On siis kova ojentamaan muita lapsia, ehkä kylläkin multa oppinut :ashamed: mutta hitto, ei toi oo hyvä, jos joskus sitten kun saa yksin mennä pihalle leikkimään niin keksii ojentaa siellä isompia poikia :snotty:
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Eikös tuo ole aika ärsyttävää? :ashamed:
Alkuperäinen kirjoittaja d:Tuollainen on todella ärsyttävää... ei pahalla mutta, mutta..
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:No on juu ärsyttävää, se tuli selväks. Mistä tuo 5-vuotias tietäisi miten eri tilanteissa toimitaan, kun kotona on opetettu että kiusata ei saa ja jos joku niin tekee, siihen pitää puuttua? Tuollainen isompien poikien painiminen ja töniminen voi 5-vuotiaan silmissä näyttää kiusaamiselta. Ja kun kotonakin on aina hoidettu niin ei oo päiväkodissakaan joutunut näkemään tollasta toimintaa ja "alistumaan" siihen itsekin.
Alkuperäinen kirjoittaja vera:Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:No on juu ärsyttävää, se tuli selväks. Mistä tuo 5-vuotias tietäisi miten eri tilanteissa toimitaan, kun kotona on opetettu että kiusata ei saa ja jos joku niin tekee, siihen pitää puuttua? Tuollainen isompien poikien painiminen ja töniminen voi 5-vuotiaan silmissä näyttää kiusaamiselta. Ja kun kotonakin on aina hoidettu niin ei oo päiväkodissakaan joutunut näkemään tollasta toimintaa ja "alistumaan" siihen itsekin.
No onko teillä opetettu, että ihmisille saa huudella????
Jossain ravintolassa huutelee akvaariosta, oletteko niin opettaneet.
Kyl hävettäisi jos lapsi huutelis ravintolassa muille näitä komentaen...
Muakin hävettäisi :ashamed: ja jos jonkun lapsi tuolleen muita komentaa niin myönnän että olisin hieman ihmeissäni.Alkuperäinen kirjoittaja vera:Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:No on juu ärsyttävää, se tuli selväks. Mistä tuo 5-vuotias tietäisi miten eri tilanteissa toimitaan, kun kotona on opetettu että kiusata ei saa ja jos joku niin tekee, siihen pitää puuttua? Tuollainen isompien poikien painiminen ja töniminen voi 5-vuotiaan silmissä näyttää kiusaamiselta. Ja kun kotonakin on aina hoidettu niin ei oo päiväkodissakaan joutunut näkemään tollasta toimintaa ja "alistumaan" siihen itsekin.
Alkuperäinen kirjoittaja ff:ärsyttävä mukula
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Muakin hävettäisi :ashamed: ja jos jonkun lapsi tuolleen muita komentaa niin myönnän että olisin hieman ihmeissäni.Alkuperäinen kirjoittaja vera:Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:No on juu ärsyttävää, se tuli selväks. Mistä tuo 5-vuotias tietäisi miten eri tilanteissa toimitaan, kun kotona on opetettu että kiusata ei saa ja jos joku niin tekee, siihen pitää puuttua? Tuollainen isompien poikien painiminen ja töniminen voi 5-vuotiaan silmissä näyttää kiusaamiselta. Ja kun kotonakin on aina hoidettu niin ei oo päiväkodissakaan joutunut näkemään tollasta toimintaa ja "alistumaan" siihen itsekin.
Mutta mun viisivuotiaani onkin päiväkodissa ja "alistunut"(eli oppinut, onneksi, siihen että äiti tai muut aikuiset hoitavat tietyt tilanteet, kaikki asiat eivät kuulu hänelle tai lapsille).
Näkeehän karhunpainia ja sen sellaista ihan puistoissa ja kerhoissakin, missä voi opetella sosiaalisia taitoja ja toisten kanssa olemista. Ja noissa tilanteissa vanhempien kuuluu, mun mielestä, sanoa että hyss.
Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Alkuperäinen kirjoittaja ff:ärsyttävä mukula
Miksi pitää olla noin ilkeä? Oli ärsyttävä tai ei, voi kai tuollaisen jättää sanomattakin kun varmaan osaat kuvitella miten pahalta äidistä luultavasti tuntuu tuollaisia kommentteja lukea.
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Paitsi, jos niitä puistoja ja kerhoja ei ole tai niihin ei pääse syystä tai toisesta, kuten sä itse oot sanonut![]()
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Paitsi, jos niitä puistoja ja kerhoja ei ole tai niihin ei pääse syystä tai toisesta, kuten sä itse oot sanonut![]()
Kyllä mekin käytiin puistossa ja perhekerhoissa jo ihan vuoden ikäisestä esikoisen kanssa, ja pariviikkoisesta alkaen kuopuksen kanssa. Ne vaan eivät enää riittäneet, kun taaperoikä oli ohitettu (vauvojahan siellä vaan on, ja 1-2- vuotiaita). Eli toiset lapset, ja se miten lapset yhdessä ollessaan käyttäytyvät, oli kyllä tuttu juttu mun lapsille jo aika varhaisessakin vaiheessa.
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Oli vaan äidin vika, että ei tajunnut opettaa, ettei näitä käytöstapaohjeita tule opettaa vieraille pennuille. Mun vika, ei mun lapsen!
Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:Alkuperäinen kirjoittaja tiina:Alkuperäinen kirjoittaja ff:ärsyttävä mukula
Miksi pitää olla noin ilkeä? Oli ärsyttävä tai ei, voi kai tuollaisen jättää sanomattakin kun varmaan osaat kuvitella miten pahalta äidistä luultavasti tuntuu tuollaisia kommentteja lukea.
Juu no siihen on jo tottunut, mun lapseni kun on ärsyttävä rillipää, pienikokoinen, vinosilmä.. oikea pikkuaikuinen! Enkai minä sitä nyt ole opettanut komentamaan lapsia, meillä nyt vaan opetellaan kovasti käytöstapoja joten tämä meidän pikku ärsyttäjä nyt sitten näyttää, mitä sinne kaaliin äidin ohjeista on jäänyt. Oli vaan äidin vika, että ei tajunnut opettaa, ettei näitä käytöstapaohjeita tule opettaa vieraille pennuille. Mun vika, ei mun lapsen!
Alkuperäinen kirjoittaja äitivaan:Eiköhän nämä naperot opi pikkasen isompina sen ja jätä komentamisen muille..Toivottavasti![]()
Alkuperäinen kirjoittaja tintti:kaverilla on kans tollanen lapsi , ei pahalla mutta meillä omat lapsetkin hermostuu siihen . kun kokoajan täytyy heittää jotain kommenttia. on varmaan teidän ainut lapsi
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:Muakin hävettäisi :ashamed: ja jos jonkun lapsi tuolleen muita komentaa niin myönnän että olisin hieman ihmeissäni.Alkuperäinen kirjoittaja vera:Alkuperäinen kirjoittaja IamWeasel:No on juu ärsyttävää, se tuli selväks. Mistä tuo 5-vuotias tietäisi miten eri tilanteissa toimitaan, kun kotona on opetettu että kiusata ei saa ja jos joku niin tekee, siihen pitää puuttua? Tuollainen isompien poikien painiminen ja töniminen voi 5-vuotiaan silmissä näyttää kiusaamiselta. Ja kun kotonakin on aina hoidettu niin ei oo päiväkodissakaan joutunut näkemään tollasta toimintaa ja "alistumaan" siihen itsekin.
Mutta mun viisivuotiaani onkin päiväkodissa ja "alistunut"(eli oppinut, onneksi, siihen että äiti tai muut aikuiset hoitavat tietyt tilanteet, kaikki asiat eivät kuulu hänelle tai lapsille).
Näkeehän karhunpainia ja sen sellaista ihan puistoissa ja kerhoissakin, missä voi opetella sosiaalisia taitoja ja toisten kanssa olemista. Ja noissa tilanteissa vanhempien kuuluu, mun mielestä, sanoa että hyss.