Tunteeko vauvan kääntymisen kohdussa?

sunnuntaityttö-79

Uusi jäsen
24.06.2008
23
0
1
Olen nyt RV 29 ja vauva on vielä perätilassa. Tunteeko sen itse, milloin vauva kiepahtaa ympäri? Tuntuuko se jotenkin "suuremmalta muljahdukselta"? =)
Pelottaa, että vauva jää perätilaan ja sitä ei huomata..näin juuri kävi yhdelle tutulle.

Mulla on molemmat lapset olleet perätilassa. Ensimmäinen ei suostunut kääntymään, toinen kääntyi vähän ennen synnytystä. Molempien kääntymisen tunsin ja perätilavauvan kantaminen raskauden lopulla oli paljon tukalampaa, kun pää painoi kylkiluihin pahasti eikä laskeutunut tietenkään normaalisti. Mutta vielähän sun masuvauvalla on aikaa kääntyä! Tsemppiä!

Minä tunsin ihan selvästi sen kun esikoiseni kääntyi pää alaspäin. Se oli juhannuksen aikoihin, heti heräämisen jälkeen kun vielä makailin sängyssä. Se oli yksi ja ainoa kerta kun sen tunsin, ja sen jälkeen neiti ei enää kääntynyt, vaikka syyskuussa vasta syntyi.

minulla molemmat lapset tuntuivat samalta liikkeiltään mahassa.tämä kuopus muljautti viikkoa ennen syntymäänsä mahassa kunnolla ympäri ja luulin vaan että vaihtoi kylkeä.mutta kun menin synnyttämään olikin yllätysperätilassa..
jos olet epävarma niin pyydä tarkistamaan tilanne loppuraskaudessa.tuossa vaiheessa moni lapsi on pt eli ei sulla vielä ole hätää.

itsellä omituista oli se että sydänäänet ym.kuului hyvin samasta kohtaa kun rt vauvalta...

Kyllä mä ainakin tunsin kun esikoinen rv37 pyörähti 2vrk:n sisällä rt-pt-rt (kerettiin ultraamaan tuossa välissä kun oli niin pitkällä, eikä oikein meinanneet neuvolaa uskoa :whistle: ) ja siis todella tunsin, oli ku maanjäristys olis ollu mahassa :p Synty 40+4 reilu 4kg, ettei mikään pieni ollu enää tuolloin pyörähtäessään.

No itse en sitä varsinaisesti tuntenut, mutta kyllä sen huomaa siitä, että potkut tulevat ylöspäin, eli jalka alkaa paukuttamaan kylkiluita, palleaa ym.
Poika oli vielä rv24+0 omien merkintöjeni perusteella (potkut) perätilassa, tällöin potkut tuntuivat suurelta osin vatsan sivuilla, mutta heti rv25+oli poika selkeästi kääntynyt raivotarjontaan, sillä potkut tuntuivat ylhäällä ja rv25+5 olleessa lääkärintarkastuksessa asia vahvistuikin :D

minulla kävi niin ,että synnytystä oli jo vuorokausi käynnistelty kun siinä sisätutkimusta tehdessä huomattiin etteivauvan pää ole enään lähtökuopissa jossa se oli ollut jokaisessa ultrassarv 30 lähtien eli viimeiset seitsemän viikkoa.
kahteen eri kertaan sitä siinä käänneltiin ja kun kääntyi takaisin rv tarjontaan käynnistely jatkui.
mutta itse en huomannut mitään vaikka oli tosissaan vielä edellispäivänäkin tehdyssä ultrassa pää hyvinkin alhaalla....

Mulla toinen lapsi oli kääntynyt perätilaan rv 34. Tuota en huomannut, mutta rv 35 vauva kääntyi oikeinpäin ja se kyllä tuntui. Vauva teki kunnolla töitä päästäkseen ympäri, jaloilla työnsi kylkiluihin tosi voimakkaasti.
Syntyi 5 viikkoa myöhemmin 4.6 kiloisena.

mä tunsin kun kääntyi eräänä iltana kun olin juuri mennyt nukkumaan, viikolla 30, tuntui vähän epämiellytävältä muöjahdukselta, parin päivän päästä neuvolassa todettiinkin että kääntynyt pää alaspäin

Kyllä tunsin kun kuopus 35 viikolla kääntyi raivotarjontaan perätilasta. Oli rv 41 syntyessään lähemmäs 4,5 kiloinen joten kääntyessään oli jo melkein keskikokoisen vastasyntyneen kokoinen joten se muljahdus todella tuntui. Sen eron kyllä tosiaan tuntee olossakin. Kun vauva oli perätilassa niin mahan kanssa oli todella vaikea liikkua ja kun oli kääntynyt raivotarjontaan niin olo oli aika sutjakka. Hikan paikasta sen tuntee myös aika hyvin. Kun oli perätilassa niin hikka tuntui keskemmällä vatsaa ja taas raivotarjonnassa ollessaan ihan alavatsalla.

Yhteistyössä