä, enkä tosiaankaan pidä lääkärin ( mies) sormen työntymistä peräaukkooni huolestuttavalta. Itse olen saanut aina hyvää ja asiallista tutkimus-ta. Pari kertaa on tutkittu vastaanotolla reikää vähän syvällisemminkin, eli levitetty anaalispeculalla ja katsottu ihan lähietäisyydeltä. Enkä ole siitäkään mitään traumoja saanut.
 
Sama juttu täällä, kuuluu ainakin täällä ihan normitutkimukseen. Meinasi lekuri ettei onnistu tunnustelu kunnolla muuta kautta kohdun asennon takia, mutta kysyi luvan etukäteen, kun jotkut ei kuulemma tykkää. Ei itelle kyllä ole mitään traumoja jäänyt. Parempi että tutkitaan kuin että jätetään kaikki ihan arvailun varaan! :)
 

Similar threads

L
Viestiä
4
Luettu
682
Aihe vapaa
oikeinkirjoitus
O
O
Viestiä
6
Luettu
2K
A

Yhteistyössä