Tuntuu todella hirveältä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No itse sinä käskit hakemaan tietoa noilla teksteillä ja ne molemmat on yhdestä tutkimuksesta. Mutta vastaa. Kieltäisitkö sinä myös sen, että perheessä on vain yksi lapsi, joka on poika? Ja jos havaitaan että ensimmäisestä lapsesta olisi tulossa poika, tehdäänkö abortti, koska esikois-pojilla on suurempi todennäköisyys sairastua skitsofreniaan?

En kieltäisi. Mutta jos edelliset voi välttää sillä, ettei tee lapsia siksi, että a) skitsofrenia on geneettisesti periytyvää ja b) isättömissä perheissä todennäköisyys sairastua on suurempi, niin perhesuunnittelun kannalta olisi viisasta jättää lisääntymättä. Sitä kutsutaan myös vastuuksi joissain piireissä.

Mä tunnen paljon tasapainoisia yh:n kasvattamia aikuisia. Osalla ainoana vanhempana isä, osalla äiti. Osalla perhe hajonnut jo ennen syntymää eron takia. Osalla kuoleman johdosta. Tosilla isäpuoli/äitipuoli toisen vanhemman mallina osalla ei. Yhtään "ongelmaista" en tunne, joita olisi toinen vanhemmista puuttunut. Ne joilla ongelmia on, ovat ns. paremmista piireistä. Aina joku jossain vaiheessa sairastuu oli sitten vanhempi tai ei. Sitä ei voi tietää kuoleeko syöpään 30 vuotiaana pienten lasten äitinä vai vasta vanhuuteen. Sen takia en jättäisi lapsia hankkimatta, ellei raskaus itsessään olisi terveydentilalle hengenvaarallinen.

• Tykkää
Reactions: Boobabe
Occamin partaveitsi, kerro minkälaisessa ympäristössä sinä olet kasvanut niin en tee lapsia samanlaiseen tilanteeseen. Pahin painajainen olisi, jos omasta lapsesta kasvaisi sinun kaltainen.

Occamin partaveitsi, kerro minkälaisessa ympäristössä sinä olet kasvanut niin en tee lapsia samanlaiseen tilanteeseen. Pahin painajainen olisi, jos omasta lapsesta kasvaisi sinun kaltainen.

Hahhah ..oletan, että luit tekstin, niin poistan tiedot.

Viimeksi muokattu:
Hahhah .. eli ei kelpaa velaton, varakas, menestynyt ja hyvin koulutettu mies? No, minun vanhempani ovat olleet naimisissa yli 60 vuotta, isä psykiatri, äiti sairaanhoitaja. Veljiä ja sisko on. Kaikki elossa, kohtalaisen terveitä ja osa hyvin menestyneitä (jos sillä jotain merkitystä on). Suvussa ollaan kuoltu lähinnä vanhuuteen saappaat jalassa. Oikeuden oikealla puolella ollaan oltu, ainakaan tuomioita ei ole saatu.
No tämähän hyvä. Olenkin aina pitänyt enemmän maanläheisestä elämäntavasta, missä varakkuus ja koulutus ei ole ollut keskipisteenä. Jatkan siis samaan malliin. :)

No tämähän hyvä. Olenkin aina pitänyt enemmän maanläheisestä elämäntavasta, missä varakkuus ja koulutus ei ole ollut keskipisteenä. Jatkan siis samaan malliin. :)

Senkun vain. Tule sitten kehumaan, kun olet ollut saman ihmisen kanssa naimisissa yli 60 vuotta ja lapsesi menestyvät.

Tsemppiä Ap:lle. <3 Varmasti pärjäätte vauvan kanssa loistavasti, elämä kantaa. :)

Älä välitä tästä yhdestä tyypistä täällä ketjussa. Ihan voin pahoin, miten jollain voi olla noin kylmät arvot. Ja miksi pitää tulla tänne vauvaketjuun laukomaan noita hirveitä kommenttejaan mukamas totuutena.

Se kehittyvä sikiö siellä vatsassa on Jumalan luoma ihminen, ja todella arvokas nyt jo. (y) Kukaan ei synny tänne ilman tarkoitusta.

Sulla ei kyllä oo mitään muuta mielessä kun seksi, älykkyys ja menestyminen.

Meinaatko, että pitäisi luetella kaikki mahdolliset asiat? Tarkoitin edellisillä sitä, että jos haluat nähdä valintojesi toimivuutta, tulee sinun pystyä osoittamaan niiden toiminta pitkällä aikavälillä. Hyvä mittari on avioliiton pituus, älykkyys ja menestyminen. Muitakin on varmasti, kuten sarjamurhaajalle tappojen määrä, mutta itse en ole sarjamurhaaja :)

Tsemppiä Ap:lle. <3 Varmasti pärjäätte vauvan kanssa loistavasti, elämä kantaa. :)

Älä välitä tästä yhdestä tyypistä täällä ketjussa. Ihan voin pahoin, miten jollain voi olla noin kylmät arvot. Ja miksi pitää tulla tänne vauvaketjuun laukomaan noita hirveitä kommenttejaan mukamas totuutena.

Se kehittyvä sikiö siellä vatsassa on Jumalan luoma ihminen, ja todella arvokas nyt jo. (y) Kukaan ei synny tänne ilman tarkoitusta.

Todista minun olevan väärässä. Ei riitä, että sinä olet jotain mieltä. Jumalaa ei ole olemassa, sen varmasti tiedät?

Todista minun olevan väärässä. Ei riitä, että sinä olet jotain mieltä. Jumalaa ei ole olemassa, sen varmasti tiedät?
Mulle Jeesus on totta joka päivä, Jeesus todellakin elää ja tulee jopa kohta takaisinkin. Luojan kiitos, sen verran hullu maailma on, ja pahenee vain.

Ja varmaan tiedät mitä mieltä uskova on abortista, sitä ei tarvitse tähän edes kirjoittaa sinulle.

Mutta se, että sinä ihan tuntematonta ihmistä täällä yllytät aborttiin, on tosi edesvastuutonta. Mikä lie sulla motiivina tähän toimintaan?!?

"Miestenvihaajia" tulee sellaisista tytöistä, joilla on todella huonoja kokemuksia miehistä. Niitä kokemuksia voi tulla vaikka omasta isästä.

Monen ydinperheen isä ei näytä ollenkaan hyvää miehen tai isän mallia pojilleen, joten yksinhuoltajan pojallakin on hyvät (ehkä jopa paremmat) mahdollisuudet kasvaa tasapainoiseksi.

Onneksi emme elä sellaisessa natsivaltiossa, jossa vain "terveet" (erään määritelmän mukaan siis ne joilla ei ole diagnoosia tai lääkitystä) ihmiset saisivat hankkia lapsia. Jos vain tietyt ihmiset lisääntyisivät, ihmiskunnan tulevaisuus olisi erittäin huono.

Tämän ketjun perusteella en olisi huolissani ap:n kyvystä kasvattaa lasta. Huolestuttavampaa on se, että jotkut (tai joku) ajattelevat asioita hyvin yksioikoisesti ja omaan teoriaansa pohjaten uskovat olevansa terveitä vain siksi, etteivät he ole saaneet diagnoosia ja sairautta hoitavia lääkkeitä, vaikka niille selvästi olisi tarvetta.

Hyvää sunnuntaita kaikille!

Älkää nyt partaveistä lytätkö.
Nuo väitteet voivat hyvinkin pitää paikkansa, mutta lähteet mukaan, jos väitetään, että ei tulisi väärinkäsityksiä.

Partaveitsi mitä ilmeisemmin puhuu enemmistöstä, eikä yksittäistapauksista.:coffee:

Minulla on todettu pieni veritulppa johon olen syönyt Marevania vasta muutaman viikon. En koe olevani mitenkään niin sairas että elämä lapsen kanssa olisi mahdottomuus. Lisäksi en edes ala ottaa kantaa tuohon isättömyyteen koska sekä puolesta että vastaan kommentteja löytyy ja aina löytyy poikkeuksia joista tehdään olettamuksia että asiat aina menevät tietyllä tavalla.

Mulle Jeesus on totta joka päivä, Jeesus todellakin elää ja tulee jopa kohta takaisinkin. Luojan kiitos, sen verran hullu maailma on, ja pahenee vain.

Ja varmaan tiedät mitä mieltä uskova on abortista, sitä ei tarvitse tähän edes kirjoittaa sinulle.

Mutta se, että sinä ihan tuntematonta ihmistä täällä yllytät aborttiin, on tosi edesvastuutonta. Mikä lie sulla motiivina tähän toimintaan?!?

Minun motiivi on nimimerkkini mukainen: yksinkertaisin selitys on oikea. Siihen liittyy se, että on rehellinen kysyjälle. On täysin turhaa jeesustella asioista, joista on tutkimustuloksia. Olisi myös vastuutonta kehua valintaa, joka suurella todennäköisyydellä on väärä. Tämä ei tarkoita sitä, että ap tulisi epäonnistumaan, mutta jos järkeä käyttää, niin riskit ovat liian suuret.

Ymmärrän senkin, että on olemassa hyviäkin esimerkkejä yksinhuoltajien kasvattamista lapsista. Ihmisen evoluutio, tutkimukset eikä tiedemaailma muutenkaan eivät tue sitä käsitystä, että yksinhuoltajuus olisi hyvä asia. Geneettinen tutkimus on myös yksiselitteistä. Lääkkeiden aiheuttamat hermo- ja muut vauriot Marevanin osalta ovat myös selkeitä. Vastuuton lääkäri suosittelisi raskauden jatkamista.

Minulla on todettu pieni veritulppa johon olen syönyt Marevania vasta muutaman viikon. En koe olevani mitenkään niin sairas että elämä lapsen kanssa olisi mahdottomuus. Lisäksi en edes ala ottaa kantaa tuohon isättömyyteen koska sekä puolesta että vastaan kommentteja löytyy ja aina löytyy poikkeuksia joista tehdään olettamuksia että asiat aina menevät tietyllä tavalla.
(y)

Sinä teet valinnan ja kannat päätöksestäsi vastuun. Lääkärisi kannalta päättelyketju menee näin:
- mikä on riski marevanisointisi purkamisesta sinun terveydellesi raskauden aikana,
- mikä on riski sikiövaurioihin

Kerro joskus, mitä lääkärisi suositteli. Toivotaan, että olin väärässä.

Sinä teet valinnan ja kannat päätöksestäsi vastuun. Lääkärisi kannalta päättelyketju menee näin:
- mikä on riski marevanisointisi purkamisesta sinun terveydellesi raskauden aikana,
- mikä on riski sikiövaurioihin

Kerro joskus, mitä lääkärisi suositteli. Toivotaan, että olin väärässä.

Marevan vaihdetaan piikkiin josta ei ole haittaa sikiölle.

Hassua että jankataan jostain yksinhuoltajuudesta. Ei ole mitenkään mahdotonta että aloittaja löytäisi hyvän kumppanin rinnalleen. Ei tietysti mahdotonta ole sekään että mahdollisen lapsen oikea isä tekisi täyskäännöksen ja olisi vielä hyvä isä mahdolliselle lapselle. Puhumattakaan siitä, että ei ole lainkaan mahdotonta että aloittaja saisi terveen lapsen joka kasvaisi onnellisesti vaikka kahdestaankin aloittajan kanssa. :)

Yhteistyössä