Tuntuu että koko miehen puoleinen suku puhuu musta p***aa selän takana...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hyvin turhaa valitusta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hyvin turhaa valitusta

Vieras
Eilen se tuli taas todistettua kun oltiin kutsuttu miehen vanhemmat meille äitienpäiväkahville. Appiukko ei ole puhunut mulle sanaakaan sen jälkeen kun kuuli että meille on kolmas lapsi tulossa. Meillä oli ennen tätä vaikea kausi miehen kanssa ja mies jopa asui hetken vanhempiensa luona. Mistään erosta ei ollut kysymys, yritettiin vain selvitellä asioita ja saatiinkin suhteemme taas kuntoon.

Nyt mietin että mitähän se mies on sitten siellä vanhemmillaan selittänyt... Niillä tuntuu kovasti olevan sellainen käsitys että minä olen heittänyt heidän rakkaan poikansa pellolle ja nyt vielä "tahallani hankkiutunut raskaaksi" (tämä on itse asiassa appiukon suusta kuultu)!! Tosi pa*ka fiilis kun on kutsunut toiset kotiinsa eikä edes tervehditä. No, kyllä anoppi edes teeskentelee pitävänsä musta, mutta se appiukko!

Ja nyt kuulin että miehen mummokin on kuullut vähän näitä juttuja musta! Mies soitti sille eilen, että miksei tullut myös kahville ja ihan selvästi kuulin kun siinä vieressä seisoin ettei hän halua tavata mua... Mies ei tuota kyllä myöntänyt. Ja sekin tuntuu pahalta! Kertoisi nyt sekin edes että mistä ne mulle näin vihoittelevat ja mitä se on niille sanonut! Noiden ihmisten kanssa pitäisi sitten tulla toimeen ja päästää omia lapsiaan noiden luokse yökylään yms.! Luulisi suurinpiirtein että mä olen pettänyt miestä tai jotain! :headwall:

Mitäköhän pajunköyttä se miehesi on susta syöttänyt sinä aikana, kun asui vanhemmillaan? Mä veikkaan, että tuollaisesta asiassa on kyse, mutta miehelläsi ei ole munaa myöntää sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja d:
Mitäköhän pajunköyttä se miehesi on susta syöttänyt sinä aikana, kun asui vanhemmillaan? Mä veikkaan, että tuollaisesta asiassa on kyse, mutta miehelläsi ei ole munaa myöntää sitä.

Mä en ylipäätensä ymmärrä että miksei se sitten tee jotain kun toiset siinä vieressä kohtelee mua kuin vanhaa roskaa! Istuu vaan itse siinä ja juttelee ihan normaalisti! Ja meillä kun on mennyt nyt niin hyvin! Nyt tuntuu että tekisi mieli passittaa se takaisin sinne sukunsa pariin... Saisivatpa enemmän puheenaiheita koko kööri.....

PEESI, MIEHESI ON HAUKKUNUT SUT SUVULLENSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mies on selittänyt teidän parisuhdekriisinne omalta kannaltaan edullisesti, tai antanut perheensä "ymmärtää" sinusta jotain typerää, esim. ei ole oikaissut jotain väärinkäsitystä, esim. kerran valittanut, ettet osallistunut kotitöihin -> perhe kuvittelee, ettet ikinä osallistu kotitöihin. Tympeää käytöstä miehesi perheeltä, mutta taitaa olla aika tyypillistä nähdä se oma sukulaisensa hyvänä ja sukuun tullut pahana. Tsemppiä!

Alkuperäinen kirjoittaja HUH:

PEESI, MIEHESI ON HAUKKUNUT SUT SUVULLENSA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

No se nyt lienee ilmiselvää että jonkinnäköisen oman versionsa on sinne selittänyt ja pistänyt vielä omiaan mukaan!

Meillä ei oikeasti ollut mistään muusta kyse kuin molempien väsymyksestä töiden ja esikoisen sairastelujen takia. Nähtiin parhaaksi viettää hetki aikaa erillään ettei sitten oikeasti tule se ero. Ja tämä toimi meillä! Erossaoloaikana (joka siis oli noin kuukausi) nähtiin toisiamme ja puhuttiin asioista enemmän kuin pitkään aikaan. Molemmat saivat nukuttuja öitä kun lapset olivat vuorotellen molempien luona. Tuolloin oli kesäloma, joten ei siitä lapsetkaan sen kummemmin traumatisoituneet, meinasivat vaan että lomailevat välillä mummin ja ukin luona isin kanssa.

Tosi inhottava tilanne. Onko anopin kans sellaset välit että voisit puhua hänen kans asiasta? Meilllä anoppi on se hankalin, ei tunnu ymmärtävän että poikansa ei halua tehdä samoja valintoja elämässä mitä hän on tehnyt, mut ei tajua sitä ja kuvittelee että minä jotenkin painostan miestä tieettyihin valintoihin. Seläntakana sitten vittuillaan ja vihjaillaan. Ihan kun se olis mun vika että ovat elämänsä pilanneet.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mies on selittänyt teidän parisuhdekriisinne omalta kannaltaan edullisesti, tai antanut perheensä "ymmärtää" sinusta jotain typerää, esim. ei ole oikaissut jotain väärinkäsitystä, esim. kerran valittanut, ettet osallistunut kotitöihin -> perhe kuvittelee, ettet ikinä osallistu kotitöihin. Tympeää käytöstä miehesi perheeltä, mutta taitaa olla aika tyypillistä nähdä se oma sukulaisensa hyvänä ja sukuun tullut pahana. Tsemppiä!

En voi uskoa että kyse olisi vain jostain väärinkäsityksestä! Varsinkaan kun meillä on anopin kanssa ollut vuosikausia tosi hyvät välit ja hän kyllä kysyisi multa jos olisi kyse jostain kotityöjutuista tms. (ja ihan varmasti tietää kuka ne meillä tekee). Appiukko kun ei edes tervehdi vaikka tulee meidän kotiimme!! Kyllä sillä täytyy olla musta aika pahoja ajatuksia! Täytyy nostaa kissa pöydälle ukon kanssa tänään... Ja sen on ihan turha väitää että kuvittelen koko jutun...

Uskon, että on inhottavaa, mutta et oikein voi asialle mitään tehdä. Ole oma itsesi ja teeskentele ettet ole huomaavinasikaan tuollaista käytöstä. Anna niiden puhua jos lämpimikseen haluavat. Nosta nokka pystyyn ja ole silti heille pintapuolisesti ystävällinen. Se on vaikeata kun tekis mieli puhua asiat poikki ja pinoon, mutta voin kokemuksella puhua et älä ala tonkimaan paskakasaa sillä se alkaa haista enemmän.

Tosi inhottava tilanne. Onko anopin kans sellaset välit että voisit puhua hänen kans asiasta? Meilllä anoppi on se hankalin, ei tunnu ymmärtävän että poikansa ei halua tehdä samoja valintoja elämässä mitä hän on tehnyt, mut ei tajua sitä ja kuvittelee että minä jotenkin painostan miestä tieettyihin valintoihin. Seläntakana sitten vittuillaan ja vihjaillaan. Ihan kun se olis mun vika että ovat elämänsä pilanneet.

Meillä on ollut tosi hyvät välit anopin kanssa, mutta nyt tuo ei oikein vastaa mulle puhelimeenkaan tai jos vastaa niin on hirveä kiire. Välttelee siis. Asiointi hänen kanssaan on viime kuukaudet sujunut lähinnä miehen välityksellä. Ja kyllä hänen kanssaan kuitenkin asioida pitäisi kun hakee meidän muksut kerran viikossa tarhasta (on osa-aikaeläkkeellä ja hakee lapset perjantaisin aikaisemmin ja mies hakee sitten heidän luotaan)!

Puhut ukollesi ja jos ei ole yhteistyöhaluinen, voisit puhua anoppisi kanssa ja kysyä, että mitä se heidän poikansa on sinusta oikein puhunut, kun tilanne on mennyt tuohon. Sano, että sä haluat kertoa oman versiosi asiasta. Sulla on siihen oikeus.

Ok, sulla on ollut hyvät välit tähän asti, eikä ole epäluuloista ja kyräilevää sukua. Ei muuta kun aktiivisesti selvittämään asiaa. Jos mies ei tunnusta, ota puheeksi anoppisi kanssa suoraan, miksi suhtautuminen on muuttunut.

Tiedän miten raskasta tuo on. Mulla tilanne oli toisaalta vielä kurjempi. Anoppi ja miehen sukulaiset puhuivat minusta keksittyä paskaa seläntakana ja levittivät sitä myös uusiin naapureihin. Juorut ovat jääneet elämään omaa elämäänsä. Aloittajana oli miehen ex.
Mä kestin tuon, sillä miehen kanssa kaikki toimi loistavasti.
Nyt jos joutuisin samaan tilanteeseen oikaisisin noita juoruja.

mulla on samanlainen appiukko! meille on nyt neljäs tulossa, olis pitänyt kuulemma lopettaa kahteen. tai siis se oli todennut toisen jälkeen, että ei kai sitten enempää tule lapsia! :) eikä yleensä tervehdi tai kiitä kahvista tmv. ja luulenpa, että kakka lentää selän takana. noh, minä en siitä jaksa välittää. toivottavasti pysyy appiukon mieli virkeänä. ja enpähän minäkään mene sitten vanhainkotiin sitä käpyä kattomaan. ;)

Jos ennen on ollut hyvät välit ja nyt kohtelevat kuin roskaa, niin onhan se selvä että miehes on kertonu jotain kauheaa susta, esim. että oot pettäny, että nakkasit ulos ja uhkasit pitää lapset tai jotain vastaavaa. Eihän kukaan muutoin takkiaan käännä tolla tavalla.

Kyselepäs ny mieheltäs oikein ajan kanssa mikä on hänen käsityksensä siitä miksi appivanhempien suhtautuminen suhun muuttu tolla tavalla sen jälkeen kun hän kävi asumassa siellä.

Ok, sulla on ollut hyvät välit tähän asti, eikä ole epäluuloista ja kyräilevää sukua. Ei muuta kun aktiivisesti selvittämään asiaa. Jos mies ei tunnusta, ota puheeksi anoppisi kanssa suoraan, miksi suhtautuminen on muuttunut.

No jotenkin tämä pitää selvittää tai sitten katkaisen kaikki välit koko poppooseen! Eihän tässä ole mitään järkeä että tulevat ihan pokkana meille kylään ja kohtelevat mua noin! Ovat kuitenkin lapsille rakkaita, enkä missään nimessä haluaisi viedä muksuilta isovanhempia kun omat vanhempani asuvat todella kaukana. Mutta ei tämä näinkään voi jatkua!

Alkuperäinen kirjoittaja nohei:
Puhut ukollesi ja jos ei ole yhteistyöhaluinen, voisit puhua anoppisi kanssa ja kysyä, että mitä se heidän poikansa on sinusta oikein puhunut, kun tilanne on mennyt tuohon. Sano, että sä haluat kertoa oman versiosi asiasta. Sulla on siihen oikeus.

Mä kysyisin suoraan, että onko meidän väleihin tullut jotain kun tuntuu siltä että suhatutuminen on muuttunut... ja ettei minusta oikein enää pidettäisi, vaikka olin aivan varma että meillä oli hyvät välit aikaisemmin. En kyllä lähtisi omaaloitteisesti kertomaan omaa tarinaani tai puoltani asioihin. Se on miehen äiti. En ala "haukkumaan" hänen poikaansa hänelle.

Mutta siis ehdottomasti kysyisin missä mennään ja vieläkö ollaan ystäviä ja väleissä.

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:
Alkuperäinen kirjoittaja nohei:

Mä kysyisin suoraan, että onko meidän väleihin tullut jotain kun tuntuu siltä että suhatutuminen on muuttunut... ja ettei minusta oikein enää pidettäisi, vaikka olin aivan varma että meillä oli hyvät välit aikaisemmin. En kyllä lähtisi omaaloitteisesti kertomaan omaa tarinaani tai puoltani asioihin. Se on miehen äiti. En ala "haukkumaan" hänen poikaansa hänelle.

Mutta siis ehdottomasti kysyisin missä mennään ja vieläkö ollaan ystäviä ja väleissä.

Joo, ei mulla ole aikomusta alkaa miestäni kenellekään haukkumaan... Mutta kyllä toivoisin että saisin totuuden ensin irti miehestä ja sitten voitaisiin ehkä yhdessä selvittää asia appivanhempien kanssa. Ei se homma vaan toimi näin kun kuitenkin ollaan heidän kanssa paljon tekemisissä!

Alkuperäinen kirjoittaja täh:
Miksi kukaan ei ymmärrä sitä, että ehkä aloittaja on oikeasti kuspää, pettänyt ja muuta? Uskotteko te nyt kaiken mitä täällä joku nilittää?

Sä saatat olla? Ei edes tarvitse uskoa, ihan sama. Mä olen käynyt tuollaisen tilanteen itse läpi, eli näitä oikeasti on.

Yhteistyössä