tuntui pahalta, kun joku äiti löi lastaan kyynärpäällä kasvoihin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja WompaTiger
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

WompaTiger

Aktiivinen jäsen
05.06.2008
4 305
0
36
*muoks.* Joko otsikko kelpaa?

Terveyskeskuksessa kävin ja siinä pihalla joku jo ihan äidin iällä (varmaan n.35v) oleva täti ja noin 5v poika lykkivät vanhaa rouvaa pyörätuolilla autolle ja poika innostui ja yritti lykkiä vähän lujemmalla vauhdilla. Äiti huusi pojalle, että "Eemil jumalauta, nyt loppu sitten jo" ja tuuppasi poikaa kyynärpäällä kasvoihin, pois siitä viereltä. Kun huomasi minut, meni noloksi ja alkoi säksättää kauhealla äänellä, että tää ei oo mikään ralliauto, että sä et työnnä enää kun et osaa jne. Poika itkusena siihen, että kyllä mä osaan.

Toisella kertaa kaupassa käydessäni äiti ja noin 2v lapsi tulivat kaupasta ja olivat lähdossä pyörällä. No, tämä äiti veti lapsen hupusta luokseen, vaikka lapsi seisoi nätisti lähellä ja mitään autoja ei tullut mistään. Ei vaan viittinyt kutsua lasta tai kumartua käteen asti, kun huppu oli niin hyvällä korkeudella.

Jos mä joskus oon noin pökkelö, niin tulkaa pliis sit sanoon mulle että katos nyt ämmä mitä touhuut. Harmittaa, kun en sanonut mitään. :/

Jospa se eemil on ollu vaikka aamusta asti tosi ilkee ja häijy ja siinä tilanteessa äitillä meni sitten vaan hermo...
En itsekkään jaksa puhua lapsille lässyttämällä iltaan asti jos/kun riehuvat koko päivän.. Kyllä se ääni jossain vaiheessa korottuu. Jos ei mulla niin miehellä viimeistään.

Hmm, en lähtis ihan tuon perusteella arvostelemaan. Kun ei edes tiedä mitä noita ennen on tapahtunut. Vai voitko ap sanoa, ettei sulla koskaan ikinä pala hermot ja tule ylireagoitua lapsen kanssa??

Se onkin hauska ilmiö kun vihdoin ja viimein pinna palaa, ja sitä tiuskahtaa, niin eikö ole joku täti siinä paheksuvasti päätään pyörittämässä. Ihan kuin en 99% ajasta olisi rauhallinen ja kärsivällinen, mutta palaa ne päreet mullakin...

Alkuperäinen kirjoittaja Wieras:
Jospa se eemil on ollu vaikka aamusta asti tosi ilkee ja häijy ja siinä tilanteessa äitillä meni sitten vaan hermo...
En itsekkään jaksa puhua lapsille lässyttämällä iltaan asti jos/kun riehuvat koko päivän.. Kyllä se ääni jossain vaiheessa korottuu. Jos ei mulla niin miehellä viimeistään.

Kai se ääni saa korottuakin. Mutta ei oo kauheen kivasti vissiin tehty tuupata toista kyynärpäällä kasvoihin. Jos se eemil ois tuupannu jotain toista kyynärpäällä, niin sille ois huudetu varmaan siitä(kin), mutta äiti saa kyllä vapaasti paukuttaa, kun se eemil on koko päivän ollu niin ärsyttävä?

Ei lapselle tarviikaan puhua lässyttämällä ja jos se äiti oiskin vaan huutanu sille niin tuskin olisin kiinnittänyt edes huomiota, mutta se tuuppaus pisti vihaksi, kun kinastelivat siitä pyörätuolista kyynärpäätaktiikalla, lapsi ja "aikuinen".

Alkuperäinen kirjoittaja Hmm..:
Se onkin hauska ilmiö kun vihdoin ja viimein pinna palaa, ja sitä tiuskahtaa, niin eikö ole joku täti siinä paheksuvasti päätään pyörittämässä. Ihan kuin en 99% ajasta olisi rauhallinen ja kärsivällinen, mutta palaa ne päreet mullakin...

Näin. AINA 'yllätetään' juuri silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:
Minustakin on kamalaa hutaista lasta kyynärpäällä naamaan. Ja hupusta repiminen on tosi inhottavaa.

kyllä mä oon taaperoita taluttanut hupusta kiinni pitäen, en tosin repinyt.

Kai teillä sitten on sellaset huput, ettei satu kaulaan? Kokeile joskus omalla hupulla, miltä se tuntuu.

Onpa kummallista, että niin moni hyväksyy lapsen tuuppimisen ja repimisen. Saako kuka tahansa tuupata tai repiä teidän lapsianne, jos on ollut vaikka rankka päivä töissä?

En ymmärrä enkä hyväksy. SEN tajuan, että jos on oikeasti hätä, esim. auto tulossa eteen, niin sitä voi ottaa kiinni mistä saa, mutta siitä ei nyt tainnut olla kyse. Aikuiset voisivat vähän miettiä, millä keinoin kasvattavat lapsiaan :(

*sateenvarjo on auki*

Alkuperäinen kirjoittaja v:
Minustakin on kamalaa hutaista lasta kyynärpäällä naamaan. Ja hupusta repiminen on tosi inhottavaa.

kyllä mä oon taaperoita taluttanut hupusta kiinni pitäen, en tosin repinyt.

Kai teillä sitten on sellaset huput, ettei satu kaulaan? Kokeile joskus omalla hupulla, miltä se tuntuu.

no ei varmasti sattunut, kuten sanoin en repinyt.

Ihan sama miten huono päivä äidillä ja/tai Eemilillä oli, niin jumalauta & kyynärpäästä naamaan ON osoitus siitä, ettei äiti osaa olla kasvattaja. Ainakaan sillä hetkellä ei osannut.

Hupusta repiminenkään ei kivaa ole. Omiani olen kyllä pitänyt joskus todella kevyesti hupusta tai takinhihasta kiinni.

En kyllä hyväksy tuuppimista, tai hupusta repimistä. Piti itsekin muistella otanko ikinä hupusta kiinni, enkä usko että otan. Joskus olen haalarin olkaimesta taluttanut, tai löysästi puseron takaosasta, mutta en niin että kaulaa kuristaisi.

Joskus olen tiuskaissut tai näyttänyt vihastuneelta, mutta en nyt kiroile tai ala tuuppimaan ketään. Kädestä voin ottaa tiukasti kiinni, ja taluttaa uhmista. Ajattelen kyllä lasta, enkä sitä miltä se voi muille näyttää...

No jospa se 2v on niin monta kertaa aiheuttanut vaaratilanteen että äiti ennakoi ja otti jo varuiksi kiinni hupusta, mene ja tiedä. Onneksi ei oo tarvinnu tollaisia tilanteita murehtia kun 2v istui tiukasti rattaissa :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja nannannaa:
Onpa kummallista, että niin moni hyväksyy lapsen tuuppimisen ja repimisen. Saako kuka tahansa tuupata tai repiä teidän lapsianne, jos on ollut vaikka rankka päivä töissä?

En ymmärrä enkä hyväksy. SEN tajuan, että jos on oikeasti hätä, esim. auto tulossa eteen, niin sitä voi ottaa kiinni mistä saa, mutta siitä ei nyt tainnut olla kyse. Aikuiset voisivat vähän miettiä, millä keinoin kasvattavat lapsiaan :(

*sateenvarjo on auki*

kylläpäs täällä on täydellistä porukkaa....voihan se olla ettei äiti tarkoittanut naamaan osua vaan siirtää vaan lapsen edestä,vaikka sitten vähän kovemmin ottein. ja voi hurjaa jos joku ottaa lasta hupusta kiinni. oisit ap tehny ilmotuksen. ei todellakaan kannata käydä arvostelemaan tommosten perusteella ja ´jos käy noin kovasti ärsyttään että pitää palstalle asti tulla mumisemaan niin luulis et olis ollu pokkaa sanoo siinä tilanteessa päin naamaa mitä mieltä on.

hitto oikeesti tää alkaa meneen jo yli ymmärryksen. Joku tulee tänne tilittään mitä on nähnyt. Niinkun ei pahempiakin asioita tapahtuisi. Tuskin näillä aapeen kertomilla lapsilla on niin huonot oltavat, kuin nälkäänäkevillä ja kodittomilla. Kyllä suutahtanut äiti nyt on paha ja ei osaa kasvattaa. Anna mun kaikki kestää. Ehkä mun tarvii pitää pieni palstatauko :D

Yhteistyössä