Tuntuu että millään ei rahat riitä vaikka kuin kiristää ja laskee!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja MinäÄiti:
Alkuperäinen kirjoittaja minä:
olen monasti miettinyt että miten ihmeessä nykyaikana "nuoret" pystyvät maksamaan ne uudet talonsa ja pihalla olevat uudet autonsa..?! kaipa he ottavat lainaa 40v. mutta ovatko laskeneet paljonko siten kokonaisuudessaan talosta maksavat..
meikäläisillä on duunarin palkat ja ostettiin suosiolla v.-78 talo.. maksellaan sitä ja eletään ihan hyvin kuitenkin..

Halvemmaksi meille tuli tehdä uustalo ku ostaa vanha ja korjata.
Laina 25vuodelle ja autot on -97 ja -92.Ei kovin uusia. Ei haluta niihin ottaa lainaa:o.
Että lainaa lyhennetään saman verran ku mitä muutkin vanhoista taloista. Mutta muuta kulua tulee kokoajan.

No enpä tiedä, me ostettiin vanha talo ja maksellaan lainaa taatusti vähemän kun uudesta. No tosin tämä maksoikin alle 50 000.
Iso tontti, mukava talo ja naapurit ei häiritse!

Kaupungeissa vanhat talot maksavat 150 000 eteenpäin, sellaiset, joiden remonttiin menee vähintään 50 000.
Että ei 50 000 saa mitään kaupungeissa.

Uuden perustalon (100 neliötä, puusta) rakentaa tuohon 150 000 euroon ja vaikka alussa on rankkaa kun kaikki pitää hankkia (työkaluja, pihat, kaikki pikkuasiat, kuten lumikolat, ruohonleikkurit, jne jne jne), niin kyllä se jossain vaiheessa helpottaa. Vanhaan pitäisi tehdä putkiremonttia ym.

No mutta se onkin ihan oma valinta mihin talonsa rakentaa. Kyllä täällä maallakin pärjää ja mä en ainakaan halua maksaa liikaa sen takia että saan katsella naapurin ikkunasta sisälle aamukahvilla...
Mutta jokainen tyylillään...

Yhteistyössä